I Am a Greek European Worldwidel Man-Now!- www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

I Am a Greek European Worldwide Man-Now!-

www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -O LEONHARD EULER Ο IMMANUEL KANT ΚΑΙ ΟΙ 7 ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΟΥ KONIGSBERG -χ.ν.κουβελης c.n.couvelis-ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis

 .

.

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-O LEONHARD EULER Ο IMMANUEL KANT ΚΑΙ ΟΙ 7 ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΟΥ KONIGSBERG

-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis-

ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis
.
.



O LEONHARD EULER Ο IMMANUEL KANT ΚΑΙ ΟΙ 7 ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΟΥ KONIGSBERG

-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis


καλοκαιρινη μέρα στην Αγία Πετρούπολη,1783,ο Leonhard Euler κάθεται 

σε μια αναπαυτική ξύλινη καρεκλα στο τραπεζάκι του κήπου,

ακουει την Όλγα,την νεαρή οικονομο του που ποτίζει τα λουλούδια

στα παρτέρια,μυρίζει το αρωμα τους,το καθαρό αεράκι του δροσίζει,

το πρόσωπο,τα πουλιά κελαηδούν,

Όλγα,φωνάζει

Ορίστε,κύριε,απαντάει η κοπέλα

Έλα κάθισε μαζί μου,

Αμέσως,κύριε

Την ακούει να κάθεται

νιώθει την πίεση του νεανικού σώματος της,

Όλγα,της λέει,πες μου τι βλέπεις;

Ο ουρανός,κυριε,είναι καθαρός γαλάζιος,οι λόφοι στο βάθος καταπράσινοι,

η μηλιά άνθισε,το γρασίδι ζωηρό πράσινο,με διάσπαρτα ανθισμένα 

λουλουδακια,άσπρα,ροζ,κίτρινα,κόκκινα,μωβ,σε μεριές είναι μαζί πολλά

σαν ανθοδέσμη,

Ο Leonhard Euler πήρε μια βαθιά ανάσα,σαν να ήθελε να ροφηψει μέσα του,

όλη αυτήτην ομορφιά της φυσης

Όλγα,πες μου πως είσαι;,πως μοιάζεις,το ξέρω σε ξαναδώ ρωτήσει,αλλά μ'αρεσει 

να το ξανακουσω,

τους ανθρώπους τώρα πια τους φαντάζομαι δεν τους βλέπω,

Είμαι ψηλή,όχι πολύ,απαντά η κοπέλα,λεπτή,τα μαλλια μου κόκκινοξανθα,

τα μάτια μου σκούρα γαλαζια,το πρόσωπο μου στρογγυλό,μια βέρα ρωσιδα,

ο Ελβετός μαθηματικός γέλασε,ακριβώς μια όμορφη Ρωσίδα

Σήμερα,Όλγα,θελω να σου μιλήσω,ξέρω ότι δεν θα καταλάβεις,τώρα που 

πια έχασα και τα δύο μάτια μου,τυφλός επικεντρώνομαι στο νου,και

στα μαθηματικά,αυτός είναι ο κόσμος μου,

γι'αυτό θα σου μιλήσω,

στον δρόμο μου προς την Αγία Πετρούπολη, σταμάτησα στο Konigsberg της Πρωσίας,

όμορφη πόλη,ο ποταμός Πρεγκελ τη διέσχιζε και σχημάτιζε μια λιμνουλα με δύο 

νησάκια μέσα,

στη πόλη αυτή,ζούσε και ακόμα ζει ο φιλόσοφος Immanuel Kant,

έμαθα πως ποτέ δεν την εγκατέλειψε,όπως εγώ την Ελβετία,

ο φιλόσοφος έχει κάθε μέρα σταθερό ωράριο στους περιπάτους του,

οι κάτοικοι διασκέδαζαν με αυτήν τη απαραβατη ακρίβεια,,

εκείνο το καιρό μου είπανε πως κάθε μέρα κάνει μια και μοναδική διαδρομή,

πηγαίνει στον ποταμό,στο σημείο που είναι η λιμνούλα με τα νησάκια,και 

περνάει από τις εφτά γέφυρες,που συνδέουν τη πόλη με τα δύο νησάκια,

και επιστρέφει στο σημείο που άρχισε,

επιμένει,κάθε μέρα,σε αυτή τη ιδια διαδρομή,

ξέρω,ότι οι φιλόσοφοι,όπως και μαθηματικοί,βρίσκουν ερωτήσεις και

απορίες παντού,

ο Καντ,σκέφθηκα,κάτι βρήκε σε αυτή τη διαδρομή,τι όμως;

λίγο πριν αναχωρήσω από το Konigsberg το βρήκα ,δεν μπορούσε να είναι

άλλο,

επιχειρούσε από ένα σημείο που άρχιζε τη διαδρομή του περνώντας μια

και μόνο μια φορά και τις εφτά γέφυρες να επιστρέψει στο σημείο

από το οποίο είχε ξεκινήσει,

και δεν το είχε καταφερει,για αυτό και επέμενε ο φιλόσοφος,

ασχολήθηκα με το προβλημα,και το ονομασα:Οι 7 γέφυρες του Konigsberg,

μετά από επίπονη και επιμονη σκεψη μου φάνηκε αδύνατη αυτή η διαδρομή,

στα μαθηματικά όμως  δεν βασιζόμαστε σε εικασίες και υποθέσεις,πρέπει 

αυτό που θέτουμε να το αποδεικνύουμε,αλλιώς δεν έχει ισχύ,

έκανα ένα σχεδιο,ένα γράφημα,όπου δεν μας ενδιαφέρουν ποοσοτικα

μεγαθη,αποστάσεις σημείων και γωνίες γραμμών,αλλά ποιοτικά μεγεθη,

το δίκτυο των γραμμών που συνδέουν τα σημεία

να αυτό σχεδίασα,

έβγαλε ένα σχέδιο σε χαρτί,

μην απορείς,καλή μου Όλγα,το είχα σχεδιάσει πριν ,για στο δείξω,

δες,




η κοπέλα έσκυψε και κοίταξε,

τις 4 ξηρές,συνέχισε,σημείωσα με σημεία,1,2,3,4 και τις 7 γέφυρες με 

γραμμές,στο σημείο 1,5 γραμμες,στο 2 ,3 γραμμες,στο 3,3 γραμμες,

στο 4,3 γραμμες,

απέδειξα πως για να εκτελεσθεί η συνεχής διαδρομή ξεκινώντας από ένα 

σημείοκαι επιστρεφοντας σε αυτό,πρέπει σε κάθε σημείο να καταλήγουν

2 γραμμές,

πράγμα που στις 7 γέφυρες του Konigsberg δεν συνέβαινε

Άρα είναι αδύνατη η διαδρομή

και ποτέ ο φιλόσοφος Immanuel Kant δεν θα κατάφερνε να περάσει μόνο 

και μια μόνο φορά από τις 7 γέφυρες και να επιστρέψει στο σημείο που 

ξεκίνησε,

σκέφτηκα,να του τηλεγραφησω,τη λύση,

τελικά δεν το έκανα,θα στερούσα έναν φιλόσοφο από ένα ερωτημα,

ίσως πληροφορήθηκε τη λύση μου,

και μάλλον δεν θα σταματησε να κάνει τη διαδρομή,

το πρόβλημα λύθηκε,αλλά η καθημερινή συνήθεια παραμένει,

γέλασε,

Όλγα,σε αυτή την θαυμάσια ρωσική πόλη,την Αγία Πετρούπολη,σε κάποιο

διαμέρισμα,μένει κάποιος Gregori Perelman,έγκλειστος εκεί,απομονωμένος

από τον εξωτερικό κόσμο,ερημίτης,

ξέρω,είμαι βέβαιος,πως δουλεύει πάνω στις προεκτάσεις αυτής της. γεωμετρίας των γραμμών,

ο θεός να τον έχει καλά,

Τώρα,καλή μου Όλγα,δεν σε κρατάω άλλο,βοηθάμε να μπούμε στο σπίτι,

είναι ώρα να φαγητό και για ύπνο

.

.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου