I Am a Greek European Worldwidel Man-Now!- www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

I Am a Greek European Worldwide Man-Now!-

www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ MOBY DICK ΤΟΥ HERMAN MELVILLE THE DISOLUTION OF MOBY DICK OF HERMAN MELVILLE-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}

.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ MOBY DICK ΤΟΥ HERMAN MELVILLE
THE DISOLUTION OF MOBY DICK OF HERMAN MELVILLE-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}
.
.

Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ MOBY DICK ΤΟΥ HERMAN MELVILLE
THE DISOLUTION OF MOBY DICK OF HERMAN MELVILLE-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis
http://www.gasl.org/refbib/Melville__Moby_Dick.pdf

διαβασα το σημειωμα:I would prefer not to,εγραφε,
χαμογελασα,
εμαθα απο εναν γνωστο μου ψυχιατρο,που με τροφοδοτουσε με ιστοριες ασθενων του για τα
διηγηματα και τα μυθιστορηματα μου,την παθιασμενη μονομανια του πολυεκατομυριουχου
για το μυθιστορημα Moby Dick του Herman Melville,
η πρωτη μας συναντηση εγινε στο κοτερο του,το Pequod ,'το ονοματησα απο το φαλαινοθηρι-
κο του Captain Ahab',μου ειπε,παρατηρησα πως κουτσενε ελαφρα απο το αριστερο ποδι,'ενα
ατυχημα στη θαλασσα΄,δεν ρωτησα λεπτομερειες,
φορουσε λευκο κουστουμι,πισω του ενας τεραστιος πινακας λευκο γκριζο,'η τεραστια λευκη
φαλαινα',ειπε,και συνεχισε,'θελω να διευθυνεται τη Βιβλιοθηκα και τις Εκδοσεις στο Ινστιτουτο
μου Moby Dick,η πειρα σας ως συγγραφεας θα σας βοηθησει να ανταποκριθειται στο επακρον',
μου προσφερε για τη θεση αυτη ενα αρκετα μεγαλο μισθο,δεχτηκα,
'δεν σας κρυβω' μου ειπε χαμογελωντας αινιγματικα, 'πως δεν θα μου φαινονταν καθολου πα-
ραξενο να μου απαντουσατε I would  prefer not to','μα δεν ειμαι ο Bartleby' ειπα,'δεν θα το
προτιμουσα αυτο',
την επομενη μερα πηγαμε στο Ινστιτουτο Moby Dick,ενα πραγματικα εντυπωσιακο κτιριο,
θαυμα αρχιτεκτονικης,στο σχημα μιας τεραστιας φαλαινας,λευκο γκριζο γυαλι,
'μου στοιχισε πανω απο δεκα δισεκατομυρια' μου ειπε,'θελω να περιεχεται,κυριολεκτικα μεσα
στη κοιλια του κητους,οτιδηποτε σχετιζεται με το Moby Dick του Herman Melville,απο το πιο
σημαντικο και σπανιο μεχρι το πιο ασημαντο και συνειθισμενο,απο το αριστουργημα εως το
κιτς,το κτιριο εχει εκατο υπεργειους και εκατο υπογειους οροφους',
πεντε ωρες με περιηγουσε σ'αυτο,
'εδω στο Auditorium ακους σε ολες τις γλωσσες το μυθιστορημα Moby Dick or The Wale,
μεταφρασμενο απο την εκδοση στην Αγγλια στις 18 Οκτωβριου και στις ΗΠΑ στις 14 Νοεμ-
βριου 1851',
στον 20ο υπεργειο οροφο υπηρχε εγκατασταση με την κινηματογραφικη ταινια Moby Dick
του Τζον Χιουστον,,με τον Γκρεγκορυ Πεκ στο ρολο του Captain Ahab,ταινια του 1956,
οι τοιχοι και η οροφη ηταν χωρισμενοι σε οθονες οπου εξελισσονταν η ταινια,με δεκα δευτε-
ρολεπτα διαφορα η μια απο την αλλη,
στο εκατοστο υπογειο σε εικονικη πραγματικοτητα αντιμετωπιζες την τεραστια οργισμενη και
εκδικητικη λευκη φαλαινα,
δειπνισαμε στον εκατοστο υπεργειο οροφο,ωμο κρεας φαλαινας καρυκευμενο με τριμενη ριζα
του γιαπωνεζικου φυτου wasabi και σογια σως,
'η φαλαινα αυτη' με πληροφορεσε,'εχει μηκος πανω απο 30 μετρα και ζυγιζει πανω απο 40 το-
νους,καταδυεται κατω απο 2000 μετρα βαθος,τρωει τεραστια καλαμαρια',
απο την αλλα μερα ανελαβα την Βιβλιοθηκη του Ινστιτουτου Moby Dick,στον 87ο υπεργειο
οροφο,η οποια θα περιεχει οτι εχει εκδοθει,και θα εκδοθει,σχετικα με το Moby Dick,επισης
ξεκινησα τις παραγγελιες μεταφρασεων του Moby Dick σε ολες τις γλωσσες,και εκδιδοντας τες,
στον 1 χρονο ειχα εκδοσει,121 στα ελληνικα,203 γαλλικα,187 στα ισπανικα,152 στα ρωσικα,711
στα κινεζικα,95 στα πορτογαλικα,201 στα γιαπωνεζικα,130 στα λατινικα,59 στα πολωνικα,45 στα
σουηδικα,34 στα αραβικα,...,συνολο 100.000 μεταφρασεις του Moby Dick,
τοτε ηταν που σκεφτηκα το βιβλιο Moby Dick του Herman Melville σαν τη τεραστια λευκη φα-
λαι να,και ηθελα να το καταστρεψω,αυτο ηταν το παθος μου,πιστευα πως καποια λεξη του,δεν
ηξερα ποια,αν την αφαιρουσα απο την εκδοση του τοτε αυτο θα κατερρεε,κι αρχισα να το εκδι-
δω συνεχως αφου ειχα αφαιρεσει μια λεξη του,
10 χρονια περασαν και δεν το καταφερα,1 εκδοση καθε μηνα,το χρονο 12,120 εκδοσεις στα 10
χρονια,
η αποτυχια δεν με απογοητευσε,αντιθετα συνεχισα πιο παθιασμενα,
διπλασιασα τον αριθμο εκδοσεων ανα μηνα,επειτα τον τριπλασιασα,το τετραπλασιασα,τον
πενταπλασιασα,..,μεχρι που εφθασα καθε ωρα,καθε μιση ωρα,καθε τεταρτο της ωρας,χωρις
να εχω αποτελεσμα,
μια νυχτα ειδα στο ονειρο μου πως ημουνα στο γραφειο της βιβλιοθηκης και διαβαζα το Moby
Dick,χωρις να καταλαβω μπηκε μεσα ενας απο τους υπαλληλους μου και μου πηρε απο τα χερια
το βιβλιο,εγω αιφνιδιαστικα και δεν προλαβα να αντιδρασω,αυτος το ανοιξε σε καποια σελιδα
και διεγραψε με το μολυβι του μια λεξη,εκλεισε το βιβλιο και μου το εδωσε,'I would prefer not
to'τον ακουσα να λεει,'δεν θα το προτιμουσα αυτο,την 11η λεξη στον στιχο 24 στη σελιδα 237 '
φευγοντας σταθηκε στη πορτα,πριν βγει,και ειπε,'με λενε Bartleby',
ανοιξα το βιβλιο κι ειδα ξεφυλλιζοντας μοναχα κενες λευκες σελιδες
οταν ξυπνησα πηγα αμεσως στο Ινστιτουτο και εκδοσα το Moby Dick αφαιρωντας την 11η λεξη
απο τον 24ο στιχο της 237ης σελιδας του βιβλιου Moby Dick,εκδοσης 1851,
δεν ειδα καμια αλλαγη,
παρεμεινε το ιδιο βιβλιο,μονο που στην 237η σελιδα στον 24ο στιχο ελειπε η 11η λεξη,μια αση-
μαντη λεξη,που κανενας αναγνωστης δεν αντιληφθηκε,
ομως επεμενα,
χιλιαδες εκδοσεις του Moby Dick δεν ειχαν την 11η λεξη στον 24ο στιχο στην 237η σελιδα,
περασαν 15 χρονια,
σημερα πρωι,επιτελους,ελαβα το σημειωμα του εργοδοτη μου
'I would prefer not to' γραφει,
πετυχα τη διαλυση του Moby Dick,
και φυσικα περιμενω την απολυση μου
.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου