I Am a Greek European Worldwidel Man-Now!- www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

I Am a Greek European Worldwide Man-Now!-

www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2009

Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ [ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ ] KARAGIOZIS




.
απο το ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ
ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ
.
Καραγκιοζης:Κολλητηρης , τι εργο θα παι-
ξουμε σημερα στο αξιοτιμον κοινον
.
Κολλητηρης:Αποψε το εργο ειναι , το εργο
ειναι, ειναι ...ειναι... δoς μου ενα ευρω να το
πω
.
Καραγκιοζης:[του δινει μια σφαλιαρα ]
Να , παρε μια προκαταβολη
.
Κολλητηρης:Τι βαρας .θα φωναξω τ'αδρε-
φια μου
.
Καραγκιοζης:Τι μας λες ,μας απειλεις, δεν
πα να φωναξεις και την μανα σου την Αγλαια
[του δινει αλλη μια σφαλιαρα] Αντε πες ποιο
εργο θα παιξουμε αποψε ,κι αργησαμε μωρε
γρουσουζη , παναθεμα τον πατερα σου
.
Κολλητηρης:Αποψε το εργο ειναι ...ειναι ,,,
[ξυνει το κεφαλι του]...ειναι...δεν θυμαμαι
.
Καραγκιοζης:[του ριχνει αλλη μια σφαλιαρα]
να , για να θυμηθεις
.
Κολλητηρης:[μυξοκλαιοντας]Το εργο αποψε
ειναι [ αποτομα δυναμωνει τη φωνη του ]
ο Καραγκιοζης Πλουσιος
.
Καραγκιοζης:Σιγα μωρε ,μην ακουσει η
Εφορια και πλακωσει εδω κι εχω
αδηλωτες τις φραντζολες ,που εκλεψα
απ'τον φουρναρη , στο χθεσινο εργο
.
.
Διονυσιος:Ο Καραγκιοζος ψυχουλα μου ,εγι-
νε παραλης ,Α νατος .Δεν μας μιλας τωρα
,σηκωσες ψηλα τη μυτη
.
Καραγκιοζης:Αν τη σηκωσα ,λεει,Νιονιο μου,
μυριζω κοκορετσι
.
.
Σταυρακας:[ μιλα στον Καραγκιοζη] Τωρα
μαγκα μου που'πιασες τη καλη και ξηγιεσε
φισκα το ταλερο , με δανειζεις αδερφακι μου
να ρεφαρω ο μορτης
.
Καραγκιοζης:Εδω το χρημα, Σταυρο ,μιλα
με για πολυυυ χρημα , εχω χρημα , κυλλαει
κι απ'τα παντζακια μου αφθονο , σκυψε
Σταυρο ,να μαζεψεις οσο θελεις κολλαριστο
[Κι οπως σκυβει ο Σταυρος για να μαζεψει,
του ριχνει μια κλωτσια ]
.
Σταυρακας:Τι βαρας ,ρε μουργο, μη μαχαι-
ρωθουμε
.
Καραγκιοζης:Σιγα τα αιματα,ψευτομαγγα.
Ν φωναξω τον λογιστη[φωναζει το Κολλητηρη]
Κολλητηρης
.
Κολλητηρης:[βγαινει εξω απο τη παραγκα]
Παρων
.
Καραγκιοζης:Γραψε Κολλητηρη 100 ευρω
δανειο στον Σταυρο .Σταυρο ,περνα απ'το
ταμειο αμα ευκαιρεσεις
.
Σταυρος:Φχαριστω μαγγα μου Καραγκιοζη ,
εισαι φινος ,ποτε να περασω να τα παρω
.
Καραγκιοζης:[κανει πως σκεφτεται ][μιλαει
σιγανα] Εχω συσκεψη με τον Υπουργο των
Οικονομικων στις 3 , μετα με τον Προεδρο
του ΣΕΒ [ μιλα πιο δυνατα ] να πε-
ρασεις οχι σημερα , ουτε αυριο , Σταυρο, να
περασεις χθες
.
.
Καραγκιοζης:Να κανουμε και λιγο μαθημα
στο Κολλητηρη , που με κατηγορουνε πως δεν
διαβαζω τα παιδια και το ριχνω στις ξαπλες
και δυστυχως οχι και στις ...μασες ,και θα
μεινουν αγραμματα τα παιδια , ομως εχω
μεγαλα ονειρα γι'αυτα.Ο Κολλητηρης ,ο με-
γαλος θα σπουδασει στην Ανωτατη Λωποδυ-
ικη Σχολη, ο μεσαιος ο Μυριγκογκος προορι-
ζεται για την Ανωτατη Ψεματικη , κι ο μι-
κρος ο Κοπριτης α . αυτος ειναι για μεγαλα
πραματα θα γινει Υπουργος Λαμογιων
[ φωναζει το Κολλητηρη] Κολλητηρηηη
.
Κολλητηρης:[βγαινει απ 'τη παραγκα]
Παρων , μπαμπακο
.
Καραγκιοζης:Γιατι ,μωρε, δεν πηγες σχολειο;
.
Κολλητηρης:Ασε με , με πηρε ο υπνος και
δεν ξυπνησα , ξενυχτησα, ειδα ενα καουμποι'-
κο στη τηλεοραση, κι ειχε πολλες διαφημη-
σεις με σοκολατες και δεν...εφαγα
.
Καραγκιοζης:[του δινει μια σφαλιαρα
ξεγυριστη ]Ρε αρχιψευταρε ,πως εβλεπες
καουμποι'κο στη τηλεοραση , αφου μωρε
δεν εχουμε τηλεοραση
.
Κολλητηρης:Καλα , αν ειχαμε δεν θα'
βλεπα; ε , θα'βλεπα ,θα καθομουνα να μην
εβλεπα;
.
Καραγκιοζης:Θα σου κανω εγω μαθημα
σημερα,και μαλιστα γραμματικη
.
Κολλητηρης:Ας γελασω[γελαει] Αφου ει-
σαι αγραμματος , τι μαθημα να μου κανεις
.
Καραγκιοζης:Εγω δεν ξερω γραμματα;
με προσβαλεις
Ξερω και παραξερω [ με παραπονο [Ξερεις
ποσα χρονια εφαγα στην Ανωτατη Σχολη
του Πεζοδρομιου;και μετραγα τα κουλου
-ρια του κουλουρτζη, που δεν ετρωγα , και
τα καστανα του καστανα, που δεν αρπαζα,
που τα βαζεις ολ'αυτα,τι νομιζεις μετραγα μυγες;
[Σοβαρευεται] Δεν μου λες παιδι μου
Κολλητηρη με ποσα α γραφεται το
τρωμε;
.
Κολλητηρης:[απανταει αμεσως]με κανενα α
.
Καραγκιοζης:Μπραβο ξεφτερι μου , Αι'ν-
σται'ν μου ,μωρε τι παιδι εχω γω
.
Κολλητηρης:[παιρνει θαρρος] Ξερεις ,πατερα,
γιατι δεν εχει κανενα α ; Να σου πω .Πειναγα
και τα'φαγα ολα
[ Εδω πεφτει η συνειθισμενη σφαλιαρα κι
αρχιζει το Εργο]
.
.
Καραγκιοζης:Κυριες και Κυριοι , αγαπητα
μου παιδια σας καλησπεριζω περα για περα.
η παραστασις αποψε ειναι το εργο
'' ο Καραγκιοζης [η αφεντομουτσουναρα
μου ] Χακερ''
Θα φαμε , θα πιουμε και νηστικοι θα κοιμη-
θουμε
.
[Αριστερα του μπερντε η παραγκα του Καρα-
γκιοζη και δεξια το σερα'ι του πασα ]
[Βγαινει ο Χατζηβατης και ντελαλει]
Χατζηβατης:Ακουσατε Αγγλοι Γαλλοι Πορτο-
γαλοι Ελληνες Γερμανοι Χριστιανοι Μωαμεθα-
νοι ,κατα διαταγην του πολυχρονεμε νου πασα
οποιος καθαρισει το κομπιουτερ της βεζυρο-
πουλας απ'τους ιους που κολλησε , θα παρει
χιλιες λιρες μπαξισι και τη βεζυροπουλα για
συζυγο .Ακουσατε .Ακουσατε
.
[ Πεταγετε ο Καραγκιοζης απ 'τη παραγκα
και το κλωτσαει]
Καραγκιοζης:Τι με ξυπνας μωρε γρουσουζη ,
πανω στην ωρα ,που'βλεπα ονειρο ,πως μπηκα
λεει σε φουρνο με πολλα φαγια κι ο φουρνα-
ρης ελειπε.Τι σου φταιω και φωναζεις
.
Χατζηβατης:Να Καραγκιοζη ο πασας ψαχνει
εναν ,που να ξερει απο κουμπιουτερ , να καθαρι-
σει το κουμπιουτερ της βεζυροπουλας ,που
γεμισε ιους και δεν δουλευει και του δινει χιλιες
λιρες και τη βεζυροπουλα για γυναικα
.
Καραγκιοζης:[του ριχνει μια σφαλιαρα] Να.
να μαθεις.Φιλος εισαι εσυ , συγγενης να σου
πετυχει.Κοτζαμ κουμπιουτερας μπροστα σου
και να ψαχνεις γι'αλλον, ξενον.Δεν ντρεπεσαι;
.
Χατζηβατης:Ας γελασω[γελαει] εσυ
κουμπιουτερας , που εμαθες ; [ειρωνικα]σιγα
μην εισαι και χακερ
.
Καραγκιοζης:Τετοιος ειμαι ,Χατζατζαρη,
διπλωματουχος αριστουχος της Χατιρικης.
Μπρος παμε στον πατσα μην παει κανας
αλλος πιο μπροστα και μας παρει τη δουλεια.
[Σκεφτεται] Πες του πασα πως θελω μονο
τις λιρες , και να μου κανει τη χαρη να τις
γυρισει σε ευρω , γιατι σε ευρω εχω ολες
μου τις καταθεσεις , που'ναι σταθερο.
Οσο για τη βεζυροπουλα δεν την θελω
για γυναικα , παντρεμενος ανθρωπος , θα
με πνιξει η Αγλαι'α ,κι ειναι μια ζηλιαρα.
Ασε , ειμαι και πολυτεκνος , τι λες ,
να μου φορτωσει υιους η βεζυροπου-
λα ,που εδω που τα λεμε δεν ειναι και
ενταξει, εχω τρεις υιους λεβεντες , δεν
θελω αλλους , ας λειπουν τα μουλικα
της βεζυροπουλας
.
Χατζηβατης:Αν ετσι τι να πω , παμε
,απο κει να παρει αλλος τη δουλεια ,αλλα
φοβαμαι πως στο τελος θα φαμε ξυλο
.
Καραγκιοζης:[ φωναζει στο εσωτερικο
της παραγκας ] Κολλητηρη παρε σκουπες,
.βουρτσες , σφουγγαρια, αεροζολ,φτυαρια,
κασμαδες ,μανταλακια και μην ξεχασεις
πρασινο σαπουνι και βουρ να καθαρι-
σουμε το κο... κο..,πως κορακα το λενε, το
κο... το κοτετσι της κατσικουλας, της
βεζυροπουλας , να γινει λαμπικος , να
παρουμε τα ευρουδακια να λαδωσουμε
.
.
[στο τελος του εργου]
Χατζηβατης:Σου'πα Καραγκιοζη θα φαμε
ξυλο .Ωχ η σπαλα μου
.
Καραγκιοζης:Ωχ η κοκκαλα μου.Σωπα ,
μωρε , γρουσουζη , να αποχαιρετησουμε
το κοσμο , τι μας φταιει , πειναει , διψαει,
θελει και να κατουρησει ,εδω που τα λεμε
[σοβαρευεται]
Κυριες και Κυριοι , αγαπητα μου παιδια
η παραστασις ''ο Καραγκιοζης Χακερ'' ελα-
βε τελος . Αυριον δυο καινουργια εργα
'' ο Καραγκιοζης καφετζης'' , και
'' ο Καραγκιοζης , ο Μεγας Αλεξανδρος και
ο κατηραμενος οφις''.
Σας καληνυχτιζω περα ως περα
.
[τα φωτα του μπερντε χαμηλωνουν και
σβηνουν , οι θεατες σηκωνονται απο τις
καρεκλες και τις ταβλες και αναχωρουν.
Επισης απο τα γυρω ...δεντρα κατεβαινουν
οσοι τζαμπαντζηδες σκαρφαλωσαν για
να δουν τη παρασταση του Καραγκιοζη ]
.
[Αυτο το κειμενο για τον Καραγκιοζη
αφιερωνεται σ'ολους τους Καραγκιοζο-
παιχτες[ Μολλα, Μιμαρο , Σωτηρη Σπαθαρη,
Ευγενιο Σπαθαρη ,Θαναση Σπυροπουλο ,
Γιαννη Σκαριμπα , Ηλια Τσαπαρελη [ απο
τη Μαχαιρα Ξηρομερου Ακαρνανιας ],...]
και φυσικα σ'ολους τους θεατες του [μαζι
και ...τους τζαμπαντζηδες ] ]
.
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου