.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}
.
.
Dante Alighieri-7 variations -c.n.couvelis χ.ν.κουβελης
.
.
Paolo-Francesca-Dante Alighieri -Neoplatonismus-χ.ν.κουβελης
.
απο το 1990 εως το 1995 σπουδασε στη Σχολη Ανθρωπι-
στικων Επιστημων Τεχνών και Κοινωνικών Επιστημών
(Humanities, Arts, and Social Sciences]στο Τεχνολο-
γικο Ινστιτουτο της Μασσαχουσετης.το MIT,το
Πανεπιστημιο στη πολη Καίμπριτζ (Cambridge),
εκανε στο ιδιο πανεπιστημιο μεταπτυχιακες σπουδες
στον κλαδο της Γλωσσολογιας,και εργαζεται σαν
καθηγητης Γλωσσολογιας Λογοτεχνιας και Φιλοσοφιας
εκει,
απο το 2001 μεχρι σημερα το 2013 ασχοληθηκε με
τον Νεοπλατωνισμο,απο την αρχη του στην Υστερη
Αρχαιοτητα,3ος-6ος αιωνας,μεχρι τη συγχρονη εποχη,
μελετησε τον Πλωτινο,204-270,το εργο του Εννεαδες,
τη φιλοσοφικη θεωρια και σκεψη.για το Εν,τον Νου
και την Ψυχη,πως η Ψυχη μεταμορφωνει τον Αισθητο
υλικο κοσμο μεσω του Νου στις αναλοιωτες αιωνιες
Ιδεες του Ενα,του Υπερουσιου,
ασχοληθηκε και με τον μαθητη του Πλωτινου τον Πορ-
φυριο,232-301,ο Πορφυριος εγραψε πολλα βιβλια,αλλα
σωζονται λιγα,μετεφρασε στα αγγλικα το Περὶ τοῦ ἐν
Ὀδυσσείᾳ τῶν Νυμφῶν Ἄντρου, και την Εἰσαγωγή
εἰς τὴν ἀποτελεσματικὴν τοῦ Πτολεμαίου,
ιδιαιτερες μελετες εκανε για πολλους νεοπλατωνικους
φιλοσοφους ,τον Αμμωνιο Σακκα,τον Προκλο,τον Σιμ-
πλικιο,την Υπατια,τον Πλουταρχο των Αθηνων,τον Ιαμ-
βλιχο,τον Ιωαννη Σκωτο Εριγενη,τον Αυγουστινο,τον
Βοηθιο,τον Ψευδο-Διονυσιο τον Αρεοπαγιτη,τον Μιχαηλ
Ψελλο,11ος αιωνας στο Βυζαντιο,τον Γεωργιο Γεμιστο
Πληθων,τον 15ο αιωνα,
και στη νεωτερη εποχη,τον νεοπλατωνισμο στον Σπινοζα,
στον Λαιμπνιτς,στον Εγγελς,στον Μπερξον,
και εργασιες με τις διαφορες νεοπλατωνικες Σχολες,
της Ρωμης,της Συριας,της Περγαμου,των Αθηνων,που το
529 με αυτοκρατορικο διαταγμα την εκλεισε ο Ιουστινια-
νος,για τη Σχολη της Αλεξανδρειας και τα γεγονοτα
της δολοφονιας της Υπατιας απο τον φανατισμενο οχλο
το 414,
επισης μελετησε την διαμαχη του νεοπλατωνισμου
με τον γνωστικισμο και τον χριστιανισμο,
και ερευνα για τα σχεδια του Πλωτινου να ιδρυσει πολη
στη Καμπανια στην οποια να εφαρμοσει τις νεοπλατωνικες
ιδεες,την παραχωρηση της πολης ζητησε απο τον φιλο του
Ρωμαιο Αυτοκρατορα Γαλιηνο,
ακομη σχολιασε σε αρθρα του σε επιστημονικα περιοδικα
διαφορα βιβλια,
οπως του Ezra Pound,Νεοπλατωνισμος και Ποιητικη Μετα-
φορα,Μιλανο,1944,
το βιβλιο του Georg Cantor,Η Θεωρια των Συνολων στα
Νεοπλατωνικα Μαθηματικα,Λονδινο,1915,
το βιβλιο του Κορνηλιου Καστοριαδη,Οι κοινωνικοπολι-
τικες προεκτασεις του Νεοπλατωνισμου στην Οικονομικη
Θεωρια του Keynes[Κεινς ].Παρισι,1995,
το βιβλιο του Umberto Eco,Η Νεοπλατωνικη Θεμελιωση
της Αφηγηματικης Δομης του Πυργου του Καφκα,Μιλανο,
2003,
και για τρια χρονια,2007-2010,συμμετειχε στην επιστη-
μονικη ομαδα του MIT που δημιουργησε και ολοκληρωσε
ενα προγραμμα ηλεκτρονικου υπολογιστη το GIGA TEXTS
UNIVERSITY,[GTU],μια τεραστιατραπεζα αρχειων-κειμε-
νων απο τη Φιλολογια,τη Φιλοσοφια,την Επιστημη,ολα τα
γραμμενα κειμενα,εγγραφα,χειρογραφα,εφημεριδες,περιοδι-
κα,απο τα αρχαια χρονια μεχρι τα συχρονα,με συνεχη εμ-
πλουτισμο,το προγραμμα αυτο εχει την ικανοτητα να δη-
μιουργησει ολα τα κειμενα που μπορει να γραφτουν στο
μελλον,και αυτα που γραφτηκαν η' δεν γραφτηκαν ποτε
στο παρελθον και στο παρον,
στις αρχες του Μαρτιου το 2013 βρεθηκε για δεκα μερες
στην Ελλαδα,στην Αθηνα,επισκεφτηκε τους γονεις και
τα αδερφια του,ενα αδερφο και μια αδερφη,τις οικογενειες
τους,ειδε φιλους,
ενα πρωινο την ενατη μερα επινε καφε,εσπρεσο,σε μια κα-
φετερια στην οδο Αιολου,πολυκοσμια στον εμπορικο δρομο,
ενα διαστημα αφαιρεθηκε,οταν συνηλθε εβγαλε το σημειω-
ματαριο του να γραψει,δυσκολευτηκε,σαν να μην θυμονταν
κατι καλα,που το ηξερε,να υπηρχαν κενα,
κατεγραψε καποια λεξη,μερικα γραμματα,ηξερε ομως ακρι-
βως,τον αριθμο των σειρων,τον αριθμο των γραμμων,τον
αριθμο των λεξεων σε καθε γραμμη,τι μερος του λογου ει-
ναι η καθε λεξη,σε ποια πτωση,σε ποιο χρονο,επισης τον
αριθμο των γραμματων σε καθε λεξη,
[συνοπτικα καταγραφω μονο τις γραμμες στις οποιες εγρα-
ψε μια λεξη,η' τα γραμματα λεξεων,τον αριθμο της γραμμης,
τον αριθμο των λεξεων στη γραμμη,τη θεση της λεξης η'των
γραμματων στη γραμμη]
-συνολικα,25 γραμμες
-1η γραμμη,8 λεξεις,te τα 2 πρωτα γραμματα της 4ης
λεξης με 5 γραμματα
-2η γραμμη,6 λεξεις,come η τεταρτη λεξη
-3η γραμμη,5 λεξεις,ερωτιματικο,b το 4ο γραμμα
της 4ης λεξης με 8 γραμματα
-7η γραμμη,7 λεξεις,co τα 2 πρωτα γραμματα της
4ης λςξης με 8 γραμματα και prima η 6η λεξη
-12η γραμμη,6 λεξεις,e senza η 3η και η 4η λεξη
-17η γραμμη,5 λεξεις,esser η πρωτη λεξη και nto
τα τελευταια γραμματα της 4ης λεξης με 7 γραμμα-
τα
-18η γραμμη,8 λεξεις,da me 4η και 5η λεξη,vi 3ο και
4ο γραμμα της 8ης λεξης με 6 γραμματα
-21η γραμμη,7 λεξεις, e 3ο γραμμα της 1ης λεξης με
4 γραμματα,io 2ο και 3ο γραμμα της 2ης λςξης με
6 γραμματα,vi η 5η λεξη
-25η γραμμη,6 λεξεις,dd 3ο και 4ο γραμμ;α της 2ης
λεξης με 5 γραμματα,corpo η 4η λεξη
η πληρης καταγραφη διαρκεσε πολλες ωρες,μεχρι αργα
τη νυχτα στο σπιτι
Οταν επεστρεψε στο Καιμπριτζ στο Πανεπιστημιο στο
GIGA TEXT UNIVERSITY εκανε αναζητηση του κειμε/
νου με ολα τα στοιχεια που κατεγραψε,
μεσα σε λιγα δευτερολεπτα εμφανιστηκε στην οθονη του
υπολογιστη το αποτελεσμα της αναζητησης:
DANTE ALIGHIERI [1265-1321]
LA DIVINA COMMEDIA
Canto V-Inferno
.
Ma dimmi: al tempo d’i dolci sospiri, 118
a che e come concedette Amore
che conosceste i dubbiosi disiri?».
E quella a me: «Nessun maggior dolore
che ricordarsi del tempo felice
ne la miseria; e ciò sa ’l tuo dottore.
Ma s’a conoscer la prima radice
del nostro amor tu hai cotanto affetto,
dirò come colui che piange e dice.
Noi leggiavamo un giorno per diletto
di Lancialotto come amor lo strinse;
soli eravamo e sanza alcun sospetto.
Per più fiate li occhi ci sospinse
quella lettura, e scolorocci il viso;
ma solo un punto fu quel che ci vinse.
Quando leggemmo il disiato riso
esser basciato da cotanto amante,
questi, che mai da me non fia diviso,
la bocca mi basciò tutto tremante.
Galeotto fu ’l libro e chi lo scrisse:
quel giorno più non vi leggemmo avante».
Mentre che l’uno spirto questo disse,
l’altro piangea; sì che di pietade
io venni men così com’io morisse.
E caddi come corpo morto cade.142
τοτε θυμηθηκε την ιστορια του Παολο και της Φραντσε-
σκας,
ο Δαντης στην Θεια Κωμωδια,στο Πεμπτο Ασμα στη Κολαση
περιγραφει πως στον δευτερο κυκλο των αμαρτωλων συνοδευ/
ομενος απο τον Βιργιλιο βλεπει τον Παολο και τη Φραντσεσκα
που βασανιζονταν για τον ερωτα τους σ'εναν αιωνιο στροβιλι/
σμο,και τη ρωταει τη Φραντσεσκα να του πει την ιστορια τους,
το αμαρτημα,
τα προσωπα της ιστοριας ειναι πραγματικα,
περιληπτικα η ιστορια ειναι αυτη:
στο καστρο του Polenta στην Ιταλια γεννιεται το 1260 η ομορφη
αρχοντοπουλα Francesca,το 1275 15 χρονων ο πατερας της Guido
da Polenta την παντρευει με τον Gianciotto Malatesta γιο του
Malatesta ισχυρου αρχοντα του Rimini που τον ειχε βοηθησει σε
υποθεσεις εξουσιας κι ενιωθε υποχρεωση,
ο Gianciotto ηταν ασχημος και για συζυγο της δειχνουν τον ομορφο
αδερφο του Paolo Malatesta,η Francesca δεχτηκε,
για αντρα της ομως ειχε τον Gianciotto,δεν τον ηθελε,απ'το μυαλο
της δεν εβγαζε τον Paolo,κι οταν ο αντρας της ελειπε στο Castello
di Gradara που εμεναν την επισκεφτονταν ο Paolo,την εβρισκε με-
σα στον ανθισμενο κηπο στα λουλουδια,καθονταν κοντα της και
της διαβαζε το ρομαντζο του ιπποτη της στρογγυλης τραπεζης
Lancelot και της Guinevere γυναικας του βασιλια Αρθουρου,που
αγαπιοντουσαν,
καποιος προδωσε το ζευγαρι στον Gianciotto,κι εκεινος παραφυ-
λαξε,ο Paolo ηταν μεσα στη καμαρα της Francesca και της διαβα-
ζε την ιστορια αγαπης και σε μια στιγμη ταυτιστηκαν με τους
ηρωες ,εκεινη εγινε η Guinevere κι εκεινος εγινε ο Lancelot,
πλησιασαν πολυ κοντα και φιληθηκαν με παθος στο στομα,
τοτε χυμηξε μεσα στο δωματιο ο Gianciotto και τραβηξε
το σπαθι,ο Paolo σηκωθηκε ν'αντιδρασει,ομως το ρουχο του
πιαστηκε απ'το κρεβατι,μπηκε αναμεσα απ'τους δυο αντρες
η Francesca και το σπαθι του Gianciotto τρυπησε α δυο κορ-
μια των εραστων,αυτο εγινε το 1289,κι ετσι βρεθηκαν στον
δευτερο κυκλο των αμαρτωλων,
εκεινο το φιλι του Παολο και της Φραντσεσκας του θυμισε
το περιφημο γλυπτο του Roden Το Φιλι ,με τον Παολο και
τη Φραντσεσκα να φιλιουνται με παθος και την εξοχη μελετη
του Ludwig Wittgenstein :
Tractatus Philosophicus Estheticus Roden's Kiss,Vienna,1949,
εκανε Save και εκτυπωσε το κειμενο,
μετα απο δυο μερες ανακοινωθηκε απο το Πανεπιστημιο
της Οξφορδης πως ο παπυρος που βρεθηκε πριν ενα χρονο
στις ανασκαφες της Οξυρυγχου στην Αιγυπτο αφου καθαρισθη-
κε και μελετηθηκε αποκαλυψε κειμενο του 4ου αιωνα μ.Χ που
ηταν αντιγραφο γνησιου εργου του νεοπλατωνικου φιλοσο-
φου Πορφυριου,
ο παπυρος ειναι μια συλλογη ποιηματων του φιλοσοφου,ενα
απο αυτα,στο φυλλο αριθμημενο 31 του παπυρου ειναι γραμ-
μενο ενα ποιημα ταυτοσημο με τους στιχους 118-142 απο το
Πεμπτο Ασμα της Κολασης της Θειας Κωμωδιας του Δαντη,
οι επιστημονες μελετουν το ποιημα κι οταν θα τελειωσει η
ερευνα τους θα γινει ανακοινωση.
Ζητησε απο την Οξφορδη αντιτυπο του παπυρου 31 με το ποι-
ημα
Σε μια εβδομαδα ελαβε το αντιτυπο,ανοιξε το φακελλο με αγω-
νια,πραγματι,το ποιημα ηταν ακριβως λεξη-λεξη οι στιχοι 118-
142 του Πεμπτου Ασματος της Κολασης της Θειας Κωμωδιας
του Δαντη
Την αλλη μερα ενεργοποιησε το GIGA TEXT UNIVERSITY και
εδωσε καταλληλες οδηγιες στο προγραμμα να συνθεσεινα
δημιουργησει.ενα κειμενο στο OPEN TEXTS προγραμμα,με
ορισμενο συνολικο αριθμο γραμμων.αριθμο λεξεων σε καθε
γραμμη,με τις λεξεις και τα γραμματα σε καποιες απο τις
γραμμες
και τα ελευθερα κειμενα,που θα συνθεσει να αποθηκευτουν
σ'ορισμενο φακελλο με το ονομα:
Paolo-Francesca-Dante Alighieri -Neoplatonismus
με αυξοντα αριθμο απο το 1 και,
πατησε CREATE TEXTS και περιμενε,
μετα απο λιγα δευτερολεπτα εμφανισθηκαν τα πρωτα κειμενα,
αφησε το προγραμμα να δουλεψει για μια ωρα περιπου,
εκανε stop,
ανοιξε το φακελλο,ειχαν δημιουργηθει 1217 κειμενα,
κοιταξε τα κειμενα ενα-ενα,απο τον αριθμο 1τα περισσο-
τερα ηταν χωρις νοημα ,μερικα εμοιαζαν με σουρεαλι-
στικα ποιηματα,καποια ηταν πετυχημενα,
στο 305 ειδε να εχει δημιουργηθει ενα κειμενο ταυτοσημο
με τους στιχους 118-142 του Πεμπτου Ασματος στη Κολαση
της Θειας Κωμωδιας του Δαντη,
σταθηκε πολυ τυχερος,γιατι τα διαφορα κειμενα που μπο-
ρουσαν να παραχθουν απο το προγραμμα ηταν απειρα,και
μπορει να περιμενε ωρες,μερες,μηνες και πολλα χρονια ,
αιωνια,να δημιουργηθει το κειμενο,που περιμενε,
τοτε συμπερανε το κειμενο ,ας το ονομασουμε 118-142,
βρισκεται αναλοιωτο στο νεοπλατωνικο Ενα και χρειαζεται
ο Νους και η Ψυχη του Δαντη,του Πορφυριου,ο Νους ο Δικος
του και η Ψυχη του,αλλα κι ενος ηλεκτρονικου υπολογιστη
να το φερει στο φως,να το επαναφερει,να το επιστρεψει.
Η επομενη ερευνα του,μετα τον Νεοπλατωνισμο, θα ειναι τα
Μαθηματικα του 20ου αιωνα και η Λογικη
.
.
.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}
.
.
Dante Alighieri-7 variations -c.n.couvelis χ.ν.κουβελης
.
.
Paolo-Francesca-Dante Alighieri -Neoplatonismus-χ.ν.κουβελης
.
απο το 1990 εως το 1995 σπουδασε στη Σχολη Ανθρωπι-
στικων Επιστημων Τεχνών και Κοινωνικών Επιστημών
(Humanities, Arts, and Social Sciences]στο Τεχνολο-
γικο Ινστιτουτο της Μασσαχουσετης.το MIT,το
Πανεπιστημιο στη πολη Καίμπριτζ (Cambridge),
εκανε στο ιδιο πανεπιστημιο μεταπτυχιακες σπουδες
στον κλαδο της Γλωσσολογιας,και εργαζεται σαν
καθηγητης Γλωσσολογιας Λογοτεχνιας και Φιλοσοφιας
εκει,
απο το 2001 μεχρι σημερα το 2013 ασχοληθηκε με
τον Νεοπλατωνισμο,απο την αρχη του στην Υστερη
Αρχαιοτητα,3ος-6ος αιωνας,μεχρι τη συγχρονη εποχη,
μελετησε τον Πλωτινο,204-270,το εργο του Εννεαδες,
τη φιλοσοφικη θεωρια και σκεψη.για το Εν,τον Νου
και την Ψυχη,πως η Ψυχη μεταμορφωνει τον Αισθητο
υλικο κοσμο μεσω του Νου στις αναλοιωτες αιωνιες
Ιδεες του Ενα,του Υπερουσιου,
ασχοληθηκε και με τον μαθητη του Πλωτινου τον Πορ-
φυριο,232-301,ο Πορφυριος εγραψε πολλα βιβλια,αλλα
σωζονται λιγα,μετεφρασε στα αγγλικα το Περὶ τοῦ ἐν
Ὀδυσσείᾳ τῶν Νυμφῶν Ἄντρου, και την Εἰσαγωγή
εἰς τὴν ἀποτελεσματικὴν τοῦ Πτολεμαίου,
ιδιαιτερες μελετες εκανε για πολλους νεοπλατωνικους
φιλοσοφους ,τον Αμμωνιο Σακκα,τον Προκλο,τον Σιμ-
πλικιο,την Υπατια,τον Πλουταρχο των Αθηνων,τον Ιαμ-
βλιχο,τον Ιωαννη Σκωτο Εριγενη,τον Αυγουστινο,τον
Βοηθιο,τον Ψευδο-Διονυσιο τον Αρεοπαγιτη,τον Μιχαηλ
Ψελλο,11ος αιωνας στο Βυζαντιο,τον Γεωργιο Γεμιστο
Πληθων,τον 15ο αιωνα,
και στη νεωτερη εποχη,τον νεοπλατωνισμο στον Σπινοζα,
στον Λαιμπνιτς,στον Εγγελς,στον Μπερξον,
και εργασιες με τις διαφορες νεοπλατωνικες Σχολες,
της Ρωμης,της Συριας,της Περγαμου,των Αθηνων,που το
529 με αυτοκρατορικο διαταγμα την εκλεισε ο Ιουστινια-
νος,για τη Σχολη της Αλεξανδρειας και τα γεγονοτα
της δολοφονιας της Υπατιας απο τον φανατισμενο οχλο
το 414,
επισης μελετησε την διαμαχη του νεοπλατωνισμου
με τον γνωστικισμο και τον χριστιανισμο,
και ερευνα για τα σχεδια του Πλωτινου να ιδρυσει πολη
στη Καμπανια στην οποια να εφαρμοσει τις νεοπλατωνικες
ιδεες,την παραχωρηση της πολης ζητησε απο τον φιλο του
Ρωμαιο Αυτοκρατορα Γαλιηνο,
ακομη σχολιασε σε αρθρα του σε επιστημονικα περιοδικα
διαφορα βιβλια,
οπως του Ezra Pound,Νεοπλατωνισμος και Ποιητικη Μετα-
φορα,Μιλανο,1944,
το βιβλιο του Georg Cantor,Η Θεωρια των Συνολων στα
Νεοπλατωνικα Μαθηματικα,Λονδινο,1915,
το βιβλιο του Κορνηλιου Καστοριαδη,Οι κοινωνικοπολι-
τικες προεκτασεις του Νεοπλατωνισμου στην Οικονομικη
Θεωρια του Keynes[Κεινς ].Παρισι,1995,
το βιβλιο του Umberto Eco,Η Νεοπλατωνικη Θεμελιωση
της Αφηγηματικης Δομης του Πυργου του Καφκα,Μιλανο,
2003,
και για τρια χρονια,2007-2010,συμμετειχε στην επιστη-
μονικη ομαδα του MIT που δημιουργησε και ολοκληρωσε
ενα προγραμμα ηλεκτρονικου υπολογιστη το GIGA TEXTS
UNIVERSITY,[GTU],μια τεραστιατραπεζα αρχειων-κειμε-
νων απο τη Φιλολογια,τη Φιλοσοφια,την Επιστημη,ολα τα
γραμμενα κειμενα,εγγραφα,χειρογραφα,εφημεριδες,περιοδι-
κα,απο τα αρχαια χρονια μεχρι τα συχρονα,με συνεχη εμ-
πλουτισμο,το προγραμμα αυτο εχει την ικανοτητα να δη-
μιουργησει ολα τα κειμενα που μπορει να γραφτουν στο
μελλον,και αυτα που γραφτηκαν η' δεν γραφτηκαν ποτε
στο παρελθον και στο παρον,
στις αρχες του Μαρτιου το 2013 βρεθηκε για δεκα μερες
στην Ελλαδα,στην Αθηνα,επισκεφτηκε τους γονεις και
τα αδερφια του,ενα αδερφο και μια αδερφη,τις οικογενειες
τους,ειδε φιλους,
ενα πρωινο την ενατη μερα επινε καφε,εσπρεσο,σε μια κα-
φετερια στην οδο Αιολου,πολυκοσμια στον εμπορικο δρομο,
ενα διαστημα αφαιρεθηκε,οταν συνηλθε εβγαλε το σημειω-
ματαριο του να γραψει,δυσκολευτηκε,σαν να μην θυμονταν
κατι καλα,που το ηξερε,να υπηρχαν κενα,
κατεγραψε καποια λεξη,μερικα γραμματα,ηξερε ομως ακρι-
βως,τον αριθμο των σειρων,τον αριθμο των γραμμων,τον
αριθμο των λεξεων σε καθε γραμμη,τι μερος του λογου ει-
ναι η καθε λεξη,σε ποια πτωση,σε ποιο χρονο,επισης τον
αριθμο των γραμματων σε καθε λεξη,
[συνοπτικα καταγραφω μονο τις γραμμες στις οποιες εγρα-
ψε μια λεξη,η' τα γραμματα λεξεων,τον αριθμο της γραμμης,
τον αριθμο των λεξεων στη γραμμη,τη θεση της λεξης η'των
γραμματων στη γραμμη]
-συνολικα,25 γραμμες
-1η γραμμη,8 λεξεις,te τα 2 πρωτα γραμματα της 4ης
λεξης με 5 γραμματα
-2η γραμμη,6 λεξεις,come η τεταρτη λεξη
-3η γραμμη,5 λεξεις,ερωτιματικο,b το 4ο γραμμα
της 4ης λεξης με 8 γραμματα
-7η γραμμη,7 λεξεις,co τα 2 πρωτα γραμματα της
4ης λςξης με 8 γραμματα και prima η 6η λεξη
-12η γραμμη,6 λεξεις,e senza η 3η και η 4η λεξη
-17η γραμμη,5 λεξεις,esser η πρωτη λεξη και nto
τα τελευταια γραμματα της 4ης λεξης με 7 γραμμα-
τα
-18η γραμμη,8 λεξεις,da me 4η και 5η λεξη,vi 3ο και
4ο γραμμα της 8ης λεξης με 6 γραμματα
-21η γραμμη,7 λεξεις, e 3ο γραμμα της 1ης λεξης με
4 γραμματα,io 2ο και 3ο γραμμα της 2ης λςξης με
6 γραμματα,vi η 5η λεξη
-25η γραμμη,6 λεξεις,dd 3ο και 4ο γραμμ;α της 2ης
λεξης με 5 γραμματα,corpo η 4η λεξη
η πληρης καταγραφη διαρκεσε πολλες ωρες,μεχρι αργα
τη νυχτα στο σπιτι
Οταν επεστρεψε στο Καιμπριτζ στο Πανεπιστημιο στο
GIGA TEXT UNIVERSITY εκανε αναζητηση του κειμε/
νου με ολα τα στοιχεια που κατεγραψε,
μεσα σε λιγα δευτερολεπτα εμφανιστηκε στην οθονη του
υπολογιστη το αποτελεσμα της αναζητησης:
DANTE ALIGHIERI [1265-1321]
LA DIVINA COMMEDIA
Canto V-Inferno
.
Ma dimmi: al tempo d’i dolci sospiri, 118
a che e come concedette Amore
che conosceste i dubbiosi disiri?».
E quella a me: «Nessun maggior dolore
che ricordarsi del tempo felice
ne la miseria; e ciò sa ’l tuo dottore.
Ma s’a conoscer la prima radice
del nostro amor tu hai cotanto affetto,
dirò come colui che piange e dice.
Noi leggiavamo un giorno per diletto
di Lancialotto come amor lo strinse;
soli eravamo e sanza alcun sospetto.
Per più fiate li occhi ci sospinse
quella lettura, e scolorocci il viso;
ma solo un punto fu quel che ci vinse.
Quando leggemmo il disiato riso
esser basciato da cotanto amante,
questi, che mai da me non fia diviso,
la bocca mi basciò tutto tremante.
Galeotto fu ’l libro e chi lo scrisse:
quel giorno più non vi leggemmo avante».
Mentre che l’uno spirto questo disse,
l’altro piangea; sì che di pietade
io venni men così com’io morisse.
E caddi come corpo morto cade.142
τοτε θυμηθηκε την ιστορια του Παολο και της Φραντσε-
σκας,
ο Δαντης στην Θεια Κωμωδια,στο Πεμπτο Ασμα στη Κολαση
περιγραφει πως στον δευτερο κυκλο των αμαρτωλων συνοδευ/
ομενος απο τον Βιργιλιο βλεπει τον Παολο και τη Φραντσεσκα
που βασανιζονταν για τον ερωτα τους σ'εναν αιωνιο στροβιλι/
σμο,και τη ρωταει τη Φραντσεσκα να του πει την ιστορια τους,
το αμαρτημα,
τα προσωπα της ιστοριας ειναι πραγματικα,
περιληπτικα η ιστορια ειναι αυτη:
στο καστρο του Polenta στην Ιταλια γεννιεται το 1260 η ομορφη
αρχοντοπουλα Francesca,το 1275 15 χρονων ο πατερας της Guido
da Polenta την παντρευει με τον Gianciotto Malatesta γιο του
Malatesta ισχυρου αρχοντα του Rimini που τον ειχε βοηθησει σε
υποθεσεις εξουσιας κι ενιωθε υποχρεωση,
ο Gianciotto ηταν ασχημος και για συζυγο της δειχνουν τον ομορφο
αδερφο του Paolo Malatesta,η Francesca δεχτηκε,
για αντρα της ομως ειχε τον Gianciotto,δεν τον ηθελε,απ'το μυαλο
της δεν εβγαζε τον Paolo,κι οταν ο αντρας της ελειπε στο Castello
di Gradara που εμεναν την επισκεφτονταν ο Paolo,την εβρισκε με-
σα στον ανθισμενο κηπο στα λουλουδια,καθονταν κοντα της και
της διαβαζε το ρομαντζο του ιπποτη της στρογγυλης τραπεζης
Lancelot και της Guinevere γυναικας του βασιλια Αρθουρου,που
αγαπιοντουσαν,
καποιος προδωσε το ζευγαρι στον Gianciotto,κι εκεινος παραφυ-
λαξε,ο Paolo ηταν μεσα στη καμαρα της Francesca και της διαβα-
ζε την ιστορια αγαπης και σε μια στιγμη ταυτιστηκαν με τους
ηρωες ,εκεινη εγινε η Guinevere κι εκεινος εγινε ο Lancelot,
πλησιασαν πολυ κοντα και φιληθηκαν με παθος στο στομα,
τοτε χυμηξε μεσα στο δωματιο ο Gianciotto και τραβηξε
το σπαθι,ο Paolo σηκωθηκε ν'αντιδρασει,ομως το ρουχο του
πιαστηκε απ'το κρεβατι,μπηκε αναμεσα απ'τους δυο αντρες
η Francesca και το σπαθι του Gianciotto τρυπησε α δυο κορ-
μια των εραστων,αυτο εγινε το 1289,κι ετσι βρεθηκαν στον
δευτερο κυκλο των αμαρτωλων,
εκεινο το φιλι του Παολο και της Φραντσεσκας του θυμισε
το περιφημο γλυπτο του Roden Το Φιλι ,με τον Παολο και
τη Φραντσεσκα να φιλιουνται με παθος και την εξοχη μελετη
του Ludwig Wittgenstein :
Tractatus Philosophicus Estheticus Roden's Kiss,Vienna,1949,
εκανε Save και εκτυπωσε το κειμενο,
μετα απο δυο μερες ανακοινωθηκε απο το Πανεπιστημιο
της Οξφορδης πως ο παπυρος που βρεθηκε πριν ενα χρονο
στις ανασκαφες της Οξυρυγχου στην Αιγυπτο αφου καθαρισθη-
κε και μελετηθηκε αποκαλυψε κειμενο του 4ου αιωνα μ.Χ που
ηταν αντιγραφο γνησιου εργου του νεοπλατωνικου φιλοσο-
φου Πορφυριου,
ο παπυρος ειναι μια συλλογη ποιηματων του φιλοσοφου,ενα
απο αυτα,στο φυλλο αριθμημενο 31 του παπυρου ειναι γραμ-
μενο ενα ποιημα ταυτοσημο με τους στιχους 118-142 απο το
Πεμπτο Ασμα της Κολασης της Θειας Κωμωδιας του Δαντη,
οι επιστημονες μελετουν το ποιημα κι οταν θα τελειωσει η
ερευνα τους θα γινει ανακοινωση.
Ζητησε απο την Οξφορδη αντιτυπο του παπυρου 31 με το ποι-
ημα
Σε μια εβδομαδα ελαβε το αντιτυπο,ανοιξε το φακελλο με αγω-
νια,πραγματι,το ποιημα ηταν ακριβως λεξη-λεξη οι στιχοι 118-
142 του Πεμπτου Ασματος της Κολασης της Θειας Κωμωδιας
του Δαντη
Την αλλη μερα ενεργοποιησε το GIGA TEXT UNIVERSITY και
εδωσε καταλληλες οδηγιες στο προγραμμα να συνθεσεινα
δημιουργησει.ενα κειμενο στο OPEN TEXTS προγραμμα,με
ορισμενο συνολικο αριθμο γραμμων.αριθμο λεξεων σε καθε
γραμμη,με τις λεξεις και τα γραμματα σε καποιες απο τις
γραμμες
και τα ελευθερα κειμενα,που θα συνθεσει να αποθηκευτουν
σ'ορισμενο φακελλο με το ονομα:
Paolo-Francesca-Dante Alighieri -Neoplatonismus
με αυξοντα αριθμο απο το 1 και,
πατησε CREATE TEXTS και περιμενε,
μετα απο λιγα δευτερολεπτα εμφανισθηκαν τα πρωτα κειμενα,
αφησε το προγραμμα να δουλεψει για μια ωρα περιπου,
εκανε stop,
ανοιξε το φακελλο,ειχαν δημιουργηθει 1217 κειμενα,
κοιταξε τα κειμενα ενα-ενα,απο τον αριθμο 1τα περισσο-
τερα ηταν χωρις νοημα ,μερικα εμοιαζαν με σουρεαλι-
στικα ποιηματα,καποια ηταν πετυχημενα,
στο 305 ειδε να εχει δημιουργηθει ενα κειμενο ταυτοσημο
με τους στιχους 118-142 του Πεμπτου Ασματος στη Κολαση
της Θειας Κωμωδιας του Δαντη,
σταθηκε πολυ τυχερος,γιατι τα διαφορα κειμενα που μπο-
ρουσαν να παραχθουν απο το προγραμμα ηταν απειρα,και
μπορει να περιμενε ωρες,μερες,μηνες και πολλα χρονια ,
αιωνια,να δημιουργηθει το κειμενο,που περιμενε,
τοτε συμπερανε το κειμενο ,ας το ονομασουμε 118-142,
βρισκεται αναλοιωτο στο νεοπλατωνικο Ενα και χρειαζεται
ο Νους και η Ψυχη του Δαντη,του Πορφυριου,ο Νους ο Δικος
του και η Ψυχη του,αλλα κι ενος ηλεκτρονικου υπολογιστη
να το φερει στο φως,να το επαναφερει,να το επιστρεψει.
Η επομενη ερευνα του,μετα τον Νεοπλατωνισμο, θα ειναι τα
Μαθηματικα του 20ου αιωνα και η Λογικη
.
.
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου