I Am a Greek European Worldwidel Man-Now!- www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

I Am a Greek European Worldwide Man-Now!-

www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -Κροσυλλεκτρια στην Ποτνια Θηρων- ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}

.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Κροσυλλεκτρια στην Ποτνια Θηρων-
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}
.
.


Κροκος-κροκοσυλλογη-Μαχαιρα-χ.ν.κουβελης


Ποτνια Θηρων-Ακρωτηρι Θηρας


Κροκοσυλλεκτριες-Ακρωτηρι Θηρας


Κροκοσυλλεκτριες[λεπτομερεια]-Ακρωτηρι Θηρας
.
.
Κροσυλλεκτρια στην Ποτνια Θηρων-χ.ν.κουβελης

"ειναι μαλλον το φυτό Crocus Sativus παρα το φυτό Crocus Cartwrightianus,
επειδη αυτο ακομα και σημερα ευδοκιμεί στις Κυκλάδες και στην ηπειρωτική
Ελλάδα."μου εδειξε στη φωτογραφια που πηραμε καρτ ποσταλ στο Ακρωτηρι
της Θηρας σ'ενα τουριστικο καταστημα σουβενιρς το πρωι που επισκεφθηκαμε
τον αρχαιολογικο χωρο.
"η πιο μεγαλη γυναικα"συνεχισε"να αυτη εδω,με το δεξι της χερι συλλεγει τους
κροκους και τους βαζει στο καλαθι που κραταει με τ'αριστερο της χερι.Αυτη'ναι η
εκπαιδευτρια.Η αλλη η νεαρη κοπελα η μαθητευομενη συλλεγει κροκους και με τα
δυο της χερια.Στην αναπαρασταση φαινεται καθαρα πως κοιταζει η μια την αλλη
καθως η εκπαιδευτρια καθοδηγει στην κροκοσυλλογη την νεωτερη.Οι κροκοι
προοριζονται για την Ποτνια των Θηρων κι αυτες ειναι ιερειες της Κυρας των
Θηριων."σταματησε την περιγραφη.Πηρε την αλλη καρτ ποσταλ."Να η Ποτνια
των Θηρων στον θρονο με διαδημα.στα μαλλια και ωραιο περιδεραιο στο λαιμο
τον γρυπα δπλα της και τον γαλαζιο πιθηκο"
ξαναπηρε την καρτ ποσταλ με τις κροκοσυλλεκτριες "Τοτε,ετσι ηταν η μοδα"με
κοιταξε στο πλαι και χαμογελασε"ειχα το κεφαλι ξυρισμενο και βαμενο με γαλα-
ζιο χρωμα.Με μια ουρα μαλλιου πισω και μια τουφα στο μετωπο μπροστα.Φοραω
διαδημα στο μετωπο και μεγαλα στρογγυλα χρυσα σκουλαρικια στ'αυτια.Τα εχω
ακομα.Τα φορεσα στο γαμο μου.Μετα το χωρισμο δεν τα φοραω πια.Στα χερια
εχω κοσμηματα και το φορεμα μου ειναι ζωγραφισμενο με τα συνειθισμενα χρω-
ματα στις θηραικες τοιχογραφιες.Κιτρινη ωχρα κοκκινη και γαλαζιο"
"Ησουν πολυ ομορφη"την διεκοψα."Ευχαριστω πολυ"απαντησε χαμογελωντας"
εισαι πολυ ευγενικος"και συνεχισε την περιγραφη της."οι μορφες απιδιδονται σε
δυο διαστασεις,επιπεδα.Η δασκαλα μου εχει τα μαλλια της χτενισμενα συμφωνα
με τη θηριακη μοδα της εποχης,το φορεμα που φοραει ειναι διαφανο και τα στη
θη της ειναι ακαλυπτα γυμνα,στο μετωπο εχει γαλαζιο διαδημα και στο λαιμο και
στα χερια κοσμηματα."
"Η σκηνη απεικονιζει καποια γιορτη;"ρωτησα."Καθε αλλο ειναι μια αναπαραστα-
σταση μιας καθημερινης ασχολιας.Κατι το συνειθισμενο."μου απαντησε.
"Φυσιοκρατικη"σχολιασα"Αλλωστε φαινεται πως ησασταν μεσα σ'ενα  λιβαδι.
"Σωστα".Νοσταλγεις εκεινη την εποχη;"τη ρωτησα."Ναι.Ονειρευομαι,πολλες φορες,
πως βρισκομαι σε λιβαδι γεματο ανθισμενους κροκους κι οπως ειμαι αφηρημενη
απο την κροκοσυλλογη ξαφνιαζομαι απ'τον θορυβο ενος φωτεινου ανεμοστροβιλ-
λου που με πλησιαζει απ'το βαθος του λιβαδιου και σταματα μπροστα μου και εγω
θαμπωνουμε απ'το δυνατο φως κι οταν συνερχομαι βλεπω την Κυρα μου των Θηριων
με τον γρυπα και το γαλαζιο πιθηκο να μου χαμογελα και τοτε ξυπναω ευτυχισμενη".
Εφυγα για το ξενοδοχειο μου.Ειχαμε δωσει ραντεβου να συναντηθουμε τη νυχτα στις
10.
Την περιμενα.Ακριβως στη 10 ηρθε.Πανεμορφη."Εισαι πανεμορφη"της ειπα.Εκεινη
χαμογελασε"Θηραικη Κροκοσυλκεκτρια".Συμφωνησαμε να παμε για φαγητο και ποτο
στη Καλντερα.
Φτασαμε εκει και δειπνισαμε στο ρεστωραν "Οι Κροκοσυλλεκτριες" και μετα ποτο στο
μπαρ "Η Ποτνια Θηρων" μεχρι αργα τη νυχτα.
.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου