I Am a Greek European Worldwidel Man-Now!- www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

I Am a Greek European Worldwide Man-Now!-

www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

Πέμπτη 17 Αυγούστου 2017

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -SI. MI CHIAMANO RENATA TEBALDI VOCE D'ANGELLO- ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}

.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
-SI. MI CHIAMANO RENATA TEBALDI VOCE D'ANGELLO-
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}
.
.

Renata Tebaldi-soprano-c.n.couvelis χ.ν.κουβελης

SI. MI CHIAMANO RENATA TEBALDI VOCE D'ANGELLO-c.n.couvelis χ.ν.κουβελης

διαλεξε ενα δισκο απο τη δισκοθηκη  και τον εβαλε στο pick up,'La Cioconda του Amilcare
Ponchielli,η ερμηνεια της Callas ειναι η πιο καλη,ανεπαναληπτη,δεν συμφωνεις;'με ρωτη-
σε,'παντα ανοιγα το ραδιοφωνο'συνεχισε,ν'ακουσω τις εκτελεσεις της',γελασε,'θελεις
Champagne η' Coca Cola;','Cognac',απαντησα,
η Renata Tebaldi διαλεξε Coca Cola,κουτσενε ελαφρα,'τριων χρονων επαθα πολυεμυλιτιδα'
ηρθε και καθησε στον καναπε απεναντι μου,'οι γονεις μου χωρισαν πριν γεννηθω,ο πατε-
ρας μου ηταν τσελιστας κι η μαμα νοσοκομα'ηπιε Coca Cola,'φυγαμε με τη μαμα απο το
Pesaro και μειναμε στη γιαγια στο Langhirano',
ο δισκος 75 στροφων τελειωσε,
'ολη η κοντρα με την Maria ηταν κατασκευασμa των magazines και των fans,οι φωνες
μας αλλωστε ηταν διαφορετικες',
Sì. Mi chiamano Mimì,ma il mio nome è Lucia.La storia mia è breve.A tela o a seta ricamo
in casa e fuori Son tranquilla e lieta ed è mio svago far gigli e rose.
ναι,με φωναζουν Μιμι,μα τ'ονομα μου ειναι Λουτσια,η ιστορια μου ειναι συντομη,στο
πανι και στο μεταξι κεντω στο σπιτι κι εξω,ειμ'ηρεμη κι ευτυχισμενη κι η ευχαριστηση μου
ειναι να φτιαχνω κρινα και τριανταφυλλα,
τραγουδησε,
'ειναι η Mimi απο την La Boheme του Giacomo Puccini'
Mi piaccion quelle cose che han si dolce malia,che parlano d'amor, di primavere,
che parlano di sogni e di chimere,quelle cose che han nome poesia...,
εμε παθιαζουν αυτα τα πραγματα  που'χουν τοση γλυκεια γοητεια,που για τον ερωτα
μιλουν,για την ανοιξη,που για ονειρα και χιμαιρες μιλουν,αυτα τα πραγματα που'χουν
τ'ονομα ποιηση
συνεχισε,
'εγω ειμαι λυρικη σοπρανο κι η Callas δραματικη,εγω εχω καρδια,cuore,κι εκεινη εχει
ψυχη,anima',
'Κυρια Tebaldi πως ξεκινησε αυτη η  υποτιθεμενη,αλλα και πολυδιαφημιζομενη,μουσικη
σας κοντρα;',τη ρωτησα οσο ευγενικα και διακριτικα μπορουσα,
'θα σας πω',μου απαντησε αμεσως χωρις να διστασει,'το 1951 σε ενα recital μαζι με την
Callas στο Rio de Janeiro της Βραζιλιας,εγω εκανα δυο encore,ενω η συμφωνια μεταξυ μας
ηταν να μη κανουμε κανενα,αυτο ηταν anfair εκ μερος μου,της ζητω,ειλικρινα,συγνωμη,
ματαιοδοξια σιγουρα' ,
γελασε,'σας αρεσε το Cognac;',με ρωτησε,'το ιδιο με τη Champagne,' απαντησα χαμογε-
λωντας,
'ειστε πολυ ευγενικος,σας ευχαριστω',
'η Callas',συνεχισε η Tebaldi,'ειπε στον δημοσιογραφο του Time magazine,πως το να
συγκρινεις την Callas με την Τebaldi ειναι σαν να συγκρινεις την  Champagne με το
Cognac,ενας παρισταμενος ειπε 'με την Coca Cola',κι αυτο εγραψε ο δημοσιογραφος,
Coca Cola αντι Cognac',
με κοιταξε,'θελετε αλλο ενα cognac;'
,'Coca Cola',απαντησα,
μου σερβιρε τη Coca Cola,'τη συγκριση με την Coca Cola'ειπα'τη βρισκω πολυ πιο σωστη',
με κοιταξε με απορια,
'η Coca Cola'συνεχισα,'ειναι ενα absolute pop symbol στην Αμερικη,ενα θα ελεγα too much
verismo object, κι εσεις  η Renata Tebaldi ειστε μια absolute verismo lyrical soprano  και
μαλιστα η Miss Sold Out στην New York Μetropolitan Opera,ενω η Maria Callas ειναι μια
absolute bel canto dramatic soprano στην La Scala του Μιλανου',
'συμφωνω  μαζι σας,ευστοχη η παρατηρηση'μου απαντησε,'παντως ,εγω,να ξερετε,δεν θα
τραγουδουσα ποτε εναντιον καποιου,γιατι θελω να τραγουδω για καλλιτεχνικους μονο
λογους'
και συνεχισε'η Maria το 1968 με επισκεφτηκε στην Μetropolitan Opera μετα την παρα-
σταση της  Adriana Lecouvreur του Francesco Cilea',
Ecco la Luce, che mi seduce,che mi sublima, ultima e prima luce d’amor…
Sciolta dal duolo, io volo, io volo,come una bianca colomba stanca, al suo chiaror,
να το φως,που με μαγνητιζει,που μ'εξυψωνει,το τελευταιο και πρωτο φως του ερωτα,
απολυτρωμενη απ'τη θλιψη,πετω,πετω,οπως μια λευκη περιστερα κουρασμενη,στο χλωμο
φως',
τραγουδησε,
'οι βιολετες που δηλητηριασαν την Adriana,Poveri fiori, gemme de’ prati,pur ieri nati, oggi
morenti,quai giuramenti d’infido cor!φτωχα λουλουδια,στολιδια σε χλωρο λιβαδι,
χθες γεννημενα,σημερα μαραμενα,οπως της απιστης καρδιας οι ορκοι',
με κοιταξε,
'ελα ας συνελθουμε'ειπε,
γελασε,'για φαντασθητε,εκει στο καμαρινι η Maria ηπιε Coca Cola κι εγω  Champagne',
εβαλε Coca Cola στο ποτηρι μου,και με ρωτησε αν εχω παιδια,
'εγω δεν ποτε παντρευτηκα'συνεχισε,'δεν μπορει να εισαι ταυτοχρονα συζυγος,μητερα και
τραγουδιστρια,να ταξιδευεις,να λειπεις συνεχως και τα παιδια σου να μεγαλωνουν με τις
ντανταδες,ξερετε πως θα με φωναζαν;Renata αντι μαμα',
'ναι,αλλα Renata Tebaldi Voce d'Angello!'απαντησα,
χαμογελασε,'λετε,για την εκφραση του πολυαγαπημενου μου Maestro Arturo Toscanini'
σταματησε,φανερα συγκινημενη απο τις αναμνησεις,'ηταν 11 Μαη του1946,τοτε ημου 24
χρονων,στην ανακαινισμενη μετα τον β' παγκοσμιο πολεμο La Scala ο maestro με εμπι-
στευθηκε να τραγουδησω το soprano μερος του Te Deum απο το Requiem του Verdi κι επι-
σης την Preghiera,την Προσευχη,απο την opera Mose in Egitto του  Gioachino  Rossini,
και,θυμαμαι,με εβαλε να τραγουδησω ψηλα  πανω σε μια εξεδρα,ωστε η φωνη να ερχεται,
να κατεβαινει ψηλα απ'τον ουρανο στη γη,σαν voce d'angello,ετσι ειπε ο maestro,
Dal tuo stellato soglio,signor, ti volgi a noi:pietà de' figli tuoi,del popol tuo pietà!',
'κυρια Tebaldi,θα θελετε να μου τραγουδησετε  την Preghiera;',της ζητησα,με θερμη,
σχεδον τρεμοντας απο την επιθυμια,
με κοιταξε,'πρεπει να ξερετε πως η φωνη μου δεν ειναι πια η ιδια,εχει βαρυνει',απαντησε
χαμογελωντας,
'ομως,μην ανησυχητε,την Preghiera θα την ακουσετε στην αυθεντικη της εκτελεση το  1946
στη La Scala με τη διευθυνση του θεικου maestro Arturo Toscanini',
'σας ευχαριστω παρα πολυ κυρια Renata,μεγαλη μου τιμη'απαντησα,συγκινημενος,
η κυρια Renata Tebaldi σηκωθηκε απο τον καναπε και κουτσενοντας ελαφρα πηγε στη
δισκοθηκη ,εκει βρηκε τον δισκο και τον τοποθετησε πολυ προσεκτικα στο pick up να
παιξει τη μουσικη
Dal tuo stellato soglio,Signor,ti volgi a noi!
Pietà de' figli tuoi!Del popol tuo pietà!
απ'τον αστρικο σου θρονο,Κυριε,στρεψου σε μας!
Ελεος στα παιδια σου!Στο λαο το ελεος σου!

ακουσα!
'La Renata Tebaldi e La Voce d'Angello,perdonami Maria Callas mia Casta Diva'
ομολογησα βαθεια μεσα απο τη καρδια μου,profondamente in cuore,
'Voce d'Angello'
.
.
Preghiera,opera Mose in Egitto , Gioachino  Rossini
Arturo Rossini: Dal tuo stellato soglio - ArturoToscanini RenataTebaldi Pasero
Renata Tebaldi, Pasero, Malipiero la Scala The inaugural concert 11th May 1946
https://youtu.be/eFUK4koh0qk


.
.
Renata Tebaldi "Si mi chiamano mimi" La Boheme, Giacomo Puccini
The Bell Telephone Hour. Donald Voorhees, conductor. 1957-58
https://youtu.be/4om37C0gOc4


.
.
Renata Tebaldi: Cilea - Adriana Lecouvreur, 'Io son l'umile ancella'
https://youtu.be/_k2KMZ-VjZM


.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου