.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ-Ο ΦΑΡΑΩ ΨΑΜΜΗΤΙΧΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΟΣ
ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΗΡΟΔΟΤΟΥ-τά περ ὦν καὶ ἐγένετο-
[ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ-ΒΙΒΛΙΟ Β' ΕΥΤΕΡΠΗ-2.2-μεταφραση χ.ν.κουβελης
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}
.
.
Ηροδοτος-Ευτερπη-Ιστοριαι-Βιβλιο Β'
.
.
Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ-Ο ΦΑΡΑΩ ΨΑΜΜΗΤΙΧΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΟΣ
ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΗΡΟΔΟΤΟΥ-τά περ ὦν καὶ ἐγένετο-
[ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ-ΒΙΒΛΙΟ Β' ΕΥΤΕΡΠΗ-2.2-μεταφραση χ.ν.κουβελης
.
[2.2.1]οἱ δὲ Αἰγύπτιοι, πρὶν μὲν ἢ Ψαμμήτιχον σφέων βασιλεῦσαι, ἐνόμιζον ἑωυτοὺς
πρώτους γενέσθαι πάντων ἀνθρώπων· ἐπειδὴ δὲ Ψαμμήτιχος βασιλεύσας ἠθέλησε
εἰδέναι οἵτινες γενοίατο πρῶτοι, ἀπὸ τούτου νομίζουσι Φρύγας προτέρους γενέσθαι
ἑωυτῶν, τῶν δὲ ἄλλων ἑωυτούς.[2.2.2] Ψαμμήτιχος δὲ ὡς οὐκ ἐδύνατο πυνθανόμενος
πόρον οὐδένα τούτου ἀνευρεῖν, οἳ γενοίατο πρῶτοι ἀνθρώπων, ἐπιτεχνᾶται τοιόνδε.
παιδία δύο νεογνὰ ἀνθρώπων τῶν ἐπιτυχόντων δίδωσι ποιμένι τρέφειν ἐς τὰ ποίμνια
τροφήν τινα τοιήνδε, ἐντειλάμενος μηδένα ἀντίον αὐτῶν μηδεμίαν φωνὴν ἱέναι, ἐν
στέγῃ δὲ ἐρήμῃ ἐπ᾽ ἑωυτῶν κέεσθαι αὐτά, καὶ τὴν ὥρην ἐπαγινέειν σφι αἶγας,
πλήσαντα δὲ γάλακτος τἆλλα διαπρήσσεσθαι·[2.2.3] ταῦτα δὲ ἐποίεέ τε καὶ ἐνετέλλετο
Ψαμμήτιχος θέλων ἀκοῦσαι τῶν παιδίων, ἀπαλλαχθέντων τῶν ἀσήμων κνυζημάτων,
ἥντινα φωνὴν ῥήξουσι πρώτην· τά περ ὦν καὶ ἐγένετο. ὡς γὰρ διέτης χρόνος
ἐγεγόνεε ταῦτα τῷ ποιμένι πρήσσοντι, ἀνοίγοντι τὴν θύρην καὶ ἐσιόντι τὰ παιδία
ἀμφότερα προσπίπτοντα βεκὸς ἐφώνεον, ὀρέγοντα τὰς χεῖρας.[2.2.4]τὰ μὲν δὴ πρῶτα
ἀκούσας ἥσυχος ἦν ὁ ποιμήν· ὡς δὲ πολλάκις φοιτέοντι καὶ ἐπιμελομένῳ πολλὸν
ἦν τοῦτο τὸ ἔπος, οὕτω δὴ σημήνας τῷ δεσπότῃ ἤγαγε τὰ παιδία κελεύσαντος ἐς
ὄψιν τὴν ἐκείνου. ἀκούσας δὲ καὶ αὐτὸς ὁ Ψαμμήτιχος ἐπυνθάνετο οἵτινες
ἀνθρώπων βεκός τι καλέουσι, πυνθανόμενος δὲ εὕρισκε Φρύγας καλέοντας τὸν
ἄρτον.[2.2.5]οὕτω συνεχώρησαν Αἰγύπτιοι καὶ τοιούτῳ σταθμησάμενοι πρήγματι τοὺς
Φρύγας πρεσβυτέρους εἶναι ἑωυτῶν. ὧδε μὲν γενέσθαι τῶν ἱρέων τοῦ Ἡφαίστουτοῦ
ἐν Μέμφι ἤκουον· Ἕλληνες δὲ λέγουσι ἄλλα τε μάταια πολλὰ καὶ ὡς γυναικῶν τὰς
γλώσσας ὁ Ψαμμήτιχος ἐκταμὼν τὴν δίαιταν οὕτω ἐποιήσατο τῶν παίδων παρὰ
ταύτῃσι τῇσι γυναιξί.
[2.3.1] κατὰ μὲν δὴ τὴν τροφὴν τῶν παίδων τοσαῦτα ἔλεγον
.
[2.2.1]οι Αιγυπτιοι πριν ο Ψαμμητιχος σ'αυτους να βασιλεψει νομιζαν πως αυτοι
πρωτοι εγιναν απ'ολους τους ανθρωπους.οταν ο Ψαμμητιχος βασιλευσε θελησε
να γνωρισει ποιοι ειχαν γινει πρωτοι,απ'αυτον νομιζουν πως οι Φρυγες μπροστα
εγιναν απ'αυτους,απο δε τους αλλους αυτοι[2.2.2].Ο Ψαμμητιχος μη μπορωντας
να μαθει κανενα δρομο αυτο να βρει,ποιοι ειχαν γινει πρωτοι απ'τους ανθρωπους,
ετσι αυτο μηχανευτηκε.δυο νεογεννητα παιδια απ'ανθρωπους τυχαιους να τα δωσει
σε βοσκο να τα ανθρεψει στα κοπαδια του ανατροφη οπως αυτη,ηταν διαταγμενος
κανενας μπροστα τους καμια φωνη να μην βγαλει,κατ'απο στεγη ερημη μοναχα να τα
ξαπλωσει,και την ορισμενη ωρα να φερνει τις κατσικες του να χορτασουν απο γαλα
και τ'αλλα να κανει [2.2.3].Αυτα εκανε και διεταξε ο Ψαμμητιχος θελοντας ν'ακουσει
απ'τα παιδια,απαλλαγμενα απ'τ'ακαταλαβιστικα κλαψουρισματα,ποια φωνη θα
ξεσπασουν πρωτη. αυτα και εγιναν.σαν διετης χρονος περασε αυτα ο βοσκος κανωντας,
ανοιγοντας τη πορτα και μπαινοντας και τα δυο πεφτοντας μπροστα βεκος φωναζαν,
απλωνοντας τα χερια[2.2.4].την πρωτη φορα που ακουσε αμιλητος εμεινε ο βοσκος.
οπως πολλες φορες παρευρισκονταν και τα φροντιζε πολλες φορες ηταν αυτος ο λογος.
ετσι λοιπον σημενωντας στον δεσποτη να φερει τα παιδια διαταχτηκε μπροστα του.
ακουσε κι ο ιδιος ο Ψαμμητιχος ρωτησε να μαθει ποιοι απ'τους ανθρωπους βεκος τι
καλουν,ρωτωντας να μαθει βρηκε τους Φρυγες πως ετσι καλουν το ψωμι [2.2.5].
μ'αυτο συνφωνησαν οι Αιγυπτιοι κι ετσι σταθμιζοντας τα πραγματα παραδεχτηκαν
τους Φρυγες πρεσβυτερους να ειναι απ'αυτους.οτι ετσι αυτο εγινε απ'τους ιερεις του
Ηφαιστου στη Μεμφιδα ακουσα.οι Ελληνες λενε αλλα και ανοητα πολλα και πως
γυναικων τις γλωσσες ο Ψαμμητιχος κοβοντας την διαιτα ετσι εκανε των παιδιων
μ'αυτες τις γυναικες.
[2.3.1]για την ανατροφη λοιπον των παιδιων αυτα ελεγαν
.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ-Ο ΦΑΡΑΩ ΨΑΜΜΗΤΙΧΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΟΣ
ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΗΡΟΔΟΤΟΥ-τά περ ὦν καὶ ἐγένετο-
[ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ-ΒΙΒΛΙΟ Β' ΕΥΤΕΡΠΗ-2.2-μεταφραση χ.ν.κουβελης
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}
.
.
Ηροδοτος-Ευτερπη-Ιστοριαι-Βιβλιο Β'
.
.
Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ-Ο ΦΑΡΑΩ ΨΑΜΜΗΤΙΧΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΟΣ
ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΗΡΟΔΟΤΟΥ-τά περ ὦν καὶ ἐγένετο-
[ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ-ΒΙΒΛΙΟ Β' ΕΥΤΕΡΠΗ-2.2-μεταφραση χ.ν.κουβελης
.
[2.2.1]οἱ δὲ Αἰγύπτιοι, πρὶν μὲν ἢ Ψαμμήτιχον σφέων βασιλεῦσαι, ἐνόμιζον ἑωυτοὺς
πρώτους γενέσθαι πάντων ἀνθρώπων· ἐπειδὴ δὲ Ψαμμήτιχος βασιλεύσας ἠθέλησε
εἰδέναι οἵτινες γενοίατο πρῶτοι, ἀπὸ τούτου νομίζουσι Φρύγας προτέρους γενέσθαι
ἑωυτῶν, τῶν δὲ ἄλλων ἑωυτούς.[2.2.2] Ψαμμήτιχος δὲ ὡς οὐκ ἐδύνατο πυνθανόμενος
πόρον οὐδένα τούτου ἀνευρεῖν, οἳ γενοίατο πρῶτοι ἀνθρώπων, ἐπιτεχνᾶται τοιόνδε.
παιδία δύο νεογνὰ ἀνθρώπων τῶν ἐπιτυχόντων δίδωσι ποιμένι τρέφειν ἐς τὰ ποίμνια
τροφήν τινα τοιήνδε, ἐντειλάμενος μηδένα ἀντίον αὐτῶν μηδεμίαν φωνὴν ἱέναι, ἐν
στέγῃ δὲ ἐρήμῃ ἐπ᾽ ἑωυτῶν κέεσθαι αὐτά, καὶ τὴν ὥρην ἐπαγινέειν σφι αἶγας,
πλήσαντα δὲ γάλακτος τἆλλα διαπρήσσεσθαι·[2.2.3] ταῦτα δὲ ἐποίεέ τε καὶ ἐνετέλλετο
Ψαμμήτιχος θέλων ἀκοῦσαι τῶν παιδίων, ἀπαλλαχθέντων τῶν ἀσήμων κνυζημάτων,
ἥντινα φωνὴν ῥήξουσι πρώτην· τά περ ὦν καὶ ἐγένετο. ὡς γὰρ διέτης χρόνος
ἐγεγόνεε ταῦτα τῷ ποιμένι πρήσσοντι, ἀνοίγοντι τὴν θύρην καὶ ἐσιόντι τὰ παιδία
ἀμφότερα προσπίπτοντα βεκὸς ἐφώνεον, ὀρέγοντα τὰς χεῖρας.[2.2.4]τὰ μὲν δὴ πρῶτα
ἀκούσας ἥσυχος ἦν ὁ ποιμήν· ὡς δὲ πολλάκις φοιτέοντι καὶ ἐπιμελομένῳ πολλὸν
ἦν τοῦτο τὸ ἔπος, οὕτω δὴ σημήνας τῷ δεσπότῃ ἤγαγε τὰ παιδία κελεύσαντος ἐς
ὄψιν τὴν ἐκείνου. ἀκούσας δὲ καὶ αὐτὸς ὁ Ψαμμήτιχος ἐπυνθάνετο οἵτινες
ἀνθρώπων βεκός τι καλέουσι, πυνθανόμενος δὲ εὕρισκε Φρύγας καλέοντας τὸν
ἄρτον.[2.2.5]οὕτω συνεχώρησαν Αἰγύπτιοι καὶ τοιούτῳ σταθμησάμενοι πρήγματι τοὺς
Φρύγας πρεσβυτέρους εἶναι ἑωυτῶν. ὧδε μὲν γενέσθαι τῶν ἱρέων τοῦ Ἡφαίστουτοῦ
ἐν Μέμφι ἤκουον· Ἕλληνες δὲ λέγουσι ἄλλα τε μάταια πολλὰ καὶ ὡς γυναικῶν τὰς
γλώσσας ὁ Ψαμμήτιχος ἐκταμὼν τὴν δίαιταν οὕτω ἐποιήσατο τῶν παίδων παρὰ
ταύτῃσι τῇσι γυναιξί.
[2.3.1] κατὰ μὲν δὴ τὴν τροφὴν τῶν παίδων τοσαῦτα ἔλεγον
.
[2.2.1]οι Αιγυπτιοι πριν ο Ψαμμητιχος σ'αυτους να βασιλεψει νομιζαν πως αυτοι
πρωτοι εγιναν απ'ολους τους ανθρωπους.οταν ο Ψαμμητιχος βασιλευσε θελησε
να γνωρισει ποιοι ειχαν γινει πρωτοι,απ'αυτον νομιζουν πως οι Φρυγες μπροστα
εγιναν απ'αυτους,απο δε τους αλλους αυτοι[2.2.2].Ο Ψαμμητιχος μη μπορωντας
να μαθει κανενα δρομο αυτο να βρει,ποιοι ειχαν γινει πρωτοι απ'τους ανθρωπους,
ετσι αυτο μηχανευτηκε.δυο νεογεννητα παιδια απ'ανθρωπους τυχαιους να τα δωσει
σε βοσκο να τα ανθρεψει στα κοπαδια του ανατροφη οπως αυτη,ηταν διαταγμενος
κανενας μπροστα τους καμια φωνη να μην βγαλει,κατ'απο στεγη ερημη μοναχα να τα
ξαπλωσει,και την ορισμενη ωρα να φερνει τις κατσικες του να χορτασουν απο γαλα
και τ'αλλα να κανει [2.2.3].Αυτα εκανε και διεταξε ο Ψαμμητιχος θελοντας ν'ακουσει
απ'τα παιδια,απαλλαγμενα απ'τ'ακαταλαβιστικα κλαψουρισματα,ποια φωνη θα
ξεσπασουν πρωτη. αυτα και εγιναν.σαν διετης χρονος περασε αυτα ο βοσκος κανωντας,
ανοιγοντας τη πορτα και μπαινοντας και τα δυο πεφτοντας μπροστα βεκος φωναζαν,
απλωνοντας τα χερια[2.2.4].την πρωτη φορα που ακουσε αμιλητος εμεινε ο βοσκος.
οπως πολλες φορες παρευρισκονταν και τα φροντιζε πολλες φορες ηταν αυτος ο λογος.
ετσι λοιπον σημενωντας στον δεσποτη να φερει τα παιδια διαταχτηκε μπροστα του.
ακουσε κι ο ιδιος ο Ψαμμητιχος ρωτησε να μαθει ποιοι απ'τους ανθρωπους βεκος τι
καλουν,ρωτωντας να μαθει βρηκε τους Φρυγες πως ετσι καλουν το ψωμι [2.2.5].
μ'αυτο συνφωνησαν οι Αιγυπτιοι κι ετσι σταθμιζοντας τα πραγματα παραδεχτηκαν
τους Φρυγες πρεσβυτερους να ειναι απ'αυτους.οτι ετσι αυτο εγινε απ'τους ιερεις του
Ηφαιστου στη Μεμφιδα ακουσα.οι Ελληνες λενε αλλα και ανοητα πολλα και πως
γυναικων τις γλωσσες ο Ψαμμητιχος κοβοντας την διαιτα ετσι εκανε των παιδιων
μ'αυτες τις γυναικες.
[2.3.1]για την ανατροφη λοιπον των παιδιων αυτα ελεγαν
.
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου