I Am a Greek European Worldwidel Man-Now!- www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

I Am a Greek European Worldwide Man-Now!-

www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -Σχόλιο στο επίγραμμα του Φιλόδημου 'Χαριτω' (Παλατινή Ανθολογία 5,13) -μεταφραση-σχολιο χ.ν.κουβελης c.n.couvelis ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis

 .

.

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Σχόλιο στο επίγραμμα του Φιλόδημου 'Χαριτω'

(Παλατινή Ανθολογία 5,13)

-μεταφραση-σχολιο χ.ν.κουβελης c.n.couvelis

ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis
.
.


Σχόλιο στο επίγραμμα του Φιλόδημου 'Χαριτω'

(Παλατινή Ανθολογία 5,13)

-μεταφραση-σχολιο χ.ν.κουβελης c.n.couvelis


ἑξήκοντα τελεῖ Χαριτὼ λυκαβαντίδας ὥρας,

ἀλλ᾽ ἔτι κυανέων σύρμα μένει πλοκάμων,

κἀν στέρνοις ἔτι κεῖνα τὰ λύγδινα κώνια μαστῶν

ἕστηκεν, μίτρης γυμνὰ περιδρομάδος,

5καὶ χρὼς ἀρρυτίδωτος ἔτ᾽ ἀμβροσίην, ἔτι πειθώ

πᾶσαν, ἔτι στάζει μυριάδας χαρίτων.

ἀλλὰ πόθους ὀργῶντας ὅσοι μὴ φεύγετ᾽, ἐρασταί,

δεῦρ᾽ ἴτε, τῆς ἐτέων ληθόμενοι δεκάδος.

ΠΑ 5, 13(Φιλοδημος)


η Χαριτω τα'κλεισε τα εξηντα 

αλλ'ακομα σγουρα μαυρα έχει τα μαλλιά,

και τα βυζιά της ασπρα σαν το μάρμαρο  

στέκουν στητα σαν κωνοι,

γυμνά χωρίς σουτιέν,

κι απ'τ'αρυτιδωτο της δέρμα ακόμα αμβροσία γοητεία 

και μύρια αρώματα σταζουν,

λοιπόν πόθους φλογερούς

όσοι δεν αποφεύγεται,εραστές,

εμπρός ελάτε,τα δεκάδες 

χρόνια της ξεχαστε

.

.

Σχόλιο για την Χαριτω

-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis


-πως με βρίσκεις;,-πολυ ομορφη-'για την ηλικία μου',χαμογέλασε,-'60 χρονων',

πήρε το άλμπουμ φωτογραφιων,-,εδώ 15,εδώ με μια φιλενάδα μου την Ελένη,διακοπές,μόλις είχαμε τελειώσει το λύκειο,σ' αυτή είμαι με τον Γιωργο,

τον πρώτο μου άντρα,να εδώ είμαστε με τα παιδιά μας,η μικρή και το μικρό μου,

εδώ στα 40 μου,κι εδώ στα 50 μου,το φορτίο του χρόνου,γέλασε,

-θέλεις να κάνουμε μπάνιο μαζί;ρώτησε,αδύνατο να αντισταθεί,στο νερό της

μπανιέρας έριξε αρωματικά,-ετσι διατηρώ το δέρμα μου,τον κοίταξε,-μυρια

αρώματα να στάζει,

τη νύχτα κοιμήθηκε εκεί,

τον ξύπνησε,-δεν εχω ύπνο,του είπε,τον αγκάλιασε,-ενα ζεστό κορμί,ψιθύρισε,

τα χείλη της στον ώμο του,ένιωσε τα δόντια της,απαλό δάγκωμα,-τι είναι

γοητεία;τον ρώτησε,-μην απαντάς,κανένας δεν ξέρει,

σηκώθηκε,-ασε με να σου δείξω,του είπε,

μέσα στο ημίφως την έβλεπε,

-δεν αντέχω τόση ομορφιά,της είπε,

εκείνη συνέχισε,-ενα γλυκό όνειρο είναι,του είπε,αν ξυπνήσουμε θα διαλυθεί,

δεν θα είμαστε όπως πριν,

τον πλησίασε,-η φωτιά μου,θα σε κάψει,

Χαριτω,να με φωνάζεις,

.

.

.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου