.
.
Εισαγωγη
.
Τα Παραμυθια ειναι πολλων ανθρωπων .
Εισαγωγη
.
Τα Παραμυθια ειναι πολλων ανθρωπων .
Μια Πρωτο - Λογοτεχνια , ακομα ο αφηγητης δεν ειναι
ατομο, αλλα αποτελει μερος ενος κοινωνικου συνολου ,
ατομο, αλλα αποτελει μερος ενος κοινωνικου συνολου ,
που παραγει και διαχειριζεται τις αφηγησεις του .
Αφηγησεις για να κατανοησει και να ερμηνευσει τον
κοσμο συνολικα , '' πως ξεκινησαν '' [ Πρωτη Αρχη ],
'' γιατι συμβαινει αυτο ,που συμβαινει '' [ Πρωτη Φυσικη
Επιστημη ] , '' να θυμηθουμε αυτο που συνεβηκε τωρα
και πριν '' [ Πρωτη Ιστορια ] , '' να μνημονευσουμε ενα
σημαντικο προσωπο της κοινοτητας '' [ Πρωτη Βιογραφια
σημαντικο προσωπο της κοινοτητας '' [ Πρωτη Βιογραφια
Ενος Ηρωα ] , '' να μιλησουμε για τις σχεσεις των ανθρω-
πων με τα ζωα , τα πουλια , ... '' [ Πρωτη Ζωολογια ] , '' να
ορισουμε κοινωνικες δομες '' [ Πρωτη Ανθρωπολογια ,
Πρωτη Κοινωνιολογια ] , '' τι υπαρχει Πριν , Τωρα και Μετα
απο Μας '' [ Πρωτη Κοσμολογια , Πρωτη Θρησκεια ] ,
'' τι υπαρχει πιο περα και πολυ μακρυα απο τη
περιοχη που ζουμε '' [ Πρωτες Εξερευνησεις ] , '' να βελτιω-
περιοχη που ζουμε '' [ Πρωτες Εξερευνησεις ] , '' να βελτιω-
σουμε τα μεσα παραγωγης '' [ Πρωτες Εφευρεσεις ] ,
'' να φαντασθουμε πραγματα και καταστασεις ''[ Πρωτη
Λογοτεχνια του Φανταστικου ] , '' να καταγραφουν τα
συμβαντα που παραβαινουν την ισορροπια της κοινο-
τητας '' [ Πρωτη Ειδησεογραφια ] ,'' να συμβουλευσουμε
, να διελευκανουμε καταστασεις, να ξεπερασουμε
τις διαφορες δυσκολιες , να ορισουμε και να υπερασπι-
τις διαφορες δυσκολιες , να ορισουμε και να υπερασπι-
σθουμε δικαιι'κους νομους , κοινωνικους θεσμους , ...,
να ερμηνευσουμε συμπεριφορες , .. '' [ Πρωτη Φιλοσοφια,
Πρωτη Πολιτικη Επιστημη , Πρωτη Ψυχολογια ],...
Απο το Λαβυρινθο αυτων των Αρχαιων Πρωτων Χρονων
Απο το Λαβυρινθο αυτων των Αρχαιων Πρωτων Χρονων
του Ανθρωπου φτανοντας στην ευθεια της
Ιστορικης Πραγματικοτητας χαθηκαν [ η' ξεχασθηκαν ]
αυτα τα ουσιαστικα στοιχεια των Παραμυθιων κι εμεινε
Ιστορικης Πραγματικοτητας χαθηκαν [ η' ξεχασθηκαν ]
αυτα τα ουσιαστικα στοιχεια των Παραμυθιων κι εμεινε
η γραφικη [ η ' η φολκλορικη ] αφηγηση
τους [ ΄΄ τις χειμωνιατικες μερες στο τζακι η γιαγια
τους [ ΄΄ τις χειμωνιατικες μερες στο τζακι η γιαγια
αρχιζει να ξετυλιγει το παραμυθι - μυθι . Μια
φορα κι ενα καιρο ητανε ... ''.
Βεβαια το Παραμυθι σαν ειδος πια της Λογοτεχνιας
φορα κι ενα καιρο ητανε ... ''.
Βεβαια το Παραμυθι σαν ειδος πια της Λογοτεχνιας
σημερα εξελιχθηκε και στη Μορφη του και στο
Περιεχομενο του . Νεα Θεματα Συγχρονα,Νεα Μεσα
Περιεχομενο του . Νεα Θεματα Συγχρονα,Νεα Μεσα
[ π.χ ηλεκτρονικα ] ενσωματωθηκαν σ'αυτο .
Οι Μεγαλοι Παραμυθαδες [ Αδελφοι Γκριμ ,
Οι Μεγαλοι Παραμυθαδες [ Αδελφοι Γκριμ ,
Χανς Κριστιαν Αντερσεν , αλλα και ο Μεγαλος
Αριθμος των Ανωνυμων Παραμυθαδων σ ' ολες
Αριθμος των Ανωνυμων Παραμυθαδων σ ' ολες
τις Γλωσσες και σ ' ολους τους Λαους του
Κοσμου ] εγραψαν Μεγαλα Παραμυθια που τα
Κοσμου ] εγραψαν Μεγαλα Παραμυθια που τα
απολαμβανουν μικροι και μεγαλοι σ ' ολους τους
καιρους .
Επισης Μεγαλοι Ερευνητες [ Εθνολογοι , Λαογραφοι ,
καιρους .
Επισης Μεγαλοι Ερευνητες [ Εθνολογοι , Λαογραφοι ,
Σημειολογοι , ... ] εχουν ασχοληθει με το
Παραμυθι . Συλλογες Παραμυθιων , Επιστημονικες
Παραμυθι . Συλλογες Παραμυθιων , Επιστημονικες
Αναλυσεις [ Δομη - Γλωσσα - Υπερκειμενα
- ... ] . Ενδεικτικα αναφερουμε , Ελληνες [ τον πατερα
- ... ] . Ενδεικτικα αναφερουμε , Ελληνες [ τον πατερα
της Ελληνικης Λαογραφιας τον Νικολαο
Πολιτη , τον Γεωργιο Μεγα, τον Στιλπωνα Κυριακιδη,
Πολιτη , τον Γεωργιο Μεγα, τον Στιλπωνα Κυριακιδη,
τον Δημητριο Λουκατο , ... ] , Ξενους [ τον
Κλοντ Λεβι - Στρως , τον Τζβεταν Τοντοροφ ,
Κλοντ Λεβι - Στρως , τον Τζβεταν Τοντοροφ ,
τον Ρομαν Γιακομπσον , και κυριως τον Βλαντιμιρ
Προπ [ Vladimir Propp ] με το εργο του '' Μορφολογια
Προπ [ Vladimir Propp ] με το εργο του '' Μορφολογια
του Παραμυθιου '' [ Morphology of Folk Tale ]
αναλυοντας την αφηγηματικη δομη του Παραμυθιου
σε μια ακολουθια 31 πρωτων δομικων στοιχειων ]
Θα προσπαθησουμε συνοπτικα να δειξουμε πως
Θα προσπαθησουμε συνοπτικα να δειξουμε πως
το Παραμυθι εξελλισεται στον Συντακτικο Αξονα .
- ο Α βρισκεται σε μια δυσκολη κατασταση [ Διαταραξη
- ο Α βρισκεται σε μια δυσκολη κατασταση [ Διαταραξη
της Ισορροπιας ]
- ο Β ειναι ο υπαιτιος [ ο δραστης ] αυτης της δυσκολης
- ο Β ειναι ο υπαιτιος [ ο δραστης ] αυτης της δυσκολης
καταστασης του Α [ο Κακοποιος Παραγων]
- ο Γ επεμβαινει να αντιμετωπισει τον Β και να βοηθησει
- ο Γ επεμβαινει να αντιμετωπισει τον Β και να βοηθησει
τον Α [ η διαμεσολαβηση του Ηρωα να
επαναφερει την Ισορροπια ]
- εμφανιζεται ο Δ [ συνεργος του Β ] και φερνει εμποδια
επαναφερει την Ισορροπια ]
- εμφανιζεται ο Δ [ συνεργος του Β ] και φερνει εμποδια
στον ηρωα Γ [ οι κακοι συννεργοι ]
- ο ηρωας Γ με την βοηθεια του Ε αντιμετωπιζει επιτυχως
- ο ηρωας Γ με την βοηθεια του Ε αντιμετωπιζει επιτυχως
τον Δ [ οι βοηθοι του ηρωα ]
- ο ηρωας Γ τελικα αντιμετωπιζει τον ιδιο τον Κακο Β
- ο ηρωας Γ τελικα αντιμετωπιζει τον ιδιο τον Κακο Β
[ η τελικη κρισιμη αναμετρηση ]
- ο ηρωας Γ νικα και τιμωρει τον κακο Β [ η τιμωρια του
- ο ηρωας Γ νικα και τιμωρει τον κακο Β [ η τιμωρια του
Κακοποιου Παραγοντα ]
- ο ηρωας Γ απελευθερωνει τον Α [ Επαναφορα της
- ο ηρωας Γ απελευθερωνει τον Α [ Επαναφορα της
Αρχικης Ισορροπιας ]
- ο ηρωας Γ επιβραβευεται για τη πραξη του
- ο ηρωας Γ επιβραβευεται για τη πραξη του
[ η Επιβραβευση του Ηρωα , Η Λυση του
Παραμυθιου]
Στον Παραδειγματικο Αξονα εχουμε .
- ο Α μπορει να ειναι ανθρωπος [ παιδι , γυναικα ,
Παραμυθιου]
Στον Παραδειγματικο Αξονα εχουμε .
- ο Α μπορει να ειναι ανθρωπος [ παιδι , γυναικα ,
γερος , ...] , ζωο , ...
- ο Β, ο Κακοποιος Παραγων ,μπορει να ειναι ανθρωπος,
- ο Β, ο Κακοποιος Παραγων ,μπορει να ειναι ανθρωπος,
ζωο , φανταστικο ον , φυσικο φαινομενο , ...
- η Διαταραξη της Ισορροπιας μπορει να ειναι αρπαγη,
- η Διαταραξη της Ισορροπιας μπορει να ειναι αρπαγη,
φυλακιση, μεταμορφωση , κακομεταχειριση , αρρωστια,
πολεμος , μαγια , φτωχεια ,...
-ο ηρωας Γ μπορει να ειναι ανθρωπος [ βασιλοπουλο ,
-ο ηρωας Γ μπορει να ειναι ανθρωπος [ βασιλοπουλο ,
πολεμιστης, κυνηγος , ο μικρος αδερφος ,
μικρο παιδι , η μαννα , ... ] , ζωο [ αλογο , γατα , δελφινι,
μικρο παιδι , η μαννα , ... ] , ζωο [ αλογο , γατα , δελφινι,
ποντικι , ...], ...
- ο κακος συνεργος Δ μπορει να ειναι ανθρωπος , ζωο ,
- ο κακος συνεργος Δ μπορει να ειναι ανθρωπος , ζωο ,
φανταστικο ον ,... τα εμποδια του [ φυσικες δυσκολιες,
γριφοι , μαχες , ... ]
- ο καλος βοηθος Ε μπορει να ειναι ανθρωπος , ζωο ,
- ο καλος βοηθος Ε μπορει να ειναι ανθρωπος , ζωο ,
φανταστικο ον , ..., τα βοηθηματα του
[ μηχανες , συμβουλες , συμπολεμιστης , ...]
- η Τελικη Αναμετριση του Ηρωα Γ με τον Κακοποιο
[ μηχανες , συμβουλες , συμπολεμιστης , ...]
- η Τελικη Αναμετριση του Ηρωα Γ με τον Κακοποιο
Παραγοντα Β μπορει να ειναι . Μαχη , Λυση Γριφου , ...
- η Τιμωρια του Κακοποιου Στοιχειου Β μπορει να ειναι
- η Τιμωρια του Κακοποιου Στοιχειου Β μπορει να ειναι
.Θανατος , Φυλακιση , Εξορια , Διαπομπευση , ...
- η Απελευθερωση του Α μπορει να ειναι . Απελευθερωση,
- η Απελευθερωση του Α μπορει να ειναι . Απελευθερωση,
Δικαιοσυνη , Νικη , το Τελος της Μεταμορφωσης του ,
η Εξαλειψη Φυσικων Καταστροφων , ...
- η Επιβραβευση του Ηρωα Γ μπορει να ειναι . Ο Γαμος ,
- η Επιβραβευση του Ηρωα Γ μπορει να ειναι . Ο Γαμος ,
ο Ενθρονισμος , ο Πλουτισμος , η Φημη ,...
Τωρα θα αναφερθουμε ,παλι συνοπτικα , για τη Γλωσσα
Τωρα θα αναφερθουμε ,παλι συνοπτικα , για τη Γλωσσα
στη οποια ειναι γραμμενα τα '' 12 Παραμυθια '' .
Οπως σημειωσαμε στην αρχη τα Παραμυθια ειναι πολλων
ανθρωπων, γι ' αυτο η γλωσσα στην οποια γραφτηκαν
ειναι απο ολες τις περιοδους της Ελληνικης Γλωσσας .
Ενδεικτικα αναφερουμε .
-απο την Αρχαι'κη [ Ομηρικη ] Εποχη [ σε παρα πολλα
-απο την Αρχαι'κη [ Ομηρικη ] Εποχη [ σε παρα πολλα
σημεια το κειμενο παραπεμπει στα Ομηρικα Κειμενα
της '' Ιλιαδας'' και της '' Οδυσσειας '' ]
- απο την Βυζαντινη Εποχη [ τα Χρονικα , τα Συναξαρια
- απο την Βυζαντινη Εποχη [ τα Χρονικα , τα Συναξαρια
Αγιων , τον Πτωχοπροδρομο , ... ]
-απο τα Δημοτικα [ τα Ακριτικα , τις Παραλογες ,
-απο τα Δημοτικα [ τα Ακριτικα , τις Παραλογες ,
της Ξενιτειας, τα Κλεφτικα , ...]
-απο τη Νεα Ελληνικη Λογοτεχνια [ Σολωμος ,
-απο τη Νεα Ελληνικη Λογοτεχνια [ Σολωμος ,
Μακρυγιαννης , Παπαδιαμαντης ,... ]
Τελος οσον αφορα τη Μορφη και το Περιεχομενο
Τελος οσον αφορα τη Μορφη και το Περιεχομενο
των ''12 Παραμυθιων '' , σε γενικες γραμμες ,προσπαθη-
σαμε να εφαρμοσουμε τα Παραδειγματα των Εργων
της Αρχαιας Ελληνικης Τραγωδιας
και τα Μαθηματα της '' Ποιητικης '' του Αριστοτελη
.
και τα Μαθηματα της '' Ποιητικης '' του Αριστοτελη
.
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου