.
.THEORY-ΘΕΩΡΙΑ
THEORY OF THE PHOTOGRAPHY
ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Χ.Ν.ΚΟΥΒΕΛΗΣ [C.N.COUVELIS]
.
[για μια Θεωρια της Φωτογραφιας]
ΓΙΑΤΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΕΥΔΕΤΑΙ,
ΑΛΛΑ ΝΑ ΑΛΗΘΕΥΕΙ
.
.
.
.
[για μια Θεωρια της Φωτογραφιας]
ΓΙΑΤΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΕΥΔΕΤΑΙ,
ΑΛΛΑ ΝΑ ΑΛΗΘΕΥΕΙ
.
.
-Η φωτογραφια σαν καθε αντι-κειμενο ειναι αληθης
η' ειναι ψευδης
-σε μια ορθη [στοχευμενη]φωτογραφια αφαιρωντας δεν
χανεται[εξαφανιζεται]το θεμα της,παραμενει,διατηρειτε
-σε μια ''κακη''[επιπολαια,ανιδεη]φωτογραφια προσθετων-
τας [επεμβαινοντας στην εικονα της]απομακρυνεται [απο-
ξενωνεται]απο το θεμα της,το παρα-γνωριζει
-η φωτογραφια δεν κολακευει,αποτυπωνει[δηλωνει]το πραγ-
ματικο[το συμβαν, την κατασταση,τη διαθεση]το-εδω -να-
μπροστα ειναι,δεν το κατασκευαζει
-ο τεχνικος εξοπλισμος ειναι μεσον,εν-διαμεσον,δεν ειναι
αυτοσκοπος.Το θεμα ειναι''εδω-εκει''μπροστα και απαιτει
''να εγγραφει οπως ειναι'',αφκιασιδωτο
-παρεμβαινοτας στη φωτογραφια εκ των υστερων [αφου
εχει τραβηχτει]την τραβαμε σε δρομους[εκφρασεις]που δεν
ειναι διαθεσιμη,φορτιζεται αστοχα,περιττα χαρακτηριστικα,
με συνεπεια να αλλοιωνεται ριζικα
-η επεμβαση[εκ των υστερων]στη φωτογραφια ειναι σαν
την πλαστικη εγχειριση,εμφανιζει ''σλλο'',κατασκευαζει
κατα ενα στερεοτυπο
-η φωτογραφια στην αρχη της μιμουνταν πιστα τη τεχνη
της ζωγραφικης,το ιδεατο του ωραιου,μετα απομακρυνθη-
κε[αποσυνδεθηκε,αποδεσμευθηκε]απο το τεχνασμα,το επι-
νοητο και προσκοληθηκε στο πραγματικο[και στην οσο
γινεται πιστη αναπαρασταση του,στη απεικονιση του]
-ο Πλατωνας αν γνωριζε την φωτογραφια θα την τοποθετου-
σε σε υψηλοτερη θεση απο την ζωγραφικη ως προς την
θεαση του πραγματικου [των Ιδεων,των Πρωτοτυπων],
ικανη να συλλαβει την ουσια ενος πραγματος,ενος φαινο-
μενου,μιας ποιοτητας φυσικης και ανθρωπινης
-η φωτογραφια δεν ειναι ωραια φωτογραφια,
φωτογραφια ειναι η στοχαστικη[αυτη που πετυχε το στοχο
της ακριβως],που δειχνει ''αυτο που ειναι'',και οχι εκεινο
που κατασκευαζεται ''σαν να ειναι αυτο''
-φυσικα[επιτρεπεται,δεν απαγορευεται]με την φωτογραφια
σαν αρχικο υλικο[συστατικο στοιχειο συνθεσης] μπορει
καποιος να δημιουργησει κατι αλλο,διαφορετικο απο τη
φωτογραφια[απο την προ-θεση της,απο τη φυση της ''να
ειναι εικονα ενος πραγματος'',ενος αντι-κειμενου]
-προπορευεται η φωτογραφια και επεται η τροποποιημενη
φωτογραφια.Η τροποποιημενη φωτογραφια ειναι οπως το
επιθετο στη γλωσσα,ενα[υποκειμενικο]προσθετο με μικρο-
τερη η' μεγαλυτερη σχεση με το ουσιαστικο
-φωτογραφια δεν ειναι οτι παραγεται απο μια φωτογραφικη
μηχανη[το κλικ] αλλα οτι εξαγεται δια-μεσου αυτης,οτι ει-
ναι μπροστα της[το πραγμα,το φαινομενο,το συμβαν,η δια-
θεση]
-στη φωτογραφια πρεπει να νιωθεις το παλμο,τον ρυθμο
του θεματος,το περιεχομενο του[να νιωθεις το κρυο,τη ζε-
στη,την υγρασια,το συναισθημα,τη νυχτα,το φως,ιην κι-
νηση,...],και οχι να δημιουργειται[με επεμβασεις]ενα
ψυχρο[αν και εντονων θυμικων και νοητικων εντυπωσεων]
τεχνητο[αν και μεγαλης καλλιτεχνιας και υψηλης αισθη-
τικης]θεμα,πιστοποιημενο με ρητορικο βερμπαλισμο,βα-
ρυγδουπο τιτλο και εμπνευσμενη περιγραφη-σχολιο-κρι-
τικη αναλυση
-το Δικαιωμα να φωτογραφουν το εχουν ολοι[φυσικα οτι
τους επιτρεπεται,εξαιρουμενου του ιδιωτικου και προσωπι-
κου] ,αλλα η φωτογραφια ειναι ατιθαση,ανυπακουη,δεν
παραδιδεται σ'ολους,αντιστεκεται,παρ'οτι φαινεται...κοινη
σε ολους,του χεριου αου,..μ'ενα κλικ την κατεχεις
-οτι μια φωτογραφια ονοματιζει ετσι,''αυτο ειναι αυτο'',
δεν ειναι ετσι,''αυτο δεν ειναι αυτο αναγκαστικα''
-η φωτογραφια δεν ειναι[οπωσδηποτε και κατ'αναγκην]
ευχαριστηση,απολαυση[κενος ευδαιμονισμος],ενα χομπυ
[ματαιοδοξια],επι-χειρηση[οικονομισμος,πολιτικη προπα-
γαδα],η φωτογραφια ειναι η αντι-γραφη του πραγματικου,
αν δεν ειναι αυτο,τοτε ειναι ενα κατασκευασμα[του πραγ-
ματικου]
-η φωτογραφια παραγεται λιγο πριν,και την μικρη στιγμη
που την τραβας,ειναι στιγμιαια,οτι ακολουθει μετα ειναι
μια μεγαλη αποφαση,η ' την κρατας η' την διαγραφεις
[την αφηνεις στην ακρη]
-η φωτογραφια επιλεγεται [την κρατας] αναλογα με τον
βαθμο που ακολουθει[γραφει] το θεμα,αυτο που μπροστα
της υπηρξε
-σε μια φωτογραφια [εκ των υστερων,διασκευαζοντας την,
επεξεργαζοντας την με διαφορους τροπους και μεσα]προα-
θετωντας τις Ιδεες μας,τα Ιδεολογηματα μας,τις Προ-θεσεις
μας δημιουργουμε ενα αντικειμενο-φωτογραφια ελαχιστα
συμβατο με ''αυτο που πραγματικα υπηρξε μπροστα απο
τον φακο για να αποτυπωθει σαν τετοιο'',δηλαδη εικονα
του πραγματικου
-η φωτογραφια λεει[δηλωνει] αυτο που στιγμιαια εκτυλι-
χθηκε ενωπιον της[στα ματια του φωτογραφου],αιωνιοποι-
ει[δι-αιωνι[ζει ]] το στιγμιαιο,το περατο,το εφημερο.Η ε-
πεμβαση στη φωτογραφια την κανει εντυπωσιακη, αλλα
της στερει την ουσια της,την αποουσιοστικοποιει
-η φωτογραφια δεν ειναι αδιαφορη,απροσβλητη στους
διαφορους τροπισμους[στις επεμβασεις] διαφορο-ποιειται
και χανεται[αλλοιωνεται,παραχαρασεται]το οποιοδηποτε
ενδιαφερον εχει,μειωνεται η αξια της στον ανθρωπο,οπως
καθε ομορφο αντικειμενο ειναι αχρηστο αν στοχευει μονο
να μας ευχαριστει αλλα,ταυτοχρονα,δεν μας γνωριζει τον
κοσμο
.
.
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου