I Am a Greek European Worldwidel Man-Now!- www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

I Am a Greek European Worldwide Man-Now!-

www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

Κυριακή 22 Ιουλίου 2018

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -ΙΟΥΛΙΑ ΚΡΙΚΡΗ,Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΒΛΥΖΑΝΑ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis- ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}

.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-ΙΟΥΛΙΑ ΚΡΙΚΡΗ,Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΒΛΥΖΑΝΑ
ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis-
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}
.
.
ΙΟΥΛΙΑ ΚΡΙΚΡΗ,Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΒΛΥΖΑΝΑ
ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis

βραδυαζοντας,λιγο μετα τις 9,φτασαμε στα Βλυζανα[το ονομα,πιθανον,απο τα αναβλυζον-
τα νερα της περιοχης],στην αρχη του χωριου στο καφενειο-ψησταρια του Νικου και της
Ιουλιας Κρικρη μας περιμεναν οι αλλοι,παρεα ειμασταν ο Γιωργος ο Αρης ο Τακης ο
Νεστορας κι εγω,στο τραπεζι που στρωθηκε κατω απ'τη κληματαρια συζητουσαμε κι
απο'κει αγναντευαμε απεναντι μας ανατολικα το θαυμασιο ορεινο τοπιο των Βλυζανων,
δεξια μας η απο δω μερια του βουνου της Βιτσης,δεξια,στο βαθος,φαινονταν η κορυφη
του Κομου,σερβιριστικαμε,σαλατα με ντοματα του κηπου τους,τηγανιτες πατατες,κι αυτη
φρεσκια του κηπου,φετα τυρι ντοπιο,τζατζικι,μελιτζανες σαλτσα,ψητο γουρουνοπουλο
απ'αυτα του χωριου,το κρεας λουκουμι κι η πετσα ζουμερη τραγανιστη,κρασι και μπυρα,
αριστερα μας,διακοσμηση,ενα παλιο αλετρι κι ενα παλιο γαλακτοδοχειο,πισω μας ο κηπος
και το παλιο σπιτι,και,φυσικα,παντου περιποιημενα λουλουδια σε γλαστρες,ειχε δροσια,στη
παρεα μας καθησαν κι ο Νικος κι η κυρα Ιουλια,κι απο μια τυχαια κουβεντα του Αρη για βιβλια,
'γραφεις βιβλια;'ρωτησε η κυρα Ιουλια,'γραφω κι εγω',κι απ'αυτο το 'γραφω κι εγω' εγινε μια
καταπληκτικη ανακαλυψη,'εχω ενα συρταρι,γεματο τετραδια',ζητησαμε να δουμε,μας εφερε
δυο,'καποιος μου πηρε ενα,το κρατησε πολυ καιρο,του το ζητησα και καποτε το'φερε,φοβηθηκα
πως το'χασα,αλλα εχω τοσα αλλα','παραμυθια'ειπε ο Νικος γελωντας,'γραφω διαφορα,παραμυ-
θια δικα μου,αλλα και παραμυθια που ακουσα,ακουω και γραφω,εθιμα,ο γαμος,οι δουλειες,
οπως γινονταν,πολλα',ο Τακης διαβασε μια σελιδα απο το ενα τετραδιο,ενα παραμυθι δικο της,
μια ομορφη κοπελα γινονταν γοργονα και κουνοντας δυνατα την ουρα της τρικυμιζε αγρια τη
θαλασσα τσακιζοντας τα καραβια και πνιγοντας τους ναυτικους,επειτα καθονταν στα βραχια και
βασανιζονταν πως ν'απαλλαγει απ'τη κακια της,...,η αφηγηση της μας αρεσε,'απο ποτε γραφεις;'
ρωτησαμε,'γραφω απο μικρη'απαντησε η κυρα Ιουλια,κι αυτα,κι αλλα πολλα,ακουστηκαν σ'ολη
τη διαρκεια της συζητησης μας μαζι της:'στο σχολειο εγραφα καλες εκθεσεις,κι οι δασκαλοι δια-
βαζανε τις δικες μου,στο δημοτικο μονο πηγα,ειχα δασκαλους τον Θεοτοκη[Θεοφιλη],τον Κατε-
ρινοπουλο,το Κατσακιορη,καταγομαι απ'τους Γεροπανεους,γεννηθηκα το 1957,τι δεν ειμαι
μικρη,ειμαι μεγαλη,με τον Νικο παντρευτηκαμε το 1980,εχουμε δυο παιδια',
εγω πηρα το δευτερο τετραδιο και το ξεφυλλιζα,'γραφω και ποιηματα,εχω και ημερολογιο απο
τοτε παλια,εγραψα κι οτι μου ειπε ο πατερας μου,εγραψα την ιστορια του παππου μου,ο
Μιλτος,που βλεπεις εκει,ειναι ο παππους μου,και για την Αγια Δευτερα εγραψα,[την εκκλησια,
βορεια του χωριου,που κτιστηκε πανω στα ερειπια του αρχαιου ναου του Ηρακλη,και σωζονται
αποσπασματα κιονων του],γραφω και διηγηματα,πιο μεγαλα,ενα συρταρι,πιο πολλα απο 15
τετραδια εχω γραμμενα','παραμυθια'επαναλαμβανει γελωντας ο Νικος ο αντρας της,'εσυ τα
διαβαζεις;'ρωτησαμε,'αυτος τα διαβαζει πρωτος'γελασε η κυρα Ιουλια,'εγω τα διαβαζω πρω-
τος',γελασε κι ο Νικος'ετσι γραφωντας η γυναικα σου ζει διαφορες ζωες και δεν εχεις μουρμου-
ρα','α ναι,δεν εχω,κοιμαμαι ησυχος',
[μου εκανε εντυπωση η συχνη χρηση στα λογια της του ρηματος γραφω,η πληρης ταυτιση της
μ'αυτο το ενεργητικο ρημα,που δειχνει την πραγματικη ουσια της υπαρξης της:Γραφω,Ειμαι
Εγω],
'εδω προκειται για πραγματικη λογοτεχνια,λογοτεχνη'σχολιασα'γραφει χρονια,οχι περιστασια-
κα,εχει τεραστιο εργο,κατι πρεπει να γινει ,να διαβαστει,να μην μεινει στο συρταρι',οι αλλοι
συμφωνησαν,ο Αρης,ευαισθητος σε τετοια ζητηματα,πηρε αμεσως τηλεφωνο τον γιο του
Σαββα,του ειπε την περιπτωση και να ενημερωσει καποιο καθηγητη του Πανεπιστημιου τι
μπορει να γινει,'αντε θα γινεις διασημη,θα ερθουν καναλια,θα φυγεις απο δω'ειπα γελωντας,
η κυρα Ιουλια αντιδρωντας αυθορμητα σ'αυτο  επιασε το χερι του Νικου και ειπε:'δεν τον
αφηνω',τρυφερη,συγκινητικη,συντροφικη στιγμη,
στη συζητηση ακουστηκε,απο τον αντρα της,πως ζωγραφιζει[αυτη η φυσικη ροπη των απλο-
ικων ανθρωπων να θεωρουν αυτα που κανουν απλα,σαν την αναπνοη τους,σαν το περπατημα
τους,πως τιποτα σπουδαιο δεν κανουν],'ναι,ζωγραφιζω'ειπε η κυρα Ιουλια,'εχει γεμισει το σπιτι
ζωγραφιες'γελασε ο Νικος 'δεν εχουμε τι να τις κανουμε',εγω τοτε σηκωθηκα να τις δω,μπηκα
μεσα στο μαγαζι,ομορφος ζεστος χωρος,με προσωπικο γουστο,,καποιοι πινακες γυρω-γυρω
ηταν κρεμασμενοι,τους φωτογραφισα με το κινητο,








ο Νικος μου τους εδειχνε,'αμα παω στ'Αγρινιο μου λεει να τις παρω πινακες να ζωγραφισει,
πανω στο σπιτι εχει πολλους',
φωτογραφισα και κατι παλια χαρονομισματα συγκεντρωμενα μαζι,




'τα λεφτα που'χαμε πρωτα'
μου'πε ο Νικος,'και δεν εχουμε τωρα'σχολιασα εγω και γελασαμε,
ηρθε μεσα κι η κυρα Ιουλια,της ειπα να ζωγραφιζει θεματα απ'το χωριο,'δηλαδη προσωπογρα-
φιες;', 'ναι,ανθρωπους,σπιτια,τοπια',
επιστρεψαμε στη παρεα,'πρεπει κατι να γινει'τους ειπα,'δεν μπορω να καταλαβω γιατι δημοτι-
κα,γυμνασιο ,λυκειο Αστακου,πολιτιστικοι συλλογοι,δεν ενδιαφερονται,τι συμβαινει στη περιο-
χη,στα χωρια,να μην ψαχνουν ν'ανακαλυψουν,κριμα να χαθει αυτο το εργο,να μην το δει και να
μην το διαβασει ο κοσμος,να μεινει στο συρταρι',ολοι συμφωνησαν,
ειπα,εκτος απο εκδοση βιβλιων,[που,προσωπικα,για διαφορους λογους δεν την θεωρω,σημερα,
στη συγχρονη εποχη,απαραιτητη],να δημιουργηθει ενα internet site της συγγραφεας Ιουλιας
Κρικρη[αφου αυτη,οπως ειπε,δεν κατεχει την τεχνογνωσια],να καταγραφει ολο το εργο της εκει,
γραφη και ζωγραφικη,να ταξινομηθει σε κατηγοριες [ποιηση,ημερολογιο,παραμυθια,αφηγημα-
τα,λαογραφια,μνημες,ζωγραφικη],επιπλεον να προστεθει σ'αυτο φωτογραφικο και αρχειακο
υλικο,διαφορα σχετικα ντοκουμεντα,και να παρουσιασθει με μορφη e-books,το κοστος ειναι
μηδαμινο,κι ειναι ευκολα προβασιμο σ'ολο το κοσμο,και να διαβασθει και να μελετηθει,
επειτα η συζητηση περιεστραφηκε στα πολλα αγριογουρουνα που εχει η περιοχη,
μετα τις 12 φυγαμε αφου ευχαριστησαμε τον Νικο και την κυρα Ιουλια για την αψογη φιλοξενια
'αυριο,θα σε βαλω στο internet'της ειπα γελωντας,γελασε κι εκεινη,
κι αυτο ,σημερα,εκανα,'το γοργον και χαριν εχει'
.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου