[ η ''ΦΩΤΟ-ραψ[ο]δια'' γραφτηκε για μια
σειρα ασπρομαυρων φωτογραφιων στην
Αθηνα , την προ-ψηφιακη εποχη.
Εκεινες οι φωτογραφιες τραβηχτηκαν ξεκι-
νωντας απο την Ομονοια ,Πανεπιστημιου ,
πλατεια Κοραη,Χρηστου Λαδα ,Σταδιου ,
Συνταγμα,Αθηνας,Αγορα,πλατεια Δημαρχειου,
και τελειωνοντας στηνΟμονοια[ακολουθωντας
μια κλειστη γραμμη,με διακλαδωσεις],τον
Μαρτιο μηνα του 1997, στη διαρκεια μιας ω-
ρας περιπου [4-5 το απογευμα] ,σ'ενα φιλμ 35
στασεων,με απλη μηχανη.Εμφανιστηκαν
σ'ενα ΦΩΤΟ- express καταστημα [στην Πανε-
πιστημιου,στη στοα ,που βρισκεται το ξενο-
δοχειο ''ΤΙΤΑΝΙΟΝ'']μεσα σε 1 ωρα,
οχι ασπρομαυρες ,αλλα σεπια .Αργοτερα
τυπωθηκαν ασπρομαυρα , εγιναν ενα
χειροποιητο βιβλιο-αλμπουμ συνοδευο-
μενες απο το κειμενο της ''ΦΩΤΟ-ραψ[ο]διας''
[μια φωτο στη μια σελιδα και στην
επομενη ,απεναντι,σελιδα ενα απο τα 37
κειμενα [αν και 35αρι το φιλμ τραβουσε
επιπλεον φωτογραφιες ].
Τα κειμενα προσπαθουν να εντυπωσουν
τη φωτογραφικη [κλειστη] περιπλανηση
στη πολη ,και πως συν-εδρασε με το
φωτισμο εκεινη την ωρα , τους ανθρωπους,
που κυκλοφορουσαν, τα κτιρια,
τα αυτοκινητα, τους δρομους και
να συλ-λογισθουν [να αρθρωσουν μια
Θεωρια ] την Φωτο-γραφια.
Αυτα τα Κειμενα λειτουργησαν σαν
Φωτογραφικο Μανιφεστο και σε αλλες
φωτογραφησεις του Αστικου Χωρου
[στην Αθηνα ,στο Ηρακλειο Κρητης,
στην Πατρα ,στο Αγρινιο,στο Μεσολογγι,...]
.Τεχνικες δυσκολιες δεν επιτρεπουν την
δημοσιευση τους .Ομως καποιος μπορει
να φαντασθει τις εικονες της Αθηνας
σ'εκεινους τους χωρους [ οπως στη
φωτογραφια με την αδεια
εκεινη την ωρα Χρηστου Λαδα .
Στο βαθος της προοπτικης του δρομου
και των κτιριων βλεπεις ενα μηχανακι
να την ανεβαινει, στριβοντας απο
τη Σταδιου .Οταν εφτασε στο σημειο,που
ημουν,στην γωνια του δρομου με την
Πανεπιστημιου, σταματησε μπροστα
μου , βγαζοντας το κρανος ο οδηγος
του με...χαιρετησε ,ηταν γνωστος μου,
φιλος,ο Γιωργος Γκουμας.
Και φυσικα ποζαρε να τον φωτογραφισω .
.
.
.
ΦΩΤΟ-ραψ[ο]δια
.
Α.
-η πολη:η ανωτατη μορφη ορασης[η φωτο-γραφια η
ανωτατη μορφη βλεμματος]
.
-ανταλλαξιμοτητα πραγματικου-φαντασιακου[φωτο-
διαπλοκη]
.
Β.
-η εννοιακοτητα της φωτο-γραφιας επενεργει στην
μηχανικη υλικοτητα της πολης
.
-καδροποιω τον μετα[παρα]-φυσικο της
χαρακτηρα [πολης/φωτο-γραφιας]
.
Γ.
-μη-αναγνωσιμοτητα[χωρις την φωτο-γραφια]
.
-η πολη -ειναι-φωτογενης-πολυ-χωρος
.
Δ.
-περι-κυκλωση της πολης:παραγομενη πολη
[α-νοηματικη ουσια]
.
-περι-εχω τα τοπια της:υπερβαινω τα τοπια της
με την φωτο-γραφιση
.
Ε.
-η φωτογραφια κοπιαρεται:δεν υπαρχει κοπια
της πολης:δεν κοπιαρεται το φωτο-γραφιζω-εγω
.
-η πολη-εταιρα[ποζαρει τα αποκρυφα της]:φωτο-
ενσταντε
.
ΣΤ
-ποζαρισμενη πολη:εξαναγκασμενη να ποζα/ο/ριστει:
η πορνικοτητα της φωτο-γραφιας
.
-η καμερα-φ[αλλος] ασελγει παρ[α-γοντας την ιεροτη-
τα της π[ολης δηλ. την μυθο-λογικη της ανιεροτητα
.
Ζ.
-η φωτογραφια σεναριο-γραφ[ει]ται[δομικο στοιχειο]
.
-ανα-δημιουργια της πολης:επιβ[αλλο]μενη ρυθμικο-
τητα
.
Η.
-η συναντηση του αγ[νωστου]: η καδρο-ποιηση
.
-η προ-βολη μιας [εν δυναμει] ενορατικης
εικονας:[οικωνας]
the non touristic city
.
Θ.
-τα φωτογραφικα Γρα[φηματα [: μαθηματικη εννοια]
στην πολε[οδο]μικη συγκροτηση
.
-Το ανθρωπινα γε[ματο πλανο/[το αδειασμενο πλανο]
.
Ι.
-η πολη ανα-παραγεται στο υφος της
.
-η πολη ειναι το υφος του ανθρωπου, στον οποιον
απευθυνεται
.
ΙΑ.
-Φωτογραφια οχι ντοκουμεντο ,αλλα εννοιοκρατικη
.
-Οι ανθρωποι ,που δεχονται
-Οι ανθρωποι ,που αποφευγουν
-Οι ανθρωποι ,που συμμετεχουν
-Οι ανθρωποι-βλεμματα
-Οι ανθρωποι,που αγ[νοουν] τους ρ[ολους]
.
ΙΒ.
-το γραφιτι της πολης ειναι φωτο-γραφηματα
.
-Μια οραση πολυνευρη [νευρωμενη στο φως]
.
ΙΓ.
- συν-διπλωση της αμηχανιας της [περιττω[ματι]κη
γραφη ]
.
-ξαφνιασμα,αναμονη,επιμονη,βιαιοτητα,...: η
ζω-τικοτητα της φωτογραφιας
.
ΙΔ.
-η αλλη δια[σταση] της πολης:η μυθο-ποιημενη
της απ[οψη]
[ non card postal foto]
.
-η απο-βολη του γραφικου/[υπο-βολη του
φουτουριστικου]
.
ΙΕ.
-[Φωτο-βλεμμα]-[Σω[ματι]κο-πλησι[ασμα]]-
[Βλεμμα-Φωτο]
.
-η πολη δεν ειναι κατα-γραψιμη παντου, μονο
στα κρι[σιμα] σημεια
του [μαθηματικου της] χωρου [της
.
ΙΣΤ.
-να αναδειχθει το αστικο τοπιο
.
-η εικονα δημιουργειται στην πολη, δεν ειναι
δημιουργημενη
.
ΙΖ.
-τα πολλ[απλα] επιπεδα της πολης
.
-η π[ολη] στην ολοτητα της
.
ΙΗ.
-η κοινωνιολογια του περιβαλλοντος [εγγε-
γραμμενου '' εδω να ''
.
-η μεταβλητικοτητα της υλης της
.
ΙΘ.
- η φωτο-γραφια δια-βιβαζει την ορμη της
.
-ολα στην πολη συν-υπαρχουν στις
υποδηλ[ωσεις]
.
Κ.
-στην φωτο-γραφη διαφαινεται η κρυμμενη της
εσωτερικοτητα
.
-το πεπρωμενο της φωτογραφιας ειναι να
εμφανισθει οπως εμφανισθηκε
.
ΚΑ.
.
-το πραγ[ματι]κο αναπαριστανεται συμβ[ολικα]
.
-το φαντασιακο δανειζεται το βλεμμα
.
ΚΒ.
-Βλεπω ''δια-μεσου''/
ανα-βλεπω ''δια-μεσου''
.
-η χαρα της δια-στροφης/
η επι-δρομη στο αστυ
.
ΚΓ.
-η εμμονη αποφυγη της γραφικοτητας
.
-η αναζητηση του μοντερνου
.
ΚΔ.
-Δυσκολια να καθ[ορισθουν] τα
''φωτογραφικα '' καδρα
.
-Διπλο-τοπιες:πολυκατοικιες-ανθρωπο[ς]ι,
βυζαντινο -μοντερνο,...
.
ΚΕ.
-η φωτο-γραφια να περιεχει την πολη
η πολη να περιεχεται στην φωτο-γραφια
.
-συνεχης μεταβολη θε[ματων/
η καδροποιηση της πολης
.
ΚΣΤ.
-ο εσωτερικος ρυθμος της φωτο-γραφιας να
ρυθμιζει[πειρα[ματι]ζει] το ματι[οργανο]
.
-αυτο-που-εντυπωθηκε:η εντυπωμενη ποιηση
.
ΚΖ.
-Δεν υπαρχει οτι υπαρχει παρα μονο στη στιγμη,
που υπαρχει
.
-η πολη δομειται απο φωτογραφιες:οι φωτο-
γραφιες δεν την δομουν
.
ΚΘ.
-η εφευρεση συνχρωνιζεται με το
''φωτο-γραφιζω'':=συμπεριλαμβανω την μετα-
φυσικη της ποιησης
.
-ανα-λογιζομαι την πολη:διαιρω την συνεχεια
της σε φωτο-α-συνεχεια δηλ. δημιουργω το
ποιητικο της υπολειμα
.
Λ.
-τα πολι-τικα 'της' φωτ-[ον]ια:αναδιαρθρωση
του κοσμικου
.
-η προ-οπτικοτητα των συμβασεων:
πολι=τιστικοτητα
[Πολ[ι/υ]φωτο-γραφι-ζω]
.
ΛΑ.
-η α-πειρη δυναμη του βλεμματος:
βλεμμα:απο-τυγχανω στην επιθυμια
.
-πληρης εκ[θεση] της φωτο-γραφιας
[συντονισμενη εξαπατηση για εξεζητη-
μενο υφος] ειμαι ειναι [-φωτο]
.
ΛΒ.
-η τεχνικη της φωτογραφιας:
α] συμ-πλοκη μυθων
β] προ[σ,ς]-αρμογη εγω-παθειας
γ] υπο-θαλψη συμ-φερ[οντων]
δ] σημασιο-λογικη οργασμικοτητα
.
.
.
.
-η πολις φωτο[εν]υπαρχει
[φωτο-αναλωσιμη-ουσια=πολις]
.
ΛΓ.
-το glamorous της TV ''δεν ειναι''
το glamorous[φωτεινο] του foto
.
-η Πολις φωτι-ζεται[φωτο-ζει]δηλ απολαμβανει
το φως
.
ΛΔ.
- η δια-στρω[ματι]κη ρητορικοτητα της πολης
μη-ντοκουμεντο:περι-ουσια της πολης
.
-φωτο-γραμμικη-Αλγεβρα
.
ΛΕ.
-εμ[πλοκη] της γραφης [Γλωσσα]:
η φωτογραφια ειναι δομημενη σαν Γλωσσα
.
-η περι-εργεια
.
ΛΣΤ.
-μια φωτο-γραφικη θεωρια ειναι
α-συνεχης [κομβικος χωρος]
.
-Τα Μετα-Μαθη[ματι]κα της Φωτο-γραφιας:
''γιατι φωτο-γραφιζουμε[αι] ετσι οπως
φωτο-γραφιζουμε[αι]''
.
ΛΖ.
-η εργασια [η φωτο-γενης μαζικοτητα της
πολης] ανα-παραγωγη εικονων [συν-αρ-
θρωση φωτο-μαζας :πολη] αναλαμπη
.
-οι συν-οριακες γραμμες της πολης:το
τοπο-λογικο φως των οριων[συν-οριων]
σειρα ασπρομαυρων φωτογραφιων στην
Αθηνα , την προ-ψηφιακη εποχη.
Εκεινες οι φωτογραφιες τραβηχτηκαν ξεκι-
νωντας απο την Ομονοια ,Πανεπιστημιου ,
πλατεια Κοραη,Χρηστου Λαδα ,Σταδιου ,
Συνταγμα,Αθηνας,Αγορα,πλατεια Δημαρχειου,
και τελειωνοντας στηνΟμονοια[ακολουθωντας
μια κλειστη γραμμη,με διακλαδωσεις],τον
Μαρτιο μηνα του 1997, στη διαρκεια μιας ω-
ρας περιπου [4-5 το απογευμα] ,σ'ενα φιλμ 35
στασεων,με απλη μηχανη.Εμφανιστηκαν
σ'ενα ΦΩΤΟ- express καταστημα [στην Πανε-
πιστημιου,στη στοα ,που βρισκεται το ξενο-
δοχειο ''ΤΙΤΑΝΙΟΝ'']μεσα σε 1 ωρα,
οχι ασπρομαυρες ,αλλα σεπια .Αργοτερα
τυπωθηκαν ασπρομαυρα , εγιναν ενα
χειροποιητο βιβλιο-αλμπουμ συνοδευο-
μενες απο το κειμενο της ''ΦΩΤΟ-ραψ[ο]διας''
[μια φωτο στη μια σελιδα και στην
επομενη ,απεναντι,σελιδα ενα απο τα 37
κειμενα [αν και 35αρι το φιλμ τραβουσε
επιπλεον φωτογραφιες ].
Τα κειμενα προσπαθουν να εντυπωσουν
τη φωτογραφικη [κλειστη] περιπλανηση
στη πολη ,και πως συν-εδρασε με το
φωτισμο εκεινη την ωρα , τους ανθρωπους,
που κυκλοφορουσαν, τα κτιρια,
τα αυτοκινητα, τους δρομους και
να συλ-λογισθουν [να αρθρωσουν μια
Θεωρια ] την Φωτο-γραφια.
Αυτα τα Κειμενα λειτουργησαν σαν
Φωτογραφικο Μανιφεστο και σε αλλες
φωτογραφησεις του Αστικου Χωρου
[στην Αθηνα ,στο Ηρακλειο Κρητης,
στην Πατρα ,στο Αγρινιο,στο Μεσολογγι,...]
.Τεχνικες δυσκολιες δεν επιτρεπουν την
δημοσιευση τους .Ομως καποιος μπορει
να φαντασθει τις εικονες της Αθηνας
σ'εκεινους τους χωρους [ οπως στη
φωτογραφια με την αδεια
εκεινη την ωρα Χρηστου Λαδα .
Στο βαθος της προοπτικης του δρομου
και των κτιριων βλεπεις ενα μηχανακι
να την ανεβαινει, στριβοντας απο
τη Σταδιου .Οταν εφτασε στο σημειο,που
ημουν,στην γωνια του δρομου με την
Πανεπιστημιου, σταματησε μπροστα
μου , βγαζοντας το κρανος ο οδηγος
του με...χαιρετησε ,ηταν γνωστος μου,
φιλος,ο Γιωργος Γκουμας.
Και φυσικα ποζαρε να τον φωτογραφισω .
.
.
.
ΦΩΤΟ-ραψ[ο]δια
.
Α.
-η πολη:η ανωτατη μορφη ορασης[η φωτο-γραφια η
ανωτατη μορφη βλεμματος]
.
-ανταλλαξιμοτητα πραγματικου-φαντασιακου[φωτο-
διαπλοκη]
.
Β.
-η εννοιακοτητα της φωτο-γραφιας επενεργει στην
μηχανικη υλικοτητα της πολης
.
-καδροποιω τον μετα[παρα]-φυσικο της
χαρακτηρα [πολης/φωτο-γραφιας]
.
Γ.
-μη-αναγνωσιμοτητα[χωρις την φωτο-γραφια]
.
-η πολη -ειναι-φωτογενης-πολυ-χωρος
.
Δ.
-περι-κυκλωση της πολης:παραγομενη πολη
[α-νοηματικη ουσια]
.
-περι-εχω τα τοπια της:υπερβαινω τα τοπια της
με την φωτο-γραφιση
.
Ε.
-η φωτογραφια κοπιαρεται:δεν υπαρχει κοπια
της πολης:δεν κοπιαρεται το φωτο-γραφιζω-εγω
.
-η πολη-εταιρα[ποζαρει τα αποκρυφα της]:φωτο-
ενσταντε
.
ΣΤ
-ποζαρισμενη πολη:εξαναγκασμενη να ποζα/ο/ριστει:
η πορνικοτητα της φωτο-γραφιας
.
-η καμερα-φ[αλλος] ασελγει παρ[α-γοντας την ιεροτη-
τα της π[ολης δηλ. την μυθο-λογικη της ανιεροτητα
.
Ζ.
-η φωτογραφια σεναριο-γραφ[ει]ται[δομικο στοιχειο]
.
-ανα-δημιουργια της πολης:επιβ[αλλο]μενη ρυθμικο-
τητα
.
Η.
-η συναντηση του αγ[νωστου]: η καδρο-ποιηση
.
-η προ-βολη μιας [εν δυναμει] ενορατικης
εικονας:[οικωνας]
the non touristic city
.
Θ.
-τα φωτογραφικα Γρα[φηματα [: μαθηματικη εννοια]
στην πολε[οδο]μικη συγκροτηση
.
-Το ανθρωπινα γε[ματο πλανο/[το αδειασμενο πλανο]
.
Ι.
-η πολη ανα-παραγεται στο υφος της
.
-η πολη ειναι το υφος του ανθρωπου, στον οποιον
απευθυνεται
.
ΙΑ.
-Φωτογραφια οχι ντοκουμεντο ,αλλα εννοιοκρατικη
.
-Οι ανθρωποι ,που δεχονται
-Οι ανθρωποι ,που αποφευγουν
-Οι ανθρωποι ,που συμμετεχουν
-Οι ανθρωποι-βλεμματα
-Οι ανθρωποι,που αγ[νοουν] τους ρ[ολους]
.
ΙΒ.
-το γραφιτι της πολης ειναι φωτο-γραφηματα
.
-Μια οραση πολυνευρη [νευρωμενη στο φως]
.
ΙΓ.
- συν-διπλωση της αμηχανιας της [περιττω[ματι]κη
γραφη ]
.
-ξαφνιασμα,αναμονη,επιμονη,βιαιοτητα,...: η
ζω-τικοτητα της φωτογραφιας
.
ΙΔ.
-η αλλη δια[σταση] της πολης:η μυθο-ποιημενη
της απ[οψη]
[ non card postal foto]
.
-η απο-βολη του γραφικου/[υπο-βολη του
φουτουριστικου]
.
ΙΕ.
-[Φωτο-βλεμμα]-[Σω[ματι]κο-πλησι[ασμα]]-
[Βλεμμα-Φωτο]
.
-η πολη δεν ειναι κατα-γραψιμη παντου, μονο
στα κρι[σιμα] σημεια
του [μαθηματικου της] χωρου [της
.
ΙΣΤ.
-να αναδειχθει το αστικο τοπιο
.
-η εικονα δημιουργειται στην πολη, δεν ειναι
δημιουργημενη
.
ΙΖ.
-τα πολλ[απλα] επιπεδα της πολης
.
-η π[ολη] στην ολοτητα της
.
ΙΗ.
-η κοινωνιολογια του περιβαλλοντος [εγγε-
γραμμενου '' εδω να ''
.
-η μεταβλητικοτητα της υλης της
.
ΙΘ.
- η φωτο-γραφια δια-βιβαζει την ορμη της
.
-ολα στην πολη συν-υπαρχουν στις
υποδηλ[ωσεις]
.
Κ.
-στην φωτο-γραφη διαφαινεται η κρυμμενη της
εσωτερικοτητα
.
-το πεπρωμενο της φωτογραφιας ειναι να
εμφανισθει οπως εμφανισθηκε
.
ΚΑ.
.
-το πραγ[ματι]κο αναπαριστανεται συμβ[ολικα]
.
-το φαντασιακο δανειζεται το βλεμμα
.
ΚΒ.
-Βλεπω ''δια-μεσου''/
ανα-βλεπω ''δια-μεσου''
.
-η χαρα της δια-στροφης/
η επι-δρομη στο αστυ
.
ΚΓ.
-η εμμονη αποφυγη της γραφικοτητας
.
-η αναζητηση του μοντερνου
.
ΚΔ.
-Δυσκολια να καθ[ορισθουν] τα
''φωτογραφικα '' καδρα
.
-Διπλο-τοπιες:πολυκατοικιες-ανθρωπο[ς]ι,
βυζαντινο -μοντερνο,...
.
ΚΕ.
-η φωτο-γραφια να περιεχει την πολη
η πολη να περιεχεται στην φωτο-γραφια
.
-συνεχης μεταβολη θε[ματων/
η καδροποιηση της πολης
.
ΚΣΤ.
-ο εσωτερικος ρυθμος της φωτο-γραφιας να
ρυθμιζει[πειρα[ματι]ζει] το ματι[οργανο]
.
-αυτο-που-εντυπωθηκε:η εντυπωμενη ποιηση
.
ΚΖ.
-Δεν υπαρχει οτι υπαρχει παρα μονο στη στιγμη,
που υπαρχει
.
-η πολη δομειται απο φωτογραφιες:οι φωτο-
γραφιες δεν την δομουν
.
ΚΘ.
-η εφευρεση συνχρωνιζεται με το
''φωτο-γραφιζω'':=συμπεριλαμβανω την μετα-
φυσικη της ποιησης
.
-ανα-λογιζομαι την πολη:διαιρω την συνεχεια
της σε φωτο-α-συνεχεια δηλ. δημιουργω το
ποιητικο της υπολειμα
.
Λ.
-τα πολι-τικα 'της' φωτ-[ον]ια:αναδιαρθρωση
του κοσμικου
.
-η προ-οπτικοτητα των συμβασεων:
πολι=τιστικοτητα
[Πολ[ι/υ]φωτο-γραφι-ζω]
.
ΛΑ.
-η α-πειρη δυναμη του βλεμματος:
βλεμμα:απο-τυγχανω στην επιθυμια
.
-πληρης εκ[θεση] της φωτο-γραφιας
[συντονισμενη εξαπατηση για εξεζητη-
μενο υφος] ειμαι ειναι [-φωτο]
.
ΛΒ.
-η τεχνικη της φωτογραφιας:
α] συμ-πλοκη μυθων
β] προ[σ,ς]-αρμογη εγω-παθειας
γ] υπο-θαλψη συμ-φερ[οντων]
δ] σημασιο-λογικη οργασμικοτητα
.
.
.
.
-η πολις φωτο[εν]υπαρχει
[φωτο-αναλωσιμη-ουσια=πολις]
.
ΛΓ.
-το glamorous της TV ''δεν ειναι''
το glamorous[φωτεινο] του foto
.
-η Πολις φωτι-ζεται[φωτο-ζει]δηλ απολαμβανει
το φως
.
ΛΔ.
- η δια-στρω[ματι]κη ρητορικοτητα της πολης
μη-ντοκουμεντο:περι-ουσια της πολης
.
-φωτο-γραμμικη-Αλγεβρα
.
ΛΕ.
-εμ[πλοκη] της γραφης [Γλωσσα]:
η φωτογραφια ειναι δομημενη σαν Γλωσσα
.
-η περι-εργεια
.
ΛΣΤ.
-μια φωτο-γραφικη θεωρια ειναι
α-συνεχης [κομβικος χωρος]
.
-Τα Μετα-Μαθη[ματι]κα της Φωτο-γραφιας:
''γιατι φωτο-γραφιζουμε[αι] ετσι οπως
φωτο-γραφιζουμε[αι]''
.
ΛΖ.
-η εργασια [η φωτο-γενης μαζικοτητα της
πολης] ανα-παραγωγη εικονων [συν-αρ-
θρωση φωτο-μαζας :πολη] αναλαμπη
.
-οι συν-οριακες γραμμες της πολης:το
τοπο-λογικο φως των οριων[συν-οριων]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου