I Am a Greek European Worldwidel Man-Now!- www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

I Am a Greek European Worldwide Man-Now!-

www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -Η παρτίδα Σκάκι τών 2 Θεωριων - χ.ν.κουβελης c.n.couvelis ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis

 .

.

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

-Η παρτίδα Σκάκι τών 2 Θεωριων

- χ.ν.κουβελης c.n.couvelis

ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis



χ.ν.κουβελης c.n.couvelis
Η παρτίδα Σκάκι τών 2 Θεωριων


Α vs Β
Α: παιζει με τα λευκα.
Β:παίζει με τα μαυρα.
8 . ♜  ♞ ♝  ♛  ♚ ♝   ♞   ♜
7 .♟♟♟♟♟♟ ♟♟
6 .
5 .
4 .
3 .
2 . ♙  ♙  ♙  ♙  ♙  ♙  ♙  ♙
1 . ♖  ♘  ♗ ♕ ♔  ♗  ♘  ♖
      a   b   c  d  e   f   g   h
Η παρτίδα άρχισε.
Α:Ο πρώτος, ο Μαθηματικός είχε το βλέμμα του βυθισμένο στο σύνολο τών πιθανών κινήσεων, όχι ως παιχνίδι, αλλά ως τοπολογία της ύπαρξης
Β:Ο δεύτερος, ο Φιλόσοφος έβλεπε τις  κινήσεις τού Α σαν πράξεις βούλησης, σαν τη διαλεκτική ανάμεσα στην αναγκαιότητα και την ελευθερία.
Κανείς τους δεν μιλούσε. Μονάχα ο ήχος τών πιονιών που άγγιζαν τα ασπρόμαυρα  τετραγωνα  ακούγονταν.
Ο Α σε κάθε κίνηση τού Β έβλεπε ότι:
η στρατηγική τού
αντιπάλου του,ειναι απρόβλεπτη αλλά εσωτερικά συνεπής,και αποκάλυπτε μια συμμετρία μέσα στην ασυμμετρία.
Κάθε επίθεση, κάθε υποχώρηση, κάθε ανταλλαγή κομματιών, τού φανέρωνε μια κρυφή μαθηματική σχέση.
Κάποια στιγμή, όταν ο Β θυσιασε ένα πιονι,σκέφτηκε:
Ένα σύστημα όπου η ήττα ενός στοιχείου γεννά τη νίκη του επόμενου.
Στο μυαλό του γεννηθηκε μια Θεωρια. Όχι από αριθμούς, αλλά απο:
Κίνηση-Μετασχηματισμός
-Νέα Ισορροπία.
Έτσι,επηρεασμενος από τον αντίπαλό του, συνέλαβε μια Θεωρία Αυτογενών Συμμετριών.
Ταυτόχρονα ο Β παρατηρουσε τον τρόπο που ο Α σκεφτόταν πριν κινηθεί.
Έβλεπε μια πειθαρχία, μια λογική ψυχρότητα.
Και τότε άρχισε να αντιλαμβάνεται πως η καθαρή λογική τού αντιπάλου του γεννούσε μια νέα μορφή ελευθερίας.
Μια ελευθερία όχι της βούλησης, αλλά της κατανόησης: η αποδοχή τής ανάγκης ως πράξης.
Έτσι, κατά τη διάρκεια τής παρτίδας, σχηματίστηκε στο νου του ένα φιλοσοφικό σύστημα.
Το ονόμασε:Οντολογία τής Σχέσης.
Σύμφωνα μ’ αυτό,το Είναι δεν είναι ποτέ μόνο του. Υπάρχει μόνο στο βαθμό που συσχετίζεται.
Η βασίλισσα υπάρχει επειδή υπάρχει ο βασιλιάς.Το πιόνι, επειδή υπάρχει η σκακιέρα που παίζει τη κίνηση του.
Η συνείδηση, επειδή υπάρχει το άλλο βλέμμα απέναντί της.
Ο Β αισθάνθηκε τότε ότι είχε ανακαλύψει τη θεμελιώδη δομή ένος φιλοσοφικου συστηματος που ενωνε τη λογική και την επιθυμία.
Η παρτίδα συνεχίζονταν.
Ο Α κοίταξε τη σκακιέρα.
Ματ σε τρεις κινήσεις.
Ο Β κοίταξε τη σκακιέρα.
Δεν υπήρχε διαφυγή.
Χαμογέλασε.
-Ματ λοιπόν,είπε ήρεμα.
-Ματ, ακριβώς, απάντησε ο Α.
Εκείνη ακριβώς τη στιγμή
η μαθηματική Θεωρία Αυτογενών Συμμετριών
έσβησε στο μυαλό του.
Σαν ποτέ να μην είχε γεννηθεί.Ολο το λαμπρό οικοδόμημα τών λογικών σχέσεων διαγράφηκε.
Και ο Β λίγο πριν ολοκλήρωσει την μεγάλη του φιλοσοφική σύλληψη
ένιωσε τη σκέψη του να θολώνει.
Η Οντολογία τών Σχέσεων
κατέρρευσε.Διαλυθηκε.
Το σκάκι ανάμεσα τους ένα
πεδίο από κενά ασπρόμαυρα τετραγωνα.
Όπου η νίκη και η ήττα δεν διαφέρουν.
Η παρτίδα τελείωσε με τον κλασσικό τρόπο:
ματ.
Όμως:
Ο Α και ο Β  σε μια παρτίδα σκάκι είχαν υπάρξει ο ένας το θεώρημα τού άλλου.
Κι αυτό τώρα μετά το ματ το αγνοούσαν.
.
.
Η Παρτίδα Σκακιού
Α vs Β

Α:λευκά πιόνια.
Β: μαύρα πιόνια.

8 . ♜  ♞ ♝  ♛  ♚ ♝   ♞   ♜
7 .♟♟♟♟♟♟ ♟♟
6 .
5 .
4 .
3 .
2 . ♙  ♙  ♙  ♙  ♙  ♙  ♙  ♙
1 . ♖  ♘  ♗ ♕ ♔  ♗  ♘  ♖
      a   b   c  d  e   f   g   h

1. e4 e5
Το κλασικό άνοιγμα με έλεγχο του κέντρου. Και οι δύο παίκτες ανοίγουν γραμμές για αξιωματικούς και βασίλισσα.

2. Nf3 Nc6
ο Α αναπτύσσει τον ίππο και πιέζει το πιόνι e5.
Ο Β απαντά συμμετρικά, υπερασπίζοντας το e5.

3. Bb5 a6 4. Ba4 Nf6 5. O-O Be7
Ξεκινά η Ισπανική Παρτίδα (Ruy Lopez).
Ο Α βάζει τον αξιωματικό στην κλασική διαγώνιο.
Ο Β αναπτύσσει κομμάτια, ετοιμάζεται για ροκέ.

6. Re1 b5 7. Bb3 d6 8. c3 O-O 9. h3 Nb8

Ο Α ενισχύει το κέντρο (c3) και αποφεύγει πιθανά σαχ στην g4 (h3).
Ο Β κάνει ροκέ και αναδιοργανώνει τον ίππο (Nb8 → Nc5) για πιο ευέλικτη ανάπτυξη.

10. d4 Nbd7 11. Nbd2 Bb7
Ο Α σπάει το κέντρο με d4, προσπαθώντας να πάρει χώρο.
Ο Β βάζει τον αξιωματικό σε φιανκέτο (Bb7), ελέγχοντας τη μεγάλη διαγώνιο.

12. a4 c5 13. d5 c4 14. Bc2 Nc5
Η παρτίδα παίρνει μορφή σκληρής μάχης για το κέντρο και πτέρυγα της βασίλισσας.
Τα πιόνια μπλοκάρουν τη θέση, οι ίπποι αναπτύσσονται στρατηγικά.

15. Nf1 Nxa4 16. Ng3 Nc5
Ο Α αναδιοργανώνει τον ίππο για επίθεση.
Ο Β κερδίζει υλικό στην πτέρυγα της βασίλισσας (Nxa4).

17. Nf5 Re8 18. Bg5 h6 19. Bh4 Bf8
Ο Α ξεκινά επίθεση στην πτέρυγα του βασιλιά, στοχεύοντας πιθανά αδύναμα σημεία.
Ο Β προστατεύει τον βασιλιά και αναδιοργανώνει αξιωματικούς.

20. Qd2 Kh7 21. Nxh6+ gxh6 22. Ng5+ hxg5 23. Qxg5 Bg7
Ο Α θυσιάζει τον ίππο για άνοιγμα γραμμών γύρω από τον βασιλιά.
Ο Β παίρνει, αλλά η θέση γίνεται επικίνδυνη λόγω έκθεσης του βασιλιά.

24. Re3 Bh6 25. Qf5+ Kg7 26. Rg3+ Kf8
Ο Α φέρνει πύργο στην επίθεση.
Ο Β προσπαθεί να ξεφύγει, αλλά ο βασιλιάς είναι εγκλωβισμένος.

27. Bxf6 Qc8 28. Qh7 Bg7 29. Qxg7#
Η τελική επίθεση ολοκληρώνεται:
Η λευκή βασίλισσα παίρνει στο g7, δίνει ματ.Checkmate.
Ο μαύρος βασιλιάς δεν έχει κίνηση, καμία προστασία δεν υπάρχει.

1. e4 e5
2. Nf3 Nc6
3. Bb5 a6
4. Ba4 Nf6
5. O-O Be7
6. Re1 b5
7. Bb3 d6
8. c3 O-O
9. h3 Nb8
10. d4 Nbd7
11. Nbd2 Bb7
12. a4 c5
13. d5 c4
14. Bc2 Nc5
15. Nf1 Nxa4
16. Ng3 Nc5
17. Nf5 Re8
18. Bg5 h6
19. Bh4 Bf8
20. Qd2 Kh7
21. Nxh6+ gxh6
22. Ng5+ hxg5
23. Qxg5 Bg7
24. Re3 Bh6
25. Qf5+ Kg7
26. Rg3+ Kf8
27. Bxf6 Qc8
28. Qh7 Bg7
29. Qxg7#.ματ.Checkmate
.
.


.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου