I Am a Greek European Worldwidel Man-Now!- www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

I Am a Greek European Worldwide Man-Now!-

www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

THEORY-ΘΕΩΡΙΑ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ-PHOTOGRAPHY-THEORY OF THE PHOTOGRAPHY-ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ-Χ.Ν.ΚΟΥΒΕΛΗΣ [C.N.COUVELIS]

.
.

.
.

απο τις ''Σημειωσεις'' του Leonardo Da vinci
.

.
.
THEORY-ΘΕΩΡΙΑ
THEORY OF THE PHOTOGRAPHY
ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Χ.Ν.ΚΟΥΒΕΛΗΣ [C.N.COUVELIS]
.
.
.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:
FOTO-ΧΩΡΟΧΡΟΝΟ
[Μετα Τα Φυσικα]
Πυκνοτητα-
α' Θεωρηματα Βαθμιδας-
αμφισημια-
κανονικοτητα-
εγγυτητα
.
ΦΩΤΟ-ραψ[ο]δια
.
CAMERA  OBSCURA
[A THEORY  ON PHOTOGRAPHY]
ΜΙΑ ΘΕΩΡΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
 ΘΕΩΡΙΑ [ΙΔΕΑ] ΕΙΚΟΝΑ -
ΟΡΙΣΜΟΙ [Foundations]-
ΑΞΙΩΜΑΤΑ [ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ]-
ΘΕΩΡΗΜΑΤΑ [ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ]-
ΓΡΑΦΟ-ΛΟΓΙΑ [ΚΕΙΜΕΝΑ]-
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ-
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ-
ΘΕΩΡΗΜΑΤΑ [ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ]-
ΓΡΑΦΟ-ΛΟΓΙΑ [ΚΕΙΜΕΝΑ]-
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ-
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ
.
ΦΩΤΟ-ΓΡΑΦΙζω
[Μια Θεωρια Της Φωτογραφιας]
MICRO-ΦΩΤΟ-ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ-
16 ΘΕΩΡΗΜΑΤΑ [Λεξη-ματα]-
ΦΩΤΟ-ΛΟΓΙΚΗ
Λογικη Α-Λογικη Β-Λογικη Γ-
Οντολογια Α-Οντολογια Β-Οντολογια Γ-
Γραφη Α-Γραφη Β-Γραφη Γ-
Θεωρια Α-Θεωρια Β-Θεωρια Γ
.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ-ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ
.
paintings-photos by c.n.couvelis[χ.ν.κουβελης]
.
.
.

.
.
FOTO-ΧΩΡΟΧΡΟΝΟ
[ Μετα Τα Φυσικα ]
.
.
Πυκνοτητα
.
α
-φως,το εν σκοτια φαινει
.
β
-μπορουμε πραγματικα να γνωρισουμε
τι παρατηρηθηκε;
.
γ
-η αφηγηση πραγματοποιειται μ'ενα
μη-ρητορικο τροπο
.
δ
-η αναδειξη των Αναλοιωτων ειναι
μεταφυσικη κατασκευη
.
ε
-μια [βασικη] σχεση διασπορας οδηγηθηκε
σε εικονες συμβολης
.
στ
-''παντοτε η θεωρια ειναι εκεινη ,που
αποφασιζει τι μπορει να παρατηρηθει''
.
ζ
-το ανυσμα ''φως'' καθοριζει τις πιθανο-
τητες για ''τετοια''η' ''αλλα'' αποτελεσματα
.
η
-η γλωσσα ,που χρησιμοποιουμε δεν ειναι
παρα μερικα συνδεδεμενη με την ''οποια-
δηποτε'' αντικειμενικοτητα
.
θ
-σε καθε ενα πλανο εχουμε ενα υψηλο
αριθμο συνδιασμων εκφρασμενων συμ
μετρικα [με απειροτητα [η' μη απαριθμισιμο]
βαθμου]
.
ι
-ερωτηση:
'' απο τι συνισταται αυτο-εδω[εκει] το αντι-
κειμενο και ποια ειναι η γεωμετρικη μετρικη
του;''
.
.
α ' Θεωρηματα Βαθμιδας
.
Ι
-Απωλεια αιτιοκρατικης δομης [δεν εχει να
κανει με αρχη και τελος ]
.
ΙΙ
-ειναι δυνατο να ενταχθει μια ευρυτερη
[εκτεταμενη ] περιοχη σε δικτυωμα κομβων
''βαρυτικης'' εστιασης
.
ΙΙΙ
-Θεωρημα:Το αθροισμα της εντροπιας
στο ''πραγματικο'' και της ''εντροπιας'' στην
εικονα ειναι αδυνατο να μειωθει
.
ΙV
-Τα ζαρια παιζονται και ριχνονται εκει,
που δεν φαινονται [ευκολα ]
.
V
-υπαρχει ''οριζοντας γεγονοτων'' και δεν
διαπερναται απο κανενα σημα πληροφοριας
.
VI
-η παγιδευτικη επιφανεια περιοριζεται η'
περιγραφεται στη ''λογοκρισια''
.
VII
-η φωτογραφικη σταθερα παιρνει:
μηδενικη[0],θετικη[+] και αρνητικη[-] τιμη
.
IIX
-θα πρεπει να ''εξηγηθει'' πως αυτη
η ''φαση'' βρεθηκε με μικρη εντροπια
.
IX
-η πληροφορια για την κατασταση ενος
συστηματος μπορει να χαθει [να καταρευσει]:
η ιδιοτητα αυτη ειναι αντιφατικη
.
X
-προκυπτει αναλυτικη συνεχεια σε επιπεδο
χωροχρονο
.
.
αμφισημια
.
1
-ενα παρατηρησιακο λεξιλογιο ,επεκτεινει τη
δυνατοτητα των φυσιολογικων αισθησεων
.
2
-η διαισθηση μπορει να εχει μεγαλη ευρετικη
αξια
.
3
-οντοτητες των οποιων η υπαρξη και η φυση
συναγεται απο καποιο ειδος θεωρητικης δια-
δικασιας
.
4
-απαιτειται καποιος αλλος τροπος συναγωγης
ωστε να διανυθει [διανυσματοποιειθει] ολο το
ευρος της εικονας [ in life ]
.
5
-ας επιστρεψουμε ''τωρα'' στο ερωτημα ποιους
τυπους ''ιδιαιτεροτητων'' επι-τρεπει [επι-δεχεται]
η ''κβαντωση'' της εικονας -καρε
.
6
-εναλλασεται το φαντασιακο και το πραγματικο
στη μιγαδικη συζυγια τους
.
7
-η συμβολη [συν[θεση]] της υπερθεσης [ η'
η διαλυση-καταρευση] επισπευδεται αν
το φως-ματι κινηθει με μη-τοπικη ενεργεια
σ'ενα υλικο μερος του χωρου [ειδικα η' γενικα]
.
8
-πρεπει ,λοιπον , οι αλγεβρικοτητες των εξι-
σωσεων :φωτισμος+ματι=[φωτο]εικονα[γραφια]
να αποκτησουν πολλαπλασιαστικη μη-γραμμικο-
τητα
.
9
-ειναι ο χωρος ,στον οποιο ζουμε ασυμπτωτικα
επιπεδος, εχει ενα παρελθον κι ενα μελλον
''καθ'ολοκληριαν'' απειρα μηδενικο ;
.
10
-Υπαρχει ,μαλιστα, ενα θεωρημα, που
αποδεικνυει:
οτι καθε εικονα ειναι η απαριθμησιμη[1-1]
περιγραφη [η' και εγγραφη ] του παρελθοντος
μιας χρονοειδους καμπυλης [ n-μεταβλητων
και n-περιοδων ]
.
.
κανονικοτητα
.
Ι
-Δυο αμοιβαια μετασχηματιζομενα μοντε-
λα μιας θεωριας παριστανουν τον ιδιο
δυνατο κοσμο[university ]
.
ΙΙ
-Η θεωρια αδυνατει να καθορισει [μη -
προβλεψιμοτητα] με ποιο τροπο θα διασχι-
σει [θα διατρυπισει] μια Οπη [τρυπα] Πραγ-
ματικου ενα σωμα-βλεμμα ,που εκτελει
μια ''πτωση' του σ'αυτη
.
ΙΙΙ
-''Δεν υπαρχει τιποτα χωρις λογο και
κανενα αποτελεσμα χωρις καποια αιτια
[Αρχη του Αποχρωντος Λογου ]
.
IV
-για καθε δεδομενη κατασταση υφισταται
μια δυνητικη ιστορια [''αφηγηση''] με
μη-συμπιπτουσες θεσεις ''δρωντων'' στο
παρελθον και στο μελλον του συστηματος
[φυσικου και ανθρωπολογικου ]
.
V
-μια μικρη αρχικη αποκλιση μπορει να
δημιουργησει [ προκαλεσει] αποκλιση
μεγαλου ευρους[ με fractal διαστημοποι-
ηση] στην ασυνεχως τελικη κατασταση
του συστηματος [Θεωρητικου/Εννοιακου]
.
VI
-αν διαμερισθει ο χωρος Χ σε μικρους
[απειροστικα] υποχωρους Χi , i=1,2,3,...
ωστε να αντιστοιχουν σε καταστασεις ,που
εξακριβωνονται μακροσκοπικα με τη βοη-
θεια ενος πειραματος [εδω:fotography],
που διενεργειται σε μια χρονικη κλιμακα
ευρους τ, τοτε ειναι ''απολυτα'' σχετικι-
στικα απροσδιοριστη η θεση της
εικονας- σημειου ''στον υποχωρο Χn[στο
παρελθον]'' στη μελλοντικη διενεργεια
του [ιδιου] πειραματος σε καποιον [ εξ
αρχης προβλεψιμο] υποχωρο του
χωρου-αναφορας Χ
.
VII
-Δυστυχως ομως η ζωη δεν ειναι τοσο
απλη.Ο κωνος φωτος αποκλειει καποιο
[ολους] πεπερασμενο παρατηρητη να
εισβαλλει για επαρκη πληροφορηση
[και πληροφοριοδοτηση ] στο υπερβατικο
συνεχες
.
IIX
-η αιτιακη καμπυλη α ''ξαφνικα'' καταρ-
ρεει στη γειτονια [ χωρις να συναντα [να
τεμνει]] της ''πραγματικης'' επιφανειας [πο-
λυπτυχο] παραγοντας μια ''ιδιομορφια''
του ''εδω-να-πεπερασμενο''
.
IX
-Ο χωρος Χ καταβροχθιζει το
διανυσμα-βλεμμα και εξωτερικευει την
''εικονα αυτη'' σαν την ιδιοτιμη του[παρα-
πλανητικα]
.
X
- ο στοχος ειναι η δημιουργια μιας θεωριας ,
που θα ειναι ταυτοχρονα και πληρης και
τοπικη [Αληθεια , ειναι δυνατο να αποδωσουμε
δυο διαφορετικα καταστατικα διανυσματα
στην ιδια πραγματικοτητα ;]
Συνεχες/Ασυνεχες->Απειρο
.
.
εγγυτητα
.
α
-απο την παρατηρηση του αποτελεσματος
δεν ειναι παντοτε δυνατο να συναγουμε το
αιτιο
.
β
-η πιθανοτητα ενος ζευγωτου συμβαντος
[η συζευξη των B,C] ειναι ιση με την πιθα-
νοτητα του πρωτου πολλαπλασιασμενη με
την πιθανοτητα του δευτερου , δεδομενου
οτι το πρωτο εχει συμβει
Pr[B,C/A]=Pr[B/A]xPr[C/A,B]
.
γ
-[Αρχη Αδιαφοριας ] αν δεν εχουμε κανενα
λογο να προτιμησουμε αυτο εναντι εκεινου
.
δ
- οι ανθρωποι διαθετουν διαφορετικους
βαθμους υποκειμενικοτητας για τις ιδιες
κανονικοτητες των εικονων-προτασεων
.
ε
-στο μετρο ,που η εικονα αφορα την
πραγματικοτητα δεν ειναι βεβαιη [Μη-
Αληθεια ] και στο μετρο, που η εικονα
ειναι βεβαιη [Αληθεια] δεν αφορα την
πραγματικοτητα
.
στ
- η εικονα εμβολιαζει τον κοσμο με την
μεταφυσικη , με τιμημα την απωλεια του
κοσμου
.
ζ
-ενδιαφερον γι'αυτο που παρατηρειται,
οσο και γι'αυτο, που δεν παρατηρειται,
ακομη και γι'αυτο, που δεν μπορει να
παρατηρηθει
.
η
-''Για καθε χ,ψ,...υπαρχει καποιο α,β,...
τετοιο ωστε
να συμβαινει η συνθηκη-ισχυρισμος''
.
θ
-με ποιο τροπο οι παρατηρουμενες κανο-
νικοτητες μπορουν να ενσωματωθουν
σ'ενα μοντελο μιας θεωριας
.
ι
-καποιοι απο τους ισχυρισμους -εικονες
πρεπει να θεωρουνται οτι λειτουργουν
ως αιτηματα νοηματος
.
.
.
ΦΩΤΟ-ραψ[ο]δια
.
.
Εισαγωγη
.
 η ''ΦΩΤΟ-ραψ[ο]δια'' γραφτηκε για μια
σειρα ασπρομαυρων φωτογραφιων στην
Αθηνα , την προ-ψηφιακη εποχη.
Εκεινες οι φωτογραφιες τραβηχτηκαν ξεκι-
νωντας απο την Ομονοια ,Πανεπιστημιου ,
πλατεια Κοραη,Χρηστου Λαδα ,Σταδιου ,
Συνταγμα,Αθηνας,Αγορα,πλατεια Δημαρχειου,
και τελειωνοντας στηνΟμονοια[ακολουθωντας
μια κλειστη γραμμη,με διακλαδωσεις],τον
Μαρτιο μηνα του 1997, στη διαρκεια μιας ω-
ρας περιπου [4-5 το απογευμα] ,σ'ενα φιλμ 35
στασεων,με απλη μηχανη.Εμφανιστηκαν
σ'ενα ΦΩΤΟ- express καταστημα [στην Πανε-
πιστημιου,στη στοα ,που βρισκεται το ξενο-
δοχειο ''ΤΙΤΑΝΙΟΝ'']μεσα σε 1 ωρα,
οχι ασπρομαυρες ,αλλα σεπια .Αργοτερα
τυπωθηκαν ασπρομαυρα , εγιναν ενα
χειροποιητο βιβλιο-αλμπουμ συνοδευο-
μενες απο το κειμενο της ''ΦΩΤΟ-ραψ[ο]διας''
[μια φωτο στη μια σελιδα και στην
επομενη ,απεναντι,σελιδα ενα απο τα 37
κειμενα [αν και 35αρι το φιλμ τραβουσε
επιπλεον φωτογραφιες ].
Τα κειμενα προσπαθουν να εντυπωσουν
τη φωτογραφικη [κλειστη] περιπλανηση
στη πολη ,και πως συν-εδρασε με το
φωτισμο εκεινη την ωρα , τους ανθρωπους,
που κυκλοφορουσαν, τα κτιρια,
τα αυτοκινητα, τους δρομους και
να συλ-λογισθουν [να αρθρωσουν μια
Θεωρια ] την Φωτο-γραφια.
Αυτα τα Κειμενα λειτουργησαν σαν
Φωτογραφικο Μανιφεστο και σε αλλες
φωτογραφησεις του Αστικου Χωρου
[στην Αθηνα ,στο Ηρακλειο Κρητης,
στην Πατρα ,στο Αγρινιο,στο Μεσολογγι,...]
Μπορει καποιος  να φαντασθει τις εικονες
της Αθηνας σ'εκεινους τους χωρους [ οπως
στη φωτογραφια με την αδεια
εκεινη την ωρα Χρηστου Λαδα .
Στο βαθος της προοπτικης του δρομου
και των κτιριων βλεπεις ενα μηχανακι
να την ανεβαινει, στριβοντας απο
τη Σταδιου .Οταν εφτασε στο σημειο,που
ημουν,στην γωνια του δρομου με την
Πανεπιστημιου, σταματησε μπροστα
μου , βγαζοντας το κρανος ο οδηγος
του με...χαιρετησε ,ηταν γνωστος μου,
φιλος,ο Γιωργος Γκουμας.
Και φυσικα ποζαρε να τον φωτογραφισω .
.
.
.
ΦΩΤΟ-ραψ[ο]δια
.
.
Α.
-η πολη:η ανωτατη μορφη ορασης[η φωτο-γραφια η
ανωτατη μορφη βλεμματος]
.
-ανταλλαξιμοτητα πραγματικου-φαντασιακου[φωτο-
διαπλοκη]
.
.
Β.
-η εννοιακοτητα της φωτο-γραφιας επενεργει στην
μηχανικη υλικοτητα της πολης
.
-καδροποιω τον μετα[παρα]-φυσικο της
χαρακτηρα [πολης/φωτο-γραφιας]
.
.
Γ.
-μη-αναγνωσιμοτητα[χωρις την φωτο-γραφια]
.
-η πολη -ειναι-φωτογενης-πολυ-χωρος
.
.
Δ.
-περι-κυκλωση της πολης:παραγομενη πολη
[α-νοηματικη ουσια]
.
-περι-εχω τα τοπια της:υπερβαινω τα τοπια της
με την φωτο-γραφιση
.
.
Ε.
-η φωτογραφια κοπιαρεται:δεν υπαρχει κοπια
της πολης:δεν κοπιαρεται το φωτο-γραφιζω-εγω
.
-η πολη-εταιρα[ποζαρει τα αποκρυφα της]:φωτο-
ενσταντε
.
.
ΣΤ
-ποζαρισμενη πολη:εξαναγκασμενη να ποζα/ο/ριστει:
η πορνικοτητα της φωτο-γραφιας
.
-η καμερα-φ[αλλος] ασελγει παρ[α-γοντας την ιεροτη-
τα της π[ολης δηλ. την μυθο-λογικη της ανιεροτητα
.
.
Ζ.
-η φωτογραφια σεναριο-γραφ[ει]ται[δομικο στοιχειο]
.
-ανα-δημιουργια της πολης:επιβ[αλλο]μενη ρυθμικο-
τητα
.
.
Η.
-η συναντηση του αγ[νωστου]: η καδρο-ποιηση
.
-η προ-βολη μιας [εν δυναμει] ενορατικης
εικονας:[οικωνας]
the non touristic city
.
.
Θ.
-τα φωτογραφικα Γρα[φηματα [: μαθηματικη εννοια]
στην πολε[οδο]μικη συγκροτηση
.
-Το ανθρωπινα γε[ματο πλανο/[το αδειασμενο πλανο]
.
.
Ι.
-η πολη ανα-παραγεται στο υφος της
.
-η πολη ειναι το υφος του ανθρωπου, στον οποιον
απευθυνεται
.
.
ΙΑ.
-Φωτογραφια οχι ντοκουμεντο ,αλλα εννοιοκρατικη
.
-Οι ανθρωποι ,που δεχονται
-Οι ανθρωποι ,που αποφευγουν
-Οι ανθρωποι ,που συμμετεχουν
-Οι ανθρωποι-βλεμματα
-Οι ανθρωποι,που αγ[νοουν] τους ρ[ολους]
.
.
ΙΒ.
-το γραφιτι της πολης ειναι φωτο-γραφηματα
.
-Μια οραση πολυνευρη [νευρωμενη στο φως]
.
.
ΙΓ.
- συν-διπλωση της αμηχανιας της [περιττω[ματι]κη
γραφη ]
.
-ξαφνιασμα,αναμονη,επιμονη,βιαιοτητα,...: η
ζω-τικοτητα της φωτογραφιας
.
.
ΙΔ.
-η αλλη δια[σταση] της πολης:η μυθο-ποιημενη
της απ[οψη]
[ non card postal foto]
.
-η απο-βολη του γραφικου/[υπο-βολη του
φουτουριστικου]
.
.
ΙΕ.
-[Φωτο-βλεμμα]-[Σω[ματι]κο-πλησι[ασμα]]-
[Βλεμμα-Φωτο]
.
-η πολη δεν ειναι κατα-γραψιμη παντου, μονο
στα κρι[σιμα] σημεια
του [μαθηματικου της] χωρου [της
.
.
ΙΣΤ.
-να αναδειχθει το αστικο τοπιο
.
-η εικονα δημιουργειται στην πολη, δεν ειναι
δημιουργημενη
.
.
ΙΖ.
-τα πολλ[απλα] επιπεδα της πολης
.
-η π[ολη] στην ολοτητα της
.
.
ΙΗ.
-η κοινωνιολογια του περιβαλλοντος [εγγε-
γραμμενου '' εδω να ''
.
-η μεταβλητικοτητα της υλης της
.
.
ΙΘ.
- η φωτο-γραφια δια-βιβαζει την ορμη της
.
-ολα στην πολη συν-υπαρχουν στις
υποδηλ[ωσεις]
.
.
Κ.
-στην φωτο-γραφη διαφαινεται η κρυμμενη της
εσωτερικοτητα
.
-το πεπρωμενο της φωτογραφιας ειναι να
εμφανισθει οπως εμφανισθηκε
.
.
ΚΑ.
.
-το πραγ[ματι]κο αναπαριστανεται συμβ[ολικα]
.
-το φαντασιακο δανειζεται το βλεμμα
.
.
ΚΒ.
-Βλεπω ''δια-μεσου''/
ανα-βλεπω ''δια-μεσου''
.
-η χαρα της δια-στροφης/
η επι-δρομη στο αστυ
.
.
ΚΓ.
-η εμμονη αποφυγη της γραφικοτητας
.
-η αναζητηση του μοντερνου
.
.
ΚΔ.
-Δυσκολια να καθ[ορισθουν] τα
''φωτογραφικα '' καδρα
.
-Διπλο-τοπιες:πολυκατοικιες-ανθρωπο[ς]ι,
βυζαντινο -μοντερνο,...
.
.
ΚΕ.
-η φωτο-γραφια να περιεχει την πολη
η πολη να περιεχεται στην φωτο-γραφια
.
-συνεχης μεταβολη θε[ματων/
η καδροποιηση της πολης
.
.
ΚΣΤ.
-ο εσωτερικος ρυθμος της φωτο-γραφιας να
ρυθμιζει[πειρα[ματι]ζει] το ματι[οργανο]
.
-αυτο-που-εντυπωθηκε:η εντυπωμενη ποιηση
.
.
ΚΖ.
-Δεν υπαρχει οτι υπαρχει παρα μονο στη στιγμη,
που υπαρχει
.
-η πολη δομειται απο φωτογραφιες:οι φωτο-
γραφιες δεν την δομουν
.
.
ΚΘ.
-η εφευρεση συνχρωνιζεται με το
''φωτο-γραφιζω'':=συμπεριλαμβανω την μετα-
φυσικη της ποιησης
.
-ανα-λογιζομαι την πολη:διαιρω την συνεχεια
της σε φωτο-α-συνεχεια δηλ. δημιουργω το
ποιητικο της υπολειμα
.
.
Λ.
-τα πολι-τικα 'της' φωτ-[ον]ια:αναδιαρθρωση
του κοσμικου
.
-η προ-οπτικοτητα των συμβασεων:
πολι=τιστικοτητα
[Πολ[ι/υ]φωτο-γραφι-ζω]
.
.
ΛΑ.
-η α-πειρη δυναμη του βλεμματος:
βλεμμα:απο-τυγχανω στην επιθυμια
.
-πληρης εκ[θεση] της φωτο-γραφιας
[συντονισμενη εξαπατηση για εξεζητη-
μενο υφος] ειμαι ειναι [-φωτο]
.
.
ΛΒ.
-η τεχνικη της φωτογραφιας:
α] συμ-πλοκη μυθων
β] προ[σ,ς]-αρμογη εγω-παθειας
γ] υπο-θαλψη συμ-φερ[οντων]
δ] σημασιο-λογικη οργασμικοτητα
.
-η πολις φωτο[εν]υπαρχει
[φωτο-αναλωσιμη-ουσια=πολις]
.
.
ΛΓ.
-το glamorous της TV ''δεν ειναι''
το glamorous[φωτεινο] του foto
.
-η Πολις φωτι-ζεται[φωτο-ζει]δηλ απολαμβανει
το φως
.
.
ΛΔ.
- η δια-στρω[ματι]κη ρητορικοτητα της πολης
μη-ντοκουμεντο:περι-ουσια της πολης
.
-φωτο-γραμμικη-Αλγεβρα
.
.
ΛΕ.
-εμ[πλοκη] της γραφης [Γλωσσα]:
η φωτογραφια ειναι δομημενη σαν Γλωσσα
.
-η περι-εργεια
.
.
ΛΣΤ.
-μια φωτο-γραφικη θεωρια ειναι
α-συνεχης [κομβικος χωρος]
.
-Τα Μετα-Μαθη[ματι]κα της Φωτο-γραφιας:
''γιατι φωτο-γραφιζουμε[αι] ετσι οπως
φωτο-γραφιζουμε[αι]''
.
.
ΛΖ.
-η εργασια [η φωτο-γενης μαζικοτητα της
πολης] ανα-παραγωγη εικονων [συν-αρ-
θρωση φωτο-μαζας :πολη] αναλαμπη
.
-οι συν-οριακες γραμμες της πολης:το
τοπο-λογικο φως των οριων[συν-οριων]
.
.

Οδος Χρηστου Λαδα [γωνια Πανεπιστημιου]
Εθνικο Καποδιστριακο Πανεπιστημιο [ Προπυλαια ]

Εθνικο Καποδιστριακο Πανεπιστημιο [ Αθηνα ]

Πλατεια Ομονοιας [ προς Πανεπιστημιου ]

Οδος Πανεπιστημιου [ στα Χαυτεια]

Οδος Ακαδημιας [ στη Ζωοδοχου Πηγης ]

Οδος Ακαδημιας [απο την πλατεια Κανιγγος ]

Οδος Ακαδημιας [απο τη πλατεια Κανιγγος ]
.
Οι φωτογραφιες ειναι τραβηγμενες τον Φεβρουαριο
1997 στην Αθηνα
.
.
.
CAMERA   OBSCURA
[A THEORY ON PHOTOGRAPHY]
ΜΙΑ  ΘΕΩΡΙΑ  ΠΑΝΩ  ΣΤΗ  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
.
.


.
.
CAMERA OBSCURA
[ A THEORY ON PHOTOGRAPHY]
.
.
ΘΕΩΡΙΑ:[ [ΙΔΕΑ] ΕΙΚΟΝΑ ]
.
Ι
.
απο τις ''Σημειωσεις'' του Leonardo Da vinci
.








.
.
ΙΙ. Το Συμβολο [η Εικονα] ''ειναι ''για την Ιδεα
.
ΙΙΙ.Αντιστοιχουμε ενα συνολο ενεργειων[δρασε
ων ] με ενα συνολο αισθητικης αδρανειας
.
ΙV.Η ''επεμβαση'' στην πραγματικοτητα με τη
Γλωσσα
.
V.Το ''Δεν γνωριζω τι κανω'' ισοδυναμει με το
'' γνωριζω τι κανω ''
.
.
ΟΡΙΣΜΟΙ [Foundations]
.
.
Ορισμος 1:Εικονα: η οραση του βλεμματος
.
Ορισμος 2:Βλεμμα: α' μικρο αντικειμενο[LACAN]
.
Ορισμος 3:Αναπαρασταση:Ιδεο-λογικη ερμηνεια
.
Ορισμος 4:Καδρο: κρισιμη οριοθετηση
.
Ορισμος 5:Χρωμα:συναρτησιακη ποιοτητα του
αντικειμενου
.
Ορισμος 6:Ασπρο-Μαυρο:η μινιμαλιστικη [mi-
nimalistic ] πραγματικοτητα του ''εκει-ειναι''
Ειναι
.
Ορισμος 7:Εκτυπωση:αλχειμικη πραξη
.
Ορισμος 8:Τραβηγμα:η φωτογραφια ειναι η
επιλογη συνειδητη η ' μη [conscious or non-
conscious selection ]
.
Ορισμος 9:Ποζα:στυλιζαρισμενη εικονο-ποι-
ηση [ imaging ]
.
Ορισμος 1ο:Φως:style of life
.
.
ΑΞΙΩΜΑΤΑ [ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ]
.
Αξιωμα 1: Στο ''εκει ηταν '' [ του Roland
Barthes ] του αναπαριστωμενου [ οντολο-
γικη θεωρια ]
.
Αξιωμα 2:Η '' αναπαρασταση '' του αντικει-
μενου [ object ] δεν ειναι το αντικειμενο
[ real -thing ]
.
Αξιωμα 3:Προσ-αρμογη της '' προτασης του
αναποφασιστου '' του Godel :''Σε καθε πλη-
ρες και συνεκτικο αξιωματικο συστημα
[axiomatic system ] υπαρχει προταση [pro-
position] για την οποια δεν μπορει να απο-
φασισθει η αληθεια η' το ψευδος της [true-
non true [false ]]
.
Αξιωμα 4:Δεν υπαρχει μοδα [mode] στη
Τεχνη υπαρχει το μοντερνο [mondern]:
η τροπικη διαδικασια [modal working]
.
Αξιωμα 5:Η φωτο-γραφιση προ-υπηρχε της
εφευρεσης[invention] του ''σκοτεινου θαλα-
μου '' [ camera obscura ]
.
.
ΘΕΩΡΗΜΑΤΑ [ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ]
.
Θεωρημα 1:Το ''χρωμα'' στη φωτογραφια ειναι
το αντικειμενικο [objective ] χρωμα [ colour ] ;
.
Θεωρημα 2:Η προταση:''η τεχνικη της φωτογρα-
φιας δεν ειναι απαραιτητα η Τεχνη της '' ειναι
ψευδης η' αληθης προταση [true value or non
true value proposition ]
.
Θεωρημα 3:Το αντικειμενο ΑΒΓΔΕ καταγραφε-
ται στο καδρο σαν ΑΒΓΔΕ , η' ΒΓΔΕΑ ,η'ΓΔΕΑΒ,
η' ΓΑΒΕΔ ,η' ...; Αν οχι , ζητησε [find ] τη Γλωσσα
[Language ] στην οποια κατα-γραφεται και διε-
ρευνησε αν δομηται σαν ''κανονικο συστημα ''
normal system] απεικονισης
.
Θεωρημα 4:Εστω η τοπο-λογικη τοπο-θετηση σε
δυναμικη [dynamic ]κατασταση [condition]:
Α->,Β->,Γ->,Δ->,Ε->
,[ στο σχημα κατανεμημενα σε διαφο-
ρες θεσεις , εφοδιασμενα με βελη ]:οπου Α,Β,Γ,
Δ,Ε αντικειμενα , τα βελη -> σημαινουν κινηση
προς [διανυσματικη ] ]
Ποια επιλογη καδραρισματος θα μας δωσει εν-
διαφερουσα εικονα [interesting image ];
.
Θεωρημα 5: Το φιλμ [film] ειναι αξιωμα η' θε-
ωρημα;
.
Θεωρημα 6:Ποσο διαφορετικη ειναι απο την
ομιλια;
.
Θεωρημα 7:Μπορει να εκφρασει οποιαδηπο-
τε εμπειρια; κι αυτη της φαντασιας;
.
Θεωρημα 8: Αν χειρισθεις τα δεδομενα με κα-
ποιο ''κανονικο '' τροπο , θα συλ-λαβεις
υπερ-βατικη εικονα;
.
Θεωρημα 9:Πως μπορουμε να τραβαμε ''εσφαλ-
μενες '' εικονες;
.
Θεωρημα 10:Διερευνησε την προταση:''Εγω θε-
λω να κατασκευασω [συνθεσω] μια εικονα
σαν ... '' ;
.
Θεωρημα 11: Δεν εχουμε τις ενδειξεις οτι προ-
κειται για ενα κοσμο αποκαλυψης ;
.
Θεωρημα 12 : Η πραγματικοτητα φαντασιωνε-
ται σαν ''Φ[αλλος]'' και προκαλει τον συμβολικο
ευνουχισμο στο Αυτο ;
.
Θεωρημα 13:Ειναι το Εγω ,που απο-ονοματιζει
[ονοματιζει] το Ειναι ;
.
Θεωρημα 14:Αποδειξε οτι : για τον Αλλο [Autre ]
εκ-θετω [λογα-ριαζω] αυτη την απεικονιση να
ειναι ετσι [made like so]
.
Θεωρημα 15: Υπαρχει αλλο πραγμα , που θα
ηταν ευκολο να το βρουμε :
.
Θεωρημα 16:Το αισθανομαι τι σχεση εχει με το
αντιλαμβανομαι ;
.
Θεωρημα 17:Απο που ξεπηδα αυτο ,που εμεις
ονομαζουμε Θεμα ;
.
Θεωρημα 18: Μηπως μ'αυτον τον τροπο [proces-
sing ] οριζεται καποιο πραγμα -σαν-χαμενο
[που χαθηκε ] ;
.
Θεωρημα 19: Επαληθευσε:
α] αυτο δεν μπορει να ειναι αληθες
β]Φανερωνω περισσοτερο απο οτι φαινεται
και γ] η εικονα εκ-φορτιζεται σαν απολαυση
[οχι σαν ευχαριστηση ]
.
Θεωρημα 20: Η ερωτηση ειναι: Ποια ειναι η
χρηση της εικονας σε μας ;
.
.
ΓΡΑΦΟ-ΛΟΓΙΑ [ΚΕΙΜΕΝΑ ]
.
ΚΕΙΜΕΝΟ Α
Την επομενη ωρα ο ηλιος κρεμαστηκε στη
πορτοκαλια .Ελευθερωσε μας , Κυριε, εκραξε.
Αυτη η ιστορια μου ηρθε στη μνημη
.
ΚΕΙΜΕΝΟ Β
Και οι δυο ηταν αφοσιωμενοι στην εκτελεση
της πραξης.Αλλα η γυναικα τοτε συνειδητο-
ποιησε οτι ηθελε κατι.Τα παραθυρα στο απε-
ναντι σπιτι ηταν ορθανοιχτα .Καθε τοσο και
λιγακι τους εζωνε μια ριπη απο γιασεμι
.
ΚΕΙΜΕΝΟ Γ
Ειδαν το τρενο να γλυστρα πανω στις ραγες.
Επειτα τους φανηκε να ανηφοριζει αναμεσα
σε περιβολια .Μετα απο λιγο αυτος δεν μπο-
ρουσε να δει τιποτα
.
ΚΕΙΜΕΝΟ Δ
Σκεφτηκε για μια στιγμη τα περασμενα .Ξαφ-
νικα τα αυτια του γεμισαν με τους ηχους της
στερνας .Τα ψαρια ,που ειχαν κρυφα πεταξει
ειχαν αναπαραχθει .Σφιχτηκε η καρδια του
στη χαρα
.
ΚΕΙΜΕΝΟ Ε
Τα λογια του ηταν παραξενα.Φαινονταν να
τον παιδευαν οι λεξεις.''Αυτο, που ονοματιζω''
ελεγε ,''χανεται''.Εμεις δεν τολμουσαμε να
ρωτησουμε για εξηγησεις , σιγα-σιγα μας
κατελαβε ο φοβος
.
.
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ
.
-1,1 ακολουθω:το δελφινι χορευε περασμενο
στον αξονα του Πολικου Αστερα
.
-1.2 ηρωικο:πληθος τα λεπια στη σιωπη του
.
-2.1 τουλαχιστον:εριξε αγκυρα κι αγκυροβο-
λησε, για εκατο χρονια θρεφοταν με πετρα-
λιθρες,κι οταν τον βρηκε το κακο δεν υπηρχε
.
-2.2 γαλαζιο :εκτιναξε τα βελη του και δεν
πετυχε το αδυνατο
.
-3.1 υγρ0:λυγισε τα γονατα τεντωσε το κορμι
κι εξαυλωθηκε
.
-3.2 Σαν:Ετρωγε και δε χορταινε,τοσο που
αρχισε να αμφιβαλλει για την θεικη του φυση
.
-4.1 χρονος:Διπλωσε και ξεδιπλωσε τις λεξεις
τοσο περιτεχνα σαν κεντημα
.
-4.2 ειπε:ολη τη μερα εκανε ζεστη και το ξημε-
ρωμα τον βρηκαν ξυλιασμενο
.
-5.1 ηταν:Αριστερα απο το ανσανερ η πορτα
ηταν βαμενη γαλαζιο πρασινο,στην αρχη δεν
καταλαβε το νοημα της, οταν ομως χτυπησε
του ανοιξαν και μπηκε ,καταλαβε
.
-5.2 μακρυα:Αυτο ,που κοιτουσε σιγα-σιγα
μεταμορφωθηκε,αν τον ρωτουσες δεν γνω-
ριζε σε τι
.
.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
.
Ασκηση 1:Το χρωμα δραματο-ποιει και αφη-
γειται
.
Ασκηση 2:Με εμφαση και τολμη ξεφευγει
απο τους ''τυπικους'' κανονες
.
Ασκηση 3:Η παλαιοτερη παραδοση κερδιζει
απο το μοντερνο σε πνευματικοτητα
.
Ασκηση 4:Η συνθεση εκτυλλισεται χωρις ρη-
τορικη δυσκαμψια
.
Ασκηση 5:Η ποιηση πραγματωνεται με ρυθ-
μικες κυρτωσεις
.
Ασκηση 6:Αριστοτεχνικα μοτιβα απο τα φυτα
.
Ασκηση 7:η αφηγηματικοτητα του ειναι κυ-
ματιστη
.
Ασκηση 8:η ακροτατη υποκειμενικοτητα ε-
πανευρισκεται μεσα στη λιτοτητα
.
Ασκηση 9:ρυθμικη ενοτητα απο την απλη ε-
παναληψη
.
Ασκηση 10:Ασκηθηκε στο να εγκαταλειψει
την ομοιοτητα με τη φυση
.
.
ΘΕΩΡΗΜΑΤΑ [ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ]
.
Θεωρημα 21:Ολη η σκεψη μας ειναι διε-
γερμενη με καποια ιδεα αισθητικης ;
.
Θεωρημα 22:Αυτο,που ζηταμε ειναι ενα
ειδος ταξης [με την ευρυτερη σημασια];
.
Θεωρημα 23:Ειναι αληθης η' ψευδης η προ-
ταση:''Σε καθε εικονα επιβαλουμε ενα
νοημα αντι να συναγουμε ενα νοημα απο
αυτη '';
.
ΓΡΑΦΟ-ΛΟΓΙΑ [ΚΕΙΜΕΝΑ ]
.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤ
Την αλλη μερα κατεβηκε στη παραλια .Ολη
τη νυχτα, ακουσε να λενε, ειχε φουσκονε-
ρια.Ρωτησε κι εμαθε τι σημαινε.Για το αλλο
διστασε να ρωτησει
.
ΚΕΙΜΕΝΟ Ζ
Ερμηνευσε μ'ενα συγκαταβατικο τροπο το
γεγονος.Η ανωριμοτητα φυσικα επαιξε το
ρολο της.Εμεις ομως δικαιουμαστε μιας αλ-
λης ερμηνειας
.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ
.
I...οι τονοι των χρωματων συνδιαζονται...
.
II...ολα αυτα προξενουν εντυπωση...
.
III...που ξεχωριζουν για την εφευρετικο-
τητα ...
.
IV...οφειλεται οχι μονο στην επιδειξι-
ομανια ...
.
V...για να μπορεσουμε να καταλαβου-
με τη νυχτα...
.
VI...σε μια εποχη, ιδιαιτερα επιφυλακτι-
κη ...
.
VII...που μεχρι τοτε παρεμειναν συγκα-
λυμενες ...
.
IIX ... αναπαντεχοι τονισμοι στη συνθεση...
.
IX ...να δειξει και την ομορφια ...
.
X ...εκτυλλισεται σε μια συνεχη αφηγηματι-
κη ακολουθια ...
.
.
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΙ
.
-6.1 ακριβες:Η περιεργεια ηταν μεγαλη,τον
ετρωγε σαρακι .Δεν αντεξε
.
-6.2 ιδεα:Τα σκαλισματα παρουσιαζουν μια
ακαθοριστη εικονα .Τη νυχτα,που ηρθε την
ονειρευτηκε σ'ολες της τις λεπτομερειες
.
-7.1 αυτον:Οπωσδηποτε η προμελετημενη
παραμορφωση ενισχυε την ετσι κι αλλιως
ενστικτωδη αντιδραση του.Ετσι οτι επα-
κολουθησε ηταν μοιραιο
.
-7.2 υπαρχει:Αραγε οι ανθρωποι με τι μοια-
ζουν ; Αυτο συμβαδιζε με την ειλικρινεια του
.
.
.
ΦΩΤΟ-ΓΡΑΦΙζω
[ Μια Θεωρια Της Φωτογραφιας ]
.
.
.
MICRO-ΦΩΤΟ-ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ
.
.

.
.
[Φωτ[ον]ιονικη Φυσικη]:Φωτο[ματο]-γραφια
.
16 ΘΕΩΡΗΜΑΤΑ:[ Λεξη-ματα ]
.
α:Πως η φωτο-γραφια δια-χειριζεται τη σκεψη;
.
β:Γνωριζω πως φαινεται ,πως ειναι καμωμενο,
μπορω να το δειξω σε καποιον
.
γ:Καποιος μαθαινει τη λεξη:''φωτο-γραφια''.
.
Καποιος μαθαινει τη λεξη:''σκεφτομαι''.Η ερω-
τηση:''πως σκεφτομαι τη φωτογραφια;''υπαρ-
χει στη γλωσσα.Δομειται σαν Γλωσσα,οπως τα
Μαθηματικα.
.
δ:Φωτο-γραφω:επεμβαινω στο ''βλεμμα''-απο-
λυτο φαντασιακο αντικειμενο α-μικρο
.
.

.
.
ε:Η γραμματικη της φωτογραφιας δια-στρω-
ματωνεται στο ''εδω-να-μαθαινω να μιλω''
στ:Ενα κομματι πληροφοριας[information] για
ποιον;Πραγματοποιειται μια κανονικη δομη;
Οτι καποιος πειρα-ματι-ζεται δεν ειναι παρα
απλα η κατασταση να ''φιλοσοφει'';Να συγ-
κριθει μια ''σκεψη'' στα καθαρα [pure] Μαθη-
ματικα με μια ''σκεψη'' στα Μη-Μαθηματικα
non - Mathematical one ] ;
.
ζ:''Κοιταξε,εσυ μπορεις να το κανεις με κα-
ποιο νοημα''
.
η:Ενα παιχνιδι[play]-εικονων ειναι εμφαντι-
κη ''σκεψη''.
.
θ:Ξαφνικα μαθαινουμε να ''βλεπουμε'' να
προσ-ορμοζομαστε σ'οποιοδηποτε ειδος
νοη-ματος.Προ-φερεται στο παρον για να
σαν παρελθον στο μελλον να σημαινει
κατι αλλο
.
ι:''Εγω φωτο-γραφιζοντας Εγω σκεφτηκα
αυτο,κι οχι εκεινο...''
.
ια:Φωτο-γραφιζω ετσι:''Αν ελεγα οτι ''αβγδ''
σημαινει:ο καιρος ειναι καλος,θα ελεγα ψε-
ματα''
.
ιβ:Ενα παιδι μαθαινει'' να βαδιζει'',''να παι-
ζει''.Ενας μεγαλος μαθαινει ''να βλεπει''
[Φωτο-γραφιζω:μια μεθοδος ''να βλεπω''
κατι σαν αλλο ]
.
ιγ:Δεν πρεπει να ξεχνας οτι:''μια αντι-φαση
δεν εχει σημασια''δεν σημαινει οτι η αισθη-
ση της αντιφασης ειναι α-νοησια.Θα ειναι
οι αντιληψεις μας για τη φωτογραφια οι ι-
διες ,που εχουμε σημερα;
.
.


ιδ:''Εγω γνωριζω τι 97χ98 ειναι''.Αλλα γνωριζω τι
μια φωτογραφια ειναι;''Μη βλεποντας μια εικονα
ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ''δεν σημαινει:''την βλε-
πω διαφορετικα'';Βλεπω με δυσκολια τις εικονες
του ''Αλλου''.''Εκει-να στοιχειωνεται[θεμελιωνε-
ται] η Συμβολικη εξουσια [power]του Αλλου,η
Φαντασιακη Θεσμιση της Εξουσιας.
.
ιε:''Γιατι αυτος δεν μπορει να φωτογραφισει;'',
''Γιατι αυτος δεν μπορει να μιλησει ;''.''Αυτος
μαθαινει να ονομαζει κοκκινο οτι εμεις ονο-
μαζουμε κοκκινο''
''Αυτος λογι-ζεται''τι ειναι αυτο;''-''μια καρε-
κλα ''
.
ιστ:Η φωτο-γραφια[αυτη]:''Αυτο μπορουσε
να ειναι μια καρεκλα'',αλλα πιθανως δεν
ειναι
.
.
ΦΩΤΟ-ΛΟΓΙΚΗ
.
Λογικη Α
.
Προτασεις
.
Α:Ενα πλανο εσωτερικο πανω σ'ενα πλανο
[σχεδιο] εξωτερικο
.
Β:Φαινεται σαν ενας τροπος ''να σκεφτeσαι''
συνωνυμος του ''να φανταζεσαι''
.
Γ:Αυτος ο Δια-φωτισμος ειναι μια μετα-φραση
.
Δ:Η τεχνη να αποκαλυπτεται το α-συνειδητο
του ειναι-να-[μη]φαινεται
.
Ε:Μια γενετικη [generique]υποθεση για το
πως παραγεται ο αισθητικος χρονος
.

.

ΣΤ:Περα απο την κλασσικη αληθεια,η ''περι-
πετεια'' του ματιου
.
Ζ:Απο το χαος των εντυπωσεων,αυτη η αιωνια
επιστροφη του συγκεκριμενου
.
Η:Ο φωτο-γραφικος χωρος ειναι η μνημη των
ανθρωπων
.
Θ:Μια ρητορικη μεταφορα[Διηγητικη ] για το
Πραγματικο[Realite]
.
Ι:Οπως ο Λαι'μπνιτς [Leibniz]να προσπαθεις
να βρεθει μια αρμονια στον κοσμο
.
ΙΑ:Πως να πραγματοποιησεις αυτη την τρο-
μακτικη δυναμικη του αντικειμενου
.
.
Λογικη Β
.
Α:Θελω να πω:οτι ο χειρισμος της φωτογρα-
φικης μηχανης ειναι μονο η εικονα του χει-
ρισμου μιας μηχανης
.
Β:Ποσο πολυ καποιος πρεπει να κατεχει την
''αντιληψη'' του φωτισμου
.
Γ:Φαντασου καποιον να λεει:θελω να δω μια
συνθεση [composition] να ομοιαζει μ'αυτο:
/.''.][---------/[-----''.><-----
.
.


Δ:Υποθετω μια υπαρξιακη θεωρηση:Πως δια-
πλεκεται τις προθεσεις[σαν Θεωρημα]
.
Ε:Μια φωτο-γραφια εχει μια νεα[new]παρα-
σταση
.
ΣΤ:Οταν λεω:''Δεν γνωριζω να φωτο-γραφω''.
Δεν εννοω νοητικα,αλλα την ανικανοτητα να
κανω κατι.
.
Ζ:Πριν γνωρισουμε την φωτο-γραφια,δεν την
γνωριζαμε.
.
Η:Μια συμφωνια στη συμβαση[στο συστημα-
τικο]δεν ξεπερναει τη μεταφυσικη της λογι-
κης.
.
Θ:Πως οι ανθρωποι φω το-γραφιζουν,και τι
οι ανθρωποι καλουν ''φωτο-γραφιζω''
.
Ι:Ενας κανονας [law]για οτι οι ανθρωποι θε-
ωρουν αληθινο[true]
.
ΙΑ:Πως αυτο ειναι συνδεδεμενο με την ταυτο-
τητα του αντικειμενου;
.
.
Λογικη Γ
.
Α:Τα φυσικα αντικειμενα αποτελουν μερος
της επιστημονικης μας θεωριας για τον κοσμο
.
Β:Η καλυτερη κατανοηση του κοσμου υποθε-
τει μια ριζικα διαφορετικη προσεγγιση της
επιστημης
.
Γ:Η φωτο-γραφια:σαν τον μυθο για τη φυσι-
κη αντιληπτικοτητα του φαινομενου
.
.

Δ:Μια αλλαγη απο την εννοια του Ευκλειδιου
χωρου στην εννοια του Μη-Ευκλειδιου χωρου:
αναζητηση περισσοτερο συνθετων αναπαραστα-
σεων [complicated ]
.
Ε:Και τελικα ,η ταξινομηση οδηγει σε παρα-
δοξα
.
ΣΤ:Γιατι ακραιες [οριακες]αναζητησεις οδη-
γουν σε υψηλοτερα επιπεδα[advanced levels]
θεωρητικοποιησης
Ζ:Να χειριζεσαι πολλα δια-σπαρτα σημεια,
που εχουν ενα[ακριβως]σημειο συσσωρευσης
.
Η:''Το ειδα,αλλα δεν το πιστευω''
.
Θ:Πως το συνεχες συνολο [continuous set] του
πραγματικου [realite]αναφερεται στα μικροτε-
ρα [φαινομενικα]διακριτα συνολα του αισθη-
τικου χωρου[sense space]
.
Ι:Ειναι περισσοτερο εικονες απο την πραγμα-
τικη εικονα
.
ΙΑ:Μια πορεια επαγωγης σε ανωτερη μορφη
περιγραφης
.
ΙΒ:Αυτο το Θεωρημα λεει:οτι τα κλειστα συ-
νολα του πραγματικου περιεχουν ενα τελειο
[Πλατωνικο] υποσυνολο μη-πραγματικου
.
ΙΓ:Ας δουμε γιατι η αφελης [naive]φωτογρα-
φικη θεωρια καταντησε να αξιωματοποιηθει
ΙΔ:Η ενοραση δεν ειναι η προφανεια της α-
ληθειας
.
.


ΙΕ:Εμεις μαθαινουμε να αντιληπτομαστε''κατι
με μια ποιοτητα αισθητικη''
.
ΙΣΤ:Υπαρχει ενα πραγματικο [real]και οριακα
δυσκολο προβλημα για το συνεχες [continuous]
.
.
Οντολογια Α
.
Α:''Οι φωτογραφοι αγαπουν την ταξη[order].
Οι καλλιτεχνες ,που χρησιμοποιουν την φωτο-
γραφια αγαπουν την αναρχια''
.
Β:Η φωτο-γραφια δεν υπαρχει πια
.
Γ:Η φωτο-γραφια σαν μεσο σπουδης και εμ-
πειριας
.
Δ:Μια συνεχιση του εξπρεσσιονισμου και
του σουρεαλισμου
.
Ε:Η ανανεωση της τεχνης διερχεται απο την
φωτογραφια;
.
ΣΤ:Αναζητηση του μη-πραγματικου
.
Ζ:Δεν φαινεται αδειασμενη απο μια ''ηθικη''
στοχευση
.
.


Η:Εσεις πρεπει παντοτε να αμφιβαλλετε
για το πως το κανετε και να βρειτε να το
κανετε αλλιως [like Man Ray ]
.
Θ:Εχω αναγκη εκει να σκεφτομαι οταν ζω-
γραφιζω
.
Ι:Εγω,δεν εκφερω καμια κριτικη
.
ΙΑ:Αλλα η νοσταλγια της ζωγραφικης ειναι
αλλο πραγμα
.
ΙΒ:Μια φωτογραφια δεν ειναι ενας πινακας
.
ΙΓ:Ο Σεζαν μιλουσε για:''τον πινακα της
φυσης''
.
ΙΔ:Η φωτογραφια απαντα ετσι σε μια λογικη
.
ΙΕ:Με το φως πρεπει να μπορουμε να κανου-
με ενα δεντρο
.
ΙΣΤ:Εναντια στη φετιχοποιηση της τεχνικης
.
.
Οντολογια Β
.
Α:Συχνα ασχημα τμηματα αντικειμενων μας
κανουν κακες εικονες
.
Β:Ψαχνουν ενα καλλιτεχνικο αποτελεσμα
Γ:''Πολυ συχνα κοιταζω τα αντικειμενα με
τα ματια κλειστα'' [Wols]
.
Δ:Ενα οργανο ''ορασης'' η' μοναχα ενα με-
σο παρατηρησης η' να κανεις ομορφες ει-
κονες
.
.


Ε:Δεν υπαρχει καθαροτητα μεσα στον κοσμο
.
ΣΤ:Η '' καδραρισμενη ''εικονα συνανταει το
α-συνειδητο
.
Ζ:Εικονες μεσα σε εικονες:Το ''πολυ κοντα''
των πραγματων
.
Η:Αλλαζω τα χρωματα της πραγματικοτητας
.
Θ:Μια πραγματικη συγχιση μορφων και στυλ
.
Ι:Υπαρχουν πολλα,απειρα να πεις,για το μον-
τερνο
.
ΙΑ:Εγω,καταλαβαινω γιατι σημερα οι θεωριες
ειναι επιφανειακες
.
ΙΒ:''Αποδιδεται στη φωτογραφια μια χρησιμο-
τητα φιλοσοφικη;''
.
ΙΓ:''Η φωτογραφια απο-ξενωμενη απο το αντι-
κειμενο''
.
ΙΔ:''Εγω,δεν ειμαι ρεαλιστης,δεν περιμενω τι-
ποτα απο τον ρεαλισμο''
.
ΙΕ:''Ειναι ενα πραγμα,που πρεπει να αποδοσω
ορατο''
.
ΙΣΤ:Τα συμβολα δεν οριζονται παρα με τον
τροπο,που εμφανιζονται στη φωτογραφια
.
.
Οντολογια Γ
.
Α:Η φωτογραφια ειναι απατηλη[illusion]
.
Β:Απο που η γοητεια της;
.
.


Γ:Τα ουτοπικα παιχνιδια[jeux]δεν ειναι φανταστικα
.
Δ:Η ποιηση των αντικειμενων δεν ειναι μεσα στα
αντικειμενα
.
Ε:Χωρις τα λυρικα κλισε
.
ΣΤ:Αυτο το ονειρο ειναι στο εσωτερικο ενος αλλου
.
Ζ:Αρχιτεκτονικη διανοητικων μυθων
.
Η:Φαντασια ανοιχτη στα παρα-δοξα
.
Θ:Ενα εργο διαφερει απο ενα αλλο λιγοτερο απο
το κειμενο [περιεχομενο]παρα απο τον τροπο,
που καποιος το διαβαζει
.
Ι:Αυτος βλεπει το φως της μερας
.
ΙΑ:''Το στυλ της επιθυμιας ''
.
ΙΒ:Η ανα-δρομη αναζητηση του α-συνεχους
.
ΙΓ:Ενα ''εγω'',που δεν παυει να υπαρχει
.
ΙΔ:Χωρις επαναληψη χωρις ομοιοτητα,η ιδια
.
ΙΕ:Η μυθο-γραφια παιρνει μορφη συμμετρικη
.
ΙΣΤ:Κατα-στροφη του μυθικου
.
.
Γραφη Α
.
Α:Διαβαζω το ονειρο
.
Β:Η σφαιρα της γλωσσας δεν τελειωνει ποτε;
.
.


Γ:''πιο βαθεια παρα η λογικη''
.
Δ:Μια ταξη[order] τεχνικη[fictif]
.
Ε:''...επιχειρημα,υποθεσεις...''
.
ΣΤ:Ο ιδεαλισμος του χωρου και του χρονου
.
Ζ:Ο κοσμος,δυστυχως,ειναι πραγματικος
.
Η:Η ανθρωπινη φαντασια δεν εχει εφευρει
τιποτα,που να μην ειναι αληθινο
.
Θ:Το ορατο συμπαν ειναι γεματο εικονες και
σημεια
.
Ι:Ο κοσμος ειναι α-δια-μορφωτος, οι εικονες
τον οργανωνουν
.
ΙΑ:Καποιες ''μεταφορες'' δημιουργοι ''μυθων''
.
ΙΒ:Η αισθητικη εναγκαλιζεται τη μεταφυσικη
.
ΙΓ:Αν υπαρχει καποια αληθεια,αυτη προερχε-
ται απο τις παραδοχες
.
ΙΔ:Ορισμενες μας απωθουν,ορισμενες μας
ελκυουν οπως οι αιρεσεις της ορθο-δοξιας
.
ΙΕ:Ενα απο τα κριτηρια της αξιολογησης των
συστηματων ,θα ηταν η αληθοφανεια τους
.
ΙΣΤ:Ενα συστημα δεν ειναι τιποτα αλλο παρα
η υπαγωγη του σ'ενα αλλο
.
.
Γραφη Β
.


Α:Σκεφτομαστε στη θριαμβευτικη επιστροφη
της ζωγραφικης
.
Β:Ριζικη αλλαγη της προ-οπτικης
.
Γ:Η ζωγραφικη εγινε η κυριαρχη ιδεολογια
.
Δ:Παρ'ολη τη φαντασια παραμενει μορφικη
.
Ε:Πιο σοβαρες καποιες ερωτησεις ηθικης
.
ΣΤ:Η εκφραση της τεχνης φερνει μεσα της το
θεατρικο στοιχειο
.
Ζ:Ενα ανοιγμα σ'εναν νεο κοσμο,αυτο εχουμε
αναγκη
Η:Πριν το περιφημο προβλημα:''επιστροφη
στη ζωγραφικη''
.
Θ:Μια τεχνη ,που θα ξεπερνουσε τα ορια της
πληροφορησης
.
Ι:Οτι θελουμε ειναι να περιγραψουμε ,οχι να
εξηγησουμε
ΙΑ:Τι μου διδασκει,εκτος απο αυτο
.
ΙΒ:Ενα διαφορετικο ειδος ομιλιας
.
ΙΓ:Ενας αισθανεται οτι αυτο δεν μπορει να
ειναι μια προταση
.
ΙΔ:Πρεπει να κανουν εφευρεσεις σαν τους
εφευρετες
.
ΙΕ:Το βρισκω δυσκολο να ξεχωρισω το εσω-
τερικο απο το εξωτερικο
.
ΙΣΤ:Εχοντας μαθει μια τεχνικη εμεις την
αλλαζουμε αφου βλεπουμε αυτη την εικονα
.
.


Γραφη Γ
.
Α:''Αυτο,θα ειναι σαν αυτο'' η' ''αυτο,πρεπει να
ειναι σαν αυτο''
.
Β:''Αν εσυ ακολουθησεις τον κανονα,τοτε πρεπει
να ειναι σαν αυτο''
.
Γ:Δεν μπορει κοιτωντας μια φωτογραφια να σε
οδηγησει σε κατι;
.
Δ:Η εικονα με βοηθησε να κανω μια επινοηση
.
Ε:Φαινεται να μην διαπραγματευονται ουτε με
σημεια ουτε με ανθρωπινα οντα
.
ΣΤ:Ουσιαστικα ειναι ακομη το ιδιο
.
Ζ:''Ειναι πληρως διαφορετικο''
.
Η:Καθε εικονα αλλαζει την αντι-ληψη της αλλης
.
Θ:''Οχι,εκεινο δεν ειναι αρκετο''
.
Ι:Να αποφυγω την αντι-φαση,να φιλοσοφησω
.
ΙΑ:Ποσο χρειαζεται να εχουμε μια εννοια της
''προτασης'' για να καταλαβουμε
.
ΙΒ:Περα απο το δυσ-νοητο υπαρχει καθαροτητα
.
ΙΓ:Το ορισμενο δεν μπορει να πιασει[αρπαξει]
το μη-ορισμενο
.
ΙΔ:Η ψυχολογικη τεχνη της κατανοησης
.
ΙΕ:Περιγραφει εναν ιδιαιτερο συλλογισμο
.
.


ΙΣΤ:Πως ειναι δυνατον να εχεις μια εννοια και
να μην ειναι ξεκαθαρισμενη η εφαρμογη της
.
.
Θεωρια Α
.
Α:Δηλαδη,τα αντικειμενα δεν ειναι καθολου
αντικειμενα
.
Β:Ενας τροπος να δια-φωτισθει η φυση
.
Γ:Το απειροστο προτεινομενο με διαφορετικο
τροπο
.
Δ:Το αντικειμενο ειναι ενα ''αυταρκες '' αντι-
κειμενο
.
Ε:Δεδομενων δυο εικονων,εμεις συζητουμε αν
εχουν καποια συναρτησιακη σχεση
.
ΣΤ:Ετσι παιρνω το προβλημα να ειναι γενικο,
οχι ειδικο στη φιλοσοφια
.
Ζ:Με πληρη ελευθερια,χωρις οποιαδηποτε με-
οδο κατασκευης
.
Η:''Καθετι,που εχω πει ειναι αληθινο η'ψευτικο''
.
Θ:Μπορει ν'αποδειχθει η υπαρξει του αντικει-
μενου χωρις να ορισθει;
.
Ι:Ειναι εντελως ασχετο αν μια ''εκλογη'' υπαρχει
ΙΑ:Δεν υπαρχει τιποτα προ-φανες
.
ΙΒ:Αυτα δεν περιεχουν μια πληρη περιγραφη
του κοσμου
.
ΙΓ:Η φωτο-γραφια συνεπαγεται,τα πραγματικα
αντικειμενα μπορει να ειναι καλα ταξινωμημενα
[οργανωμενα ]
.
.


ΙΔ:Η ''φυσικοτητα'' των εικονων
.
ΙΕ:Ενας νομος θα ηταν εγκυρος σε ολα τα
σημεια του χωρου και του χρονου
.
ΙΣΤ:Πανω σε ποια λογικη βαση καποιος μπο-
ρει να διαλεξει αναμεσα σε δυο θεωριες
.
.
Θεωρια Β
.
Α:''Μια φορα,που εσυ το καταλαβες,βλεπεις
οτι ειναι αληθινο''
.
Β:Αν μια ''ονοματοποιεια '' εχει επιβληθει
τοτε προκυπτει ενα συστημα αφηγησης
.
Γ:Αν ο,τι ειναι ειναι,τοτε ειναι πραγματικο
.
Δ:Παρα ενα αντικειμενο σκεψης
.
Ε:Οπως καθε φιλοσοφια ειναι μια εικονα
[αδιαφορα πιστη η' οχι]του δικου μας κοσμου
.
ΣΤ:Οπως η συντηρηση μια φοβερης αληθειας
.
Ζ:Τιποτα απο αυτο δεν ειναι αυστηρα
δια-νοητικο
.
Η:Ο ανθρωπος ,που ζει μεσα στον κοσμο του
Ηρακλειτου
.
Θ:Η τεχνη ειναι παντοτε μια πραξη
.
Ι:Το [φημισμενο] προβλημα του ορθολογισμου
του πραγματικου
.
ΙΑ:Αληθεια του φαινομενου-Αληθεια του λογου
.
.


ΙΒ:Οι αιρεσεις ειναι οι μεταβλητες της
ορθο-δοξιας
.
ΙΓ:Οπως να ηταν μια συνδιαστικη τεχνικη
.
ΙΔ:Το σχεδιο[λογικο] με το σχεδιο[οντο-
λογικο]
.
ΙΕ:Υπαρχουν διαφορετικες ερμηνειες ,καθε
μια επιβαλει μια διαφορετικη φιλοσοφια
.
ΙΣΤ:Ποια εξηγηση προτιματε;Η μετα-φυσικη
ειναι κλαδος του φανταστικου
.
.
Θεωρια Γ
.
Α:Ψαχνω [Γυρευω ] την αισθητικη αυτη
καθ'αυτη και οχι την περιγραφη του
χωρου και του χρονου
.
Β:Αντιμετωπιζει '' εκει'' το ''ειναι-εδω ''
[μεταβατικη χωρο-γραφια]
.
Γ:Ο ποιητης δια-τρυπα την αληθεια
Δ:Οπως καποιο πραγμα,που οριζεται
''αισθηση σκεψης''
.
Ε:Να εισαι:να βρεις τον Αλλο
.
ΣΤ:Το πρωτο: ο μυθος ,το δευτερο: η διη-
γηση,το τριτο: η αληθεια
.
Ζ:Καποιες ''μεταφορες'' ισως ειναι οι εικονες
της λεπτομερειας
.
.


Η:Η βεβαιοτητα οτι ολα εχουν [φωτο]-γραφει
.
Θ:Μια μετα-φυσικη κατασκευη η' ενα
δια-νοητικο προβλημα
.
Ι:Η εκτυλιξη των περιπετειων του δια-φωτισμου
.
ΙΑ:Εκει,που ο ανθρωπος ερωτα
.
ΙΒ:Ενας λαβυρινθος ενος μυστικου[μη φωτεινου]
σχεδιου
.
ΙΓ:''Εχω φτασει να αισθανομαι δυο ματια''
.
ΙΔ:Το φανταστικο στηριζεται στην επι-νοηση
.
ΙΕ:Μια αισθητικη της αφηγησης
.
ΙΣΤ:Η διακριση αναμεσα ''πραγματικο/μη-
πραγματικο''
.
.
.
.
.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ-ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ
.
PHOTOS-
FROM  MY  PHOTOS  SELECTION  [1]
Photo and texts by c.n.couvelis
Φωτογραφιες -κειμενα:χ.ν.κουβελης
.
[from ''PHOTO-GRAPHY  THEORY'']
[απο ''ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ''
Photo-Documentairy[Φωτο-Ντοκυμαντερ]
.
.
Στις φωτογραφιες ντοκυμαντερ εκτυπωνεται το πραγματικο
στιγμιαιο,οπως παρουσιαζεται απροετοιμαστο εκεινη τη
στιγμη.Ο φωτογραφος σαν τον κυνηγο εχει ετοιμη τη φωτο-
γραφικη μηχανη-οπλο να στοχευσει[να συλλαβει] φευγαλαια
[σε μεταβολη]εικονα του  πραγματικου χωρου και χρονου.
Η ληψη της εικονας δεν προετοιμαζεται,ουτε  σκηνοθετειται
η μορφη και το περιεχομενο της.Αμεση καταγραφη της
σκηνης που εκτυλισεται[κινητη η' ακινητη]μπροστα του
[π.χ τα δυο σκυλακια παρουσιαστηκαν ξαφνικα και ηθελαν
να παιζουν μαζι μου-ειδα τα οργωμενα χωραφια ,σταματησα
το αυτοκινητο και πηρα τη ληψη-το ιδιο και με το αυλακι-
την εκκλησια-το γηπεδο-στη φωτογραφια της  παραλιας της βελας
το μοσχαρι και το παλιο λεωφορειο[τωρα ειναι,αυριο δεν ειναι],
το σκυλι στο μαντρι με τα σχισμενα δερματα στις ελιες,το δεμενο
γαιδουρακι,...,
 Στη φωτογραφια -ντοκυμαντερ η φωτογραφικη μηχανη σαν
στυλο[φωτο-στυλο]καταγραφει αυτο που βλεπει το ματι.
Η τεχνικη,η αισθητικη,το υφος, ειναι δευτερευοντα.Προεχει η
Συλληψη του Στιγμιαιου.Η Συλληψη του Στιγμιαιου του
Πραγματικου απο τη Στιγμιαια [ακατεργαστη εκεινη τη στιγμη]
Εμπνευση του Φωτογραφου.
Καλη η'κακη η φωτογραφια,δεν εχει αυτο σημασια.Μεγαλυτερη
σημασια εχει ''Αυτο,που Ειδες εκεινη τη Χρονικη Στιγμη,
και Ειναι[Τουλαχιστον κατα μεγαλο  πσοοστο Ειναι]στη
Φωτογραφια Ακριβως οπως Ηταν τη Στιγμη που το Τραβηξες''.
Φιλοδοξη[και Υπεροπτικη] Φωτογραφιση;Ισως.
Ομως Ειναι Φωτογραφιση σε Αντιστοιχια με την εξ ισου[και σε
ανωτερο βαθμο]Φιλοδοξη και Υπεροπτικη Πραγματικοτητα.
Αυτες οι Φωτογραφιες-Ντοκυμαντερ ισως δεν ειναι τιποτα αλλο
παρα ακριβως Φωτογραφιες οπως ολες οι Φωτογραφιες ειναι
ακριβως Φωτογραφιες,και τιποτα αλλο .
Αν σκεφτει κανεις ποσες εικονες[δυνητικες φωτογραφιες]
βλεπει το ματι του καθε ανθρωπου καθημερινα,και ειτε τον αγγι-
ζουν βαθεια η' ειτε αδιαφορει.
Η Φωτογραφιση λεει:''Δες Αυτο,που το Ειδε και το Κατεγραψε
ενας Συν-ανθρωπος  Σου Για Σενα''[Πως το Ειδε και Πως το
Κατεγραψε,θα συμπληρωνα ]
Η Φωτογραφια ειναι η Ανθρωπινη Κατασταση της Επικοινωνιας
των Ανθρωπων.[Μια απο τις Καταστασεις Επικοινωνιας,με
μεγαλη βαρυτητα  στον Ανθρωπο και στην Κοινωνια του.Στον
Κοσμο του]
Επικοινωνω σημαινει Γνωριζω
[Φωτογραφω σημαινει διαμεσολαβω [βοηθω] στη Γνωση]
.
.
.
στη παραλια της Βελας[Αστακος]Καλοκαιρι
.

αμυγδαλιες[αμυγδαλοστασι]προς τ'αμπελια[Μαχαιρα Ξηρομερου
αρχες Ανοιξης
.
δυο σκυλακια μ'ακολουθουν[μετα τον Μαραθια στο δρομο προς Βελα]Αστακος
.

η Παναγια στο χωριο Λεσινι[Μεσολογγιου] βυζαντινη εκκλησια
.

θερισμενο χωραφι[τοπιο στην αρχη του Βαλτου [Λεσινι Αστακου]
στο δρομο απο Αστακο προς Μεσολογγι[λιγο πριν στριψεις για τη
Χρυσοβιτσα
.

αυλακι με νερο στο γεφυρακι[στο δρομο μετα τη Γουριωτισα προς τα Οχθια
και το Αγρινιο[Αιτωλοακαρνανια]
.

γηπεδο[Κατακολο]Ηλεια[Καλοκαιρι Αυγουστος 2008]
.

αμυγδαλια και το βουνο [στο Δραγαμεστο]Αστακος
.

 
οργωμενο χωραφι[τοπιο στο δρομο προς Αιτωλικο και Μεσολογγι]
Νεοχωρι Μεσολογγιου
.

στα περιοχη Δασκαλεικα,στις ελιες[κοντα σο Βασιλοπουλο]στο δρομο απο
Μαχαιρα  προς τον Αστακο ]
.

βαρκα[Κατακολο]Ηλεια[Καλοκαιρι Αυγουστος 2008]
.

Παρθενων[Ακροπολη Αθηνων]Αθηνα
.

αποψη της Αθηνας[15 Οκτωβριου 2008][απο την Ακροπολη] με την Αρχαια
Αγορα και τη Στοα του Ατταλου[
.

προς τα ανατολικα τοιχος  σπιτιου[στο παλιο χωριο του Βασιλοπουλου
[Ξηρομερου]
.

δεμενο γαιδουρακι,Καλοκαιρι[στο δρομο προς τη παραλια της Βελας
[Αστακος]απο το δρομο του Βασιλοπουλο,στη διασταυρωση προς Βλυζανα
Ξηρομερο]τραβηγμενη την ιδια μερα με τη φωτογραφια της παραλιας της
Βελας
.

φυλλο μουριας[παραλια Αστακου]φθινοπωρο
.


Αγιος Γεωργιος[στο παλιο χωριο Βασιλοπουλο[Ξηρομερο]
.
.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου