I Am a Greek European Worldwidel Man-Now!- www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

I Am a Greek European Worldwide Man-Now!-

www.artpoeticacouvelis.blogspot.com

Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ο Καραγκιοζης μου-my own Karagiozis- ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}

.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ο Καραγκιοζης μου-my own Karagiozis-
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis}
.
.




ο Καραγκιοζης μου-χ.ν.κουβελης c.n.couvelis

Μετα την ωρα ακροατων του ραδιοφωνικου σταθμου Μεσολογγιου επαιζε
Καραγκιοζη με καραγκιοζοπαιχτη τον Ευγενιο Σπαθαρη.
Ερχονταν στο χωριο κι επαιζε στα μαγαζια καραγκιοζη ο Λιας Τσαπαρελης απο
τη Μαχαιρα που εμενε στη Λευκαδα.Ξεσηκωνα τον Καραγκιοζη,τα αστεια και τις
υποθεσεις,κωμικες και ηρωικες.Μαγειρας,γραμματικος,προφητης,τα αινιγματα της
βεζυροπουλας,γιατρος,ο Καραγκιοζης δηλαδη,ο καπεταν Γκρης,ο Κατσαντωνης ,
ο Αθανασιος Διακος,ο Αλεξανδρος ο Μακεδων και ο κατηραμενος οφις.
Ηθελα να ξεσηκωσω και τις φιγουρες,τις σχεδιαζα σε χαρτι,αφου τις αντεγραφα απο
τα περιοδικο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ που κυκλοφορουσε.Τις ζωγραφιζα με χρωματιστα μο-
λυβια,τις εκοβα με το ψαλιδι,εκανα κι ανοιγματα να περναει το  φως,και τις ενωνα
με συρμα,εβαζα και τα ξυλα να πιανονται για να παιζονται,και τις βουτουσα και σε
πετρελαιο μεσα να γινουν διαφανες να φαινονται τα χρωματα.
Ο Καραγκιοζης και τα Κολητηρια παρων Κολλητηρης Κοπριτης Μυριγκογκος,ο Χα-
τζηαατης,η Αγλαια,ο Μπαρμπα Γιωργος,ο Διονυσιος,ο Σταυρακας,ο Μορφονιος,ο Πα-
σας,ο Βεληγκεγκας,ο Αλεξανδρος,ο οφις,η παραγκα του Καραγκιοζη,το σεραι του πασα,
ολος ο θιασος επι σκηνης σκιων.
Τον μπερντε τον εκανα μ'ενα ασπρο πανι,σεντονι,που το τεντωνα πανω σε τρια ξυλα
καρφωμενα,δυο καθετα κι ενα οριζοντιο.Για φως αναβα κερια.
Επαιζα τα αστεια του Καραγκιοζη οπως τα θυμομουνα,χωρις βοηθο αλλαζα τις φιγουρες,
εκανα τους διαφορους θορυβους,με τα χερια με τα ποδια.Ειχα ανοιγμενο και το περιο-
δικο με το εργο και το διαβαζα.
Ενα εργο ηταν ο Καραγκιοζης Αστροναυτης.
Προσπαθουσα να μιμηθω τις φωνες καθε φιγουρας,αυτο δεν ηταν ευκολο,η πονηρια
του Καραγκιοζη,η μαλαγανια του Χατζηαβατη,το ρωμελιωτικο του Μπαρμπα Γιωργου,
το ζακυνθινο του Νιονιου,το μαγκικο του Σταυρου,το αρβανιτικο του Βεληγκεγκα.
Επρεπε οι παρευρισκομενοι εκτος της σκηνης μαζεμενοι θεατε,παιδια της γειτονιας,να ικανοποιηθουν,να γελασουν τζαμπα.Να ευχαριστηθουν δωρεαν.
Καποτε ειχα διαβασει κι ενα διηγημα του Γιαννη Βλαχογιαννη ''Της τεχνης τα φαρμακια''
με ηρωα εναν καραγκιοζοπαιχτη τον Φουλια,που δεν ηταν αλλος απο τον γνωστο καρα-
γκιοζοπαιχτη Γιαννη Ρουλια απο τον Καρβασαρα,Αμφιλοχια,πολυ μου αρεσε αυτο το διη-
ημα και το διαβαζα και το ξαναδιαβαζα.
Εμαθα και τα ονοματα κι αλλων καραγκιοζοπαιχτων,του Αντωνη Μολλα,του Μιμαρου
[Δημητρη Σαρδουνη],του Χρηστου Χαριδημου,του Σωτηρη Σπαθαρη.
Η μαγεια του Ελληνα Καραγκιοζη.Παιδια και ψηλωσαμε μ'αυτον τον Καραγκιοζη.

-απο τα Καραγκιοζικα μου-
-
Καραγκιοζης:τι ειναι τα δανεικα Κολλητηρη;
Κολλητηρης:δανεικα κι αγυριστα
Καραγκιοζης:μπραβο,αξιος ο μισθος σου
-
Μπαρμπα Γιωργος:δεν μ'λες Καραγκιοζ' τι'νι η πολιτικη,κανα ζωντοβολο κι τρωιτε;
Καραγκιοζης:κουτοχορτο να το τρωνε τα  ζωντοβολα
Μπαρμπα Γιωργος:ε τοτες να παρου να ταισω τα προβατα μ'
-
Καραγκιοζης:Αγλαια τι παραπονιεσαι,δεν τα 'χεις ολα;
Αγλαια:τι ολα,τιποτα,κατσαρολα αδεια εχω
Καραγκιοζης:αυτο λεω κι εγω,γυναικα,δεν τα'χεις ολα
-
Χατζηαβατης:Καραγκιοζη εισαι αμορφωτος,εισαι απαιδευτος,εισαι αναισθητος
Καραγκιοζης:θα πεις κι αλλα προσοντα μου;
Χατζηαβατης:ξυλο απελεκητον
Καραγκιοζης:σταματα Χατζατζαρη μη  σε περιλαβω με κανενα ξυλο απελεκητον
και σε πελεκισω ΔεοΝΤως
-
Καραγκιοζης:ποιος ειναι ο κυριος;κανενας μπατιροτουριστας;
Αλεξανδρος:ειμαι ο Αλεξανδρος,με γραφουν τα βιβλια
Καραγκιοζης:δεν γνωριζω γραφη αναγνωση ειμαι ελευτερος
[φωναζει]Κολλητηρη,ελα δω ταχεως εξαπαντος που σε θελω
Κολλητηρης:παρων μπαμπακο
Καραγκιοζης:τον γνωριζεις τον κυριο;
Κολλητηρης:οχι,δεν μου λεει τιποτα η φατσα του;δεν τον εχω φιλο στο φατσαμπουκ
Αλεξανδρος:ειμαι ο Αλεξανδρος,με γραφουν τα βιβλια
Κολλητηρης:δεν πα να'σαι κι ο Μαρξ,εγω μπουκς δεν ανοιγω
Καραγκιοζης:τι λες ρε μουργο σε στελνω στο σχολειο τζαμπα;
Κολλητηρης:ποιο τζαμπα σχολειο;
Αλεξανδρος:ειμαι ο Αλεξανδρος της Ιστοριας
Καραγκιοζης:κι εγω ειμαι ο Καραγκιοζης του Καραγκιοζη,πω πω ο ανθρωπος αυτος
ειναι ιστορια
-
Χατζηαβατης:Καραγκιοζης εισαι ο ανθρωπος των ημερων.Ο πασας σε θελει για
να σε κανει πρωθυπουργο του
Καραγκιοζης:πουρκουα,βαρουμ;
Χατζηαβατης:ξερεις απο φτωχεια
Καραγκιοζης:δεν μασαω.Απο Φτωχεια ξερω.Απο Τρωεικα δεν ξερω.
.
.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου