.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Στο Ονομα της θεας Μυλιττας-Αφροδιτης Ισταρ
-Η ΙΕΡΗ ΠΟΡΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΒΑΒΥΛΩΝΑ
[ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ-Α-199 -μεταφραση χ.ν.κουβελης]-
Η ΙΣΤΑΡ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΜΥΛΙΤΤΑΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΣΤΗ ΒΑΒΥΛΩΝΑ-
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}
.
.
Στο Ονομα της θεας Μυλιττας-Αφροδιτης Ισταρ-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis
Η ΙΕΡΗ ΠΟΡΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΒΑΒΥΛΩΝΑ
[ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ-Α-199 -μεταφραση χ.ν.κουβελης]
1.199.1 ὁ δὲ δὴ αἴσχιστος τῶν νόμων ἐστὶ τοῖσι Βαβυλωνίοισι ὅδε· δεῖ πᾶσαν
γυναῖκα ἐπιχωρίην ἱζομένην ἐς ἱρὸν Ἀφροδίτης ἅπαξ ἐν τῇ ζόῃ μιχθῆναι ἀνδρὶ
ξείνῳ. πολλαὶ δὲ καὶ οὐκ ἀξιούμεναι ἀναμίσγεσθαι τῇσι ἄλλῃσι, οἷα πλούτῳ
ὑπερφρονέουσαι, ἐπὶ ζευγέων ἐν καμάρῃσι ἐλάσασαι πρὸς τὸ ἱρὸν ἑστᾶσι·
θεραπηίη δέ σφι ὄπισθε ἕπεται πολλή.1,199.2 αἱ δὲ πλεῦνες ποιεῦσι ὧδε· ἐν τ
εμένεϊ Ἀφροδίτης κατέαται στέφανον περὶ τῇσι κεφαλῇσι ἔχουσαι θώμιγγος πολ-
λαὶ γυναῖκες· αἳ μὲν γὰρ προσέρχονται, αἳ δὲ ἀπέρχονται. σχοινοτενέες δὲ διέξο
δοι πάντα τρόπον ὁδῶν ἔχουσι διὰ τῶν γυναικῶν, δι᾽ ὧν οἱ ξεῖνοι διεξιόντες ἐκλέ=
γονται·1.199 3 ἔνθα ἐπεὰν ἵζηται γυνή, οὐ πρότερον ἀπαλλάσσεται ἐς τὰ οἰκία ἤ
τίς οἱ ξείνων ἀργύριον ἐμβαλὼν ἐς τὰ γούνατα μιχθῇ ἔξω τοῦ ἱροῦ· ἐμβαλόντα δὲ
δεῖ εἰπεῖν τοσόνδε· "ἐπικαλέω τοι τὴν θεὸν Μύλιττα." Μύλιττα δὲ καλέουσι τὴν
Ἀφροδίτην Ἀσσύριοι.1.199.4 τὸ δὲ ἀργύριον μέγαθος ἐστὶ ὅσον ὦν· οὐ γὰρ μὴ
ἀπώσηται· οὐ γάρ οἱ θέμις ἐστί· γίνεται γὰρ ἱρὸν τοῦτο τὸ ἀργύριον. τῷ δὲ πρώ-
τῳ ἐμβαλόντι ἕπεται οὐδὲ ἀποδοκιμᾷ οὐδένα. ἐπεὰν δὲ μιχθῇ, ἀποσιωσαμένη
τῇ θεῷ ἀπαλλάσσεται ἐς τὰ οἰκία, καὶ τὠπὸ τούτου οὐκ οὕτω μέγα τί οἱ δώσεις
ὥς μιν λάμψεαι.1.199.55 ὅσσαι μέν νυν εἴδεός τε ἐπαμμέναι εἰσὶ καὶ μεγάθεος,
ταχὺ ἀπαλλάσσονται, ὅσαι δὲ ἄμορφοι αὐτέων εἰσί, χρόνον πολλὸν προσμένουσι
οὐ δυνάμεναι τὸν νόμον ἐκπλῆσαι· καὶ γὰρ τριέτεα καὶ τετραέτεα μετεξέτεραι
χρόνον μένουσι. ἐνιαχῇ δὲ καὶ τῆς Κύπρου ἐστὶ παραπλήσιος τούτῳ νόμος
1.199.1 Ο δε πιο αισχιστος απο τους νομους στους Βαβυλωνιους ειναι αυτος εδω.
πρεπει καθε γυναικα του τοπου καθισμενη στο ιερο της Αφροδιτης μια φορα
στη ζωη να σμιξει μ'εναν ξενο αντρα.Και πολλες δε που το νομιζουν αναξιο να ανα-
μιγνυονται με τις αλλες,απο τον πλουτο υπερεφανευομενες,με σκεπαστες αμαξες
ερχονται και στεκονται στο ιερο, απο την υπηρεσια δε πισω τους ακολουθει πολ-
λη.1.199.2.Οι δε περισσοτερες κανουν ετσι.Στο τεμενος της Αφροδιτης καθονται
εχοντας στεφανι στα κεφαλια τους απο κλαδι πολλες γυναικες,επειδη αλλες μεν
εκει προσερχονται,αλλες δε απερχονται.Απο δε τεντωμενα σχοινια περασματα προς
καθε διευθυνση δρομων ειναι μεσα απ'τις γυναικες,απ'τους οποιους οι ξενοι διερχο-
ντες επιλεγουν.1.199. 3 Εκει οταν καποια φορα καθισει γυναικα,δεν απαλλασ-
σεται να παει σπιτι της πριν καποιος απ'τους ξενους χρημα ριχνωντας στα γονατα
σμιξει εξω απ'το ιερο.Ριχνοντας δε πρεπει να πει ετσι.''Επικαλω σε σενα την
θεα Μυλιττα''.Μυλιττα δε καλουν την Αφροδιτη οι Ασσυριοι. 1.199.4 Το δε μεγε-
θος του χρηματος ειναι οσο ειναι,επειδη δεν αποριπτεται,η ταξη του νομου δεν το
επιτρεπει,επειδη γινεται ιερο τουτο το χρημα.Στον πρωτο δε που θα της ριξει
ακολουθει και δεν αποδοκιμαζει κανεναν.Οταν δε καποια φορα σμιξει,εχοντας
εκτελεσει το ιερο καθηκον της στην θεα απαλλασεται να παει στο σπιτι,κι απο'κει
και περα οτι καποιος οσο μεγαλο ποσο και να της δωσει δεν θα την αποκτησει.
1.199.5 Οσες μεν τωρα και ομορφια εχουν πανω τους και αναστημα γρηγορα απαλ-
λασσονται,οσες δε ασχημες απ'αυτες ειναι,πολυ χρονο προσμενουν μη δυναμενες
το νομο να εκπληρωσουν και μαλιστα για τρια και τεσσερα χρονια καποιες αλλες
μενουν.Σε καποια μερη δε και της Κυπρου υπαρχει παραπλησιος σε τουτον νομος
.
.
.
Η ΙΣΤΑΡ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΜΥΛΙΤΤΑΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΣΤΗ ΒΑΒΥΛΩΝΑ-χ.ν.κουβελης
Η Ισταρ εχει 8 χρονια καθισμενη στο ιερο της θεας.δεσμευμενη απο τα 17 της
να εκπληρωσει το καθηκον στην πανδημη Αφροδιτη.Εδω τη λενε Μυλιττα.
Καθηκον επιβαλομενο απ'τον αυστηρο νομο των Ασυρριων .Μια φορα στη
ζωη της η γυναικα να σμιξει με ξενο αντρσ.Καταγωμενη απο κατωτερη κοινων-
ικη ταξη,ασχημη,μελαχροινη,κοντη,προσμενει 8 χρονια τον ξενο αντρα να
της ριξει στα γονατα τα χρηματα και να σμιξει μαζυ της,επιτελους ν'απαλλαχθει
και να γυρισει σπιτι της.Της λειπουν πολυ οι δικοι της,δυσβασταχτα,η μανα ο
πατερας τ'αδερφια της ,οι φιλες της κι ο κηπος της.Αυτος ξεραθηκε απεριποι-
ητος.Βλεπει γυρω της τις αλλες γυναικες ,νεωτερες κοπελλες,ομορφες απαλες,
ροδοχροες, λεπτες,ψηλες ,γοητευτικες,γρηγορα να εκπληρωνουν το αναποδρα-
στο καθηκον στη θεα και στο νομο και να φευγουν να συνεχισουν τη ζωη τους.
Ποσο ζηλευει ποσο πολυ λυπαται.Κι αυτη φυλακισμενη να'ναι 8 χρονια κι αλλα
8 θα περασουν κι εδω στο ιερο της θεας θ'απομεινει και θα γερασει.Χωρις χρη-
ματα καποια μερα να την ακουμπησουν απο ξενο αντρα στ' αχαρα γονατα ,χωρις
ν'ακουσει στ'αυτια της την επικληση.''Επικαλω σε σενα τη θεα Μυλιττα''.Τοση
αχρηστη στη θεα ειναι.Αζητητη.Ενα γραφεα πιο περα καθισμενο στο γραφειο του
τον βλεπει με τις σφηνοειδεις σφραγιδες του να τυπωνει,οπως καθε μερα τακτικα,
πανω στις πηλινες νωπες αψητες πινακιδες του τους λεπτομερεις καταλογους των
ονοματων των γυναικων της θεας.Κατα ακριβη ημερομηνια, ποιες προσηλθαν ποιες
αποχωρησαν,απαλλαχτηκαν ποιο ποσο αφησαν στη θεα απο την πληρωμη τους,το
ελληνικο περνημι.Σημερα το πρωι ακουσε αυτη τη λεξη απο εναν Ελληνα εμπορο
Αυτος διαλεξε και πηγε με την Ιναννα.Μ'αυτη ητανε φιλες,εκει μεσα ννωριστηκαν,
μικροτερη της,ηρθε 5 χρονια μετα απ'αυτη,εμεινε 3 χρονια δουλη της θεας,μεχρι ο
Ελληνας να την απαλλαξει σημερα το πρωι.Οταν εφευγε την αγκαλιασε,ξεσπασε σε
λυγμους,ετρεμε.Η Ιναννα την παρηγορισε,να'χει υπομονη,της ειπε,και θα βγει κα-
ποια μερα .Καποια μερα;Ποτε;Απελπιστηκε.Τιποτα δεν περιμενει.Οι Ασσυριοι ειναι
πολυ σκληροι.Το δειχνουν δημοσια στα φοβερα τεραστια αναγλυφα τους,αναπαρα-
στασεις αιμοδιψων μαχων,αιχμαλωτισμενοι εχθροι δεμενοι με σχοινια γυμνοι να
σερνονται αλυπητα απ' τ'αλογα πανω στις πετρες και στ'αγκαθια και σ'αλλους δυ-
στυχους να'χουν με κοφτερα μαχαιρια ανηλεα εξορρυξει τους βολβους απ'τα ματια.
Και θα λυπηθουν μια ασημαντη κατωτερη γυναικα σαν αυτην;Φανταζεται,πως οταν
θα περασουν τα χρονια,οι αιωνες θα κυλλησουν και θα'ρθει ο καιρος,αφου αυτος ο
αυταρχικος πολιτισμος παντελως καταστραφει,οι μελλοντικοι ανθρωποι κατω απ'τα
ερειπια του καμενου ιερου της θεας θα βρουν τις πηλινες πινακιδες με τους αμετρη-
τους καταλογους των ονοματων τοσων γυναικων.Και σε μια απ'αυτες το δικο της ο-
νομα τυπωμενο με σφηνοειδη γραφη.Ισταρ,προσηρθε τοτε,την ταδε ημερομηνια,
δεν απαλλαχτηκε ποτε,κενο ημερομηνιας.Σαν να της καρφωσαν σφηνες στο αχαρο
κορμι της αυτη η σκεψη.Ποση πικρα ενιωθε και ποσο αβοηθητη αισθανονταν
Παλι,απελπισμενη, επικαλεσθηκε βουβα τη θεα:
Ποικιλόθρον᾽ ὰθάνατ᾽ ᾽Αφρόδιτα,
παῖ Δίος, δολόπλοκε, λίσσομαί σε,
μή μ᾽ ἄσαισι μήτ᾽ ὀνίαισι δάμνα,
πότνια, θῦμον
Συ αθανατη Αφροδιτη που σ'ομορφο
θρονο πανω καθεσε,κορη του Δια ,δολοπλοκα,
σε εκληπαρω, μη μου μαραζωνεις
με βασανα και λυπες ,Δεσποινα ,τη καρδια
.
.
.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Στο Ονομα της θεας Μυλιττας-Αφροδιτης Ισταρ
-Η ΙΕΡΗ ΠΟΡΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΒΑΒΥΛΩΝΑ
[ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ-Α-199 -μεταφραση χ.ν.κουβελης]-
Η ΙΣΤΑΡ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΜΥΛΙΤΤΑΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΣΤΗ ΒΑΒΥΛΩΝΑ-
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}
.
.
Στο Ονομα της θεας Μυλιττας-Αφροδιτης Ισταρ-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis
Η ΙΕΡΗ ΠΟΡΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΒΑΒΥΛΩΝΑ
[ΗΡΟΔΟΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑΙ-Α-199 -μεταφραση χ.ν.κουβελης]
1.199.1 ὁ δὲ δὴ αἴσχιστος τῶν νόμων ἐστὶ τοῖσι Βαβυλωνίοισι ὅδε· δεῖ πᾶσαν
γυναῖκα ἐπιχωρίην ἱζομένην ἐς ἱρὸν Ἀφροδίτης ἅπαξ ἐν τῇ ζόῃ μιχθῆναι ἀνδρὶ
ξείνῳ. πολλαὶ δὲ καὶ οὐκ ἀξιούμεναι ἀναμίσγεσθαι τῇσι ἄλλῃσι, οἷα πλούτῳ
ὑπερφρονέουσαι, ἐπὶ ζευγέων ἐν καμάρῃσι ἐλάσασαι πρὸς τὸ ἱρὸν ἑστᾶσι·
θεραπηίη δέ σφι ὄπισθε ἕπεται πολλή.1,199.2 αἱ δὲ πλεῦνες ποιεῦσι ὧδε· ἐν τ
εμένεϊ Ἀφροδίτης κατέαται στέφανον περὶ τῇσι κεφαλῇσι ἔχουσαι θώμιγγος πολ-
λαὶ γυναῖκες· αἳ μὲν γὰρ προσέρχονται, αἳ δὲ ἀπέρχονται. σχοινοτενέες δὲ διέξο
δοι πάντα τρόπον ὁδῶν ἔχουσι διὰ τῶν γυναικῶν, δι᾽ ὧν οἱ ξεῖνοι διεξιόντες ἐκλέ=
γονται·1.199 3 ἔνθα ἐπεὰν ἵζηται γυνή, οὐ πρότερον ἀπαλλάσσεται ἐς τὰ οἰκία ἤ
τίς οἱ ξείνων ἀργύριον ἐμβαλὼν ἐς τὰ γούνατα μιχθῇ ἔξω τοῦ ἱροῦ· ἐμβαλόντα δὲ
δεῖ εἰπεῖν τοσόνδε· "ἐπικαλέω τοι τὴν θεὸν Μύλιττα." Μύλιττα δὲ καλέουσι τὴν
Ἀφροδίτην Ἀσσύριοι.1.199.4 τὸ δὲ ἀργύριον μέγαθος ἐστὶ ὅσον ὦν· οὐ γὰρ μὴ
ἀπώσηται· οὐ γάρ οἱ θέμις ἐστί· γίνεται γὰρ ἱρὸν τοῦτο τὸ ἀργύριον. τῷ δὲ πρώ-
τῳ ἐμβαλόντι ἕπεται οὐδὲ ἀποδοκιμᾷ οὐδένα. ἐπεὰν δὲ μιχθῇ, ἀποσιωσαμένη
τῇ θεῷ ἀπαλλάσσεται ἐς τὰ οἰκία, καὶ τὠπὸ τούτου οὐκ οὕτω μέγα τί οἱ δώσεις
ὥς μιν λάμψεαι.1.199.55 ὅσσαι μέν νυν εἴδεός τε ἐπαμμέναι εἰσὶ καὶ μεγάθεος,
ταχὺ ἀπαλλάσσονται, ὅσαι δὲ ἄμορφοι αὐτέων εἰσί, χρόνον πολλὸν προσμένουσι
οὐ δυνάμεναι τὸν νόμον ἐκπλῆσαι· καὶ γὰρ τριέτεα καὶ τετραέτεα μετεξέτεραι
χρόνον μένουσι. ἐνιαχῇ δὲ καὶ τῆς Κύπρου ἐστὶ παραπλήσιος τούτῳ νόμος
1.199.1 Ο δε πιο αισχιστος απο τους νομους στους Βαβυλωνιους ειναι αυτος εδω.
πρεπει καθε γυναικα του τοπου καθισμενη στο ιερο της Αφροδιτης μια φορα
στη ζωη να σμιξει μ'εναν ξενο αντρα.Και πολλες δε που το νομιζουν αναξιο να ανα-
μιγνυονται με τις αλλες,απο τον πλουτο υπερεφανευομενες,με σκεπαστες αμαξες
ερχονται και στεκονται στο ιερο, απο την υπηρεσια δε πισω τους ακολουθει πολ-
λη.1.199.2.Οι δε περισσοτερες κανουν ετσι.Στο τεμενος της Αφροδιτης καθονται
εχοντας στεφανι στα κεφαλια τους απο κλαδι πολλες γυναικες,επειδη αλλες μεν
εκει προσερχονται,αλλες δε απερχονται.Απο δε τεντωμενα σχοινια περασματα προς
καθε διευθυνση δρομων ειναι μεσα απ'τις γυναικες,απ'τους οποιους οι ξενοι διερχο-
ντες επιλεγουν.1.199. 3 Εκει οταν καποια φορα καθισει γυναικα,δεν απαλλασ-
σεται να παει σπιτι της πριν καποιος απ'τους ξενους χρημα ριχνωντας στα γονατα
σμιξει εξω απ'το ιερο.Ριχνοντας δε πρεπει να πει ετσι.''Επικαλω σε σενα την
θεα Μυλιττα''.Μυλιττα δε καλουν την Αφροδιτη οι Ασσυριοι. 1.199.4 Το δε μεγε-
θος του χρηματος ειναι οσο ειναι,επειδη δεν αποριπτεται,η ταξη του νομου δεν το
επιτρεπει,επειδη γινεται ιερο τουτο το χρημα.Στον πρωτο δε που θα της ριξει
ακολουθει και δεν αποδοκιμαζει κανεναν.Οταν δε καποια φορα σμιξει,εχοντας
εκτελεσει το ιερο καθηκον της στην θεα απαλλασεται να παει στο σπιτι,κι απο'κει
και περα οτι καποιος οσο μεγαλο ποσο και να της δωσει δεν θα την αποκτησει.
1.199.5 Οσες μεν τωρα και ομορφια εχουν πανω τους και αναστημα γρηγορα απαλ-
λασσονται,οσες δε ασχημες απ'αυτες ειναι,πολυ χρονο προσμενουν μη δυναμενες
το νομο να εκπληρωσουν και μαλιστα για τρια και τεσσερα χρονια καποιες αλλες
μενουν.Σε καποια μερη δε και της Κυπρου υπαρχει παραπλησιος σε τουτον νομος
.
.
.
Η ΙΣΤΑΡ ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΜΥΛΙΤΤΑΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ ΣΤΗ ΒΑΒΥΛΩΝΑ-χ.ν.κουβελης
Η Ισταρ εχει 8 χρονια καθισμενη στο ιερο της θεας.δεσμευμενη απο τα 17 της
να εκπληρωσει το καθηκον στην πανδημη Αφροδιτη.Εδω τη λενε Μυλιττα.
Καθηκον επιβαλομενο απ'τον αυστηρο νομο των Ασυρριων .Μια φορα στη
ζωη της η γυναικα να σμιξει με ξενο αντρσ.Καταγωμενη απο κατωτερη κοινων-
ικη ταξη,ασχημη,μελαχροινη,κοντη,προσμενει 8 χρονια τον ξενο αντρα να
της ριξει στα γονατα τα χρηματα και να σμιξει μαζυ της,επιτελους ν'απαλλαχθει
και να γυρισει σπιτι της.Της λειπουν πολυ οι δικοι της,δυσβασταχτα,η μανα ο
πατερας τ'αδερφια της ,οι φιλες της κι ο κηπος της.Αυτος ξεραθηκε απεριποι-
ητος.Βλεπει γυρω της τις αλλες γυναικες ,νεωτερες κοπελλες,ομορφες απαλες,
ροδοχροες, λεπτες,ψηλες ,γοητευτικες,γρηγορα να εκπληρωνουν το αναποδρα-
στο καθηκον στη θεα και στο νομο και να φευγουν να συνεχισουν τη ζωη τους.
Ποσο ζηλευει ποσο πολυ λυπαται.Κι αυτη φυλακισμενη να'ναι 8 χρονια κι αλλα
8 θα περασουν κι εδω στο ιερο της θεας θ'απομεινει και θα γερασει.Χωρις χρη-
ματα καποια μερα να την ακουμπησουν απο ξενο αντρα στ' αχαρα γονατα ,χωρις
ν'ακουσει στ'αυτια της την επικληση.''Επικαλω σε σενα τη θεα Μυλιττα''.Τοση
αχρηστη στη θεα ειναι.Αζητητη.Ενα γραφεα πιο περα καθισμενο στο γραφειο του
τον βλεπει με τις σφηνοειδεις σφραγιδες του να τυπωνει,οπως καθε μερα τακτικα,
πανω στις πηλινες νωπες αψητες πινακιδες του τους λεπτομερεις καταλογους των
ονοματων των γυναικων της θεας.Κατα ακριβη ημερομηνια, ποιες προσηλθαν ποιες
αποχωρησαν,απαλλαχτηκαν ποιο ποσο αφησαν στη θεα απο την πληρωμη τους,το
ελληνικο περνημι.Σημερα το πρωι ακουσε αυτη τη λεξη απο εναν Ελληνα εμπορο
Αυτος διαλεξε και πηγε με την Ιναννα.Μ'αυτη ητανε φιλες,εκει μεσα ννωριστηκαν,
μικροτερη της,ηρθε 5 χρονια μετα απ'αυτη,εμεινε 3 χρονια δουλη της θεας,μεχρι ο
Ελληνας να την απαλλαξει σημερα το πρωι.Οταν εφευγε την αγκαλιασε,ξεσπασε σε
λυγμους,ετρεμε.Η Ιναννα την παρηγορισε,να'χει υπομονη,της ειπε,και θα βγει κα-
ποια μερα .Καποια μερα;Ποτε;Απελπιστηκε.Τιποτα δεν περιμενει.Οι Ασσυριοι ειναι
πολυ σκληροι.Το δειχνουν δημοσια στα φοβερα τεραστια αναγλυφα τους,αναπαρα-
στασεις αιμοδιψων μαχων,αιχμαλωτισμενοι εχθροι δεμενοι με σχοινια γυμνοι να
σερνονται αλυπητα απ' τ'αλογα πανω στις πετρες και στ'αγκαθια και σ'αλλους δυ-
στυχους να'χουν με κοφτερα μαχαιρια ανηλεα εξορρυξει τους βολβους απ'τα ματια.
Και θα λυπηθουν μια ασημαντη κατωτερη γυναικα σαν αυτην;Φανταζεται,πως οταν
θα περασουν τα χρονια,οι αιωνες θα κυλλησουν και θα'ρθει ο καιρος,αφου αυτος ο
αυταρχικος πολιτισμος παντελως καταστραφει,οι μελλοντικοι ανθρωποι κατω απ'τα
ερειπια του καμενου ιερου της θεας θα βρουν τις πηλινες πινακιδες με τους αμετρη-
τους καταλογους των ονοματων τοσων γυναικων.Και σε μια απ'αυτες το δικο της ο-
νομα τυπωμενο με σφηνοειδη γραφη.Ισταρ,προσηρθε τοτε,την ταδε ημερομηνια,
δεν απαλλαχτηκε ποτε,κενο ημερομηνιας.Σαν να της καρφωσαν σφηνες στο αχαρο
κορμι της αυτη η σκεψη.Ποση πικρα ενιωθε και ποσο αβοηθητη αισθανονταν
Παλι,απελπισμενη, επικαλεσθηκε βουβα τη θεα:
Ποικιλόθρον᾽ ὰθάνατ᾽ ᾽Αφρόδιτα,
παῖ Δίος, δολόπλοκε, λίσσομαί σε,
μή μ᾽ ἄσαισι μήτ᾽ ὀνίαισι δάμνα,
πότνια, θῦμον
Συ αθανατη Αφροδιτη που σ'ομορφο
θρονο πανω καθεσε,κορη του Δια ,δολοπλοκα,
σε εκληπαρω, μη μου μαραζωνεις
με βασανα και λυπες ,Δεσποινα ,τη καρδια
.
.
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου