Τρίτη, 29 Ιουνίου 2010

ELECTRONICA MINIMAL MUSIC [ ΣωματοΦωνα ] 1 ,2, 95 Παραλλαγες , 75 Παραλλαγες πανω σ'ενα θεμα

.
.
ELECTRONICA MINIMAL MUSIC / PAINTINGS
[ΣωματοΦωνα ]
.
.
ΣωματοΦωνα [ 1, 2 ]
.


.
.
ΣωματοΦωνα [95 Παραλλαγες πανω
σ'ενα Θεμα ]
.

.
.
ΣωματοΦωνα [ 75 Παραλλαγες πανω
σ'ενα Θεμα ]
.

.
.
ΣωματοΦωνα
.
Σωμα Ενυδρο Υποκοριστικων
Φωνων Κρινων Ρηγματων
ΣωματοΦωνα Μαγνητοφωνα Στιλβουλσων
Παρθενων Ακροτελευτου Ωραιοτητος
Κεκοσμημεναι Πολυτιμων Λιθων
Πρασινων Σαπφειρων και Ροδαλιζοντων
Κορραλιων Αφροεσσων Μηρων
Αμφιρυτων και Αδυμελεστατων
Μελισσων ο Διαφανος Εκπεσων Ανεμος
επι Δρυων επι Βραχων επι Λευκων Ανθεων
επι Καλων Μελων και των Ασεμνων
οι Οφθαλμοι Τανυπτερυγοι Εριφυλλοι
Ευδαιμονες Αρρητων Υπερουσιων
Αει Υπερ Αειθαλλων Ορθων Κυπαρισσων
Αει Υπερ Πληρους Ευωδοσεως των Φαλλων
Αει Υπερ Ανθεστηριων Κοριτσιων Εφηβαιων
και ο Αμαχος Ηρωας εκρινε:
Αξιον Εστι το Παναγνον
το Παγκαλον
το Αειδωρον
το Μυρσινης Οξυτερον
και Ευμελεστερον
το Φωνηεν Ιωτα Κορης
ειτε Μελιχρης ειτε Ξουθιας
.
Αει των Αρετων η Ασελγεια
Αει των Αδολων το Κρατος
Αει των Μη -Κρινοντων τ'Αγαθα
Αει τα Υψηλα Ελαχιστα
.
Σωμα Αχιβαδα Ασυμφωνων Ερωτηματων
Τι το Ατελες; τι το Λυσιτελες
Φρεατιον Υδατων
Κορης Ωραιας και Παγχρυσου
ΣωματοΦωνο Ειναι
.
.

LITERATURE[-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ]-NARRATIONS [STORIES ] OF FANTASTIC LITERATURE- [20 ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ ]-Χ.Ν.ΚΟΥΒΕΛΗΣ[C.N.COUVELIS]-Ο ΙΣΤΟΣ ΤΗΣ ΑΡΑΧΝΗΣ

.
.
20 ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ
.


.
απο τα ''20 ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ''
.
.

..
Ο ΙΣΤΟΣ ΤΗΣ ΑΡΑΧΝΗΣ
.
Ο πρωτος φονος συνεβηκε σ'ενα παλιο διο-
ροφο σπιτι με γαλαζιους τοιχους, διπλα στις
γραμμες του ηλεκτρικου,αριστερα.Στην αρχη
της μεγαλης ευθειας,προς τα βορεια-δυτικα.
Το θυμα ηταν μια γυναικα ,περιπου σαραντα
χρονων.Το πτωμα της βρεθηκε μισογυμνο,
ξαπλωμενο σ'ενα καναπε ,στο σαλονι του
διαμερισματος που εμενε ,στον δευτερο ορο-
φο.Στο πατωμα υπηρχαν σκορπισμενα αδεια
μπουκαλια αλκοολ, μπυρες και ουισκι. Ο
δολοφονος πρωτα τη χτυπησε δυνατα στο
κεφαλι με γροθια,κι επειτα , μισολιποθυμη
οπως ηταν ,της εκοψε την καρωτιδα.Το μα-
χαιρι του εγκληματος δεν βρεθηκε.Γενικα
η ατμοσφαιρα του χωρου του εδινε την
εντυπωση ενος θεατρικου σκηνικου.Οι κι-
τρινες κουρτινες στο μοναδικο παραθυρο
και το εξωτερικο φως μεσ'απ'αυτες χυνο-
νταν στο εσωτερικο του δωματιου κιτρινω-
πο.Η σταση του σωματος της δολοφονημενης
γυναικας ηταν κι αυτη θεατρικη.Τα γυμνα της
ποδια ηταν παχια,σαρκωμενα, το κεφαλι της
,με ξανθα μαλλια στο οξυζενε,ηταν γερμενο
προς τα πισω, λιγο προς πλαγια δεξια, το αρι-
στερο της χερι κρεμονταν σε γωνια εξην-
τα μοιρων απο τον κορμο της,στον καρπο
φορουσε μια χρυση αλυσσιδα και στα δα-
κτυλα διαφορα δακτυλιδια.Απο τις ανακρι-
σεις που εκανε στον περιγυρω της ατυχης
γυναικας δεν ειχε εχθρους,τουλαχιστον φανε-
ρους, το επαγγελμα της,εδω και μια εικοσαε-
τια ,ηταν αυτο της πορνης .Συχναζε σε υπο-
πτα στεκια,ψαρευε πελατες σε σκοτεινους
αποκεντρους δρομους ,και πολλες φορες ε-
κανε πιατσα , τις νυχτερινες ωρες,στους
υπογειους σταθμους του ηλεκτρικου.Ερευ-
νησε και κατεγραψε με λεπτομερεια τον χω-
ρο του διαμερισματος,Τα αντικειμενα και
τη σχετικη τους θεση.Του εκανε εντυπωση
το μοντερνο γουστο στη διακοσμιση του
θυματος.Συγκεκριμενα,στον τοιχο απεναν-
τι απ'τον καναπε,που βρεθηκε δολοφονημε-
νη,ηταν κρεμασμενος ενας ζωγραφικος πι-
νακας μεγαλων διαστασεων .Το θεμα του ε-
παναλαμβανομενοι ρομβοι σε διαφορα
αυξομειουμενα μεγεθη βαθμιαια συστρεφο-
μενοι ,γυρω απο αξονες διαφορων διευ-
θυνσεων, επανερχομενοι συνεχως στην
αρχικη θεση,με περιοδικο τροπο,μονο-
χρωμοι ,σε πολλες χρωματικες διαβαθ-
μισεις του πρασινου.Καθως πανω στον
πινακα επεφτε το κιτρινωπο φως απ'το
απεναντι παραθυρο ,αναμειγνυονταν
με το πρασινο και οι ρομβοι αποκτου-
σαν γαλαζια αποχρωση.
Τις επομενες μερες οι ανακρισεις στα
κακοφημα στεκια και στους ανθρωπους
του υποκοσμου δεν προσθεσαν στην
ερευνα τιποτα καινουργιο.Η υποθεση
του φονου βρισκονταν στο σκοταδι ,α-
νεξιχνιαστη.
Το δευτερο θυμα ηταν παλι γυναικα,τρι-
αντα με σαραντα χρονων,ανεργη, με ψυ-
χολογικα προβληματα,ειχε νοσηλευτει
στο ψυχιατρειο.Εμενε μονη της στο σπι-
τι που κληρονομησε απ'τους γονεις της.
Στην δεξια πλευρα της μεγαλης ευθειας
του ηλεκτρικου,οπως ανεβαινει βορειο-
δυτικα,περιπου στη μεση της.Τα παραθυ-
ρα του σπιτιου ηταν χρωματισμενα πρα-
σινα .Η γυναικα βρεθηκε στο πατωμα ,
μεσα σε μια λιμνη απο αιμα, το δωματιο
ηταν ακαταστατο κι ειχε μια βαρια μυ-
ρουδια , απο το μακροχρονιο κλεισιμο.
Απο την κουρτινα στην πορτα του μπαλ-
κονιου εμπενε μεσα το φως, σε φωτεινες
και σκοτεινες λωριδες,γκριζογαλανο.Ο
θανατος του θυματος ειχε προελθει ,κατ'
αρχην, απο βιαιο στραγγαλισμο του λαι-
μου απο τα χερια του δραστη,κι υστερα
ακολουθησαν πολλες μαχαιριες σε δια-
φορα σημεια στη κοιλια της γυναικας.
Αφου παρατηρησε με προσοχη το σκη-
νικο , ειδε μπροστα στα ματια του την
παρανοικη σκηνογραφια ενος μανιακου.
Προχωρησε στο δωματιο,προσεχωντας να
μην πατησει κατι,κι ανοιξε το παραθυρο
να αερισθει ο χωρος.Περιεργαστηκε με
προσοχη στον τοιχο ενα πινακα ζωγραφι-
κης,ανυπογραφο,σε κιτρινο χρωμα μονοχρω-
μο.Στις ανακρισεις δεν βγηκε τιποτα,η γυ-
ναικα οχι μονο δεν ειχε εχθρους,αλλα ουτε
καποιους γνωστους και συγγενεις,ζουσε
σχεδον σαν να μην υπηρχε.Ετσι κι αυτη η
υποθεση κινδυνευε να μεινει στο σκοτα-
δι , ανεξερευνητη.
Βρισκονταν σε αδεια, οταν του τηλεφω-
νησαν,λιγο πριν το ξημερωμα, στο σπιτι του,
για τη δολοφονια μιας γυναικας ,στην περι-
οχη της τριτης μεγαλης ευθειας του ηλεκτρι
κου,εκατο μετρα περιπου πριν το τελοςτης,
αριστερα.Ετρεξε αμεσως εκει.Το σπιτι ειχε
κηπο γυρω του κι εκεινη την εποχη ειχαν
ανθισει κιτρινα τριανταφυλλα.Η γυναικα
ειχε πυροβοληθει απο κοντινη αποσταση
στη καρδια,και πολλες φορες στο στηθος .
Εμαθε πως ηταν χωρισμενη ,θρησκοληπτη,
ηλικια σαραντα με πενηντα.Τα τελευταια χρο-
νια ζουσε ολομοναχη,κανενας δεν την επι-
σκεπτονταν κι η μοναδικη συντροφια της
ηταν μια γατα.Απο το γαμο της δεν ειχε απο-
κτησει παιδια.Το θυμα εμενε στα πανω δωνα-
τια, το κατω σπιτι χρησιμευε παλια για απο-
θηκη.Αφου περιεργαστηκε την ατυχη γυναικα
,τη σταση της ,τα ρουχα της , τα τραυματα
που ειχε,το χωρο γυρω,απομακρυνθηκε απο
κοντα της να εξετασει και τ'αλλα δωματια.
Στο δωματιο προς τα βορειο -δυτικα,στον
αριστερο τοιχο καθως εμπενε,ανακαλυψε
εναν ζωγραφικο πινακα ,μονοχρωμο στις
αποχρωσεις του γαλαζιου χρωματος.Ανα-
παριστουσε μια οπτικα κινουμενη ακο-
λουθια τελεια σχεδιασμενων κυκλων με
ποικιλες διαμετρους ,που κατα πασα πι-
θανοτητα οριζονταν απο καποιο αναδρο-
μικο τυπο μιας αγνωστης μαθηματικης α-
κολουθιας.Η συνεχης,μινιμαλιστικη, οπτι-
κη κινηση των γαλαζιων κυκλων στον πι-
νακα τον ζαλισε για λιγο καθως τον παρα-
τηρουσε.Προχωρησε επειτα στο απεναντι
παραθυρο απ'το πινακα,τραβηξε τις κουρ-
τινες ,κι ο χρωματισμος του πινακα μετα-
βληθηκε σε πρασινωπος.Επεστρεψε στο
χωρο του εγκληματος,ολα εδειχναν ενα
φονο μετα ληστειας:τα αναποδογυρισμενα
πραγματα,τα ανακατωμενα συρταρια,η πα-
λη μεταξυ του θυματος και του δραστη.Το
πτωμα το ειχαν τυλιξει σ'ενα λευκο σεν-
τονι, που 'χε λεκιαστει απ'το αιμα,κοκκινο.
Εκεινη τη στιγμη του'ρθε στον νου ενας
νομος της Λογικης του Αριστοτελη:ο Νομος
του Αποκλεισμου του Τριτου: η' θα ειναι
το Α η' δεν θα ειναι το Α.
Αργα το απογευμα γυρισε στο σπιτι,κλει-
στηκε στο γραφειο του,κι εμεινε ξαγρυπνος
στον καναπε ξαπλωμενος, με ανοιχτο το
παραθυρο στη νυχτα, μεχρι το ξημερωμα
συλλογιζονταν,επειτα πληρως ικανοποι-
ημενος κοιμηθηκε μεχρι αργα τ'απογευμα.
Συγκρινε τις ημερομηνιες που διαπραχτηκαν
οι φονοι,τα χρονικα διαστηματα ηταν περιοδικα,
απο φονο σε φονο μεσολαβουσε χρονικο δια-
στημα εφτα ημερων, ολα τα θυματα ηταν γυ-
ναικες,με φυσικη ,κοινωνικη αδυναμια,η θε-
ατρικη σκηνογραφια των φονων ,η ρητορικη
χρωματικη επαναληπτικοτικα των συμπληρω-
ματικων χρωματων :γαλαζιο -κιτρινο-πρασινο
και ο τοπος ,ο ιδιος, :η μεγαλη ευθεια του ηλε-
κτρικου.Ενιωθε παραξενη βεβαιοτητα ,για
το σχεδιο της αποκαλυψης, ηταν απλα θεμα
υπομονης:σ'εφτα ακριβως μερες απο σημερα.
Ανατριχιασε στην ιδεα,πως η εφυια του ανθρω-
που απο θεικο δωρο μπορει να καταπεσει σε
καταρα καταστροφης.Το ασβηστο μισος ,μαζυ
με φθονο που ενιωθε εκεινος ο ανθρωπος ,τον
εκανε να'ναι πιο προσεκτικος, να μεθοδευσει
σιγουρα τα βηματα του και να αποκλεισει
τα λαθη στο σχεδιο του.Καποτε εκεινος τον
ειχε παρομοιασει με την αραχνη ,που υφαινει
τον ιστο της υπομονετικα και περιμενει
το θυμα της στο κεντρο του.
Οταν ξημερωσε η εβδομη μερα ενιωθε παρ'
ολη την σχολαστικη προετοιμασια καποια
μικρη νευρικοτητα.Πηρε τον ηλεκτρικο ,
ακριβως το μεσημερι,κατεβηκε στο σταθμο
πιο κατω απο το προκαθορισμενο σημειο.
Περπατησε μεχρι το μονοοροφο σπιτι με τα
κοκκινα κεραμιδια της στεγης,αφυλακτο.
Δεν μπηκε στο σπιτι απο την πορτα της
εισοδου,εφερε το γυρω του ,εσπρωξε με
προσοχη να μην ακουστει θορυβος μια στενη
παραπλευρη πορτα και μπηκε γρηγορα μεσα
στο σπιτι ,κλεινοντας την πισω του.Προχω-
ρησε στον μισοσκοτεινο διαδρομο που
βρεθηκε μπροστα του κι εφτασε σε μια
ξυλινη σκαλα,την ανεβηκε με αυτοπεποιθηση
,κλεισμενος στους δυο τοιχους της που
την περιεβαλαν.Περιπου στο μεσον της του'
δωσε ξαφνικα την εντυπωση πως βαθμιαια
καμπυλωνε σαν τοξο,που ετοιμαζεται να
τον εκτιναξει.Συνεχισε ,χωρις ανησυχια, και
βρεθηκε στο τελος της σκαλας σ'εναν επι-
μηκη κλειστο χωρο,με μια μεγαλη σειρα
παραθυρων στην αριστερη πλευρα του,με
πανοραμικη θεα στη πολη .Στο τελος του
χωρου απο ενα τοξοτο ανοιγμα , εισχωρησε
,οπως διαπιστωσε,σ'ενα παρομοιο επιμηκη
χωρο.Παλι σειρα παραθυρων , και πανορα-
μικη θεα της πολης απ'αυτα.Το ιδιο επανα-
ληφθηκε πολλες φορες,αρχισε να νιωθει
φοβο,και συγχιση,διστασε να προχωρησει
κι αλλο και γυρισε προς τα πισω.Το ιδια\επιμηκη
δωματια,με τις σειρες των παραθυρων ,και την\
πανοραμικη θεα της πολης απ'αυτα.Τοτε καταλα-
βε τι συνεβαινε .κρυος ιδρωτας τον ελουσε ,επιτα-
χυνε το βημα του,να δει περισσοτερο.Γρηγορα
επιβεβαιωσε τους φοβους και την υποθεση του:
στους ταυτοσημους ,επιμηκεις χωρους η σειρα
των παραθυρων,σε ποια πλευρα του χωρου
βρισκονταν,και ποια θεα της πολης εδειχναν,
επαναλαμβανονταν με περιοδικοτητα 7.
Πειραματισθηκε , πηγαινοντας μπροστα και
πισω,σε καποιους χωρους που τους επελεξε
σαν σημεια αναφορας,σημεια εκκινησης.Κατα
παραδοξο τροπο παρεμειναν σταθεροι οταν
επεστρεφε σ'αυτους.Μετα απο πολλες περιπλα-
νησεις ανακαλυψε την συνεχη αλλαγη των
περιοδων:π.χ αλλοτε ακολουθουσαν τους
ορους,διακριτα,εναν προς εναν της αριθμητι-
κης προοδου των φυσικων αριθμων:1,2,3,....
η' της σειρας του Fibonacci:1,1,2,3,5,8,13,21,...,
η' τους ορους της γεωμετρικης προοδου:2,4,
8,16,32,...,αλλοτε την περιοδο δεκαδικων
ψηφιων της ατελους διαιρεσης :1:7=0,142857,
η' την πολυπλοκη συνθεση τους,βασει πολυ-
πλοκων αναδρομικων τυπων,παραδειγμα:
1, 1, 2.142857,2,1,4.142857,3,2,8.142857,...
Διαισθανθηκε ενορατικα την πολυπλοκη
απειροτητα των εναλλαγων γνωριζοντας
πως οι φυσικοι αριθμοι ειναι δημιουργημα
του θεου ,κι ολα τ'αλλα ειναι κατασκευασμα-
τα του ανθρωπου.Δεν χρειαστηκε αλλα στοι-
χεια για την αποδειξη του.Χαμενος χωρις
επιστροφη μεσα σ'αυτον τον λαβυρινθο των
αριθμων της ευθειας γραμμης ,συλλογισθηκε
απελπισμενος πως ο αντιπαλος τους ειναι
τρομακτικα ιδιοφυης και πως το μεγαλο
παθος του για εκδικηση και για εκμηδενιση του
ειναι ανελεητο.Η ψυχρη υπολογιστικη θελη-
ση του αλλου να τον εξοντωσει ,να τον
διαλυσει, δημιουργησε αυτη την τρομακτικη
αναπαρασταση της πραγματικοτητας.
Δεχτηκε χωρις αντισταση πια τη μοιρα της
μυγας στον ιστο της αραχνης , νικημενος.
Αλλοτε ακουγε καθαρα πισω του τα βηματα
του να τον πλησιαζουν ,επιμονα και σταθερα,
να τον φτανουν απο στιγμη σε στιγμη.Κι αλ-
λοτε να τον πλησιαζουν απειλιτικα απο
μπροστα να τον συναντησουν.
Αλλες φορες για μεγαλα χρονικα διαστηματα,
που του φαινονταν αιωνια ,αφουγκραζονταν
και δεν ακουγε τιποτα,τον παραμικρο ηχο.
Κι αλλες φορες εφτανε αμυδρα ακαθο-
ριστος απο μακρυα ο αποηχος των βηματων
του απο καποια κατευθυνση του χωρου,που
δεν γνωριζε αν ηταν πραγματικος η' η πολ-
λαπλη αντανακλαση του στον τεραστιο
χωρο,που δεν ηξερε αν πραγματικα εκτει-
νονταν απειρα η' ηταν ελαχιστος ,ενα σημειο,
αλλα με μια τεραστια αναγεννητικη δυναμη
συνεχων αναδιπλασιασμων ,σαν ζωντανος
ιδιοφυης οργανισμος.
Καποτε δεν αντεξε αλλο εκεινο το ανελεη-
το κι απελπιδο κυνηγητο,καμφτηκε,που ισως
να διαρκουσε μια αιωνιοτηταΑποφασισε να
συναντησει το τελος του.Χωρις δισταγμο,με
αποφασιστικοτητα ,σε καποιον απ'τους απει-
ρους επιμηκεις χωρους , αφησε στο δαπεδο,
στο κεντρο του ,το μαχαιρι , να λαμπυριζει
το μεταλλο του στο φως απ'τη σειρα των
απροσωπων παραθυρων , να το βρει ο αλλος.
.
.
.

Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2010

NOCTURNO IN MOON - LIGHT [ ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ ]

.
.
NOCTURNO IN MOON-LIGHT
[ΝΥΧΤΕΡΙΝΟ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ ]
.


.
αστερες μεν αμφι καλαν σελανναν
αψ'απυκρυπτοισι φαενναν ειδος,
οπποτα πληθοισα μαλιστα λαμπη
γαν ... αργυρια
ΣΑΠΦΩ
.

ΙΣΟΡΡΟΠΑ ΕΠΟΧΩΝ [ ΙΣΟΡΡΟΠΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ]

.
.
ΙΣΟΡΡΟΠΑ ΕΠΟΧΩΝ


.
ΙΣΟΡΡΟΠΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ [ 1 ]
.
Αυτοι που θα μιλουσαν
δεν γεννηθηκαν ακομη
πισω απ'τις λεξεις οταν βρηκε ψεματα
σταματησε να γραφει
να μιλα σαν ολους τους αλλους
εκβιασμενος Υποστηριχτης Απλουστευσεων
τι ξερεις απ'την Ιστορια
που πλαστογραφηθηκε;
ευκολα συμπερασματα που μας καθησυχαζουν
που μας βολευουν,
αφωνοι απο ελλειψη γλωσσας
ποια γεγονοτα εφτιαξαν την αποχρωση
αυτου του ανθρωπου, ταυτιση
ηθοποιου και θεατη, συνεργοι
τετοιων Ιδεων, ειδωλα
τεμαχισμενα στις διαφημισεις,
κατω απ'τις γραμμες του τρενου
αντεχει το στηθος της γης
.
.
.
ΙΣΟΡΡΟΠΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ [ 2 ]
.
Λαε των Αθηνων
Ενικησεν η Φαυλοτητα
.
.


.
ΙΣΟΡΡΟΠΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ [3 ]
.
Αναστελλομεν τα Αρθρα του Συνταγματος
.
Παρακαλω
.
Αρθρο Εβδομο της Πτησης των Πουλιων
Αρθρο Ογδοο των Φωνηεντων της Θαλασσας
Αρθρο Ενατο των Κυκλων των Δεντρων
Αρθρο Δεκατο των Εξοδων του Αερα
.......................στο Πρασινο των Φυλλων
.
.
.
Φωτογραφιες
[Ονοματα απο κατω]
.
.
Τους Καταζητει ο Ελληνικος Λαος
.
.



.
.

SAPPHO [ ΣΑΠΦΩ ][Ζωγραφικη και Μεταφρασεις ] [ Paintings and Translations]

.
.
ΣΑΠΦΩ
[Ζωγραφικη και Μεταφρασεις ]
.


.
οιαν ταν υακινθον εν ωρεσι
ποιμενες ανδρες ποσσι
καταστειβοισι , χαμαι δε
το πορφυρον ανθος ...
[κειται ]
.
ετσι οπως τον υακινθο καταπατουν
με τα ποδια τους στο βουνο βοσκοι
και το πορφυρο ανθος στο χωμα...
[κειται]



.

οιον το γλυκομαλον ερευθεται
ακρω επ'υσδω, ακρον επ'ακροτατω,
λελαθοντο δε μαλοδροπηες ,
ουν μαν εκλελαθοντ',αλλ'ουκ
εδυναντο επικεσθαι
.
ετσι οπως το γλυκομηλο κοκκινιζει
στο ακρο του κλαδιου, στο μακρυτερο
ακρο του, το παρατησαν οι συγκομιδοι
των μηλων ,οχι γιατι το αγνοησαν
αλλα δεν μπορεσαν να τ'αρπαξουν
.
...Εμμεθεν δ'εχεισθα λαθαν
.
...Μ'εχεις ξεχασει
.

.

ολβιε γαμβρε ,σοι μεν δη γαμος ως αραο
εκτετελεστ,εχης δε παρθενον [αν] αραο...
σοι χαριεν μεν ειδος ,οππατα δ' [εστι ,
νυμφα] μελλιχ' , ερος δ'επ' ιμερτω κεχυται
προσωπω
....τετιμακ' εξοχα σ' Αφροδιτα
.
ευτυχισμενε γαμβρε ,ο γαμος σου,οπως
ηθελες γινεται, και την κορη που θελεις
εχεις, δικο σου το χαριτωμενο πλασμα,
τα γλυκα ματια της νυφης , κι ο ερωτας
γεμιζει το ευτυχισμενο προσωπο...
...σ'εχει τιμησει εξοχα η Αφροδιτη
.

.
Ερος δηυτε μ' ο λυσιμελης δονει,
γλυκυπικρον αμαχανον ορπετον.
.
Ο Ερωτας παλι με τρανταζει ,να
μου διαλυσει τα μελη του κορμιου,
γλυκοπικρο ανικητο πλασμα
.
εχει μεν Ανδρομεδα καλαν αμοιβαν...
Ψαπφοι, τι ταν πολυολβον Αφροδιταν...
[καλεις];
.
μια καλη ερωτηση εχει η Ανδρομεδα...
Σαπφω, γιατι καλεις την ευδαιμονα Αφροδιτη;

.
εστι μοι καλλα παις χρυσιοιησιν ανθεμοισιν
εμφερην εχοισα μορφαν Κλεις αγαπατα,
αντι τας εγωυδε Λυδιαν παισαν ουδ'ερανναν...
.
εχω μια κορη ομορφη ομοια στη μορφη
με τα χρυσα λουλουδια η αγαπημενη Κλεις,
μ'ολοκληρη τη Λυδια δεν αλλαζω ...
.
θελω τι τ'ειπην ,αλλα με κωλυει αιδως...
.
θελω κατι να σου πω, αλλα μ'εμποδιζει
η ντροπη...
.
παρθενον αδυφωνον
.
κορη γλυκοφωνη
.
πληρης μεν εφαινετ' α σελαννα
αι δ'ως περι βωμον εσταθησαν
.
φωτισε πληρης η σεληνη
κι αυτες γυρω απ'το βωμο
ακινητες σταθηκαν
.


.
.
Εσπερε,παντα φερων,οσα φαινολις
εσκεδασ' Αυως, [φερεις οιν,φερεις αιγα,
φερεις απυ] ματερι παιδα
.
Εσπερε,τα παντα φερνεις πισω, οσα
η φωτεινη Αυγη ξεχωρισε ,
φερνεις το προβατο,φερνεις την γιδα,
φερνεις στη μητερα τη θυγατερα
.

.
πολυ πακτιδος αδυμελεστερα...
χρυσω χρυσοτερα
.
περισσοτερο γλυκοφωνη απ'τη λυρα
λαμπροτερη απ'τον χρυσο
.
Δεδυκε μεν α σελαννα
και Πληιαδες ,μεσαι δε νυχτες,
παρα δ'ερχετ'ωρα,
εγω δε μονα κατευδω.
.
Εδυσε η σεληνη ,εδυσε
κι η Πουλια ,μεσανυχτα,
περασε η ωρα ,κι εγω
μονη κοιμαμαι
.
Τιμαδας αδε κονις ,ταν δη προ γαμοιο
θανουσαν δεξατο Φερσεφονας κυανεος
θαλαμος ,ας και αποφθιμενας πασαι
νεοθαγι σιδαρω αλικες ιμερταν κρατος
εθεντο κομαν
.
Αυτη ειναι η τεφρα της Τιμαδος,που
πεθανε πριν το γαμο και την δεχτηκε
στα σκοτεινα παλατια η Περσεφωνη
Ολες οι φιλες της με νεοτροχισμενο
μαχαιρι εκοψαν συριζα τ'αγαπημενα
πορφυρα μαλλια τους
.
Τω γριπει Πελαγωνι πατηρ επεθηκε
Μενισκος κυρτον και κωπαν ,
μναμα κακοζοιας.
.
Για τον ψαρα Πελαγωνα ο πατερας του
ο Μενισκος εστησε εδω την αγκυρα
και το κουπι του,
να μνημονευουν την κακοριζικη ζωη του
.
αστερες μεν αμφι καλαν σελανναν
αψ'απυκρυπτοισι φαενναν ειδος,
οπποτα πληθοισα μαλιστα λαμπη
γαν... αργυρια.
.
τ'αστερια γυρω απ'το λαμπρο φεγγαρι
χανουν το φωτισμενο προσωπο τους
οταν αυτο γεματο λαμπει τη γη
με τ'αργυρο του φως
.
...ποδας δε ποικιλος μασλης εκαλυπτε,
Λυδιον καλον εργον.
.
και τα ποδια καλυπτε πολυχρωμο
πεδιλο, Λυδικο εργο, ομορφο
.
Ερος δ'ετιναξε μοι φρενας,
ως ανεμος κατ'ορος δρυσιν εμπετων
.
Ο Ερωτας μου ταραξε τα μυαλα,
οπως ο ανεμος στα βουνα πανω
στα δεντρα πεφτει
.
ηρθες ,[καλ'] εποησας,
εγω δε σ'εμαιομαν,
ον δ'εψυξας εμαν φρενα
καιομενα ποθω
.
ηρθες τελικα ,ομορφια μου,
τοσο σε αναζητησα,
και δροσισες την καρδια μου
που την εκαιγε ο ποθος
.
η' τιν'αλλον
[μαλλον] ανθρωπων εμμεθεν φιλησθα
.
η' μηπως εναν αλλον περισσοτερο
απο μενα αγαπησες
.
σκιδναμενας εν στηθεσιν οργας
μαψυλακαν γλωσσαν πεφυλαχθαι
.
οταν τα στηθια σου φουσκωνει η οργη
φυλαξε τη γλωσσα σου απο τα ξεφωνητα
.
Λατω και Νιοβα μαλα μεν φιλαι ησαν εταιραι
.
η Λητω κι η Νιοβη ηταν συντροφες
πολυαγαπημενες φιλες
.
ποικιλοθρον'αθανατ'Αφροδιτα,
παι Διος δολοπλοκε,λισσομαι σε,
μη μ' ασαισι μηδ' ονιαισι δαμνα,
ποτνια,θυμον
[ποικιλοθρονη αθανατη Αφροδιτη
κορη του Δια ,δολοπλοκα, σε εκληπαρω,
μη μου μαραζωνεις με βασανα
και λυπες ,Δεσποινα ,τη καρδια]
.
αλλα τυιδ'ελθ',αι ποτα κατερωτα
τας εμας αυδας αιοισα πηλοι
εκλυες,πατρος δε δομον λιποισα
χρυσιον ηλθες
[αλλα εδω ελα,οπως καποτε παλια
ακουγοντας τις φωνες μου ,απο
μακρυα ,ηρθες αφηνοντας
το πατρικο λαμπρο παλατι]
.
αρμ'υπασδευξαισα. καλοι δε σ'αγον
ωκεες στρουθοι περι γας μελαινας
πυκνα διννεντες πτερ'απ'ωρανω
αιθερος δια μεσσω
[το αρμα εζευξες και καλα σπουργιτια
,γρηγορα ,στη μαυρη γη σε φερανε με
στροβιλους απ'τα δυνατα χτυπηματα των
φτερων πανω στον ουρανο μεσα στον αιθερα
]
.
αιψα δ'εξικοντο.συ δ',ω μακαιρα,
μειδιαισαισ' αθανατω προσωπω
ηρε'οττι δηυτε πεπονθα κωττι
δηυτε καλημι
[γρηγορα εφτασαν, και συ,μακαρια,
μειδιασες στο αθανατο προσωπο
και με ρωτησε τι παλι επαθα ,
γιατι και παλι σε καλω ]
.
κωττι μοι μαλιστα θελω γενεσθαι
μαινολα θυμω,''τινα δηυτε [πειθω
αψ σ'αγην ] ες σαν φιλοτατα ; τις
σ',ω Ψαπφ',αδικηει;
[τι παλι θελω τοσο πολυ να γινει στην
αναστατωμενη καρδια μου ,''ποια
παλι[να πεισω να ρθει γρηγορα σε
σενα]στον ερωτα σου,ποια ,Σαπφω.
σε περιφρονει;'']
.
και γαρ αι φευγει ,ταχεως διωξει
αι δε δωρα μη δεκετ',αλλα δωσει
αι δε μη φιλει,ταχεως φιλησει
κωυκ εθελοισα
[κι αν σ'αποφευγει,γρηγορα θα σε
κυνηγα,κι αν δωρα δεν καταδεχεται
θα σου προσφερει ,κι αν δεν σ'αγαπα
γρηγορα θα σ'αγαπησει θελει δεν θελει]
.
ελθε μοι και νυν ,χαλεπαν δε λυσον
εκ μεριμναν, οσσα δε μοι τελεσσαι
θυμος ιμερρει,τελεσον. συ δ'αυτα
συμμαχος εσσο
[Ελα σε μενα και τωρα,αλαφρυνε με
απο τα βαρια βασανα,εκπληρωσε
οσα η καρδια μου επιθυμει,τελειωσετα,
και γινε εσυ η ιδια συνεργος μου]
.
.

Δευτέρα, 21 Ιουνίου 2010

OAK'S TOPOI -XIROMERO GREECE[ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΒΕΛΑΝΙΔΙΑΣ ] ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ [ ΞΗΡΟΜΕΡΟ ]-Ντοκυμαντερ-σκηνοθεσια χ.ν.κουβελης

.
.
[ OAK'S TOPOI -XIROMERO GREECE ]
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΒΕΛΑΝΙΔΙΑΣ
[ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ]
ΞΗΡΟΜΕΡΟ
Ντοκυμαντερ -σκηνοθεσια χ.ν.κουβελης
.
Θυμουνται ο μπαρμπα Στρατος Καραγιαννης,
η θεια Κιρκη Παπασταμου,η θεια ΄Λαμπρω
Τσιντζου
.


Βελανιδια [ Μαχαιρα ,περιοχη Γερομπορου ]
.
[Οι Ανθρωποι της Βελανιδιας ]
Μαρτυριες
.
[οι μαρτυριες εγιναν τον χειμωνα του 2008
στη Μαχαιρα ]
.
Μαρτυρια 1
.
Κιρκη Παπασταμου ,Μαχαιρα Ξηρομερο
.

.

.

.
.

.

.

Μαρτυρια 2
.
Στρατος Καραγιαννης ,Μαχαιρα Ξηρομερο
.

.

.

.

Μαρτυρια 3
.
Λαμπρω Τσιντζου ,Μαχαιρα Ξηρομερο
.


.


.

.

.
.
.

VIDEO-ART [ Τα Αιτιατα - Εξ Ουσιας ] Music and Paintings

.
.
VIDEO - ART [ MUSIC AND PAINTINGS ]
ΤΑ ΑΙΤΙΑΤΑ
.
με αινιγματικο τροπο η πυκνοτητα
των τοπων /
τοτε προκυπτει και μια Αντινομια
.



.
VIDEO - ART[ MUSIC AND PAINTINGS ]
ΕΞ - ΟΥΣΙΑΣ
.
με ανομοιοτητα ατελες /
το συνορο των Ισοδυναμων/
με το Εφυες του Ρυθμου/
κι Αυτο Υπερ - Συνολο /
εκ του Αισθητου το Υφος Ειναι/
και το Βλεμμα των Αγνωστων
.

.

.

.
.

η μουσικη ειναι απο τα το εργο μου:
MINIMAL IV
[ELECTRONICA MUSIC COMPOSITION ]
COMPOSITOR :Chr. N. Couvelis
.

Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2010

ΣΙΩΠΗ / ΚΡΑΥΓΗ

.

.
ΣΙΩΠΗ / ΚΡΑΥΓΗ
.



.

ΙΣΟΡΡΟΠΑ ΕΠΟΧΩΝ [ ΙΣΟΡΡΟΠΑ ΠΡΑΞΕΩΝ ]

.

Η Βερενικη στο σπιτι της στην Αλεξανδρεια
.
.
ΙΣΟΡΡΟΠΑ ΕΠΟΧΩΝ
.

ΙΣΟΡΡΟΠΑ ΠΡΑΞΕΩΝ
.
Και των ρηγματωσεων
το στερεωμα η γη , ενας
ανθρωπος πουλησε την πραματεια του
κερδος
ενας κηπος με μηλιες στην
ακρη της θαλασσας διχτυ
πουλιων
ο αερας με σημειωτον
οριζει τα συνορα των σωματων μας
πληθυνθηκαν τα χρεωγραφα
των ιδεων μας
σοφιστειες ασυμπτωτων πραξεων
προβολες κυματων σε L major
νανος καιρος χρηματιζεται
παρα θιν αλος , ο υπεροπτης
αιφνιδιως φωνες εντομων
και γυμνα σπουργιτια ναυαγοι
σε γεωμετριες κατοπτρων
προεξεχοντας ο χρονος
χρηματοδοτει επενδυσεις αντιφασεων
η αφαιρεση της φυσης ο ανθρωπος
ο πολλαπλασιασμος των φυτων το δασος
η διαιρεση των φυλλων το φθινοπωρο
η προσθεση των χελιδονιων το ταξιδι
ολος ο Προμηθεας
μια αδεια μαγνητοταινια εικονων
ολη η Δημοκρατια
ενα υπερφυαλο σινεμασκοπ ειδησεων
γκροσο κολπο χρηματιστων το τοπιο
τετραγωνα αποφαγια πολιτικης
προσθεσε στα κομσα λογια το ψεμα
''και δεν υπαρχει το ψεμα της αληθειας
ενω υπαρχει η αληθεια του ψεματος ''
απουσια φωνων η σιωπη
πληθωρισμος σιωπων η κραυγη
.
.

3PLUS GIRL'S FACE

.



.
.
3PLUS GIRL'S FACE
.
1
Stones and birds are
boats traveling
into water -glasses.
.
2
like a clock the tree
near the sea is
tuning my blue words.
.
3.
The sea puzzled the light
when the sea -bird downing sat
on the soft-salt waters and sleeped
.
.

Industry Factory [το Μεγαλο Εργοστασιο ] Ντοκυμαντερ [ Documentairy ]

.
INDUSTRY FACTORY
[ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ]
DOCUMENTAIRY

.
Ο Ανθρωπος επινοησε τη Μηχανη/
Η Μηχανη εξελιχθηκε Υπερανω του
Ανθρωπου /
και μετα την ακμη Της ο Ανθρωπος
παραμενει ο Απολυτος Σχολιαστης Της/
.
οι Μηχανες τα Υπολοιπα του Πολιτισμου
που εφευρισκει ο Ανθρωπος
.
.
η μουσικη επενδυση της ταινιας εγινε
με το εργο μου:
Hyper-Symmetric Set [Υπερ-Συμετρικο
Συνολο ] με Voice -Poems
[Electronic Minimal Music
Composition ]
Compositor:Chr. N. Couvelis
.
INDUSTRY FACTORY
[ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ]
DOCUMENTAIRY
.
.
1
.


.
2
.

.
3
.

.
4
.

.
5
.

.
6
.

.
7
.

.
.

Τρίτη, 15 Ιουνίου 2010

MULTIPLYIER ICONON [ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΗΣ ΕΙΚΟΝΩΝ ]

.
.
MULTIPLYIER ICONON
[ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΤΗΣ ΕΙΚΟΝΩΝ ]
.
.
2X [ΤΡΙΩΝ ΒΡΑΧΩΝ] Χ [ 2 ΛΟΦΩΝ]
5Χ[ΧΙΛΙΩΝ ΑΛΟΓΩΝ]Χ[4 ΔΕΝΤΡΑ]
Χ 8[3 ΠΟΤΑΜΩΝ]Χ [2 Χ ΦΩΝΩΝ] Χ7
Χ 9[4Χ ΚΥΜΑΤΙΣΜΩΝ]Χ5[ΛΟΓΩΝ]
Χ 8 [ ΗΧΩΝ[Χ]ΡΥΘΜΩΝ]Χ[ΚΥΚΛΩΝ]
Χ[3 ΦΩΝΗΕΝΤΩΝ[Χ] 7 ΜΥΘΩΝ]Χ9
.
.
.
1
An Icon is Praxis
.

.
2
An Icon is Thinking Of
.

.
.

Δευτέρα, 14 Ιουνίου 2010

MUNDIAL 2O1O SOUTH AFRICA [ Painting Poster ]

.
for WORLD CUP [ MUNDIAL 2010 ]
SOUTH AFRICA
A Painting Poster by Couvelis\
.
.
LIVE THE WORLD
.
GOOD PLAYS
.
MEET THE OTHERS LIKE YOU
.
ENJOY THE COMMUNICATION
.
TOUCH HANDS
HEAR WORDS AND SOUNDS
SEE HUMANITY
.
FEEL THE UNITY
.
PRAXE
TIN AMFIKTIONIA
[ΠΡΑΞΕ
ΤΗΝ
ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ
.
ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΑ
των
Θεσσαλων των Θηβαιων των Δωριεων
των Ιωνων των Περραιβων
των Μαγνησιων των Λοκρων
των Οιταιων των Αχαιων
των Φωκαιων των Δολοπων
των Μαλιεων
των Αιτωλων των Ακαρνανων
των Αρκαδων των Ηλειων
των Τριφυλιων των Δρυοπων
των Μακεδονων
.
.

[HYPATIA] ΥΠΑΤΙΑ [ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ]''Ην τις γυνη Αλεξανδρινη,Υπατια''[Κατα τον Τροπον του Αλεξανδρινου Δασκαλου Κ.Π.Καβαφη] Poem

.
.

Υπατια [Αλεξανδρινη Μαθηματικος ,370-415 μ.χ]
.
ΗΝ ΤΙΣ ΓΥΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ , ΥΠΑΤΙΑ
[Κατα τον τροπον του Αλεξανδρινου Δασκαλου]
.'
'Ην τις γυνη εν τη Αλεξανδρεια,τουνομα
Υπατια'' κατα τον Σωκρατη τον Σχολαστικο
αυτην την τινα γυνη την σταματησαν
στο δρομο την εγδυσαν [ μια γρια ηταν
σαραντα πεντε χρονων ,τι να δουν ; ]
με οστρακα την εγδαραν , την σκοτωσαν,
να μαθει , τρακοσια χρονια και βαλε να
κοροιδευει και να τολμα να διαδιδει τα εθνικα
να'χει φιλο τον Ρωμαιο Ορεστη ενα εχθρο
του λαου, ευτυχως ο κυριος μας ο Κυριλλος
την εδωσε στα δοντια του οχλου, ας λενε
οι αντιθετοι οτι θελουν, τοσα μας εκαναν
αυτοι οι εθνικοι ,μην ξεχασουμε τα θηρια,
τωρα περασαν αυτα , πισω δεν γυριζουμε,
μια γοησα ηταν μια ψευτρα ,ταχα πως
δασκαλους ειχε καποιον Πλωτινο,και
καποιον αλλον Ιαμβλιχο,να περασουν
τον Πλατωνα ,οι σχολιαστες,οι νανοι,
κι η προπαγανδα, ταχα πως εγραψε σχολια
στα Αριθμητικα του Διοφαντου,ακουσον
ακουσον μια Ευα Μαθηματικος,και το
αλλο; σχολια στον Αστρονομικο Κανονα
του Πτολεμαιου,ποτε ειδε τ'αστρα οταν
εβγαζε τα ματια της στα χωραφια;η πορνη,
καλα ολ'αυτα ας τα πιστεψουμε , αλλα
για τα Κωνικα του Απολλωνιου; τι να
συμπληρωσει η ανοητη;αληθεια συμβιβαζονται
Πλατωνικα ,και μαλιστα νεα,με Μαθηματικα;
Επειτα αν αυτα πραγματικα αξιζαν κι ηταν
σπουδαια δεν θα'πρεπε να σωθουν; σωθηκε
τιποτα;εστω μισος παπυρος,πολυγραφοτατη,
καλα το περηφανευτηκε ο Θεοδοσιος ο Μικρος
πως το 416 δεν εμεινε εθνικος για εθνικος
στην αυτοκρατορια κι ας τους να παινευονται
για εναν αστεροειδη με διαμετρο 149 χμ
και καθε 8 ωρες και 52 λεπτα περιστρεφει
στο κενο το ανθρακουχο λιθαρι της η
Υπατια,πολυ διαφημιση γι'αυτη την κενη
Αλεξανδρινη , ας μην εγραφε ο ιστορικος μας,
τι θα'μενε απ'αυτη ; ''και ταυτα πεπρακται
τω τεταρτω ετει της Κυριλλου επισκοπης,
εν υπατεια Ονωριου το δεκατον,και Θεοδοσιου
το εκτον,εν μηνι Μαρτιω ,νηστειων ουσων''
.
καλα ολ'αυτα τα κουφια λογια κι οι
παλληκαριες ,τι θελαν κι αναφερουν
τον Θεοδοσιον,και να σκεψτεις οτι
τον ειπαν Μικρον,το κεφαλαιο Μ
σε τιποτα δεν τον σωζει,ολοι ξερουμε
ποσο μικρος ηταν ,ενα μ μικρο
.
.

Byzantine Monuments[Μνημεια στο Ξηρομερο] Αγιος Χριστοφορος Μαχαιρας

.
.
ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ
[ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΜΑΧΑΙΡΑΣ ]
.
Ο Αγιος Χριστοφορος ειναι κτισμα του
τελους του 14ου αιωνα η' των αρχων του
15ου .
Οι τοιχογραφιες ειναι του 16ου αιωνα
Ειχε τρουλο που καταστραφηκε προσφατα
[δεκαετια του 1960]
Υπαρχουν δυο στρωματα τοιχογραφιων.
Πανω στο β'στρωμα εχουν γινει επιζω-
γραφησεις.
Απο το β 'στρωμα ξεχωριζουν μεσα σε
τριγωνικες δοξες ο Παλαιος των Ημερων,
ο Παντοκρατωρ , ο Μεγαλης Βουλης
Αγγελος.
Επισης σε στηθαρια Προφητες και Αγιοι,
απο τις συνθεσεις διακρινονται η Γεννηση
και το λουτρο του νηπιου,
ακομη ολοσωμοι Αγιοι
Ο Αγιος Χριστοφορος ηταν ο Ενοριακος
Ναος του Παλαιου Χωριου Μαχαιρας
[ ο σημερινος ειναι ο Αγιος Γεωργιος ]
Το πανηγυρι του χωριου γινεται στη
γιορτη του Αγιου Χριστοφορου
9 Μαιου
.
.
1
.

.
2
.

.
3
.

.
.

CLOCK FLOWER [Ρολοι Λουλουδι] ''Δες ενα ρολοι ''ειπε το παιδι

[Βρες στο Ρολοι τι Ωρα Ειναι] σαν Puzzle
.
.
'' Δες Ενα Ρολοι'' ειπε το παιδι
και μας εδειξε ενα λουλουδι
.


[Greek Topoi]Τοπια στο Ξηρομερο[Τοπιο] [το σπιτακι ][προς Βελα απο Βασιλοπουλο]

.
.
GREEK TOPOI
.
ΤΟΠΙΑ ΣΤΟ ΞΗΡΟΜΕΡΟ
[Στο δρομο απο το Βασιλοπουλο
προς τη θαλασσα στη Βελα]
.
Ενα Τοπιο΄ειναι Ενας Ζωντανος
Οργανισμος
Τα ζωα που κινουνται στην επιφανεια
του,
τα δεντρα που φυτρωνουν πανω του
και τ'αγγιζει ο αερας και το φως
τα κτισματα των ανθρωπων
τα βουνα που κατω συνορευουν με
το γαλαζιο της θαλασσας και
πανω με το γαλαζιο τ'ουρανου
τα κυματα της θαλασσας ,ποτε γαληνια
ποτε ορμητικη η θαλασσα αεικινητη
και μεις σαν τον Ηρακλειτο καταλαβαι-
νουμε πως ''τα Παντα Ρει''.
κι ο ουρανος δινει σχηματα στα συννεφα,
ασταθη και μεταβλητα συνεχως
Ισως γι'αυτο οι ανθρωποι προτιμισαν να
στραφουν στη γη απ'τ'αρχαια χρονια.
Το Ελληνικο Τοπιο εδω στο Ξηρομερο
Ταπεινο Μαθημα Λιτοτητας και Αγωνα.
Οι γλαροι συναλλασονται με τους θαμνους
,στις πετρες μοιραζονται το γαλαζιο φως.
.
.
Ετσι κατεβαινοντας και φθανοντας στη
θαλασσα της Βελας συναντησαμε μ'αυτη
τη σειρα:

.
Βουκολικο στις βελανιδιες
.
1
.

.
2
.

.
Τοπιο στα πουλια και στα δεντρα στις βελανιδιες
.

.
Το σπιτακι κοντα στη θαλασσα
.

.
Πανοραμικο στη Θαλασσα στα Βουνα στα Νησια
στον Ουρανο
.

.
Τοπιο Παρα Την Θαλασσαν : Γραφη των Κυματων
.
1
.

.
2
.

.

Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2010

ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ ΠΟΙΗΣΗΣ [ Δι-Μορφη Ενοτητα Μινιμαλισμου ]

.
.
Στα '' ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ ΠΟΙΗΣΗΣ '' το
κειμενο-ποιηση και η εικονα -ζωγραφικη
αποτελουν μια αδιαιρετη αντιστικτικη
δι-μορφη ενοτητα μινιμαλισμου.
[two-forms unity of minimalism]
.
.[Για την διευκολυνση των αναγνωστων
γραφω το κειμενο ξεχωριστα ]
.
.


ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ ΠΟΙΗΣΗΣ

Δι-μορφη Ενοτητα Μινιμαλισμου
[A Two- Forms Unity Of Minimalism ]
.

.
Η Ποιηση εντονη
λογομαχια Νηπιων
.
search


.
Οδυσσεα ,ακου:
η Δημοκρατια των
Ελληνων εκδιδεται,
πορνη
.
.
.
.................No Fun
.....I Want to Know
.


.
στο πιανο της θαλασσας
η οβερτουρα των διχτυων
κομψη χορογραφια γλαρων
.
ποιος θυμος Αχιλλεα
σε τιμωρησε
για τον Ατρειδη
η Ελενη ενας γραμμενος
παπυρος σβηνεται στο νερο
των νευρων σου
.
.
A silent touch of fishes
Til the Morning
.


.
σσσ ... κοιμαται
.
στη τριτη σκηνη βγηκε ο Τειρεσιας
με μαγιο του 19ου αιωνα
στα χερια βατραχοπεδηλα
κιτρινα γαντια
ανοιξε την ομπρελα και
την εκλεισε επειτα
σοβαρος
την αφησε στο τραπεζι
ν'ανεβει τη σκαλα με χορευτικες κινησεις
φτανοντας στον εξωστη υποκλιθηκε
στους θεατας δηλαδη σ'εμας
επειτα σαν να'θελε να μας διασκεδασει
με τριπλη περιστροφη βουτηξε στο κενο χωρο
.
Σιγα μη μας κοροιδεψε
ενας τυφλος κλοουν ηταν ο γελοιος
.
.
Gentlemen
Nothing
.


.
Τετοια ποιηση
μονο για ενα πραγμα
ειναι ποιηση
κι επειτα ο χρονος μια κλειστη γραμμη
Αν η ποιηση σαν ψαλιδι
δεν μπορει να την κοψει
στα σημεια που θελουμε
Δεν αξιζει
Το ξερουμε πως κανενα δεντρο
κανενα πουλι καμια λεξη
δεν υπαρχει
Ουτε κι' αυτο το ποιημα
.
.
And The POESIE
Is The Actual Condition
Of The TIME
.


.
Ποση αποσταση βιβλιων απεχουμε
η' πουλιων;
κιτρινων η' μπλε αν προτιμας
...Απο το Α στο Β τι δεν υπαρχει;
η' ποσα ασημαντα ειναι;
Εσυ να μου πεις.
Οχι τωρα , αυριο.
Θα περιμενω.
Θα'χεις ακουστα για κεινον
τον Πινδαρο
εκ θεων γαρ μαχανε πασαι
βροτεαις αρεταις
.
Ποσα ,μετρα Ezra Pound η'
και χιλιομετρα απεχουμε;
και πως ονομαζουν τους Υακυνθους
στη Γλωσα σου;
Εστω την Ελληνικη
.
.
As a window opened upon
the blue word
της Θαλασσας
Upon Words I Am
.
.

Νυσσα Κατουνας [ Γιορτη Καβαλαρηδων ]Το Τινος Ειναι Τ'Αλογα

.
.
''Το Τινος Ειναι Τ'Αλογα ''
.
.
Η ταινια αφιερωνεται στην Ομορφια
των Αλογων
και στους Ανθρωπους που τα εχουν
συντροφια τους.
Στους Υπερηφανους και στους Ελευθερους.
.
Για την μουσικη της ταινιας διαλεξα:
-''Το τινος ειναι τ'Αλογα '' τραγουδι που
ακουστηκε στη Νυσσα Κατουνας [στο
2 Ανταμωμα των Καβαλαρηδων ,30 Μαη
2010]
- το θεμα απο το Γουεστερν :''Για μια Χουφτα
Δολλαρια'' του Ενιο Μορικονε[Ennio Morricone
''For A Fistful Of Dollars More ''].Μια αναφο-
ρα στα Γουεστερν που βλεπαμε με τις αγελες
των αλογων να καλπαζουν και να γεμιζουν
την οθονη ορμητικα να βγουν εξω απ'αυτην.
Ετσι σ'αυτο τον ρυθμο καλπαζουν και τα
βλεπουμε ζωντανα μπροστα μας.Σαν Δωρα
της Ζωης .
Να μην τα λησμονησουμε .
-τη ''Fantasia''[6:39,μερος]απο την Chromatische
Fantasie und Fuge του Johann Sebastian Bach
BWV 903- PIANO:Rudolf Serkin
/ year 1950 .
Μεσα στη Φυση με τα Πλατανια και τα Νερα
τα Αλογα Ζουν στον Παραδεισο της Θεικης
Μουσικης του Μεγαλου Καντορα
Μαζι με τους Ανθρωπους που τ'αγαπουν
.
Επισης η ταινια αφιερωνεται στα δυο
περηφανα αλογα ,το ''ζευγαρι'' του
πατερα μου γεωργου, τον Καρα και
τον Ντορη ,κι αργοτερα τον Μπουσκο
.
.
Η Ταινια:
Εισοδος : ''Τ ο Τινος Ειναι Τ'Αλογα''
Εξοδος:''Χορευουν ολοι μαζι
με τους Βλαμαδες ''
.
[Η οποια αξια μιας ταινιας ειναι αυτα που
μπορει να μεταδωσει αβιαστα στους θεατες
της ]
η συνεχεια ...επι της οθονης
.
.

.
.
[ Ολες οι σκηνες της ταινιας ειναι απο τις
ληψεις στη Γιορτη:το 2 Ανταμωμα των
Καβαλαρηδων και Φιλων του Αλογου
[ Ιππικος Συλλογος Μεδεωνος Κατουνας]
στη Νυσσα Κατουνας την Κυριακη
30 Μαη 2010
.

Δευτέρα, 7 Ιουνίου 2010

επι [ ΘΗΛΥ ] Ια- [ 6 Paintings ]

.
.
επι [ ΘΗΛΥ ] Ια
[6 Paintings]
.






.
.

ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΜΑΥΡΟΜΑΤΑ [ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟ ] [ απο ''ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ '' ]

.
.
ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ
.
.
ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΜΑΥΡΟΜΑΤΑ
[ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ ]
.
Η Παναγια η Μαυροματα στο χωριο
Παπαδατου Ξηρομερου ηταν παλιο
μοναστηρι.Το κτισιμο του μοναστηριου
οπως και η ιδρυση του εγινε περιπου
το 1700 [ κατ'αλλους το 1750].
Το 1830 σταματησε η μοναστηριακη
του λειτουργια .
Ο ναος ειναι ρυθμου Βασιλικης χωρις
εξωτερικο τρουλο,με διριχτη στεγη με
πλακες.
Ο μονοχωρος ναος εχει διαστασεις
13,75 μ μηκος και πλατος 6,85μ ,με εγ-
καρσιο τοξο ,και δυο τοξα στις πλαινες
πλευρες που σχηματιζουν 4 σφαιρικα
τριγωνα που πανω του στηριζεται ενας
εσωτερικος τρουλος.Εχει λιθοχτιστο
τεμπλο με δυο ανοιγματα προς το ιερο.
Οι τοιχογραφιες στο ιερο ειναι: στην
κογχη του ιερου :η Πλατυτερα των Ουρα-
νων με τον Χριστο σε κυκλικο μεταλιο,
κατω στη μεση ζωνη η Μεταδωση και η
Μεταληψη των Αποστολων, στην κατω
ζωνη της κογχης εικονογραφουνται οι
συλλειτουργοι Ιεραρχες και οι Αρχαγγελοι,
και τελειωνει με διακοσμιτικο μοτιβο.
Επισης στο Ιερο ειναι ο Στεφανος ,
ο Δικαιος Μελχισεδεκ και η Ακρα Ταπει-
νωση κατω εχει γραμμενα ονοματα ανδρων
και γυναικων μοναχων.
Στον τρουλο ειναι ο Παντοκρατορας περι-
βαλομενος με μορφες Αγγελων,Προφητων,
και στα 4 σφαιρικα τριγωνα οι 4 Ευαγγελι-
στες:Μαρκος,Λουκας,Ματθαιος και Ιωαννης.
Στο τεμπλο :απο αριστερα η Κοιμηση της
Παναγιας [απο εκει και η αλλη ονομασια
του ναου] , η Παναγια η Μαυροματα με το
Χριστο παιδι, ο Χριστος,ο Ιωαννης ο Προ-
δρομος, ο Αγιος Νικολαος.
Στη νοτια πλευρα:ο Ευαγγελισμος και η Γεν-
νηση
Στη βορεια πλευρα:η Σταυρωση και ο Επιτα-
φιος Θρηνος
Και στις δυο αυτες πλευρες :αγιοι σε μεταλια,
πιο κατω σειρα με ολοσωμους αγιους με
αναγλυφα φωτοστεφανα,και στα τοξα αγιοι
σε μεταλια.
Σαν αγιογραφοι φερονται οι αδελφοι μονα-
χοι Γεωργιος και Θεοδωρος Μπαλαδημας
''εκ Σκουρτου Ξηρομερου''.[ Αυτοι αγιογρα-
φησαν και την Μονη Ρομβης ,στη δυτικη
πλευρα των Ακαρνανικων ορεων 1300μ
υψομετρο]
Σε 4 σημεια του κυκλου [ δυο καθετων δια-
μετρων του]που εδραζεται ο τρουλος ειναι
4 τρυπες [και 1 στην κορυφη του]που απο
την πισω πλευρα της κατασκευης ειναι στερε-
ωμενα 4+1 πιθαρια [αγγεια][αντηχεια] για
την καλυτερη ακουστικη του χωρου
.
.
ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ
[Η ΤΑΙΝΙΑ -ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ:
ΕΝΑ ΜΝΗΜΕΙΩΔΕΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝ
ΜΑΥΡΟΜΑΤΑ [ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ
ΞΗΡΟΜΕΡΟΥ]]
.
Αυτο το Μνημειωδες Αγιογραφικο Προ-
γραμμα το κατεγραψα την Κυριακη το
μεσημερι 6 Ιουνιου 2010, με το φυσικο
φως εκεινης της ωρας ,οσο γινεται πλη-
ρεστερα και με λεπτομερεια.Βεβαια
υπηρξαν δυσκολιες και προβληματα :
στη κινηση μεσα στο χωρο,στη θεση
[υψος ,αποσταση,γωνια]των αγιογραφιων,
στο φωτισμο του χωρου,επισης να διατη-
ρηθει μια ταξη και σειρα στη καταγραφη
για να αναδειχτουν τα θεματικα συνολα
αλλα και τα επιμερους τμηματα των αγιο-
γραφιων.
Τελικα προεκυψε αυτη η ταινια-ντοκου-
μεντο. Στην ουσια ειναι μια ερμηνεια
[οπως ειναι ολες οι καταγραφες μου,μια
επεμβαση στο πραγματικο].
Επειδη θελησα να τονισω τη Μεγαλη
Πνευματικη Διασταση του Χωρου προ-
τιμισα να επενδυσω μουσικα την ταινια
με τα''Τα Κατα Ματθαιον Παθη''του Μπαχ
[σε ιστορικη ηχογραφηση του 1939]
[μερος 1]
[Johann Sebastian Bach
St Matthew Passion ,BWV 244
CONDUCTOR:Willem Mengelberg/
ORCHESTRA:Royal Concertgebouw
Orchestra /year 1939
Part 1 ].
Η Θεικη αυτη Μουσικη συμπλεει
και εισχωρει μεσα στη Ψυχη και στο
Πνευμα αυτου του Χωρου
.
.



















.
.

ΥΠΕΡΟΠΤΙΚΟΙ ΕΓΚΥΒΩΤΙΣΜΟΙ [ Αρχη - Τελος ]

.
.
ΥΠΕΡΟΠΤΙΚΟΙ ΕΓΚΙΒΩΤΙΣΜΟΙ
.

.
ΑΡΧΗ - ΤΕΛΟΣ
.
.
Αρχη
What do you care about Poesie;
a reporter from a TV Station
asked me:
εγχαρακτα γραμματα στ'αγγεια
των ματιων
εκ διαλυμενου πηλου το σωμα
φυλλοειδης ροδακας κοιλιας
πανσεμνος διανησασα βιον
Ενθαδε κιτε
δικαιος ασκητης
και η γλωσσα φαινεται αιτιατη
μηχανη ερμηνειων
αθροιστης απο αρσενικο σε θηλυκο
παραχαραξη Ιστοριας η
Ιδεολογια
τα απολιθωματα χρονικα σχηματα
σπινων
to begin on the question
I look for covers of controls
διχως λεξεις
μουχλα, μ'ενα κουτι κονσερβας
η αστικη κοινωνια τρεφεται
απο το Ιερο του Απολλωνα ο Κουρος
του Πτωου
στη Βοιωτια ,στο μετωπο η μνημη
νηπιων οργανισμων ρυθμοι
μορφων
Herr,αυτο το συστημα αξιωματων
δεν περιεχει αντιφασεις η'
περιεχει μονο αντιφασεις
A similar thing holds for birds
red white yellow stoones
What about in Euclidean Cage;
ως φλυαξ η συλληψη του Ηρακλη ο
γερων Διας η Αλκμηνη πορνη
τεμαχιον οστρακου στο μουσειο
Χαιρ[ε]
Νικω
Σωσινικα Χαιρε
Βακχιω Χαιρε
αυλητας
Che dici; Favelle Favelle
Tuoni . O Giorno.
What is that Word ;
Περγαμηνων τε ...
Τελος
.
.

Σάββατο, 5 Ιουνίου 2010

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΕΤΟΥΣΑ [Διστιχα ]

.

.
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΕΤΟΥΣΑ
.
[ Διστιχα ]

.
Περιστερι πεταξε
μελισσα ερωτησε
.
.
κι η βροχη στα δεντρα
σταλαγματια στα λογια
.
.
κει στους περα λοφους
το πρασινο ανασαινει
.
.
το φως καβαλα στ'αλογο
του ηλιου χλιμιντριζει
.
.
περνωντας τις ελιες
τα κυπαρισια αερας
.
.
ηχος φωνης κυματων
θαλασσης γλαρων
.
.
ασπρη πλατη μαυρο φρυδι
σεληνης κορη ασημι
.
.
κοβει κιτρινα λεμονια
φεγγουν τα χελιδονια
.
.
ανθη τ'ουρανου
σπαθιες του πρωινου
.
.
Αρετουσα τ'Ονομα
κορφοι μπρατσα ομορφα
.
.
Αστερια Πουλια Αυγερινο
ζευγαρι ταιριαστο
.
.
Ερωτοκριτος και Αρετουσα
τα νιουτσικα καλουσα
.
.
.
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΕΤΟΥΣΑ
.