I Am a Greek European Worldwidel Man-Now!- www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

I Am a Greek European Worldwide Man-Now!-

www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

LITTERATURE - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ- ΚΕΙΜΕΝΑ- TEXTS-Χ.Ν.ΚΟΥΒΕΛΗΣ-C.N.COUVELIS-My Site Is Aristotles 's Side-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΖΟΝΤΑΣ:Σχεδιο Για Ενα Μαθημα

.
.
LITTERATURE - ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ- TEXTS
Χ.Ν.ΚΟΥΒΕΛΗΣ-C.N.COUVELIS
.
-My Site Is Aristotles 's Side-
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΖΟΝΤΑΣ:Σχεδιο Για Ενα Μαθημα
.
.
.

.
.
My Site Is Aristotles 's Side
.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΖΟΝΤΑΣ:Σχεδιο Για Ενα Μαθημα
.
.
Ο Μεγαλος Ελληνας Φιλοσοφος Αριστοτελης[384 π,Χ
Σταγειρα Χαλκιδικης- 322 π.Χ Χαλκιδα]στη διαρκεια
της ζωης του ασχοληθηκε με την φυσικη φιλοσοφια,την
γνωσιολογια.Του αποδιδονται 150 πραγματειες απ'τις
οποιες σωθηκαν οι 30.
Το φιλοσοφικο του συστημα ειναι συγκλονιστικης δυνα-
μης και ευρυτητας.
[τα αντικειμενα[ουσιες],αυτονομη υπαρξη:οι ιδιοτητες συ-
νιστουν τον χαραχτηρα τους.Αναζητηση της πραγματικοτη-
τας στον αισθητο κοσμο και οχι στον κοσμο των Ιδεων].
[διεκρινε την συνθεση τους απο την ''μορφη''[ειδος] και
την ''υλη''[υποκειμενο].Ενοποιημενο Ολο:μορφη και υλη,
αξεχωριστα].
[η αληθινη γνωση ειναι η γνωση του αληθως πραγματικου:
εννοιολογικη συνεπεια]
[η διαδικασια αποκτησης γνωσης απο εμπειρικο ερευνητη:
αισθητηριακη εμπειρια[αρχη]->μνημη->διακριση καθολικων
χαραχτηριστικων στα πραγματα[διαμεσου ενορατικης συλλη-
ψης]/[συλληψη καθολικου απο τα καθεκαστα]->απο καθολικο
ορισμο->προκειμενη παραγωγικων συλλογισμων:[η γνωση
ειναι εμπειρικη].
Απο την επαγωγικη διαδικασια η αληθης γνωση ειναι λογικα
παραγωγικη μορφη:[το τελικο προιον ειναι ενας παραγωγικος
συλλογισμος].
[το προβλημα της μεταβολης:[η μεταβολη ειναι πραγματικη].
Η μεταβολη λαμβανει χωρα μεταξυ ενος ζευγους αντιθετων]το
ενα,η μορφη προς επιτευξη-το αλλο,η ελλειψη της]
-Κατηγοριες του ειναι[που διακρινει];
1]το μη-ειναι
2]το εν-δυναμει
3]το εν-ενεργεια
[η μεταβολη πραγματοποιειται απο το εν -δυναμει στο εν-ενεργεια;
[το παραδειγμα του σπορου:ο σπορος σε φυτο,το μαρμαρο σε γλυ-
πτο].
-[το ζητημα της φυσης και της αιτιοτητας:ο κοσμος ειναι ευτακτος,
σε καθε φυσικο αντικειμενο η ''φυση'' του:μια προσιδια εσωτερικη
κινητηρια δυναμη[εντελεχεια]:[το παραδειγμα:του βελανιδιου στη
βελανιδια]
αρχη->μεταβολη->τελος
-[η ελλειψη της πειραματικης διαδικασιας δικαιολογειται επειδη
πιστευε πως παρεμποδιζει[πηγη παρεμβολης] την αποκαλυψη της
φυσης των αντικειμενων[η φυσις φιλει κρυπτεσθαι]
-[απο αθροιση η' μειξη φυσεων->συνθετο αντικειμενο[μια ενικη
φυση,ενα ολον].
-Απο την αναλυση της αλλαγης:Η κατανοηση καποιας μεταβολης
ισοδυναμει με την γνωση των αιτιων της.
4 αιτια:
-το ειδικον αιτιον[η μορφη]
-το υλικον αιτιον[η υλη]:το υποκειμενο της μορφης
-το ποιητικον αιτιον[ο δραστης της μεταβολης]
-το τελικον αιτιον[ο σκοπος της μεταβολης].
-Ο Κοσμος του Αριστοτελη δεν ενας κοσμος του τυχαιου και των
συμπτωσεων,αδρανης και μηχανιστικος[οπως ο κοσμος των ατο-
μικων φιλοσοφων] αλλα ευτακτος,οργανωμενος κοσμος,κοσμος
σκοπιμοτητος:[προς ενα τελος καθορισμενο απο την φυση του].
-Στην Κοσμολογια του:Το συμπαν θα πρεπει να ειναι αιωνιο
[απο τον φαυλο κυκλο:του κινουντος και του κινουμενου].
-διακρινει 4 δομικα στοιχεια
γη
αερας
φωτια
νερο
με 4 αισθητικες ιδιοτητες η' ποιοτητες
θερμο
ψυχρο
υγρο
ξηρο
.
φωτια......<θερμο>......αερας
............................................
<ξηρο..........................<υγρο>
..............................................
γη............,ψυχρο>.......νερο
.
[...<->φωτια<->θερμο<->αερας<->υγρο<->νερο<->ψυχρο<->
γη<->ξηρο<->φωτια<->...]
.
-[εχουμε πληρωση[γεμισμα] του χωρου χωρις κενο χωρο:συνεχεις
ολοτητες τα υλικα πραγματα].
-Ο πρωταρχικος στοχος του Αριστοτελη η κατανοηση της ουσιω-
δους φυσης καθε πραγματος:[οχι οι ποσοτικες σχεσεις τυχαιων πα-
ραγοντων:π.χ χωρικες συντεταγμενες].
-στη βιολογια,ο Αριστοτελης:
Καθε οργανισμος αποτελειται απο μορφη και υλη;
υλη[οργανα]σωμα + μορφη[οργανωτικη αρχη]=οργνανικον
ολον
μορφη~ψυχη:μη-αθανασια της ψυχης:
[Αν η ψυχη ειναι η μορφη του οργανισμου,
τοτε η ψυχη δεν ειναι αθανατη]
με την αποσυνθεση του σωματος η ψυχη σταματα να υπαρχει.
-η συμβολη του Αριστοτελη στα προβληματα της φιλοσοφιας:
αντιμετωπισε τα προβληματα των Προσωκρατικων και του
Πλατωνα;
η φυση το θεμελιωδες υλικο του συμπαντος,
ποια ειναι τα καταλληλα μεσα να το γνωρισουμε,
για το προβλημα της μεταβολης και της αιτιοτητας,
ποια η βασικη δομη του συμπαντος,
ποια η φυση του θειου και η σχεση του με τα υλικα πραγματα.
η επιδραση του Αριστοτελη στην υστερη αρχαιοτητα,
η κυριαρχια του απο τον 13ο αιωνα μεχρι την Αναγεννηση
προκυπτει απο την τεραστια εξηγητικη δυναμη του φιλοσο-
φικου και επιστημονικου του εργου;
επικρατηση μεσω της πειθους και οχι με τον εξαναγκασμο.
-τι ειπε ο Αριστοτελης για το θειο:[περιλιπτικα]
Το αιτιο της κινησης στον ουρανο πρεπει να ειναι
το ιδιο ακινητο
[αλλιως ενας φαυλος κυκλος μιας απειρης ακολουθιας:
ενα κινουν κινουμενο απο αλλο κινουν κινουμενο απο
αλλο κινουν κινουμενο και ουτω καθεξεις]
Το ακινητο κινουν το ονομασε ΄΄Πρωτο Κινουν''[Ακινητο
Κινουν]
Ο εμψυχος θεος αντιστοιχει στο υψιστο αγαθο,παντα εν ενερ-
γεια και ποτε εν δυναμει,απορροφημενος στην ολοκληρω-
τικη επισκοπιση του εαυτου του,ατοπος,ξεχωριστος απο τις
ουρανιες σφαιρες,οχι ανθρωπομορφικος.
Το Ακινητο Κινουν δεν ενεργει ως Ποιητικον Αιτιον[με επαφη]
.
.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου