22. ζωγραφικη - Χρησιμοποιησε σε αφθονια το ασπρο χρωμα ,σε πεισμα των εμπρεσσιονιστων , που δεν το αναγνωριζαν για χρωμα. Η αποδοση του κορμιου και των πτυχωσεων οδηγησε στη κατασκευη φανταχτερων και διακοσμητικων εργων , που συχνα μας απωθουν.
23. θεση - Οι αναχωρητες λαξευαν το βραχο και στο εσωτερικο του εκτιζαν το μοναστηρι , τα αποκαλουμενα πετροκομενα μοναστηρια .Με το μεγεθος τους δεν απεβλεπαν στην κοινωνικη ισχυ .Σε αφανη θεση εικονιζονταν ο εσχατος των μοναχων και σε περιοπτη ο παντοκρατορας .
24. ιδεα - η εκτροφη των ταυρων τους απεφερε τεραστια εσοδα.
Τα σπιτια τους ηταν κυβοι , ασπρισμενα , με ηλιακωτο να αποξηραινουν τη σταφιδα και τα συκα .Το παιδι ειχε την εργασια να ανεβαινει καθε τοσο να διωχνει με φωνες τα πουλια και τους συκοφαγαδες .
25. ιστορια - Λιγα σημαντικα στοιχεια εχουμε σχετικα με την γνησιοτητα των εγγραφων, που αποκαλυφθηκαν .Καθως οι εργατες εσκαβαν εναν υπονομο στους δρομους της πολης αντικρυσαν τα εγγραφα αυτα . Ελπιζουμε στην '' αστυνομικη '' μεθοδο για την εξιχνιαση τους.
26. καθαρα - τα αυτια τα βαραινε το βαρος απο τις χρυσες μελισσες
των σκουλαρικιων , που φορουσε .Το γνωριζε πως η τοιχογραφια , που θα την αναπαριστανε στην αιωνιοτητα ηταν ματαιοδοξια , γι ' αυτο σχηματισε στα χειλη της ενα αινιγματικο χαμογελο.Μ ' αυτο εγινε αργοτερα γνωστη.
27. κανονας - Εκεινο ηταν το επαναλβανομενο θεμα . οι γλαροι να ακολουθουν την αιματοβαμενη πορεια του καρχαρια , κι οι ψαραδες στην αγνοια τους να μανταρουν τα διχτυα στο μουραγιο .
28. κατοικια - Υπηρχαν μεγαλυτερες ευκαιριες για διακοσμηση με μωσαι'κα .Οι στηλοι στα δημοσια κτιρια στηριζονταν πανω σε περιτεχνα σκαλισμενες πολυγωνικες βασεις .Ομως στις συνοικιες τα οικοδομηματα δεν διακρινονταν ουτε για τον αρχιτεκτονικο τους ρυθμο ουτε για τη διακοσμηση της προσοψης τους .
29 . μετρο - Οι μετατροπες στη χρηση του κτιριου το κατεστρεψαν .
Υψωσαν διαχωριστικους τοιχους και διανοιξαν ανοιγματα . Τις τοιχογραφιες απεξυσαν η ' αφου τις ασβεστοκονιασαν επιζωγραφησαν . Το μεγαλυτερο κακο προξενησαν η υγρασια και οι ρηγματωσεις .
30. ορος - Εκεινη την εποχη ειχαν ενταθει οι προσπαθειες για την μεγαλυτερη απολαυση των ανθρωπων , καθως και τον εξωραισμο των κτιριων τους . Ομως δεν εχουμε μια ουσιαστικη και αξιολογη εξελιξη .
31. παρουσιαζει - ανακαλυψε αγαλμα απο ναυαγιο , που εγινε εξω απο το ακρωτηριο, αρτιμελες , παρα την καποια μονοτονια και ακινησια της μορφης . Εργα συνειθισμενα εκεινης της εποχης .
32. περιεχομενο - Οι μυθοι δεν τους ηταν παντοτε καταληπτοι.
Κατεφευγαν συνηθως σε τεχνικες ερμηνειες .Οσο αυτο δεν τους εφερνε προβληματα το συνεχισαν . Επισης η γλωσσα τους απεικονιζε με λαθος τροπο τα αντικειμενα . Ισως εκεινο να ευθυνεται για την ολοσχερη καταστροφη του πολιτισμου τους .
33. πραγματικο - Αγαπουσε να δουλευει μαζυ τους η ' μαλλον,πως επρεπε να αγαπουσε , που εργαστηκε μ ' εκεινους τους ανθρωπους .Αργοτερα οταν απομακρυνθηκε απο το μερος εκεινο νοσταλγησε την καταγωγη του και τα προτερα εργα .
34, προτυπο - Στο βαθος του ορμων αμφιθεατρικα στους λοφους αναπτυσσονταν σειρες σπιτιων με στεγες απο κεραμιδια , τα παραθυρα τα ειχαν χρωματισμενα με γαλαζιο χρωμα , ο αερας μυριζε τηγανισμενη σαρδελλα , κι αναλογα την εποχη μαριδα .Επισης στον ηλιο ειχαν απλωμενα χταποδια αποξηραμενα .
35 ρυθμικο - η γη τη μερα ηταν γεμισμενη με τις φωνες των τζιτζικιων κι ο ουρανος τη νυχτα με τη σιωπη των αστρων .Αυτο του απαλυνε την καρδια για τη δικια του σιωπη , που θα επακολουθουσε.
36.σειρα - Η εικονα , που εχουμε γι ' αυτη την πολη δεν συμπιπτει
με την εικονα , που σχηματιζαν οι κατοικοι της και οι επισκεπτες της .Χτισμενη πανω σε πεδιαδα , την διαρρεει ενας πλατυς ποταμος με πολλες γεφυρες .Παραξενη παραμενει σ ' ενα σημειο της μια ατελειωτη σειρα απο αναβαθμους .
37. σχηματα - συμπλεγματα με ψαραδες η ' ελαφινες με τα μικρα τους , η ' και το ομαδικο κυνηγι του λιονταριου . Σαν συνολο αποτελει μια προσεκτικη γεωμετρικη σπουδη .
38. σωμα - Η πολυτελεια και τα στολιδια δεν ταιριαζαν στη νοοτροπια τους . Καταγονταν απο προσφυγες γεννητορες και γνωριζαν τον καημο του ξεριζωμενου .Σιγα - σιγα οι παλιοτεροι εφυγαν κι οι φωτογραφιες τους κιτρινισαν . Το επαγγελμα , που κληρονομισαν απο γεννια σε γεννια ηταν να αποξηραινουν συκα και μετα τα πασπαλιζουν με ζαχαρι αχνη .
39. ταυτοχρονα - η πραξη ηταν βιαιη , και για πρωτη φορα δεν αισθανθηκε λυπη . Σκεφτηκε ν ' αφησει μια γραπτη περιγραφη , που μ ' αυτη θα εξηγουσε τα παντα .
40. τεχνη - Ειναι αποδεδειγμενο οτι μιλουσαν την ελληνικη γλωσσα,
αν και η ιστορια,που μας αποκαλυπτεται ειναι εξαιρετικα πολυπλοκη.Οι μορ-
φες της τεχνης των ικανοποιουσαν την ιδιοσυγκρασια τους .
41. υφος - Τωρα ειχε διαφορετικες απαιτησεις . Τετοια μεγαλοπρεπεια δεν ειχε ξαναφανει πουθενα αλλοτε .Τα εργα , που χρηματοδοτουνταν , ηταν μεγαλης κλιμακας .
42, φυλη - Αποτιναξε την μετριοτητα, απεκτησε η εφυια του ενα οραμα , και μαλλον για πρωτη φορα θα ζουσε ηρεμα .
23. θεση - Οι αναχωρητες λαξευαν το βραχο και στο εσωτερικο του εκτιζαν το μοναστηρι , τα αποκαλουμενα πετροκομενα μοναστηρια .Με το μεγεθος τους δεν απεβλεπαν στην κοινωνικη ισχυ .Σε αφανη θεση εικονιζονταν ο εσχατος των μοναχων και σε περιοπτη ο παντοκρατορας .
24. ιδεα - η εκτροφη των ταυρων τους απεφερε τεραστια εσοδα.
Τα σπιτια τους ηταν κυβοι , ασπρισμενα , με ηλιακωτο να αποξηραινουν τη σταφιδα και τα συκα .Το παιδι ειχε την εργασια να ανεβαινει καθε τοσο να διωχνει με φωνες τα πουλια και τους συκοφαγαδες .
25. ιστορια - Λιγα σημαντικα στοιχεια εχουμε σχετικα με την γνησιοτητα των εγγραφων, που αποκαλυφθηκαν .Καθως οι εργατες εσκαβαν εναν υπονομο στους δρομους της πολης αντικρυσαν τα εγγραφα αυτα . Ελπιζουμε στην '' αστυνομικη '' μεθοδο για την εξιχνιαση τους.
26. καθαρα - τα αυτια τα βαραινε το βαρος απο τις χρυσες μελισσες
των σκουλαρικιων , που φορουσε .Το γνωριζε πως η τοιχογραφια , που θα την αναπαριστανε στην αιωνιοτητα ηταν ματαιοδοξια , γι ' αυτο σχηματισε στα χειλη της ενα αινιγματικο χαμογελο.Μ ' αυτο εγινε αργοτερα γνωστη.
27. κανονας - Εκεινο ηταν το επαναλβανομενο θεμα . οι γλαροι να ακολουθουν την αιματοβαμενη πορεια του καρχαρια , κι οι ψαραδες στην αγνοια τους να μανταρουν τα διχτυα στο μουραγιο .
28. κατοικια - Υπηρχαν μεγαλυτερες ευκαιριες για διακοσμηση με μωσαι'κα .Οι στηλοι στα δημοσια κτιρια στηριζονταν πανω σε περιτεχνα σκαλισμενες πολυγωνικες βασεις .Ομως στις συνοικιες τα οικοδομηματα δεν διακρινονταν ουτε για τον αρχιτεκτονικο τους ρυθμο ουτε για τη διακοσμηση της προσοψης τους .
29 . μετρο - Οι μετατροπες στη χρηση του κτιριου το κατεστρεψαν .
Υψωσαν διαχωριστικους τοιχους και διανοιξαν ανοιγματα . Τις τοιχογραφιες απεξυσαν η ' αφου τις ασβεστοκονιασαν επιζωγραφησαν . Το μεγαλυτερο κακο προξενησαν η υγρασια και οι ρηγματωσεις .
30. ορος - Εκεινη την εποχη ειχαν ενταθει οι προσπαθειες για την μεγαλυτερη απολαυση των ανθρωπων , καθως και τον εξωραισμο των κτιριων τους . Ομως δεν εχουμε μια ουσιαστικη και αξιολογη εξελιξη .
31. παρουσιαζει - ανακαλυψε αγαλμα απο ναυαγιο , που εγινε εξω απο το ακρωτηριο, αρτιμελες , παρα την καποια μονοτονια και ακινησια της μορφης . Εργα συνειθισμενα εκεινης της εποχης .
32. περιεχομενο - Οι μυθοι δεν τους ηταν παντοτε καταληπτοι.
Κατεφευγαν συνηθως σε τεχνικες ερμηνειες .Οσο αυτο δεν τους εφερνε προβληματα το συνεχισαν . Επισης η γλωσσα τους απεικονιζε με λαθος τροπο τα αντικειμενα . Ισως εκεινο να ευθυνεται για την ολοσχερη καταστροφη του πολιτισμου τους .
33. πραγματικο - Αγαπουσε να δουλευει μαζυ τους η ' μαλλον,πως επρεπε να αγαπουσε , που εργαστηκε μ ' εκεινους τους ανθρωπους .Αργοτερα οταν απομακρυνθηκε απο το μερος εκεινο νοσταλγησε την καταγωγη του και τα προτερα εργα .
34, προτυπο - Στο βαθος του ορμων αμφιθεατρικα στους λοφους αναπτυσσονταν σειρες σπιτιων με στεγες απο κεραμιδια , τα παραθυρα τα ειχαν χρωματισμενα με γαλαζιο χρωμα , ο αερας μυριζε τηγανισμενη σαρδελλα , κι αναλογα την εποχη μαριδα .Επισης στον ηλιο ειχαν απλωμενα χταποδια αποξηραμενα .
35 ρυθμικο - η γη τη μερα ηταν γεμισμενη με τις φωνες των τζιτζικιων κι ο ουρανος τη νυχτα με τη σιωπη των αστρων .Αυτο του απαλυνε την καρδια για τη δικια του σιωπη , που θα επακολουθουσε.
36.σειρα - Η εικονα , που εχουμε γι ' αυτη την πολη δεν συμπιπτει
με την εικονα , που σχηματιζαν οι κατοικοι της και οι επισκεπτες της .Χτισμενη πανω σε πεδιαδα , την διαρρεει ενας πλατυς ποταμος με πολλες γεφυρες .Παραξενη παραμενει σ ' ενα σημειο της μια ατελειωτη σειρα απο αναβαθμους .
37. σχηματα - συμπλεγματα με ψαραδες η ' ελαφινες με τα μικρα τους , η ' και το ομαδικο κυνηγι του λιονταριου . Σαν συνολο αποτελει μια προσεκτικη γεωμετρικη σπουδη .
38. σωμα - Η πολυτελεια και τα στολιδια δεν ταιριαζαν στη νοοτροπια τους . Καταγονταν απο προσφυγες γεννητορες και γνωριζαν τον καημο του ξεριζωμενου .Σιγα - σιγα οι παλιοτεροι εφυγαν κι οι φωτογραφιες τους κιτρινισαν . Το επαγγελμα , που κληρονομισαν απο γεννια σε γεννια ηταν να αποξηραινουν συκα και μετα τα πασπαλιζουν με ζαχαρι αχνη .
39. ταυτοχρονα - η πραξη ηταν βιαιη , και για πρωτη φορα δεν αισθανθηκε λυπη . Σκεφτηκε ν ' αφησει μια γραπτη περιγραφη , που μ ' αυτη θα εξηγουσε τα παντα .
40. τεχνη - Ειναι αποδεδειγμενο οτι μιλουσαν την ελληνικη γλωσσα,
αν και η ιστορια,που μας αποκαλυπτεται ειναι εξαιρετικα πολυπλοκη.Οι μορ-
φες της τεχνης των ικανοποιουσαν την ιδιοσυγκρασια τους .
41. υφος - Τωρα ειχε διαφορετικες απαιτησεις . Τετοια μεγαλοπρεπεια δεν ειχε ξαναφανει πουθενα αλλοτε .Τα εργα , που χρηματοδοτουνταν , ηταν μεγαλης κλιμακας .
42, φυλη - Αποτιναξε την μετριοτητα, απεκτησε η εφυια του ενα οραμα , και μαλλον για πρωτη φορα θα ζουσε ηρεμα .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου