.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Friedrich Hegel ,η χολέρα 1830-1831 και 12 Λόγοι-
-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis-
Friedrich Hegel-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis
Friedrich Hegel ,η χολέρα 1830-1831 και 12 Λόγοι
-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis
Βερολίνο, Νοέμβριος1831,η πόλη αναστατη από την επιδημία χολέρας,
μαθαίνει στη Ρωσία η κατάσταση είναι τραγική,
Θεση:η πρόοδος του κόσμου,επιστημονική,βιομηχανική,υγειονομική,
θα επιτρέψει να ζουν περισσότεροι άνθρωποι και να είναι ευτυχισμένοι
Αντίρρηση:αυτό δεν θα συμβεί γιατί η ανεξέλεγκτη αύξηση του πληθυσμού
θα επιφέρει λιμούς και αρρώστιες
αυτό υποστηρίζει ο Άγγλος κληρικός λογιοςThomas Robert Malthus το 1798
στο βιβλίο του, An Essay on the Principle of Population(Δοκίμιο για την Αρχή
του Πληθυσμου)
Ποια είναι η Σύνθεση; αναρωτήθηκε ο φιλοσοφος Friedrich Hegel περπατώντας
εκείνο το πρωινό στους δρόμους του Βερολίνου,αν και επικρατούσε αυστηρή
Απαγόρευση κυκλοφορίας,
Sein und Nichts sei dasselbe(Το Είναι και το Τίποτα είναι το ίδιο)
ο φιλόσοφος πρέπει να ζει στην κάθε φορά Ιστορία ,να παρατηρεί την
Πραγματικότητα παραγωντας Θέσεις οι οποίες θα αντιμετωπίσουν τις
Αντιθέσεις από τις επερχόμενες γενιές ανθρώπων με άλλη Ιστορια
για να καταλήξουν σε Σύνθεση,
κι έτσι αεναως να συνεχισθεί το γαϊτανάκι:Θεση-Αντιθεση-Συνθεση,
Της Διαλεκτικής του
επομένως ανυπακοή στην κρατική διαταγή της απαγόρευσης,
Ιστορία,Χρονικό,Πως φθάσαμε ως εδώ ,στην επιδημία της χολερας:
κακές υγειονομικές συνθήκες στη πόλη,ρύπανση των νερών αποχετευσης,
μολυσμένα λύματα στον ποταμό Spree και τον Havel,η άντληση από αυτούς
νερου για πόσιμο,οι άθλιες υγιειονομικες συνθήκες στα καταστήματα,στα σφαγεία,
στις λαϊκές αγορές,βόθρους χαλασμένων σαπισμενων τροφίμων,
βόθροι σπιτιών που συγκοινωνουσαν με πηγάδια για πόσιμο νερό
Αυστηρά Κρατικα μέτρα για την αντιμετώπιση της επιδημίας:
κλιμακωση της τρομοκρατικης και αυταρχικικης συμπεριφοράς,
στρατιωτική επιβολή καραντίνας,στενή αστυνόμευση κινήσεων των πολιτών,
αυστηρά πρόστιμα,αποκλεισμός περιοχών από τις στρατιωτικες δυναμεις,
καταστροφή της οικονομίας,δραματική αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων,
ένα τρομακτικό καθεστώς hostiles
Μαλθουσιανες διαδόσεις για προμελετημένη εξόντωση του φτωχού κι αδύναμου πληθυσμού,με υπαίτιους-συνενοχους κυβέρνηση,γιατρούς,φαρμακοποιούς,
νοσηλευτές,έχουν σαν συνέπεια βίαιες αντιδράσεις,εξεγερσεις από τον λαό,
πυρπολήσεις κυβερνητικών κτιρίων,βίαιες απελευθερωσεις ασθενων από
τα νοσοκομεία,τα στρατόπεδα νοσηλείας,λεηλασίες καταστημάτων,άγριοι
ξυλοδαρμοί,βίαια επέμβαση της αστυνομίας,αθρόες συλλήψεις,δολοφονίες
εξεγερμένων και τραυματισμοί,δαιμονοποίηση των ξένων,των αλλοτριων,
Ένα πλήθος διαδηλωτών κυνηγημένο από την Potsdamer Platz έπεσε πάνω
του,βρέθηκε μέσα στη δίνη,στον τυφώνα,
οι αστυνομικοί πυροβολούσαν,χτυπούσαν αλύπητα με σιδερένια γκλοπς,
ερριχναν δακρυγόνα,οι διαληλωτες τους πετούσαν ότι έβρισκαν μπροστά τους,
πέρασε μέσα από την κόλαση,από τον ακραίο και επικίνδυνο ανορθολογισμο
Ήξερε ότι έχει μολυνθει από το βακτήριο Vibrio Cholerae,
αρχίζει να νιώθει τα συμπτωματα:διάρροια,εμετό,αφυδάτωση,υποογκαιμια,
μυϊκοί σπασμοί,αδιαθεσία,υπόταση,κυάνωση,και ως φυσική συνέπεια περιμένει την καταπληξια και τον θανατο
Ότι όμως συμβαίνει στο Ηρακλειτιο ρευμα της Ιστορίας-τωρα πρέπει να εξετασθεί
με τη διαλεκτική,με κανέναν δογματισμό σκέψης
Το Βερολίνο άδειο,έρημο,φοβισμένο,ένα κενό,μέσα σε Ιστορία που βράζει,
Ένας Άλλος Κόσμος θα γεννηθεί με την δική του Ιστορία,κι έπειτα κι Αυτός
θα ανατραπει από Άλλον,αυτό θα συμβαίνει οσο θα υπάρχουν άνθρωποι,
Σε έναν ερημωμένο τοίχο ήταν γραμμένο με μαύρη μπογιά ένα σύνθημα:
ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ
χαμογέλασε,πόσο ήθελε να γράψει στον τοίχο:
SEIN UND NICHTS SEI DASSELBE
κοίταξε το ρολόι του,είχε ακόμα χρόνο στην Ιστορία,
ο φιλοσοφος Friedrich Hegel 61 ετων περιφερθηκε σκεπτομενος στις
14 Νοεμβρίου 1831
-Τίποτα μεγάλο στον κόσμο δεν έχει επιτευχθεί χωρίς πάθος
-Οι μεγάλες τραγωδίες στον κόσμο δεν είναι οι αντιπαλότητες μεταξύ δικιου
και άδικου,αλλά μεταξύ δύο δικιων
-Η Παγκοσμια Ιστορία είναι ένα Δικαστήριο Κρισεων
-Σ'αυτον που κοιτάζει τον κόσμο ορθολογιστικά,ο κόσμος με τη σειρά του
του δείχνει μια ορθολογιστική άποψη.Η σχεση είναι αμοιβαία
-Was vernünftig ist, das ist Wirklich; und was wirklich ist, das ist vernünftig.
Οτι είναι πραγματικό είναι λογικό,και ότι είναι λογικό είναι πραγματικό
-Η εκπαίδευση είναι η τέχνη που κάνει τον άνθρωπο ηθικο
-Αληθεια στη φιλοσοφία σημαίνει ότι η άποψη και η εξωτερική πραγματικότητα
συμπίπτουν
-Το να είσαι ανεξάρτητος από την κοινή γνώμη είναι η πρώτη προϋπόθεση
να αποκτήσεις κάτι μεγαλο
-Οτι η εμπειρία και η ιστορία μας διδάσκει είναι ότι οι άνθρωποι και οι κυβερνήσεις
δεν έχουν μάθει τίποτα από την ιστορια
-Η αλήθεια δεν βρίσκεται ούτε στη θέση ούτε στην αντίθεση αλλά στην
αναδυόμενη σύνθεση που συμφιλιωνει αυτές τις δυο
-So muß die Philosophie zwar die Möglichkeit erkennen, daß das Volk sich
zu ihr erhebt, aber sie muß sich nicht zum Volk erniedrigen.
πρέπει η φιλοσοφία πράγματι να αναγνωρίσει τη δυνατότητα,ότι ο λαός
προς αυτήν θα υψωθεί,αλλά όχι ότι πρέπει αυτή προς το λαό να χαμηλωσει
-Abstraktionen in der Wirklichkeit geltend machen, heißt Wirklichkeit zerstören.
Ισχυριζόμενος τις αφαιρέσεις της πραγματικότητας ,σημαίνει ότι την
πραγματικότητα καταστρεφεις
.
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου