Πέμπτη, 3 Ιουνίου 2010

ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΤΩΝ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΜΙΑΣ 15-χρονης ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ [ Μερος Α']

.
.
Μερος Α'.
Ενα Αποσπασμα Απο Το Τετραδιο Των
Εκθεσεων Μιας 15-χρονης μαθητριας
το 1984

.
.[Μεσα σε παρατημενα χαρτοκιβωτια με σχο-
λικα βιβλια βρηκα το τετραδιο των εκθεσεων]
Απο το ...μακρυνο 1984 [ οπως το ''1984'' του
Τζορτζ Οργουελ ] οι μαθητικες εκθεσεις μιας
15 χρονης μαθητριας.
Ενα Δυνατο Ντοκουμεντο Ψυχογραφημα,
Ιδεων,Πολιτικων και Κοινωνικων Θεσεων,
Ονειρων ,Διαμαρτυριων,Καταγγελιων,
Μαρτυριων,Συναισθηματων,Απογοητευ-
σεων και Προσδοκιων ,Συγκρουσεων,Επα-
ναστασεων,Προσωπικη Πικρα αλλα και
Θεληση για Συλλογικοτητα , Αξιοπρεπεια,
Προσφορα και Θεληση, Απαιτηση για
Εκσυχρονισμο Παντου και σε ολα,Γεννια
που Διεκδικει, για τον Εαυτο της και για
τους Αλλους
[Αντεγραψα το κειμενο αυτης της μικρης
μαθητριας [στα προθυρα της Εφηβειας]
χωρις καμια παρεμβαση και αλλαγη ]
Η Γοητεια του Πρωτου Αλματος στη
Κοινωνικη Ζωη [ και στη Ζωη Γενικοτερα]
Ποσο Αληθεια θα ενιωθε ικανοποιημενος
απο τετοια Κειμενα-Μανιφεστα ο Αριστο-
τελης;
Η Πρωτη Θεμελιωδη Αρχη της Μυησης
στο Μεγιστο Αγαθο της Πολης .
Καθε στιγμη να Νεωτεριζουμε με
Μετρο Ολων των Ανθρωπο.
.
.
Εκθεση 9η
Ταξη Γ2 Γυμνασιου
Αστακος :2/5/84
Θεμα:''Αν ειχαμε τη δυνατοτητα να καθορι-
σουμε τη συμπεριφορα των γονειων μας
πως θα τη θελαμε''
.
Προχθες ειχαμε οικιακα και η καθηγητρια
μας ελεγε οτι οι ανθρωποι κινουνται μηχα-
νικα,ειναι γεματοι αγχος και φοβο για το
αυριο που ξετυλιγεται μπροστα τους αβε-
βαιο και σκοτεινο.Οι μεγαλοι λεει μεταδι-
δουν την αγωνια τους και σε μας τους μι-
κρους,γιατι η οικογενεια ειναι το πρωτο
σχολειο του καθε παιδιου που θα γεννη-
θει αδυναμο μικρο και ανετοιμο να αντι-
μετωπισει τη ζωη.
Σ'αυτο συμφωνω και εγω.Καθε οικογενει-
α αναλογα με τη μορφωση της τις ικανο-
τητες της το οικονομικο την αφοσιωση και
την αγαπη που δειχνει στα μελη της προσ-
παθει να βοηθησει τα παιδια της οσο το
δυνατον περισσοτερο.
Ετσι[Αυτο] τουλαχιστον νομιζουν οι γο-
νεις.Τα παιδια να συμφωνουν αραγε; Ε-
γω παντως εχω διαφορετικη γνωμη γιατι
στις σχεσεις γονιων-παιδιων βασικο ρο-
λο παιζει ο χρονος,η διαφορα ηλικιας,
δευτερο ποσο προληπτικοι ειναι οι γο-
νεις δηλ αν γι'αυτους κριτης των εργων
τους και των ιδιων ειναι η κοινωνια και
πολλοι αλλοι παραγοντες μπορει να ε-
πηρεασουν αυτες τις σχεσεις.
Κι εγω με τον πατερα μου δε συμφωνου-
με σε πολλα ζητηματα-και λεω με τον
πατερα μου και οχι με τους γονεις μου
γιατι η μητερα μου εχει καταδικασει
μονη της τον εαυτο της,δεν εχει καθη-
σει ποτε και αυτη σαν μητερα να συ-
ζητησει με τα παιδια της,αλλα ακομα
παιρνει μια θεση ,μονη της κατωτερη
απο τον πατερα.Για παραδειγμα ο-
ταν συζηταμε κανει πως τα ξερει ολα
και λαθος να ειναι αυτος επιμενει ''α-
γυριστο κεφαλι'' που λενε και οταν
βρεθει σε καποιο αδιεξοδο και δει
οτι δεν θα τα καταφερει σηκωνεται
φευγει.Ε δεν ειναι τροπος για συζητη-
ση αυτος.Δε θα μπορουσαμε ομορφα
και ωραια να καθησουμε να συζητησου-
με το προβλημα που μας απασχολει να
συνεργαστουμε χωρις να μαλωσουμε
και να βρουμε μια θετικη λυση;
Πως να γινει ομως κατι τετοιο που
αυτος εχει ιδεες παλιου καιρου.Επι-
μενει πως δεν υπαρχει φιλια μεταξυ
δυο ατομων αντιθετου φυλου αλλα
μονο αγαπη και γι'αυτο λεει:προσεξε
μη σε δω με κανενα ''παιδι'' καηκες.
Οταν λεει παιδι εννοει βεβαια τα αγο-
ρια και αυτη του η ιδεα γινεται αιτια
να μαλωνουμε πολλες φορες.Επειδη
εχω εναν αδερφο πρεπει να τον προ-
σεχω γιατι αυτος θα με βοηθησει στη
ζωη ,λες και δεν μπορω εγω να σκε-
φτομαι και να προσεχω τον εαυτο
μου.Εχει την απαιτηση να σηκωθω
εγω να βαλω νερο στο γιο του και ας
ειναι αυτος ορθιος .Αμ δεν σηκωνου-
με.
Ε τι δηλαδη δεν μπορει να εκσυχρο-
νιστει και να καταλαβει τελος παντων
οτι εχουμε ισοτητα και ειμαστε ολοι
ισοι και οτι κατανοηση δεν θα υπαρ-
ξει ποτε οταν ο καθενας εχει τη δικη
του γνωμη και δικες του ιδεες και ου-
τε θα μπορεσει να βοηθησει τα παι-
δια του αν τα παει ετσι.
Ας ελπισουμε οτι καποτε μπορει και
οι γονεις ν'αλλαξουν μυαλα με τον
καιρο .Γιατι ισως αυτο να οφειλεται
στο οτι οι περισσοτεροι ''ιδιοτροποι''
γονεις εζησαν στα χρονια της μαυρης
κατοχης εζησαν την πεινα ,το φοβο
του πολεμου και τα βασανιστηρια του
εμφυλιου πολεμου και ισως -ισως λεω-
να θελουν να βγαλουν το αχτι τους.
.
.
οι παρατηρησεις στην εκθεση του
καθηγητη:
[Να μην χρησιμοποιεις τοσο μεγαλες
περιοδους.
Το περιεχομενο καλο.Γιατι ομως δεν
τονιζεις τις λεξεις σου;]
.
.
[Μετα απο 26 χρ0νια τι να'γινε αυτη
η 15- χρονη μαθητρια τι καταφερε,μεχρι
που πηγε τη ζωη της και τους αγωνες
της τωρα μια γυναικα 41 χρονων περι-
που με δικα της παιδια ισως;
Μια Ελαχιστη Ανωνυμη
η Ιστορια ]
.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου