Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]-[Ανθρωπινα Εσωτερικα]Ευρυδικη 23 ετων-KARAGIOZIS[ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ]-ΤΑ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΚΑ-Η Παρασταση:ο Καραγκιοζης Μηδενιστης Φιλοσοφος και ο Μεγαλεξανδρος

.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]
.
[Ανθρωπινα Εσωτερικα]
Ευρυδικη 23 ετων
.
KARAGIOZIS[ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ]
ΤΑ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΚΑ
Η Παρασταση:ο Καραγκιοζης Μηδενιστης Φιλοσοφος
και ο Μεγαλεξανδρος
.
.
.

blonde woman[Pop Art]Ευρυδικη-χ.ν.κουβελης[2]


blonde woman[Pop Art]Ευρυδικη-χ.ν.κουβελης[1]
.
.
[Ανθρωπινα Εσωτερικα]
Ευρυδικη,ετων 23
.
.
Ευρυδικη,ετων 23 ,σπουδαστρια σε Σχολη Δημοσιογραφιας και
Μεσων Μαζικης Επικοινωνιας,εργαζεται ερασιτεχνικα ως μοντελο,
θελει να συνεχισει με θεατρικες σπουδες,εχει ανεξαρτοποιηθει απο
τους γονεις,ενοικιαζει διαμερισμα στην περιοχη της Νεαπολης Αθηνα,
την γνωρισε πριν μια βδομαδα,συγκεκριμενα την περασμενη Κυ-
ριακη,μεσημερι,σ'ενα καφε στο Θησειο,χθες τη σχεδιασε απο μια
φωτογραφια της,σημερα Παρασκευη συναντηθηκαν το απογευμα
στο ιδιο καφε,της εδωσε την εικονα,της αρεσε,επειτα πηγαν για φα-
γητο,χωρησαν λιγο μετα της 10,κανονισαν να συναντηθουν αυριο
στο ιδιο μερος,στις 11 το πρωι,θ'ανεβουν στην Ακροπολη,κι επειτα
θα επισκεφθουν το μουσειο,πριν λιγη ωρα τον πηρε στο κινητο,του
ευχηθηκε με γλυκεια φωνη ''καληνυχτα''
.
.
.
.
KARAGIOZIS[ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ]
ΤΑ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΚΑ
Η Παρασταση:ο Καραγκιοζης Μηδενιστης Φιλοσοφος
και ο Μεγαλεξανδρος
.
.




Ο Καραγκιοζης κι ο Μεγαλεξανδρος συνομιλουν μπροστα
στη παραγκα του Καραγκιοζη-χ.ν.κουβελης
.
.
ΤΑ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΚΑ
Η Παρασταση:ο Καραγκιοζης Μηδενιστης Φιλοσοφος και
ο Μεγαλεξανδρος\.
.
.
[Ο Καραγκιοζης κι ο Μεγαλεξανδρος συνομιλουν μπροστα
στη παραγκα του Καραγκιοζη]
Μεγαλεξανδρος:Καραγκιοζη,ε​ισαι Φιλοσοφος;
Καραγκιοζης:Τι να σου πω Αλεκο μου.Αλλο πραμα.Να.ΠολυΦιλοσοφος.
Μηδενιστης Πρωτης κι Αριστης Ποιοτητας.Εγγυημενο,αφου δεν εχω
Τιποτα.Μηδεν,σου λεω.Αλλα ξηγημενα,ολα κι ολα,Τιποτενιος δεν ειμαι,
ουτε υπηρξα,ουτε και θα υπαρξω
Μεγαλεξανδρος:Τι πρεσβευεις;Ποια ειναι η Διδασκαλια σου,η Θεωρια
σου τελοςπαντων;
Καραγκιοζης:Αυτη Αλεκο μου,η Θεωρια,που ειπες.Τελοπαντων
Διαφορα Μηδενικα πρεσβευω.Ολα τα σφαζω ολα τα μαχαιρωνω,ολα
 τα μηδενιζω:[με ποζα]
Μηδεν εκ του Μηδενος Μηδεν
Μηδεν γεγραπται
Μηδενα προ του τελους μακαριζεν
Ουκ αν λαβεις παρα του μη εχοντος
Μηδεν στο πηλικο
Ενα Μηδεν ειναι η ζωη
Μηδεν Αγαν
Απ'το Μηδεν ξεκινησα
Μηδενισα το ταμειο
Τετοια πολλα μηδενικα,κι αλλα πιο μηδενικα,στρογγυλα,διδασκω​
και αει
μανθανω γηρασκωντας
Εν οιδα οτι ουδεν οιδα.Αυτο που το πας.Η Πεμπτουσια μου.
Μεγαλεξανδρος:[με θαυμασμο]Μπραβο Καραγκιοζη μου,και
μαλιστα τα λες στην καθαρευουσα.Ιδιοφυια εισαι.
Καραγκιοζης:[γελαει]Για σενα τα λεω κυρ Αλεκο μου ετσι,επειδη
εισαι αρχαιος,δηλαδη Μεγαλος ,να καταλαβαινομαστε,πως;
Μεγαλεξανδρος:Σιγουρα θα'χεις συγγραψει και βιβλια Φιλοσοφιας.
Εγχειριδια;
Καραγκιοζης:Οχι δεν εγραψα χοιριδια.Μηδενα Βιβλιον γεγραψα.
Ειμαι αγραφος κι αγραμματος,δεν εγραψα γραμματα.Μονο στα νιατα
μου κανα δυο ερωτικα γραμματα στην Αγλαια,να την καταφερω,
που'κανε τη σοβαρη
Μεγαλεξανδρος:Σωστα,Πολυ σωστα.Γιατι τα Εργα σου ειναι της ζωης,
σ'αυτην ανοικουνΚαραγκιοζης:[επιτιμιτικα]Λ​αθος. Μεγα Λαθος.Δεν
ειναι καμιας Ζωης.Δικα μου ειναι και μαλιστα καταδικα μου.Ιδιοκτη-
σια και καμαρι μου.Πατεντα
Μεγαλεξανδρος:[απολογητικα​]Με συγχωρεις Καραγκιοζη μου εννο-
ουσα της ζωης,της πραγματικοτητας.
Και τωρα πες μου σε ποιο Ανωτατο Μορφωτικο Ιδρυμα,σε ποιο Πανε-
πιστημιο διδασκεις και ποια Εδρα κατεχεις;
Καραγκιοζης:[με στομφο]Διδασκω απο παππου προσπαππου ανανταμ
παπανταμ στην Ανωτατη Πεζοδρομιακη Σχολη και κατεχω υπερνομιμα,
με διπλωματα κι εφαπλωματα,πτυχιακα και δοκτορα,την Εδρα της
Εφαρμοσμενης Πειναστικης Οικονομιας.
Μεγαλεξανδρος:[με θαυμασμο]Μπραβο,Κραγκιοζη,​φανταζομαι θα'χεις
πολλους μαθητες και πολλους φανατικους ακροατες και σπουδαστες
στις παραδοσεις σου στα μαθηματα σου
Καραγκιοζης:[με στομφο]Εχω και παραεχω φοιτευτες,σπουδαστες να
δουν τα ματια σου,να φανε κι οι κοτες ,να!ματσο,αριθμος αυτων ουκ
εστιν τελος ,ενα σωρο μηδενικα
Μεγαλεξανδρος:Και θα σε πληρωνουν καλα.Περνεις καλο μισθο,μεγα-
λο;
Καραγκιοζης:Μισθο,δεν λες τιποτα.Τρανο.Παχυλο.Α.Δοξα​ τω Θεω.
Να πεσει ο ουρανος στο κεφαλι μου.Θα'μουν μεγαλος ψευτης αν ελε-
γα το αντιθετο.Δεν εχω κανενα παραπονο.Μου πετανε μπολικες ντο-
ματες,τις μαζευω και μ'αυτες θρεφω τα παιδια μου την οικογενεια μου
και μενει να φαω κι εγω.
[με καμαρι]Αυτος ειναι ο δικαιος και νομιμος μισθος μου,οι ντοματες,,
α ! ξεχασα,κι ο κοπανιστος αερας,το επιστημονικο επιδομα
Μεγαλεξανδρος:Σ'εχει τιμησει ,σ'εχει βραβευσει η Πολιτεια για τις
υπηρεσιες,που της προσφερες και για το ανεκτιμητο εργο σου;
Καραγκιοζης:[ειρωνικα].Πως​.Μου εδωσε το Μεγα Βραβειο της Πεινας,
και τον Μεγαλοσταυρο της Φτωχειας και της Ανεχειας,και την Με-
γιστη Τιμη της Συκοφαντιας και των Διωγμων.Πολυ Τιμη!
Μεγαλεξανδρος:[με απορια]Γιατι,δεν καταλαβαινω,ενα σπουδαιο αν-
θρωπο και σοβαρο επιστημονα σαν εσενα;
Καραγκιοζης:[σοβαρος]Κυρ Αλεκο μου να πουμε καθαρα τα πρα-
ματα,ο Καραγκιοζης,δηλαδη εγω η αφεντομουτσουναρα μου, δεν
ειμαι της αρεσκειας,δεν ειμαι καμιας κλικας,δεν τα'φαγα με κανεναν,
αντιθετα πεινασα με τους πολλους,εν κατακλειδι δεν αρεσω της εξου-
σιας,ειμαι πνευμα αντιλογιας,λεω τη σκαφη σκαφη και το ψωμι ψω-
μακι
Μεγαλεξανδρος:[σκεπτικος]Μ​ια μερα των ημερων ,Καραγκιοζη Φιλε
μου,θα  δικαιωθεις,ειμαι σιγουρος θα'ρθει αυτη η μερα
Καραγκιοζης:[γελαει]Αυτο λεω κι εγω.Θα γυρισει κι ο τροχος.Κανω
υπομονη και περιμενω να γινει αυτο,οταν τα κουλουρια,αμαν τα λι-
γουρευουμαι,ο νηστικος κουλουρια ονειρευεται,οταν τα κουλουρια
παψουν να'ναι στογγυλα και κανουν γωνιες,να μην ειναι σαν μη-
δενικα,τρυπια.Τοτε θα παψουν τα εργα μου κι οι διδασκαλιες μου
να'ναι τρυπες στο νερο,καπνος που διαλυεται
Μεγαλεξανδρος:[συγκινημενο​ς]Το πιστευω Φιλε μου και το ευχο-
μαι με τη καρδια μου
Καραγκιοζης:[ρητορικα]και τωρα αξιοτιμοι θεατες κυριες κυριοι
κι αγαπητα παιδια αυριο θα εχει νεα παρασταση κωμικη Περι Πο-
λιτικης ΦΙλοσοφιας,Φιλοσοφος θα ειναι ο μπαρμπα μου ο Γιωργος ,
κι εγω Οικονομολογος Μεγας.
Σας χαιρετω ολους περα ως περα και σας καληνυχτιζω .
Εις το Επανιδειν.
Αουφ βιντερζεν.
Α λε ρε τουρ.
Ωρε βουαρ.
[χαμηλωνουν τα φωτα.Κλεινει οι αυλαια.Σηκωνονται οι θεατες
και φευγουν.Φευγουν και οι τζαμπατζηδες,κατεβαινουν απ'τη
μαντρα κι απ'τα γυρω δεντρα.Μενει στον ουρανο της νυχτας
να κυλαει το φεγγαρι πανσεληνο,κι ακουγεται ενα σκυλι να
γαυγιζει,καπου μακρυα.Υστερα σιωπη.Ησυχια.
Κλεινει τις Ωρες]
.
.
.



.
.
.

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]-ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΟΔΟΙΠΟΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ ΜΠΟΥΜΣΤΟΣ ΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΙΤΙΚΟ ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΟ ΒΟΥΝΟ

.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]
.
ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΟΔΟΙΠΟΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ
ΜΠΟΥΜΣΤΟΣ
ΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΙΤΙΚΟ ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΟ ΒΟΥΝΟ
.
.
[περισσοτερες φωτογραφιες στο facebook μου:
Christos Couvelis κι ενα βιντειο στη κορυφη]
.
.










στον Μπουμστο[1512μ]το Ξηρομεριτικο Ακαρνανικο Βουνο-χ.ν.κουβελης
.
.
ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΟΔΟΙΠΟΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ
ΜΠΟΥΜΣΤΟΣ
ΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΙΤΙΚΟ ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΟ ΒΟΥΝΟ
.
.
Τριτη,20 του Μαρτη,μια καθαρη ζεστη κρυσταλλινη μερα,πρωι
κατα τις 9 η ωρα,φυγαμε με το αυτοκινητο απ'τη Μαχαιρα
για το βουνο,περασαμε τη Μπαμπινη,τον Αετο κι ανεβηκαμε στο
χωριο Κομποτη,τον Περσεβο,απο εκεινη τη μερια θ'ανεβαιναμε στο
βουνο,πηραμε ενα χωματοδρομο αριστερα στην εξοδο του χωριου
και σταματησαμε στο τελος του δρομου σε μια μικρη λακκα,εκει
ειχε γιδομαντρι και μια κτισμενη δεξαμενη για το ποτισμα των
ζωων,το τοπιο ελαχιστο,τραχυ,ξηρομεριτικ​ο,λιγοστα δεντρα και
πετρες,πηραμε το ρεμα ν'ανεβουμε,στενο κι αποτομο,με λιθοσω-
ριες,σε δυσκολευε,επρεπε να προσεχεις,μη υποχωρησουν τα λιθαρια,
γλιστρισεις και πεσεις,εβρισκες καπου-καπου φυτρωμενα αναμεσα
στις πετρες κιτρινα κρινακια,ενα μοναχο,η' δυο-δυο ταιρι,και
κωνιο εβρισκες,το τοπιο περα απο ανατολικα -βορεια-εως δυτι-
κα ηταν μπροστα μας ανοικτο αμφιθεατρικα απλωμενο κατω και
περα ,αχνο γαλαζιο περιγραμμα,κατω ηταν η Κομποτη,ξεχωριζες
περα βορεια την Κατουνα και την Κονωπινα,φαινονταν και η λιμνη
Αμβρακια,πιο πανω τα ψηλα βουνα του Βαλτου,περα ανατολικα ηταν
το Αγρινιο,πανω το ορος Παναιτωλικο,η Κυρα Βγενα,πιο περα απο
κει τα βουνα της Ευρυτανιας,και κατω ο καμπος των Αχυρων,και
στο δυτικα η ψηλη οροσειρα των Ακαρνανικων,πισω απ'αυτη ειναι
η Ζαβερδα,ο Παλαιρος,μετα το ρεμα ανοιγε η πλαγια,ηταν αποτομη,
ειχε δεντρα,πουρναρια,το χωμα ηταν μαλακο,παχυ,οι κορμοι των
δεντρων ειχαν προσαρμοστει στη κλιση της πλαγιας,πλαγιαστοι,
τα κλαρια εκετεινονταν,σαν χερια απλωνονταν,να πιασουν αερα,
ανοιγαν στοματα να θραφουν και να παρουν φως,ητανε και μεριες
με παγωμενο χιονι,διαφορα σχηματα ειχε το χιονι κι επιανε δια-
φορες εκτασεις,μικρες,ασπρο,κι ελαμπε στο καθαρο φως του ηλιου,
γλυπτικο χιονι,ητανε και μικρα ελατα,σαν θαμνοι πρασινοι,και
δυο-τρεις φορες ξεσηκωσαμε περδικες,πρ πρ πρ τις ακουσαμε,ειδαμε
κι ορνιο να πεταει και να τανυζεται ψηλα στον αερα ,κι οταν
το βουνο,απο εκεινη τη μερια του Περσεβου τελειωσε,η κορυφο-
γραμμη του ηταν πετρωδης,σαν κοψη ηταν,αιχμηρη,καιτοτε φανηκε
η απεναντι ψηλη κορυφη του Μπουμστου,με λωριδες χιονι,ενα θαυμα,
μια εκπληκτικη πανεμορφη εικονα φυσης,η πλαγια κατηφορικη
μεχρι χαμηλα κατω στο ρεμα,γεμισμενο με χιονι,κι απο κει συριζα
ανεβαινε υψωνονταν υπεροχο το βουνο,στιβαρο,σφαιροειδες,​στολι-
σμενο με τις ασπρες ταινιες το χιονι,γυμνο,ομορφο,λιτο,δω​ρικο
βουνο,ητανε στη πλαγια και δεντρα ξερακες,σαν γλυπτα ητανε,ται-
ριαστα στον πετρωδη περιγυρω με τα ταπεινα πρασινα θαμνα,και
νοτια περα απ'το ρεμα και πανω φαινονταν αχνα γαλαζιο το βουνο
Βιτσι,και πιο κατω το Βουνο Βελουτσα,στον Αστακο,κι αχνα κατω
του απλωνονταν ο γαλαζιος κολπος του Αστακου,και πιο περα αχνω-
τερα μεσα στη γαλαζια διαχυση διακρινονταν τα νησια των Εχιναδων,
η απεραντη θαλασσα και στο βαθος ο Αινος το ψηλο ορος της νησου
Κεφαλληνιας και δεξιωτερα μεσα το Θιακι,τ'ονομαστο νησι της Ιθα-
κης απο εκεινον τον αρχαιο τον Οδυσσεα,πισω απ'τη κορφη του
Μπουμστου νοτια στη ριζα του ειναι η Ζαβιτσα το Αρχοντοχωρι και
δυτικωτερα η Παναγουλα,η Κανδηλα, ο Μυτικας και το νησι Καλαμος,
κι ητανε στη πλαγια σ'ολοκληρο το βουνο ατμοσφαιρα καθαρη,αβαρης,
αναλαφρη,δεν​ φυσουσε το ελαχιστο,ακινητη,ζεστη,αναζωογονιτικη,
και φως κρυσταλλινο,φιλικο,αγαπητο​,θωπευτικο,να ξαπλω-
σεις ηθελες πανω στις πετρες,η'πανω σε πρασινο θαμνο,να κλεισεις
τα ματια και μεσα σου βαθια να ρουφηξεις και να στεριωσεις τον θαυ-
μαστο,τον μαγευτικο περιγυρο,και να περασει η ωρα και να μεινεις
εκει,να μοιασεις στη φυση,σαρξ εκ της σαρκος της,ενα μ'αυτη,στην
ομορφια της,στην τεραστια απλοτητα της,ελαχιστος,ταπεινος,ουτ​ε ση-
μαντικος ουτε ασημαντος,οσο ειναι το μετρο σου,ητανε,τα'βλεπες,
και μοναχικα λουλουδια,ενα-ενα ξεχωριστο,η'δυο-δυο μαζι,ποτε
περισσοτερα δεν ηταν,φυτρωμενα αναμεσα στις πετρες κι ανασαι-
νανε απαλα,ανεπαισθητα,φως κι αερα,και θρεφονταν τα χρωματα και
ξεδιπλωναν τη κυκλικη,ακτινωτη,συμμετρια​ στο σχημα του ανθους
των,ητανε εμφανης πασιφανης και η παρουσια των ζωων,πως περα-
σαν απο κει γιδια κοπαδια,πως σκαρφαλωσαν τα κατσικια στις πετρες
στη πλαγια,πως εφαγαν πρασινο κλαρι,πως χορτασαν κι εκει ξαπλω-
σαν να περασει η νυχτα πανω στο βουνο μεχρι να ξημερωσει κι ερθει
το φως,κι ητανε μαρτυρια για το περασμα της τα στρωματα κοπριας,
που αφησανε,αφθονη και παχια κοπρια,λιπασμα της γης και παρα
περα βαδιζοντας στη κοψη της κορυφογραμμης στο χειλος της προς
τα δυτικα ητανε μια μερια με χιονι,οσο ενα κηπακι σ'εκταση επιανε
τοπο,απο κει περα ανοιγονταν η θεα στην ψηλη οροσειρα των βου-
νων,κι ητανε αυτα τα βουνα σαν γιγαντιο τοιχος,μια κουρτινα σ'ενα
τεραστιο φυσικο σκηνικο,ενα παραπετασμα,μια τεραστια σκηνο-
γραφια στο φυσικο θεατρο,γυμνα βουνα,τραχια,θαυμασια στη μορφη,
και στο σχημα,ελαχιστα στην ουσια,με ασπρα ξυσισματα χιονιου,κι
η κορυφογραμμη τους,μια τεθλασμενη κατασκευσμενη
απο κωνους και τριγωνα,εικονα,ειδωλο για την αισθηση,την αποκα-
λυψη και την ανακαλυψη,την αντιληψη της Ιδεας της Γεωμετριας,πι-
σω απο τη οροσειρα ειναι η Ζαβερδα,ο Παλαιρος,το δυτικο Ιονιο πε-
λαγος,και περα η νησος Λευκαδα,κι αποκατω απλωνεται πρασινος
εκτεταμενος καμπος με καλλιεργειες και φαινονται να γυαλιζουν
νερα στις λουτσες,κι ασπριζουν δρομοι αγροτικοι,που κυκλοφερ-
νουν κι ελισσονται στο τοπιο και στα υψωματα του,
αυτη η φυση υπαρχει,ειναι παρουσα,εδω τωρα,μπροστα στα ματια,
απτη,ορατη,αισθητη,παντελης,παν​ταχου παρουσα,παλλουσα,και
παντα υπηρχε,ειναι παναρχαια,αχειροποιητη,πρω​ταρχικη,θεμελει-
ακη,και θα υπαρχει,θα υφισταται,αιωνια σταθερη,αιωνια μεταβλητη,
αιωνια των παντων,υπερβαλουσα των αορατων,περιβαλουσα των
ορατων,ολοκληρη παντοδυναμη φυση,παντανασα,υπερανω των
ανθρωπων,της φυσης και της ουσιας των ανθρωπων,καιτων κοι-
νωνιων τους,νυν και αει,υπερεξουσια και αυτεξουσια,πριν και μετα,
και τωρα ενα Θαυμα,
το βουνο μας πετριγυρισε ωρες,μας σηκωσε ελαφρα,μας εκλεισε στην
ατμοσφαιρα του,μας περιτυλιξε,μας ελαμψε στο απεριττο φως του,μας
φωτισε,και σαν Δασκαλος μας εδειξε το Δρομο,την Οδο του Κοσμου,
Το Βουνο,Ενα Προτυπο του Τοπου,του Τοπου μας,και μας αποκαλυψε
πως ειμαστε φτιαγμενη απ'την Ουσια Του,Ενα και Ομοιωμα,Κατ'Ει-
κονα κι Ομοιωσιν Του,
Να.Αυτη Ειναι η Πορεια μας,η Οδοιπορεια μας,κι Αυτο το Μυστικο
Θαυμασιο Μαρτυρουμε,Φανερωνουμε Εξωτερικευουμε και Εσωτε-
ρικευουμε.μ'αυτο το κειμενο και μ'αυτες τις φωτογραφιες
.
.
.

Κυριακή, 25 Μαρτίου 2012

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]-Γεωργιος Καραισκακης,Γιος της Καλογριας,Αρχιστρατηγος-ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ[Βιβλιο Α 1797-1827,Κεφαλαιο 10]Για τον Χαμο του Καραισκακη στο Φαληρο[23 Απριλιου 1827]:-Εκ Χρεους Μακρυγιαννικα Κειμενα-χ.ν.κουβελης

.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]-
.
Γεωργιος Καραισκακης,Γιος της Καλογριας,Αρχιστρατηγος
.
ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ  ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ
[Βιβλιο Α 1797-1827,Κεφαλαιο 10]
Για τον Χαμο του Καραισκακη στο Φαληρο
[23 Απριλιου 1827]:
.
Εκ Χρεους Μακρυγιαννικα Κειμενα-χ.ν.κουβελης
.
.


Γεωργιος Καραισκακης,Γιος της Καλογριας,Αρχιστρατηγος-χ.ν.κουβελης
.
.
ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ  ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ
[Βιβλιο Α 1797-1827,Κεφαλαιο 10]
Για τον Χαμο του Καραισκακη στο Φαληρο[23 Απριλιου 1827]:

Ο Καραϊσκάκης ήταν άρρωστος. Με φωνάζει και μου λέγει να
ειπώ του Αρχιστράτηγου και του Ναύαρχου το σκέδιον και να
λάβω από τον Ναύαρχον τα τζαπιά και φκυάρια, οπούταν μέσα
εις το καράβι του, κι’ αυτά να τα μεράσω εις τους αρχηγούς οπού
θα πάμεν από τους Τρεις Πύργους. Και το σκέδιον ήταν να δώσω
του κάθε ενού οδηγό κι’ απόναν Αθηναίον να ξέρη της θέσες.
Από τους Τρεις Πύργους ως τον Ανάλατον να γίνουν–από την θά-
λασσα κι’ ως εκεί–έντεκα ταμπούρια· ’στο μπροστινό να είναι χίλι’
άνθρωποι μέσα. Πήγα αντάμωσα τον Κοκράν και Τζούρτζη και
είπα τα σκέδια και να ετοιμάσουν και τα καράβια διάόσους θα
πάμεν από τους Τρεις Πύργους – σουρουπώνοντας να βαρκα-
ριστούμεν.Πήρα τα τζαπιά και φκυάρια και τάδινα τού κάθε
οδηγού της θέσης κι’ αρχηγού.Τελειώνοντας από αυτά, ακώ
έναν πόλεμον. Πηγαίνομε, τηράμε· πλησίον εις το Γλυκό νερό
ήταν ένα ταμπούρι Τούρκικον· κ’εκεί πήγαν κάτι μεθυσμένοι
νησιώτες και Κρητικοί, πιάσαν τον πόλεμον. Συνάχτη το πε-
ρισσότερον στράτεμα.Εκεί οπού πήγαμεν να σβέσωμεν τον πό-
λεμον, ότι θα κάναμεν το κίνημα το βράδυ,πλάκωσαν και Τούρ-
κοι περισσότεροι πεζούρα και καβαλλαρία. Άναψε ο πόλεμος
πολύ· ήρθε κι’ ο Καραϊσκάκης. Τότε του λέγω: «Σύρε οπίσου
να πάψη ο πόλεμος,ότι το βράδυ θα κινηθούμεν. – Μου λέγει,
στάσου αυτού με τους ανθρώπους κ’εγώ φέγω». Τότε σε ολίγον
μαθαίνω ότι βαρέθη ο Καραϊσκάκης. Πάγω εκεί·μαζευόμαστε,
τηράμεν· ήτανε βαρεμένος εις τ’ ασκέλι παραπάνου, εις τα φτε-
νά.Μαζωχτήκαμεν όλοι εκεί. Μας είπε με χωρατά· «Εγώ πεθαί-
νω· όμως εσείς να είστε μονοιασμένοι και να βαστήξετε την πα-
τρίδα». Τον πήγαν εις το καράβι.Την νύχτα τελείωσε και τον
πήγαν εις την Κούλουρη και τον τάφιασαν.
.
.
.
Εκ Χρεους Μακρυγιαννικα Κειμενα
-χ.ν.κουβελης
.
.
[σαν εμαθε ο Κολοκοτρωνης το χαμο του Καραισκακη πολυ
επικραθηκε και λυπηθηκε και δεν βασταγε τον πονο ,εκατεβηκε
στη θαλασσα στ'ακροθαλασσι κι εκατσε σταυροποδι και μοιρο-
λογησε τον ηρωα της γλυκειας πατριδας,σαν γυναικα τον εκλα-
ψε κι εστεναχθει συγκορμα]

[εφεραν τον Καραισκακη και τον τηραξαμε,ητονα λαβωμενος,
τον ειχαν βαρεσει ασχημα στα σκελια,στ'αχαμνα του
και στοχασθηκα τη πατριδα,που'τανε να την αναστησουμε,να
την βαστηξουμε καθενας εις το ποστο του,να την συντραμουμε
δια την ελευτερια της,και των οικογενειων μας,οπ'ειχαμε,και
δεν ητανε πρεπον οι εχθρητες αναμεσα μας,κι ολοι να παλεψουμε,
καθεις ως δυναται κι εχει τα μεσα και να μην αδικησουμε,τι
αδικουμε την πατριδα,να ομονοιασουμε και εμφυλιο να μην αρχι-
σουμε παλι,κι απο δω και μπρος να ξεχασουμε τι αδικα πραξαμε,
και ποιος φταιει κι ειναι υπαιτιος,οτι κι εγω εχω αμαρτηματα
κι εχω αδικεψει πολλα,μονο να'χουμε εγνοια της πικρης πατριδας,
ειτε να πεθανουμε,ειτε να λευτερωσουμε,και γι'αυτο εμαθα
στα γεραματα ολιγα κολλυβογραμματα,οτι στραβος ημουνα και
ξυλο απελεκητο,να γραψω τα παθηματα,οπου παθαμε,αρχη και
τελος,μ'αληθεια στο νου και τολμη στη καρδια και διχως  παθος ,
και να γραψω για τους πολεμιστες και τις θεσεις,οπου εγινε πολε-
μος,και να μιλησω για κεινον τον ανιδιοτελη καπετανιο μου
τον Γωγο τον Μπακολα,να πω για τον γενναιο Δυσσεα,οπου κρα-
τησε το Χανι της Γραβιας με λιγους τους πολλους,και για
τον Διακο,οπου βαστηξε στην Αλαμανα και χαθηκε,τον παλου-
κωσαν,και για τον αμωμο κι αδολο Νικητα,οπου για την λευτερια
της δολιας πατριδας κινηθηκαμε και ματωσαμε τα κορμια και τα
τζακισαμε,κι εχουμε ακομα πληγες,που πονανε και δεν κλεισανε,
κακοφορμανε και μας παιδευουν,στα χερια και στα ποδια αναπη-
ριες,για κεινη τη πατριδα να δουμε ορθη πεινασαμε και διψασαμε,
και οτι πραξαμε,καλο η' κακο,δικιο γι'αδικο,οσα ειναι πραγμενα
να το κρινουνε οι τωρινοι κι οι ερχομενοι,και να'χουν στο
νου τους οτ'ειναι μικρο κηπαριο η πατριδα με δεντρα απ'ολα
μηλιες κι απιδιες,κι ελιες και κυπαρισσια και βιολες λουλου-
δια ροδα και μενεξεδες,μοσχομυριστα,και πουλια αηδονια εχει
και ζωα παντοειδη αλογα λαγους κι αγελαδια προβατα και κατσι-
κια κι ολογυρα ειναι θαλασσα και μεσα στα νερα βαρκουλες
μ'ασπρα πανια και καραβια μεγαλυτερα ταξιδευουν και πολλα
ψαρια πλεγουν στα νερα της κι ειναι νησια αριθμος μεγαλος,
και τη μερα ηλιος λαμπρος φωτιζει σε καθαρον αερα και τη
νυχτα αριφνητα τ'αστρα και το φεγγαρι φεγγει,αυτηνη την πα-
τριδα λαχταρισαμε να'χουμε δικη μας,τη μανα να λευτερω-
σουμε εμεις τα παιδια της,κι οταν την λευτερωσουμε τοτε να
πλουτισουμε να κανουμε οσπιτια υποστατικα να'χουμε κι οργω-
μενα χωραφια αμπελια και να βοσκουμε πολλα κοπαδια,να προ-
οδευσουμε κι εμεις και τα παιδια μας,να πιασουμε μαγια ν'αυγα-
τισουμε στον κοσμο,να βαστηξουμε καλα τη πατριδα,να μην
ειναι λυπη κανενος και στεναγμος ]
.
.
.

Τετάρτη, 21 Μαρτίου 2012

GREEK POETRY-POETRY -c.n.couvelis-ΠΟΙΗΜΑΤΑ-χ.ν.κουβελης-EZRA POUND,POET-POETRY ON EZRA POUND-Ezra,like a NON-Conclusion of I [ MAN ]-CANTO-Paintings-Video Art-by c.n.couvelis[χ.ν.κουβελης]

.
.
GREEK POETRY
POETRY -c.n.couvelis
ΠΟΙΗΜΑΤΑ-χ.ν.κουβελης
 .
EZRA POUND,POET
.
POETRY  ON EZRA POUND
-Ezra,like a NON-Conclusion of I [ MAN ]
-CANTO
-Paintings-Video Art-by c.n.couvelis[χ.ν.κουβελης]
.
.
.
Εzra Pound [1885-1972].Αμερικανος Ποιητης .Ενας
απο τους μεγαλυτερους ποιητες ολων των αιωνων.
Και ο μεγαλυτερος του 20 ου αιωνα.
.
.

Ezra Pound,Poet-χ.ν.κουβελης[1]






απο [ Δειχνοντας τον Θαλη ]-χ.ν.κουβελης
.
.
Ezra,like a NON-Conclusion of I [ MAN ]
.
.
so as Rays of Light
in Boogie-Boogie evolution
fantasie on themes from Ezra Pound
translating the Greek ΕΙΝΑΙ
boxing Hamlet
Where is the kid ?
in sea-board playing with woods-birds
Why it's important
Designing for Different Greek-Objects
What comes next time
Online Documentary Poem
Ode to a Voice,Yours
once,Orfeo και Ευρυδικη,fables
.......,Ορφεας ed Euridice,Texts
The Text Theater Adventure of Orson Welles
over rain out Sea-ING
αοιδαις
Man Sonata No.5 in D major,Op 102-2
all computer-generated images are
composed of man-mind-pixels
Why αν και του δ'Ομηρου λογου αιωνιος
αιει αξυνετοι γινονται ανθρωποι Words
Ezra Pound the σωφρονειν αρετη μεγιστη,και
σοφιη αληθεα λεγειν και ποιειν
κατα φυσιν επαιοντας The Greek Word Heraclitus
This soundS
like a NON-Conclusion of I [MAN ]
.
.
.







Εzra Pound,Poet-χ.ν.κουβελης
.
.
CANTO
[ to Ezra Pound ]
.
.
1+0 = o........The man
2-1 =1..........is in
a+1=2..........use
a=0..............as an
1+2=1..........Idea
2-1=1+0......for
...................money
..................culture
.
He is..............''My answer
a....................is not a
pencil.............right
in your............answer
hand..............But
Then..............a
write:.............laugh
.....................upon
.....................response
.....................Your
.....................own
.....................response
.
My...............my
word............word is
is.................against
a..................your
light............word
in a.............Don't
cave............fear it
...................An
...................word
...................is not
..................All
.
[on man noone [with words worlds [
Οναρ εστι Time [the light goes in sea
cloths [so why che between [don't tend and
hand does [search ΠΟΛΙΤΕΙΑ Demos cratos [My
words are for truth
ΕΙΝΑΙ
.
man hear
history is not HISTORY
WITH USURA
a man is ισοδυναμον 40 Pounds money αξια
per day working
Να ενα money Interest ,then world-war [πολεμος],
Ezra , CULTURE
CONTRA NATURAM
Αριστοτελη
.
and the word.........a void of nothing
now,
ο Οδυσσεας says '' ανεφαινετο πατρις [land] αρουρα
οι δ' επεεσσι προς αλληλους αγορευον
χρυσον [cold] τε και αργυρον oikad'agesthai
a payment:no truth no δικαιον /my eyes are for
the LIBERTY ALL .Hear it
.
.
.

Ezra Pound ,Poet-χ.ν.κουβελης[2]
.
.
[στον Ezra Pound ]
το παιδι διπλα του μετρουσε τα χαλικια , αυτος καθονταν σε μια κιτρινη
καρεκλα καπνιζοντας , σχεδον αποκοιμηθηκε , '' να παρε το απειρο '' τον
ξυπνησε κι αδειασε στη χουφτα του ενα αριθμο απο χαλικια ,
τα μετρησε ''10'' ειπε , τα μετρησε παλι ΄΄ 1 ΄΄ ειπε ,... 3, 31 , 300004 , 14 ,
122, 5, 34215 , 1234567890987654321, 13579, 2468, 11,...σηκωσε το κεφαλι
το παιδι σηκωσε το χερι σ ' αποχαιρετισμο , το ειδε ν 'άπομακρυνεται, μια
κουκιδα , ενα τιποτα , τοτε ηταν που θυμηθηκε τα λογια του θαλασσινου.
''Ο ανθρωπος απο την τεχνη του να κρινεται''και συλλογισθηκε ποσα παιδια
μοιραζουν το απειρο αυτη τη στιγμη
.
.
.
On Ezra Pound[2][Video Art]painting animation by c.n.couvelis[χ.ν.κουβελης]
.
.
.
.
.

PAINTING -GREEK-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]-Ezra Pound-Οδυσσεας Ελυτης-Αλεξανδρος Παπαδιαμαντης-metamondern[μετα-μοντερνο][Merilyn Monroe-Ερμης του Πραξιτελη-Αγιος Αθανασιος και Ευαγγελισμος-θεατρικα σκηνικα[Theater Scenografy][2 απο τα 6]''Βαβυλωνια''του Δημητριου Βυζαντιου[1836]-metamondern-mona liza-merilyn-elvis-Η Παναγια Ενθρονη με τον Χριστο-Karagiozis[Καραγκιοζης και Μεγαλεξανδρος]-blonde woman[Pop Art]Ευρυδικη-Albert Einstein[Αλμπερτ Αινσταιν]- Γεωργιος Καραισκακης

.
.
PAINTING -GREEK-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]
.
-Ezra Pound-Οδυσσεας Ελυτης-Αλεξανδρος Παπαδιαμαντης
-metamondern[μετα-μοντερνο][Merilyn Monroe-Ερμης του Πραξιτελη
-Αγιος Αθανασιος και Ευαγγελισμος
-θεατρικα σκηνικα[Theater Scenografy][2 απο τα 6]''Βαβυλωνια''
του Δημητριου Βυζαντιου[1836]
-metamondern-mona liza-merilyn-elvis
-Η Παναγια Ενθρονη με τον Χριστο
-Karagiozis[Καραγκιοζης και Μεγαλεξανδρος]
-blonde woman[Pop Art]Ευρυδικη
-Albert Einstein[Αλμπερτ Αινσταιν]
-Γεωργιος Καραισκακης
.
.
.

Ezra Pound ,Poet-χ.ν.κουβελης


 Οδυσσεας Ελυτης,Ποιητης-χ.ν.κουβελης


 Αλεξανδρος Παπαδιαμαντης-χ.ν.κουβελης
ο ταπεινος αγιος των γραμματων


metamondern[μετα-μοντερνο][Merilyn Monroe-Ερμης του Πραξιτελη]-χ.ν.κουβελης
2χ2μ


Αγιος Αθανασιος και Ευαγγελισμος-χ.ν.κουβελης



[Κατασκευαζοντας τα σκηνικα για τη ''Βαβυλωνια''του Δημητριου Βυζαντιου[1836]]
θεατρικα σκηνικαTheater Scenografy][2 απο τα 6]36 τμ-χ.ν.κουβελης


θεατρικα σκηνικα[Λεωνιδας Αντρουτσος,Θεοφιλος]λεπτομερεια-χ.ν.κουβελης


πινακας-metamondern-mona liza-merilyn-elvis [1]-χ.ν.κουβελης
6χ2[σε CLUB]


πινακας-metamondern-mona liza-merilyn-elvis [2]-χ.ν.κουβελης
6χ2 [λεπτομερεια]


Η Παναγια Ενθρονη με τον Χριστο -χ.ν.κουβελης
[Κατα τον Τροπον των Παλαιων Λαικων Βυζαντινων Αγιογραφων,
-σε παλιο ξυλο μαικινας δεματοποιησης καπνου]

Karagiozis[Καραγκιοζης και Μεγαλεξανδρος]-χ.ν.κουβελης


blonde woman[Pop Art]Ευρυδικη-χ.ν.κουβελης[2]


blonde woman[Pop Art]Ευρυδικη-χ.ν.κουβελης[1]

[Ανθρωπινα Εσωτερικα]Ευρυδικη,ετων 23-χ.ν,κουβελης
.
Ευρυδικη,ετων 23 ,σπουδαστρια σε Σχολη Δημοσιογραφιας και
Μεσων Μαζικης Επικοινωνιας,εργαζεται ερασιτεχνικα ως μοντελο,
θελει να συνεχισει με θεατρικες σπουδες,εχει ανεξαρτοποιηθει απο
τους γονεις,ενοικιαζει διαμερισμα στην περιοχη της Νεαπολης Αθηνα,
την γνωρισε πριν μια βδομαδα,συγκεκριμενα την περασμενη Κυ-
ριακη,μεσημερι,σ'ενα καφε στο Θησειο,χθες τη σχεδιασε απο μια
φωτογραφια της,σημερα Παρασκευη συναντηθηκαν το απογευμα
στο ιδιο καφε,της εδωσε την εικονα,της αρεσε,επειτα πηγαν για φα-
γητο,χωρησαν λιγο μετα της 10,κανονισαν νασυναντηθουν αυριο
στο ιδιο μερος,στις 11 το πρωι,θ'ανεβουν στην Ακροπολη,κι επειτα
θα επισκεφθουν το μουσειο,πριν λιγη ωρα τον πηρε στο κινητο,του
ευχηθηκε με γλυκεια φωνη ''καληνυχτα''



Albert Einstein[Αλμπερτ Αινσταιν]-χ.ν.κουβελης


Γεωργιος Καραισκακης-χ.ν.κουβελης
.
.
.

Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]-Κινηση Κυβων[Op Art]-[Ανθρωπινα Εσωτερικα]Η ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΡΕΦΤΗ

.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]
.
Κινηση Κυβων[Op Art]
.
[Ανθρωπινα Εσωτερικα]
Η ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΡΕΦΤΗ
.
.
.

Κινηση Κυβων[Op Art]-χ.ν.κουβελης
.
.
[Ανθρωπινα Εσωτερικα]
Η ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΡΕΦΤΗ
.
.
κοιταξε στον καθρεφτη,ηξερε πως δεν θα βλεπε την
πραγματικοτητα,στη γνωστη συμμετρια,το αριστερα-
δεξια και το δεξια -αριστερα,οχι ομως και το πανω-
κατω,ουτε και το πισω- μπροστα,γιατι τοτε κοιτουσε,
τι περιμενε να δει,γιατι επεμενε,ειδε παλι το δωμα-
τιο εκεινο,ελαχιστα επιπλωμενο,ενα τραπεζι στο κεν-
τρο του,και γυρω τεσσερις καρεκλες,ενας ορθογωνιος
καθρεφτης στο βαθος το αντανακλουσε,ενας καναπες ηταν
δεξια,τοτε ειδε ν'ανοιγει η πορτα αριστερα και να μπαι-
νει η Μ.,προχωρησε στο δωματιο και πηγε και καθισε
στον καθρεφτη,εβλεπε την πλατη της,πρεπει να πηρε ενα
κραγιον να βαψει τα χειλη της,δεν το ειδε,αυτο το συμ-
περανε απο τις κινησεις της,επειτα σταθηκε ακινητη
σ'εκεινη τη θεση,περιπου πεντε λεπτα μετρησε στο ρολοι
του,ακουστησε ενα τηλεφωνο να χτυπαει,σηκωθηκε πηγε
στο τραπεζι καθησε στην αριστερη πλευρα του,απαντησε
στο τηλεφωνο,την ακουσε να λεει:''πριν απο λιγο γυρισα'',
''ειμαι πολυ κουρασμενη''.''θα ετοιμασω κατι προχειρο
να φαω'',''θα ξαπλωσω ,να ξεκουραστω'',''οταν ξυπνησω
θα σε παρω τηλεφωνο'',εκλεισε το τηλεφωνο,και βγηκε
απ'το δωματιο,ακουσε τη πορτα του μπανιου ν'ανοιγει,
μετα απο λιγο νερο να τρεχει,οταν βγηκε ανοιξε τη τηλε-
οραση,μετα απο καποια ωρα η τηλεοραση εκλεισε,δεν ακου-
γονταν τιποτα πια ,ησυχια,εφυγε απ'τον καθρεφτη,πηγε
στη κρεβατοκαμαρα και κοιμηθηκε,τον ξυπνησε το τηλε-
φωνο,διπλα στο κομοδινο,το σηκωσε,ακουσε τη φωνη της
Μ.,''Μολις ξυπνησα και σε πηρα,θα περασω απ'το σπιτι,
να με περιμενεις'',εκλεισε το τηλεφωνο,σηκωθηκε απ'το
κρεβατι,ντυθηκε και πηγε στη κουζινα να ετοιμασει καφε,
πηρε τον καφε να τον πιει στο σαλονι,ανοιξε την τηλε-
οραση ,μετα απο λιγο την εκλεισε,κοιταξε το ρολοι του,
ηταν ηρεμος,ηξερε πως δεν θα'ρχονταν,τωρα ολα ειχαν
τελειωσει,δυο χρονια πριν,σχεδον ειχαν ξεχαστει,κι ας
επανερχονταν καποιες στιγμες καποια περιστατικα απο την
ιστορια του με τη Μ.,πολυ ζωντανα σαν να συνεβαιναν εδω
και τωρα,κι εβρισκαν,ηταν φυσικο,αφου πολυ δυνατα βιω-
θηκαν,τροπους να επανεμφανιζονται εστω και στη συμμετρια
ενος καθρεφτη,ειχαν χωρισει με τη Μ.,απο τοτε δεν την ξανα-
ειδε,μονο λιγες φορες στην αρχη,υστερα τιποτα,ουτε ξερει,που
βρισκεται,αν ζει σ'αυτη τη πολη η' σ'αλλη πολη,
βγηκε εξω,ειχε αρχισει να νυχτωνει,πηρε το αυτοκινητο,
οδηγησε στη παραλιακη,το βραδυ δειπνισε σ'ενα ρεστωραν.
.
.
.

PAINTING -GREEK-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]-Κινηση Κυβων[Op Art]-Greek Geometricous Abstract[Πολλαπλοι Τετραγωνισμοι]6,7,8- Κυκλαδικο Ειδωλιο[Greek Ancient -Cycladic Eidolio]-Εμφυλιος[Civil War]-Merylin,Like Multiplying M.[Pop Art]1,2

.
.
PAINTING -GREEK-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]
.
Κινηση Κυβων[Op Art]
.
Greek Geometricous Abstract[Πολλαπλοι Τετραγωνισμοι]6,7,8
.
Κυκλαδικο Ειδωλιο[Greek Ancient -Cycladic Eidolio]
.
Εμφυλιος[Civil War]
.
Merylin,Like Multiplying M.[Pop Art]1,2
.
.
.

Κινηση Κυβων[Op Art]-χ.ν.κουβελης


Greek Geometricous Abstract[Πολλαπλοι Τετραγωνισμοι]-χ.ν.κουβελης[6]


Greek Geometricous Abstract[Πολλαπλοι Τετραγωνισμοι]-χ.ν.κουβελης[7]


Greek Geometricous Abstract[Πολλαπλοι Τετραγωνισμοι]-χ.ν.κουβελης[8]



Κυκλαδικο Ειδωλιο[Greek Ancient -Cycladic Eidolio]-χ.ν.κουβελης



Εμφυλιος[Civil War]-χ.ν.κουβελης


Merylin,Like Multiplying M.[Pop Art]-χ.ν.κουβελης[1]


Merylin,Like Multiplying M.[Pop Art]-χ.ν.κουβελης[2]
.
.
.

LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]-Merylin,Like Multiplying M.[Pop Art]-NOTES ON M. IN MORE TIMES

.
.
LITTERATURE-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ-TEXTS-Χ.Ν.Κουβελης[C.N.Couvelis]
.
Merylin,Like Multiplying M.[Pop Art]
.
NOTES ON M. IN MORE TIMES
.
.
.

Merylin,Like Multiplying M.[Pop Art]-χ.ν.κουβελης[1]


Merylin,Like Multiplying M.[Pop Art]-χ.ν.κουβελης[2]
.
.
NOTES ON M. IN  MORE TIMES
.
.
Money is Political Praxis
Moonlight is swimming in silent sea-waters
Motor-cycling in wide clean sky the sun eastwestwards
Machine of words is the man
Man-Myself,Yourself
Move on.Now

m

1. concentration measured by the number of moles of solute
per liter of solvent
2. the 13th letter of the Roman alphabet
3. the basic unit of length adopted under the Systeme
International d''Unites (approximately 1.094 yards)
4. the cardinal number that is the product of 10 and 100
5. denoting a quantity consisting of 1,000 items or units

Machiavelli

1. a statesman of Florence who advocated a strong central
government (1469-1527)

Machiavelism


1. The supposed principles of Machiavel, or practice in conformi-
ty to them; political artifice, intended to favor arbitrary power.

macroeconomics


1. the branch of economics that studies the overall working of
a national economy

Mania


1. an irrational but irresistible motive for a belief or action
2. a mood disorder; an affective disorder in which the victim tends
to respond excessively and sometimes violently
3. Violent derangement of mind; madness; insanity. Cf. Delirium.

Manhood


1. the status of being a man
2. the quality of being human; "he feared the speedy decline of all
manhood"
3. the state of being a man; manly qualities
4. The state of being man as a human being, or man as distinguished
from a child or a woman.

Manifold

1. a pipe that has several lateral outlets to or from other pipes
2. a set of points such as those of a closed surface or and analogue
in three or more dimensions
3. a lightweight paper used with carbon paper to make multiple copies;
"an original and two manifolds"
4. combine or increase by multiplication; "He managed to multiply his
profits"
5. make multiple copies of; "multiply a letter"
6. many and varied; having many features or forms; "manifold reasons";
"our manifold failings"; "manifold intelligence"; "the multiplex oppo-
rtunities in high technology"
7. Various in kind or quality; many in number; numerous; multiplied;
complicated.
8. A copy of a writing made by the manifold process.
9. To take copies of by the process of manifold writing; as, to manifold
a letter.

Mankind

1. all of the inhabitants of the earth; "all the world loves a lover"; "she always
used `humankind'' because `mankind'' seemed to slight the women"
2. The human race; man, taken collectively.
3. Manlike; not womanly; masculine; bold; cruel.

Maria Callas

1. Greek coloratura soprano (born in the United States) known for her
dramatic intensity in operatic roles (1923-1977)

Marilyn Monroe

1. United States film actress noted for sex appeal (1926-1962)

Market

1. the world of commercial activity where goods and services are bought
and sold;"without competition there would be no market"; "they were
driven from the marketplace"
2. a marketplace where groceries are sold; "the grocery store included a
meat market"
3. the securities markets in the aggregate; "the market always frustrates the
small investor"
4. the customers for a particular product or service; "before they publish
any book they try to determine the size of the market for it"
5. make commercial; "Some Amish people have commercialized their way
of life"
6. engage in the commercial promotion, sale, or distribution of; "The company
is marketing its new line of beauty products"
7. deal in a market
8. buy household supplies; "We go marketing every Saturday"
9. A meeting together of people, at a stated time and place, for the purpose of
traffic (as in cattle, provisions, wares, etc.) by private purchase and sale, and
not by auction; as, a market is held in the town every week.
10. To deal in a market; to buy or sell; to make bargains for provisions or
goods.
11. To expose for sale in a market; to traffic in; to sell in a market, and in an
extended sense, to sell in any manner; as, most of the farmes have marketed
their crops.

Marlene Dietrich

1. United States film actress (born in Germany) who made many films with
Josef von Sternberg and later was a successful cabaret star (1901-1992)

Marriage

1. the act of marrying; the nuptial ceremony; "their marriage was conducted
in the chapel"
2. two people who are married to each other; "his second marriage was hap-
pier than the first"; "a married couple without love"
3. the state of being a married couple voluntarily joined for life (or until
divorce); "a long and happy marriage"; "God bless this union"
4. a close and intimate union; "the marriage of music and dance"; "a marriage
of ideas"
5. The act of marrying, or the state of being married; legal union of a man
and a woman for life, as husband and wife; wedlock; matrimony.
6. In bézique, penuchle, and similar games at cards, the combination of a
king and queen of the same suit. If of the trump suit, it is called a royal
marriage.

mass-produce

1. produce on a large scale

mass culture

1. the culture that is widely disseminated via the mass media

masturbate

1. get sexual gratification through self-stimulation
2. stimulate sexually; "The old man wanted to be masturbated by the
prostitute"

mathematical logic

1. any logical system that abstracts the form of statements away from their
content in order to establish abstract criteria of consistency and validity

Money

1. wealth reckoned in terms of money; "all his money is in real estate"
2. the most common medium of exchange; functions as legal tender; "we
tried to collect the money he owed us"
3. the official currency issued by a government or national bank; "he
changed his money into francs"
4. A piece of metal, as gold, silver, copper, etc., coined, or stamped, and
issued by the sovereign authority as a medium of exchange in financial
transactions between citizens and with government; also, any number of
such pieces; coin.
5. To supply with money.

music

1. musical activity (singing or whistling etc.); "his music was his central interest"
2. punishment for one''s actions; "you have to face the music"; "take your
medicine"
3. any agreeable (pleasing and harmonious) sounds; "he fell asleep to the
music of
the wind chimes"
4. (music) the sounds produced by singers or musical instruments (or repro-
ductions
of such sounds)
5. an artistic form of auditory communication incorporating instrumental or
vocal
tones in a structured and continuous manner
.
.
.

Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2012

GREEK POETRY-POETRY -c.n.couvelis-ΠΟΙΗΜΑΤΑ-χ.ν.κουβελης-η Κορη[Greek Ancient]Fayum[Φαγιουμ-ΗΜΕΙΩΝ ΥΜΕΩΝ-ΠΕΡΙ ΕΤΑΙΡΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ.ΧΑΙΡΕ-ODYSSEA[ΟΔΥΣΣΕΑΣ][Απο το Ημερολογιο του Οδυσσεα]ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΑΣ-Κυκλαδικο Ειδωλιο[Greek Ancient -Cycladic Eidolio]ΜΕ ΤΑ ΕΙΔΩΛΙΑ

.
.
GREEK POETRY
POETRY -c.n.couvelis
ΠΟΙΗΜΑΤΑ-χ.ν.κουβελης
.
η Κορη[Greek Ancient]Fayum[Φαγιουμ
.
ΗΜΕΙΩΝ ΥΜΕΩΝ
.
ΠΕΡΙ ΕΤΑΙΡΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ.ΧΑΙΡΕ
.
ODYSSEA[ΟΔΥΣΣΕΑΣ][Απο το Ημερολογιο του Οδυσσεα]
ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΑΣ
.
Κυκλαδικο Ειδωλιο[Greek Ancient -Cycladic Eidolio]
ΜΕ ΤΑ ΕΙΔΩΛΙΑ
.
.
.
ΗΜΕΙΩΝ ΥΜΕΩΝ
.
.


Greek Geometricous Abstract[Πολλαπλοι Τετραγωνισμοι]-χ.ν.κουβελης
.
.
ΗΜΕΙΩΝ ΥΜΕΩΝ
.
.
In[Out[In[Out[In[Out[In[Out[In[Out[In[Out]...
In Me Out You In You Out Me In Me Out You...
I YOU I YOU I YOU I YOU I YOU I YOU I YOU...
I AM YOU ARE I AM YOU ARE I AM YOU ARE I AM ...
THING OF THING OF THING OF THING OF THING OF...
ON OFF ON OFF ON OFF ON OFF ON OFF ON OFF ON...
1-1+1-1+1-1+1-1+1-1+1-1+1-1+1-1+1-1+1-1+1-1+...
1-[1-1]-[1-1]-[1-1]-[1-1]-[1-1]-[1-1][1-1]-[1-1]-[1-1]-...
0000000000000000000000000000000000000000000
1000000000000000000000000000000000000000000
COGITO ERGO SUM COGITO E[R]GO SUM COGITO ERGO SUM
0-1-10-11-100-101-110-111-1000-1001-1010-1011-...
ειμα ειπειν εμειο σειο ειο εμευ μευ σευ ευ
εμου σου ου γλωσσα θαλασα ημαρ ηως ηελιος
...πτολις ορωωσι δ'ανθρωπων Οδυσηι γνωσεαι
.......αμμες αμμιν αμμε υμες υμμιν υμε
...........ναυταων πλοος νοος ηερι
.................λογοισιν ανερι

ημειων...............................................υμεων

φραζω επεφραδον πεφραδε πεφραδεειν πεφραδεμεν
.
.
.

Greek Geometricous Abstract[Πολλαπλοι Τετραγωνισμοι]-χ.ν.κουβελης
.
.
.
ΠΕΡΙ ΕΤΑΙΡΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ.ΧΑΙΡΕ
.
.

η Κορη[Greek Ancient]Fayum[Φαγιουμ]-χ.ν.κουβελης
.
.
ΠΕΡΙ ΕΤΑΙΡΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ.ΧΑΙΡΕ
.
.
ποια απ'αυτες παρακαλεσε θερμα την Κυπριδα για τον ονοματι Δεξιλεω:
γιατι στο κοιταγμα του βαθυ κι επιμονο πολλα περιστερια
φτεροκοπουν στο στηθος της;
την κτεινα της Παφιας,αντιχειρας με δειχτη,σημαδι να σ'ακολουθησω,
δειξε!Εσυ,Βακχις
τρυφερη επιδερμιδα,κι η νυχτα απαλο διαφανο σεντονι
Φιλω την ωραια με τα μεγαλα ματια και τους λευκους στρογγυλους ωμους
την Αιγινω
Ακολουθοι μοι.Ανθις
Γλυκέρα της Θαλασσίδος.Χαιρε Καλλος.Τι ζητας;Θα στα δωσω!
Δροσίς,Ευνοουμενη της Πανδημης,Φιλοκαλλον Αιδοιον.Χαιρε Αμαραντο Ροδο
Την Eύκλεια Τιμω.Στην οδος Ζηνωνος σ'ενα σπιτακι περιμενει
Hδεία Πορνη, Χαιρε .Ολογυμνη.Καλλιστη!
Θαΐς η Πτολεμαίου,Φιλτατη της Θάλλουσας.Σαν κορυδαλλοι.
Ανοιξης διδυμοι Κρινοι
Να σ'αγγιξω Iόεσσα.Μια λεξη σιωπηλη ν'ακουει.
Το'ξερες Kαλλιξένα.Τρια Ποιηματα.Σταχτη.
Σου εστειλα.Εγω αυτοπροσωπως ο Αιγαγρος ο Μεγας Ψωλος
η' ειδαλλως Ανδρεας Εμπειρικος Οδησσηνος και συ η Λαγις
Λαμπιτω,Λαμπρουλα,μια εκδορα απο σενα στη κοιλια με παρηγορει
τωρα,που η νυχτα προχωραει
με βηματισμους σκεψεις,Mυλτώ
Mυρτάλη,Αυριο Ηχηρο Υψος
Mυρτίς η Παμφιλου Ηδονης Χαιρε Κεχαριτωμενη Πειραιωτισα
Αρνηθηκα.Αληθεια η' Τιποτα.Σου γραφω,Nαννώ
Nικαρέτη.Τι ζητας;Ουρανο.Το χερι εγραψε την ηλικια.Σωμα
Και η Oπώρα ειναι διαφανη πυγολαμπιδα χρονου
η Πραξυλλα ομως σ'ενα κλειστο δωματιο μετραει καθρεφτες κενου
Ευγενικη Ροδοκλεια Αναμεσα στο πληθος ,Εγναντια Θεσσαλονικη.
Ηλικια 18.Μερες του '80.Βροχη.Να σε ρωτησω
Να σε βρω Φανώ.
Δεν θυμαμαι τ'ονομα σου.Ειναι τρισυλλαβο;
η' πεντασυλλαβο;
Λεξη,που απο στομα σε στομα εχασε το νοημα της.
Ετος 31ο Απο τη Μερα της Δολοφονιας του Γρηγορη Λαμπρακη
η' 16 εμφυλια χρονια απο το χαμο του Δεξιλεω στα περιχωρα
της Υδρας το 94
Μαλλον Σωσσάνδρα.Τρισυλλαβο.Οπως Θαλασσα.
Μνημη ρυτιδιασμενη
στα ματια.Ισοβια Ιστορια Φωτογραφιας.Φίλα η Κορη.
Φωτογενεια διλημματος η Φιλάνδρα.Αριθμος 10 η' 11 Οδος Φυλης.
Που να θυμασαι.Ολα τα πορτελα ειχαν κοκκινο φως στην εξωπορτα.
Εκτος αν τα ειχαν κλεισει δια της βιας.
Οπως εγινε με τη Φιλουμένη
και τη Φιλύρα και τη Φρύνη.Εφτασε η εποχη της Ατιμιας.Xρυσογονη
Λαις.
Κι αυτη η μερα περασε.Σαν τις αλλες.
Στη σειρα ιδιες.
Λιγο δεν ειναι,που γλυτωσαμε.
Αν σκεφτεις
Δολοφονησαν τον Οδυσσεα Αντρουτσο
τον Αττικ,τον Κλεωνα Τριανταφυλλου,να μη ξεχασω,
κατα λαθος σκουντηξε καποιον στο δρομο κι εκεινος
τον γρονθοκοπησε αλυπητα
στην ημερομηνια της 29ης Αυγουστου το 1944
Δεν ειναι λιγο ,που δεν μας πειραξαν ακομα
Να κυκλοφορειτε με ψευδωνυμα και λαθος διευθυνσεις
και αοριστα ανακριβη βιογραφικα
.
.
.
ODYSSEA[ΟΔΥΣΣΕΑΣ][Απο το Ημερολογιο του Οδυσσεα]
ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΑΣ
.
.

Greek Sea[Θαλασσιο Περας]-χ.ν.κουβελης
.
.
ODYSSEA[ΟΔΥΣΣΕΑΣ]
[Απο το Ημερολογιο του Οδυσσεα]
.
ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΑΣ
.
.
θιν αλς
Υπερ Δοξης
θαλασσα
.
.
.
[γυρισαμε το ξημερωμα,πριν το χαραμα ειχαμε σηκωσει
τα διχτυα και τα ειχαμε ξεψαρισει,δυο-τρεις τσιπουρες,παχιες,
σιμα μισο κιλο η μια,μερικα λιθρινια,στραφταλιζαν στο πρωτο
φως,περκες και μπολικες χοντρες ταισμενες γοπες,καποιους
γοβιους,και καμια δεκαρια μπαρμπουνια,δεσαμε στα παλουκια
τη βαρκα και πηδησαμε στη στερια,τα παιδια μολις ακουσαν
τις φωνες μας πεταχτηκαν απ'τα κρεβατια τους,ηρθαν κοντα
μαςς,''να δουμε τι πιασατε'',επαιρναν τα ψαρια στα χερια
τους,εκεινα τιναζονταν και τους γλυστρουσαν,τους επεφταν,
τα ξαναπιαναν,στην αρχη τρομαζαν επειτα γελουσαν,τα μετρου-
σαν,τοσα ειναι,τα ζυγιαζαν,τοσο βαραινουν,''το δικο μου
μπαρμπουνι πιο πολυ ειναι απ'το δικο σου'',τα μοιραζαν,
''αυτο το λιθρινι ειναι δικο μου,πρωτυτερα το ειδα και
το'πιασα''.τα τζιτζικια στα δεντρα τζι και τζι και τζι,απ'τον
ρυθμο και την ενταση των φωνων τους η μερα προβλεπαμε
θα ηταν ζεστη]
.
.
.
ΜΕ ΤΑ ΕΙΔΩΛΙΑ
.
.


Κυκλαδικο Ειδωλιο[Greek Ancient -Cycladic Eidolio]-χ.ν.κουβελης
.
.
ΜΕ ΤΑ ΕΙΔΩΛΙΑ
.
.
[στα καλλιεργημενα χωραφια στην αρχη της ανοιξης πριν χαραξει
η μερα και πριν χτυπησει η πρωτη αχτιδα του ηλιου τα χωματα
πηγαινε κι εριχνε τα γυναικεια ειδωλια ,να πληθυνθει ο καρπος,
τα'φτιαχνε απο πηλο κι επειτα τα'ψηνε να'ναι γερα, κι απο δια-
φορα ξυλα εκανε,ριζες αγριλιας ,ρικι,αλλα και ξυλο κουμαριας χρησι-
μοποιουσε,τα πελεκουσε με τεχνη και τα'φερνε στο γυναικειο σωμα,
μ'εντονα σχεδιασμενα τα γεννητικα αναπαραγωγικα του οργανα,το στηθος
και τον κολπο,ειδωλια εφτιαχνε και με πετρες,διαλεγε να'ναι μαλακες
πετρες,να κατεργαζονται ευκολα,τοσο καλα τα εκανε,που κι αλλοι
γεωργοι του ζητουσανε να κανει ειδωλια και γι'αυτους]
σ'αλλα μερη συνειθιζανε να ριχνουν στα καλλιεργημενα χωραφια φαλλους,
πετρινους η' ξυλινους η ' και πηλινους
[ακομα λεγανε πως σμιγαν με τις γυναικες τους πανω στα οργωμενα
χωραφια]
.
.
.