.
.
απο τα ''20 ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ''
.
.
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
.
Ειχε γεννηθει και μεγαλωσει σε μια μικρη επαρχιακη πολη.
Στην εφηβεια ηρθε στην μεγαλη πολη και γρηγορα μπλε-
χτηκε στον υποκοσμο.Εκανε χρηματα και τα σπαταλησε.
Και καποτε εκοψε εκεινους τους δεσμους μ'εκεινον τον
κοσμο,αποσυρθηκε και απομονωθηκε.
Κανενας δεν γνωριζε,που βρισκονταν.Εψαχναν να τον
εντοπισουν και να τον ξεκανουν.Δεν τα καταφεραν και με
το περασμα του χρονου τον ξεχασαν.Επελεξε μια ζωη μο-
ναχικη,χωρις σχεσεις με αλλους.Αισθανονταν μεγαλη ικα-
νοποιηση,σαν να μην υπηρχε,σαν να μην ηταν.
Ενα μεσημερι γυρνωντας στο σπιτι,ενας ψηλος αγνωστος
αντρας τον περιμενε εξω απο το σπιτι.Τον πλησιασε και του
ειπε πως θελει κατι να πουν,σκεφτηκε λιγο,κι επειτα δεχτηκε.
Ανεβηκαν στο διαμερισμα του.Ο αγνωστος καθισε σε μια πο-
λυθρονα,ζητησε αδεια να καπνισει,εβγαλε τσιγαρο και το α-
ναψε.Τον ρωτησε αν τον γνωρισε,αν τον θυμονταν.Τον κοι-
ταξε.Το προσωπο του αδυνατο,στεγνο,οχι δεν τον θυμονταν.
Τιποτα πανω του δεν του θυμιζε κατι,εντελως αγνωστος..Ο αν-
θρωπος του συστηθηκε σαν φωτογραφος.Ουτε εκεινη η πλη-
ροφορια σημαινε κατι .Ο αλλος του ζητησε ενα μεγαλο ποσο
χρηματων για καποιες φωτγραφιες,ξερει ποιες,που τον ενοχο-
ποιουν ως δολοφονο της γυναικας,με την οποια ηταν εραστες
αρκετα χρονια.Αν δεν δεχθει θα αναγκασθει,του ειπε κυνικα,
να της παραδωσει και τοτε τα πραγματα θα ειναι δυσκολα.
Αντεδρασε ,φωναξε πως ολα αυτα ηταν ψεματα.Ο αλλος ση-
κωθηκε απο την πολυθρονα και τον προειδοποιησε με σοβαρη
φωνη,ηρεμα δηθεν φιλικα τον συμβουλεψε ,πως ο αντρας της
κυριας,ανεφερε ενα ονομα, δεν αστειευτεται και να συνελθει.
Συγκρατηθηκε να μην τον πεταξει εξω με τις κλωτσιες.Ο αλ-
λος εφυγε .
Το πηρε το συμβαν για κακογουστη φαρσα και το αγνοησε.
Μερικες μερες αργοτερα ανοιγοντας την πορτα του διαμερι-
σματος μπαινοντας βρηκε στο πατωμα εναν φακελλο.Τον ειχαν
πεταξει κατω απο το ανοιγμα της πορτας.Εκλεισε την πορτα,
εσκυψε και πηρε τον φακελλο,τον ανοιξε.Φωτογραφιες.Τις ει-
δε μια-μια.Ερωτικες φωτογραφιες με μια γυναικα νεα και ο-
μορφη,ηταν αυτος.Μεσα σ'αυτες μια φωτογραφια τον εδειχνε
πολυ καθαρα να την εχει αρπαξει απο τον λαιμο.Ταραχτηκε
οταν την ειδε.Οταν συνηλθε τις εσκισε και τις πεταξε.
Δεν υπηρχε καμια αμφιβολια πως ηταν ενα βρωμικο σχε-
διο των ανθρωπων του υποκοσμου,των παλιων γνωστων.
Του εστησαν αυτη την παγιδα να τον εκδικηθουν,για παλιους
λογαριασμους.Ποτε δεν ειχε καποιασχεση με την γυναικα
της φωτογραφιας.Οι γυναικες συνηθως,που εκανε παρεα ηταν
πορνες ,κοινες γυναικες με μοναδικη επαφη το χρημα.
Την αλλη μερα,οπως και τις επομενες τρεις μερες,του εστειλαν
φακελλους με φωτογραφιες αναλογου περιεχομενου.Η απο-
στολη των φωτογραφιων εγινε με διαφορους τροπους,με το
ταχυδρομειο,μ'ενα μικρο παιδι ,που ζητιανευει στους δρομους.
Μα φορα τον πηραν τηλεφωνο ,ειχαν αφησει τον φακελλο
σε καποιο πολυσυχναστο δρομο και να τρεξει να τον παρει
πριν πεσει σε ανεπιθυμητα χερια.
Μετα απο εκεινη την εκνευρεστικη επαναληπτικη επιθεση
με τις φωτογραφιες ,ακολουθησε ενας μηνας σιωπης και
επιδεικτικης αδιαφοριας.Ηξερε το σχεδιο τους.Ηθελαν να
τον εχουν σε αοριστη αναμονη,να τον αποδυναμωσουν και
ξαφνικα να του επιτεθουν.Για να εξουδετερωσει το σχεδιο
τους δεν εμεινε αδρανης,μπορεσε και εμαθε για τον αντρα
της γυναικας της φωτογραφιας.Ηταν συγγραφεας.Αγορασε
ολα τα βιβλια του,που κυκλοφορουσαν.Αφιερωσε πολυ χρο-
νο και τα διαβασε προσεχτικα,κρατωντας σημειωσεις στα περι-
θωρια των σελιδων,η ' σε καποιο χαρτι,και υπογραμμιζοντας
καποια σημεια του κειμενου.Στον προλογο ενος εργου του
εγραφε πως ο συγγραφεας κατασκευαζει τις διηγησεις του
με βασικο υλικο την παραπλανηση του αναγνωστη.
''Ολη η Λογοτεχνια ειναι η Μεγαλη Τεχνη του Ψευδους'' εκει-
νο το υπογραμμισε.
Εμαθε ακομα πως εκεινος ο αντρας,και δεν του φανηκε παρα-
ξενο,ποτε δεν ειχε παντρευτει ,ουτε ειχε πολυχρονη σχεση
με καποια απο τις γυναικες,που σχετισθηκε ερωτικα..
Δυο-τρεις φορες αντιληφθηκε να τον παρακολουθουν.Ο αν-
θρωπος πισω απο την εφημεριδα στο καφενειο,που επινε τον
καφε του.Τα βηματα πισω του και η σκια ,που κρυφτηκε γρη-
γορα και χαθηκε πισω στη γωνια του δρομου.
Κλειδωνε την πορτα και εκλεινε τα παραθυρα στο σπιτι.Ο φο-
βος και το αγχος τον κυριεψε.Δεν αντεχε,αποφασισε να παρει
την υποθεση στα χερια του,να δρασει.
Εφυγε απο το σπιτι κι εμεινε σε διαφορα ξενοδοχεια,δινοντας
ψευτικα ονοματα,,αφησε γενια,και αγορασε ενα περιστροφο.
Αυτα για μια ολοκληρη εβδομαδα.Την τελευταια μερα μισθω-
σε πεντε διαφορετικα ταξι και περιπλανηθηκε σε πεντε τυχαιες
διαδρομες.Δεν βγηκε εξω απο την πολη.Ειχε την αισθηση πως
ολες οι σημαντικες ιστοριες ειναι αστικες,συμβαινουν στο
εσωτερικο της πολης.Στο τελος εκεινων των διαδρομων περ-
πατησε με τα ποδια.Ποτε ακολουθουσε μια νοητη ευθεια,
και ποτε εκλεινε μια κλειστη γραμμη,εναν κυκλο,στους δρο-
μους.Η ποληενα αδιαφορο ,ουδετερο σκηνικο.
Σταματησε στην κεντρικη εισοδο μιας πολυκατοικιας,βρηκε
το ονομα,που ζητουσε,και χτυπησε το κουδουνι.Του ανοιξαν
μετα απο μικρη καθυστερηση.Διστασε,να μην προχωρησει,να
αναβαλει,να τα παρατησει και να φυγει.Τελικα,αποφασισε,
εδω ,που εφτασε,επρεπε να συνεχισει.Μπηκε στην πολυκα-
τοικια,καλεσε το ασανσερ,μπηκε μεσα και πατησε τον αριθμο
του οροφου..Το ασανσερ ανεβηκε και σταματησε στον ορο-
φο,βγηκε και προχωρησε στον διαδρομο,σταματησε μπρο-
στα στην πορτα του διαμερισματος.Την βρηκε μισανοιχτη,
την εσπρωξε και μπηκε μεσα.Ο αλλος τον περιμενε καθισμενος
πισω απο το γραφειο,φαινονταν αρρωστος.Τον ρωτησε τι η-
θελε.Του απαντησε,πως ηθελε να συζητησουν για καποιο
μυθιστορη μα του .Του ειπε να καθισει.Καθησε.Τον κοιταξε
και τοτε πανω στο γραφειο ειδε μια κορνιζα γυρισμενη προς
το μερος του με την φωτογραφια της γυναικας.Ηταν ομορφη.
Απεφυγε να τον ρωτησει γι'αυτη.Ο αλλος του ζητησε να προ-
χωρησει στο θεμα του.Ενιωθε αμηχανια,δεν ηξερε πως να
αρχισει.
-''Μπορει μια ιστορια,μια αφηγηση τελως παντων,να στηρι-
χθει εξ ολοκληρου στην Φωτογραφια;'' ρωτησε.
-''Φυσικα,επειδη η Φωτογραφια,δηλωνει,αναπαριστα το ψευ-
τικο'' απαντησε ο αλλος.
-'' Κι αυτη η φωτογραφια'' ειπε και εδειξε την κορνιζα με την
γυναικα ''ειναι ψευτικη; ''.
-''Οχι,αυτη ειναι αληθινη''
Διαισθανθηκε τι συνεβαινε κι εκει ,που ειχαν φτασει τα πραγ-
ματα επρεπε να τελειωσουν.Τραβηξε το περιστροφο και του
εριξε αναμεσα στα ματια.''Τα ματια του Φωτογραφου'',σκε-
φθηκε.Ο αλλος δεν αντεδρασε,σαν να το περιμενε,η' να μην
τον ενδιεφερε,δεν εκανε την παραμικρη κινηση να προφυλα-
χθει.
Γυρισε στο σπιτι.Δεν ειχε νυχτωσει ακομη.Ξυρισθηκε.Πα-
ραγγειλε φαγητο και χωρις να κατεβασει το ακουστικο του
τηλεφωνου σχηματισε εναν απο τους αριθμους,που χρησι-
μοποιουσε,σ'ενα γραφειο με κοπελλες ,να του στειλουν μια
για συντροφια,ολη την νυχτα.
Ηρθε η κοπελλλα.Εφαγαν ,ανοιξε κι ενα μπουκαλι κοκκινο
κρασι κι ερριξε στα ποτηρια.Ηπιαν.Παρατηρησε την γυναι-
κα.Δεν ειχε σημασια με ποια εμοιαζε η' με ποια δεν εμοιαζε.
Τα μαλλια της βαμενα ξανθα,τα χειλη κοκκινα,τα νυχια βαμε-
να γαλαζια,ομορφη γυναικα.Θα της ελεγε μια ιστορια,αν εκει-
νη ηθελε.Εκεινη εγνεψε με το κεφαλι,ηθελε.Αρχισε την διηγη-
ση του..Εκεινη ακουγε.Οταν τελειωσε,γελασε και του ειπε πως
μοιαζει με ψευτικη και πως δεν φοβονταν.Επεσαν και κοιμη-
θηκαν.Το πρωι οταν ξυπνησαν και ετοιμασθηκε η κοπελλα να
φυγει την πληρωσε,το ποσο,που ειχαν συμφωνησειμε το γρα-
φειο.Της εδωσε και εχτρα δικα της.Εκεινη πηρε τα χρηματα
και τον ευχαριστησε και του ειπε,πειραζοντας τον, αν φοβον-
ταν μηπως τον μαρτυρησει.Της απαντησε,οχι δεν φοβονταν.
''Ετσι κι αλλιως ειναι ολα ψευτικα'' ειπε και γελασε η κοπελ-
λα και εφυγε.
Αργοτερα ην ιδια μερα το πρωι ελαβε ενα γραμμα.Το ανοιξε
και βρηκε μεσα μια επιταγη,μ'ενα μεγαλο χρηματικο ποσο στο
ονομα του,αποστολεας καποια ανωνυμη εταιρεια.Καταλαβε,
ποιος κρυβονταν πισω απο ολ'αυτα.Εσκισε την επιταγη και
την πεταξε.
Βγηκε εξω.Η θερμοκρασια της μερας υψηλη για την εποχη.
Χαθηκε μεσα στην κυκλοφορια των ανθρωπων και των αυτο-
κινητων.
Σ'ενα περιπτερο σταματησε και διαβασε στην πρωτη σελιδα
μιας εφημεριδας,που ηταν κρεμασμενη εκει.
''... Ο δολοφονος της γυναικας του πιαστηκε και ομολογησε
πως χθες δολοφονησε και τον εραστη της ....''
Το ρεπορταζ του εγληματος μετα απο λιγες γραμμες εγραφε
πως συνεχιζονταν σε μια εσωτερικη σελιδα της εφημεριδας
με περισσοτερες λεπτομερειες και με φωτογραφικο υλικο.
Δεν αγορασε την εφημεριδα.
Το ιδιο εκεινο βραδυ της τηλεφωνησε,αν ηταν ελευθερη,να
ερθει σπιτι.
Εκεινη ηρθε,κι εκεινος δεν της ανεφερε για την φωτογραφια.
.
.
.
απο τα ''20 ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ''
.
.
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
.
Ειχε γεννηθει και μεγαλωσει σε μια μικρη επαρχιακη πολη.
Στην εφηβεια ηρθε στην μεγαλη πολη και γρηγορα μπλε-
χτηκε στον υποκοσμο.Εκανε χρηματα και τα σπαταλησε.
Και καποτε εκοψε εκεινους τους δεσμους μ'εκεινον τον
κοσμο,αποσυρθηκε και απομονωθηκε.
Κανενας δεν γνωριζε,που βρισκονταν.Εψαχναν να τον
εντοπισουν και να τον ξεκανουν.Δεν τα καταφεραν και με
το περασμα του χρονου τον ξεχασαν.Επελεξε μια ζωη μο-
ναχικη,χωρις σχεσεις με αλλους.Αισθανονταν μεγαλη ικα-
νοποιηση,σαν να μην υπηρχε,σαν να μην ηταν.
Ενα μεσημερι γυρνωντας στο σπιτι,ενας ψηλος αγνωστος
αντρας τον περιμενε εξω απο το σπιτι.Τον πλησιασε και του
ειπε πως θελει κατι να πουν,σκεφτηκε λιγο,κι επειτα δεχτηκε.
Ανεβηκαν στο διαμερισμα του.Ο αγνωστος καθισε σε μια πο-
λυθρονα,ζητησε αδεια να καπνισει,εβγαλε τσιγαρο και το α-
ναψε.Τον ρωτησε αν τον γνωρισε,αν τον θυμονταν.Τον κοι-
ταξε.Το προσωπο του αδυνατο,στεγνο,οχι δεν τον θυμονταν.
Τιποτα πανω του δεν του θυμιζε κατι,εντελως αγνωστος..Ο αν-
θρωπος του συστηθηκε σαν φωτογραφος.Ουτε εκεινη η πλη-
ροφορια σημαινε κατι .Ο αλλος του ζητησε ενα μεγαλο ποσο
χρηματων για καποιες φωτγραφιες,ξερει ποιες,που τον ενοχο-
ποιουν ως δολοφονο της γυναικας,με την οποια ηταν εραστες
αρκετα χρονια.Αν δεν δεχθει θα αναγκασθει,του ειπε κυνικα,
να της παραδωσει και τοτε τα πραγματα θα ειναι δυσκολα.
Αντεδρασε ,φωναξε πως ολα αυτα ηταν ψεματα.Ο αλλος ση-
κωθηκε απο την πολυθρονα και τον προειδοποιησε με σοβαρη
φωνη,ηρεμα δηθεν φιλικα τον συμβουλεψε ,πως ο αντρας της
κυριας,ανεφερε ενα ονομα, δεν αστειευτεται και να συνελθει.
Συγκρατηθηκε να μην τον πεταξει εξω με τις κλωτσιες.Ο αλ-
λος εφυγε .
Το πηρε το συμβαν για κακογουστη φαρσα και το αγνοησε.
Μερικες μερες αργοτερα ανοιγοντας την πορτα του διαμερι-
σματος μπαινοντας βρηκε στο πατωμα εναν φακελλο.Τον ειχαν
πεταξει κατω απο το ανοιγμα της πορτας.Εκλεισε την πορτα,
εσκυψε και πηρε τον φακελλο,τον ανοιξε.Φωτογραφιες.Τις ει-
δε μια-μια.Ερωτικες φωτογραφιες με μια γυναικα νεα και ο-
μορφη,ηταν αυτος.Μεσα σ'αυτες μια φωτογραφια τον εδειχνε
πολυ καθαρα να την εχει αρπαξει απο τον λαιμο.Ταραχτηκε
οταν την ειδε.Οταν συνηλθε τις εσκισε και τις πεταξε.
Δεν υπηρχε καμια αμφιβολια πως ηταν ενα βρωμικο σχε-
διο των ανθρωπων του υποκοσμου,των παλιων γνωστων.
Του εστησαν αυτη την παγιδα να τον εκδικηθουν,για παλιους
λογαριασμους.Ποτε δεν ειχε καποιασχεση με την γυναικα
της φωτογραφιας.Οι γυναικες συνηθως,που εκανε παρεα ηταν
πορνες ,κοινες γυναικες με μοναδικη επαφη το χρημα.
Την αλλη μερα,οπως και τις επομενες τρεις μερες,του εστειλαν
φακελλους με φωτογραφιες αναλογου περιεχομενου.Η απο-
στολη των φωτογραφιων εγινε με διαφορους τροπους,με το
ταχυδρομειο,μ'ενα μικρο παιδι ,που ζητιανευει στους δρομους.
Μα φορα τον πηραν τηλεφωνο ,ειχαν αφησει τον φακελλο
σε καποιο πολυσυχναστο δρομο και να τρεξει να τον παρει
πριν πεσει σε ανεπιθυμητα χερια.
Μετα απο εκεινη την εκνευρεστικη επαναληπτικη επιθεση
με τις φωτογραφιες ,ακολουθησε ενας μηνας σιωπης και
επιδεικτικης αδιαφοριας.Ηξερε το σχεδιο τους.Ηθελαν να
τον εχουν σε αοριστη αναμονη,να τον αποδυναμωσουν και
ξαφνικα να του επιτεθουν.Για να εξουδετερωσει το σχεδιο
τους δεν εμεινε αδρανης,μπορεσε και εμαθε για τον αντρα
της γυναικας της φωτογραφιας.Ηταν συγγραφεας.Αγορασε
ολα τα βιβλια του,που κυκλοφορουσαν.Αφιερωσε πολυ χρο-
νο και τα διαβασε προσεχτικα,κρατωντας σημειωσεις στα περι-
θωρια των σελιδων,η ' σε καποιο χαρτι,και υπογραμμιζοντας
καποια σημεια του κειμενου.Στον προλογο ενος εργου του
εγραφε πως ο συγγραφεας κατασκευαζει τις διηγησεις του
με βασικο υλικο την παραπλανηση του αναγνωστη.
''Ολη η Λογοτεχνια ειναι η Μεγαλη Τεχνη του Ψευδους'' εκει-
νο το υπογραμμισε.
Εμαθε ακομα πως εκεινος ο αντρας,και δεν του φανηκε παρα-
ξενο,ποτε δεν ειχε παντρευτει ,ουτε ειχε πολυχρονη σχεση
με καποια απο τις γυναικες,που σχετισθηκε ερωτικα..
Δυο-τρεις φορες αντιληφθηκε να τον παρακολουθουν.Ο αν-
θρωπος πισω απο την εφημεριδα στο καφενειο,που επινε τον
καφε του.Τα βηματα πισω του και η σκια ,που κρυφτηκε γρη-
γορα και χαθηκε πισω στη γωνια του δρομου.
Κλειδωνε την πορτα και εκλεινε τα παραθυρα στο σπιτι.Ο φο-
βος και το αγχος τον κυριεψε.Δεν αντεχε,αποφασισε να παρει
την υποθεση στα χερια του,να δρασει.
Εφυγε απο το σπιτι κι εμεινε σε διαφορα ξενοδοχεια,δινοντας
ψευτικα ονοματα,,αφησε γενια,και αγορασε ενα περιστροφο.
Αυτα για μια ολοκληρη εβδομαδα.Την τελευταια μερα μισθω-
σε πεντε διαφορετικα ταξι και περιπλανηθηκε σε πεντε τυχαιες
διαδρομες.Δεν βγηκε εξω απο την πολη.Ειχε την αισθηση πως
ολες οι σημαντικες ιστοριες ειναι αστικες,συμβαινουν στο
εσωτερικο της πολης.Στο τελος εκεινων των διαδρομων περ-
πατησε με τα ποδια.Ποτε ακολουθουσε μια νοητη ευθεια,
και ποτε εκλεινε μια κλειστη γραμμη,εναν κυκλο,στους δρο-
μους.Η ποληενα αδιαφορο ,ουδετερο σκηνικο.
Σταματησε στην κεντρικη εισοδο μιας πολυκατοικιας,βρηκε
το ονομα,που ζητουσε,και χτυπησε το κουδουνι.Του ανοιξαν
μετα απο μικρη καθυστερηση.Διστασε,να μην προχωρησει,να
αναβαλει,να τα παρατησει και να φυγει.Τελικα,αποφασισε,
εδω ,που εφτασε,επρεπε να συνεχισει.Μπηκε στην πολυκα-
τοικια,καλεσε το ασανσερ,μπηκε μεσα και πατησε τον αριθμο
του οροφου..Το ασανσερ ανεβηκε και σταματησε στον ορο-
φο,βγηκε και προχωρησε στον διαδρομο,σταματησε μπρο-
στα στην πορτα του διαμερισματος.Την βρηκε μισανοιχτη,
την εσπρωξε και μπηκε μεσα.Ο αλλος τον περιμενε καθισμενος
πισω απο το γραφειο,φαινονταν αρρωστος.Τον ρωτησε τι η-
θελε.Του απαντησε,πως ηθελε να συζητησουν για καποιο
μυθιστορη μα του .Του ειπε να καθισει.Καθησε.Τον κοιταξε
και τοτε πανω στο γραφειο ειδε μια κορνιζα γυρισμενη προς
το μερος του με την φωτογραφια της γυναικας.Ηταν ομορφη.
Απεφυγε να τον ρωτησει γι'αυτη.Ο αλλος του ζητησε να προ-
χωρησει στο θεμα του.Ενιωθε αμηχανια,δεν ηξερε πως να
αρχισει.
-''Μπορει μια ιστορια,μια αφηγηση τελως παντων,να στηρι-
χθει εξ ολοκληρου στην Φωτογραφια;'' ρωτησε.
-''Φυσικα,επειδη η Φωτογραφια,δηλωνει,αναπαριστα το ψευ-
τικο'' απαντησε ο αλλος.
-'' Κι αυτη η φωτογραφια'' ειπε και εδειξε την κορνιζα με την
γυναικα ''ειναι ψευτικη; ''.
-''Οχι,αυτη ειναι αληθινη''
Διαισθανθηκε τι συνεβαινε κι εκει ,που ειχαν φτασει τα πραγ-
ματα επρεπε να τελειωσουν.Τραβηξε το περιστροφο και του
εριξε αναμεσα στα ματια.''Τα ματια του Φωτογραφου'',σκε-
φθηκε.Ο αλλος δεν αντεδρασε,σαν να το περιμενε,η' να μην
τον ενδιεφερε,δεν εκανε την παραμικρη κινηση να προφυλα-
χθει.
Γυρισε στο σπιτι.Δεν ειχε νυχτωσει ακομη.Ξυρισθηκε.Πα-
ραγγειλε φαγητο και χωρις να κατεβασει το ακουστικο του
τηλεφωνου σχηματισε εναν απο τους αριθμους,που χρησι-
μοποιουσε,σ'ενα γραφειο με κοπελλες ,να του στειλουν μια
για συντροφια,ολη την νυχτα.
Ηρθε η κοπελλλα.Εφαγαν ,ανοιξε κι ενα μπουκαλι κοκκινο
κρασι κι ερριξε στα ποτηρια.Ηπιαν.Παρατηρησε την γυναι-
κα.Δεν ειχε σημασια με ποια εμοιαζε η' με ποια δεν εμοιαζε.
Τα μαλλια της βαμενα ξανθα,τα χειλη κοκκινα,τα νυχια βαμε-
να γαλαζια,ομορφη γυναικα.Θα της ελεγε μια ιστορια,αν εκει-
νη ηθελε.Εκεινη εγνεψε με το κεφαλι,ηθελε.Αρχισε την διηγη-
ση του..Εκεινη ακουγε.Οταν τελειωσε,γελασε και του ειπε πως
μοιαζει με ψευτικη και πως δεν φοβονταν.Επεσαν και κοιμη-
θηκαν.Το πρωι οταν ξυπνησαν και ετοιμασθηκε η κοπελλα να
φυγει την πληρωσε,το ποσο,που ειχαν συμφωνησειμε το γρα-
φειο.Της εδωσε και εχτρα δικα της.Εκεινη πηρε τα χρηματα
και τον ευχαριστησε και του ειπε,πειραζοντας τον, αν φοβον-
ταν μηπως τον μαρτυρησει.Της απαντησε,οχι δεν φοβονταν.
''Ετσι κι αλλιως ειναι ολα ψευτικα'' ειπε και γελασε η κοπελ-
λα και εφυγε.
Αργοτερα ην ιδια μερα το πρωι ελαβε ενα γραμμα.Το ανοιξε
και βρηκε μεσα μια επιταγη,μ'ενα μεγαλο χρηματικο ποσο στο
ονομα του,αποστολεας καποια ανωνυμη εταιρεια.Καταλαβε,
ποιος κρυβονταν πισω απο ολ'αυτα.Εσκισε την επιταγη και
την πεταξε.
Βγηκε εξω.Η θερμοκρασια της μερας υψηλη για την εποχη.
Χαθηκε μεσα στην κυκλοφορια των ανθρωπων και των αυτο-
κινητων.
Σ'ενα περιπτερο σταματησε και διαβασε στην πρωτη σελιδα
μιας εφημεριδας,που ηταν κρεμασμενη εκει.
''... Ο δολοφονος της γυναικας του πιαστηκε και ομολογησε
πως χθες δολοφονησε και τον εραστη της ....''
Το ρεπορταζ του εγληματος μετα απο λιγες γραμμες εγραφε
πως συνεχιζονταν σε μια εσωτερικη σελιδα της εφημεριδας
με περισσοτερες λεπτομερειες και με φωτογραφικο υλικο.
Δεν αγορασε την εφημεριδα.
Το ιδιο εκεινο βραδυ της τηλεφωνησε,αν ηταν ελευθερη,να
ερθει σπιτι.
Εκεινη ηρθε,κι εκεινος δεν της ανεφερε για την φωτογραφια.
.
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου