Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2010

Απο τα Παναθηναια του Φειδια [Ακροπολη Παρθενων ]Paintings [ ''που εδυ ,Εκτωρ ; '' Ποιημα ]



.
.
που εδυ,Εκτωρ;
.

Εκτορα διον επαυσε μαχης
ο ηρωας ενα κειμενο
το κ ο γερος κορμος του
τε και Εκτορα
ειδαμε
κτενει Εκτορα διος Αχιλλευς
επειτα ο ανεμος ως λεων
εξ Ιδαιων ορεων
κι η μανα του παρα νηων
εριχνε τα κομματια της στα νερα
φωναξε:Εκτορααα φωνησασα
βουνα φαιδιμος Εκτωρ τεθνακε
και να τον τρωνε κυνες τε και ανερες
αγροιωται
.
.

Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2010

ΟΧΤΩΗΧΗ ΡΑΨΩΔΙΑ [ ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ ]

.
.
Οχτωηχη Ραψωδια
.
Οραματισθηκε το ελληνικο ερωτηματικο .;. Στις
λιθοσωριες εντειχισε τη θηλυκοτητα της,πανω
στο ιερο σωμα του τραγικου ανθοβολισε στα βα-
θεια ακρογυαλια της κι ευωδιασε μεντα αγρια
στους κορφους.Μπλοκαριστικε ο καιρος σε τρισ-
διαστατους κυβους.Εγω,θεατης των εικονων.
Περασε το φεγγαρι με κυκλικους δισκους σκιας,
ακροβοληστηκε στα δαχτυλα η επιθυμια.Μεσα
απο την οπη ανοιγεται το μεγαλο πελαγο,ευ-
ρυχωρο.Ενα-δυο πευκα σμπαραλιαζουν τα κυ-
ματα του.Αν ξυσει την πληγη του θα τρεξει νερο,
τα μελη του νευρωμενα στα τοξα της οργης.
Πλησιαζει ο κωπηλατης τη βαρκα στα νερα
του,γερνοντας αριστερα τη κεφαλη παρεδωσε
το πνευμα στους γλαρους.Ερχεται η φωνη απ'
το ραδιοφωνο γεματη παρασιτα φορτωμενη.
Τ'ονομα του δεν ακουστηκε πεντε μηνες,μα-
ζεψαν τα σεντονια τα τιναξαν στον πρωινο
αερα,τα περιττα των υπαρξεων ξημερωθηκαν.
Αποκτησε το βλεμμα του τη διαφανη γοητεια
του ανυπαρκτου.Το παιδι λαχανιασμενο ετρε-
ξε να προφτασει το μαντατο:ανακαλυψε πα-
λουκωμενα τα κεφαλια τριων αντρων,στο
συθαμπο δυσκολα τ'αναγνωρισαν.
.
Το περιστερι λευκο μ'ανοιγμενες τις φτερου-
γες εγκλωβιστηκε στα συννεφα,εκεινα οπλι-
σμενα την αθωοτητα εισχωρησαν στα παρα-
θυρα,μετεωρισθηκαν στα δρυινα πατωματα
χυνοντας στολες πανοπλιας στον μπρουντζο.
Κατα το μεσημερι με βροντερους ηχους κα-
τεφθασε η μουσικη,τιποτα δεν την εμποδισε
ν'ανοιξει τις πορτες της ακοης μας.Απο τη
στρογγυλη τρυπα την παρακολουθησε να
γδυνεται,επειτα να περναει τα ποδια της
στο μαγιο,αντεξε το θεαμα μεχρι να τυφλω-
θει.επιτιδες.Απογυμνωμενος απ'τις αληθει-
ες ντυθηκε εκτυφλωτικα την ψευδοτητα.Στα
ονειρα εχυσε νερο να ναυαγησουν,με μαυρο
χρωμα ξεπλυνε το ασπρο της κοιλιας της.
Ενα-ενα τα κομματια της αιωνιοτητας που
ειμαστε τα χανουμε στην ευτυχια.Αργοπο-
ρει το χερι του στο χαρτι.τα λιγοστα λογια
σκαρφαλωσαν στους γυρω λοφους,μ'αυτα
τα διχτυα απλωσε παντοδυναμος.Ονειρευ-
τηκε να του αντιλεγουν τα κοινοτυπα.η θα-
λασσα δεν ειναι γαλαζια,ουτε το παραμυθι
ανθρωπινη κατασκευη.Στη μοιρα του δεν
του διαφευγει η γυμνοτητα της γυναικας
στη διαφανεια των ρουχων,πρωτα το ποδι
τσαλαβουταει στα χρωματα ,μ'απροσμενες
κινησεις το μπρατσο.
.
Εξοχα σχηματα κοχυλιων ισορροπησαν τ'αγ-
ριεμενα αλογα.Κανεις δεν συναντησε τη σκια
της σφαιρας.αστοχαστα ανασηκωθηκαν τα
πελματα στο ρυθμο.Η σκληροτητα αποκεφα-
λισμενη κρεμεται σαπισμενη στη κρεμαστρα,
παραδιπλα η οδοντοκρεμα.Ποιοι ειναι αυτοι,
που δεν γνωριζεις;Ειναι σιγουρο πως δεν πε-
θαινει η αιωνιοτητα,ομως ειναι αθανατη η
μικροπρεπεια;Μ'ενα αχρειο τροπο ξεπληρωσε
τη καλοσυνη.Πανομοιοτυπα εργαστηκε με
παθος στα εργαστηρια των λουλουδιων,τα
ματια φτανουν τ'απογευματα ψαροβαρκες
στο λιμανι,το χαραμα φουνταρουν τις αγκυ-
ρες στ'ανοιχτα.Οι αλλοι παρατηρουσαν
μαυρα μαλλια λυμενα στη βυθισμενη προε-
κταση των φυκιων.Αποφασιστηκε να συναν-
τηθουν στη μεγαλη αιθουσα χωρις μεμψιμοι-
ριες,και την υποκρισια που σιχενεται οσο
τιποτα αλλο.Φορουσαν ασπρα πουκαμισα,
στις γυναικες δυο κουμπια ξεκουμπωτα,το
χερι ξεδιαντροπο τρυπωσε στην ελευθερω-
μενη σαρκα.Οι μελισσες με το κερι τους κε-
ρωσαν τα επανερχομενα περασματα των
ζωων.πιο κατω στη σπηλια κρεμασαν τα χα-
μογελα τους.Θυμαται το φοβο της ελαφινας.
Αραγε,υπαρχουν ακομα τα καταπληκτικα
τοπια ,που κατασκευασαν τα γοργα του
ποδια ακουραστα;
.
Ο ποιητης εφυγε αφου φυτεψε στο περιβολι
με επιμελεια τα παραμυθια του.Πολλα λογια
εκεινη τη χρονια ωριμασαν στα κλαδια και
πεσανε κατω στο χωμα.Απ'ολα τα γυρω μερη
τα μυρμυγγια τραπεζωθηκανε το καρπο,τα
βηματα του εφερε ως εκει,παρατηρωντας τα
καθεκαστα,Αργοτερα,στην επιστροφη,βρηκε
συγυρισμενο το σπιτι.ακουσε το νερο στο
μπανιο να τρεχει στο κορμι.Το βλεμμα αφη-
σε καρφιτσωμενο στα ρουχα,δεν θελησε να
το αποσυρει πριν γευτει την επιζητουμενη
τελειοτητα.Εξω,η μαζα του κοσμου στοι-
βαζονταν στο παραθυρο του αυτοκινητου,
πιο παρακατω σε μια αποτομη στροφη του
δρομου συναντησε τη συκια,εκει τον προ-
σμενε υπομονετικα.Περπατωντας ως τη
θαλασσα,δεξια τους βοσκουσαν αλογα,πε-
ρα μακρυα στο ανεπαισθητο σμιξιμο των
γαλαζιων επλεε ο κολυμβητης του νησιου.
Με φωτα λαμπρυνθηκε η ατμοσφαιρα,
απλοχερα πεταξε βοτσαλα χρωματισμενα
στα τεσσερα σημεια.Τα ιδιολεκτα των επι-
θυμιων δεν τα ντραπηκε να σωρευουν τη
λαγνεια τους,χωρις το αμαρτημα της επι-
πολαιοτητας στοχαστηκε τα περισσευου-
μενα ,που του ανηκαν με φυσικο τροπο.
Πως το σωμα φυτευτηκε στις ριζες του
σεμνο;
.
Ελαφροτατη κορη οφθαλμου πηρε τολμηρα,
παρα τις προκαταληψεις των αμαθητων, την
αντιφατικη θεση του γυμνωμενου ως τη μεση
κορμου.Την καταιγιδα λογοκρισιας αντιμετω-
πισε ελευθερωνοντας τη φωνη τ'αηδονιου.
Πανω στο καταστρωμα,καθως ανοιγονταν
καθαροι στο πελαγο,περιμεναν να βουτηξουν
τ'αστερια στο σκοταδι.Ειχε στη συκια γινωμε-
νους καρπους,το ιδιο κι οι αμυγδαλιες αγκαλι-
αζαν την πλαγια καταστηθα στη κοιλαδα,οι
μηλιες κρυμμενες στην ηρεμια,πριν τον συνοι-
κισμο.Στον κατω δρομο εντειχισε τους βηματι-
σμους του στη θαλασσα,στον πανω δρομο κο-
λυμπησε στ'απονερα του φεγγαριου.Το πρωι
η καρεκλα κραταει αδεια την εβδομαδα των
εφτα ημερων,η βαρκα απεναντι χαμογελαει
στα ματια της.Ο ενας λογος εφυγε ακολουθον-
τας τον αλλο λογο,τα δαχτυλα τρυπωσανε στ'
αλλα δαχτυλα,κατοπιν η' ταυτοχρονα τα ονει-
ρα αραδιασανε τα διχτυα τους στην προκυ-
μαια.Με τ'αστεια και τη σοβαροτητα θελησε
να πορευτει εκεινος ο ανθρωπος,ο φανατι-
σμενος συζητητης των ανθρωπων.Η παληα
πολιτεια στηλωθηκε στα γραφικα σπιτια ,
πολιορκημενη απο τις τωρινες απασχολησεις.
Εκει,σαν σαιτα περασε το σταυρωμα των
ποδιων,λευκων οπως του αρεσε,Πλησιαζον-
τας τη βαρκα στον ορμο κοιμηθηκε εκει,τον
ξυπνησαν οι βαθειοι αναστεναγμοι της γλωσ-
σας αργοτερα.Ειναι στιγμες που φανταζεται
πως τα πευκα σταθηκαν τυχερα συναντον-
τας το πεπρωμενο τους ευτυχισμενα.
.
Αναμεσα στους θαμνους ,πυκνα φυτρωμενους
σε μεγαλη εκταση,βρηκαν παρατημενα τα
αλετρια,τα απομειναρια των πραξεων τους.
Ερχεται ο καιρος του θερισμου απροσμενος.
Παρακατω αναμεσα στα σχινα η πλατυτερα
των ουρανων,κατα τα ανατολικα επλενε τα
ποδια της στα νερα,αρμυρισμενος ο τοπος
ασπρογυαλιζε.Περα απο τη μερια των κεν-
τρων διασκεδασης τους εφταναν καταφορ=
τωμενα τα τραινα,κυλουσαν στον καθρεφτη
της τουαλετας χωρις να σπασουν τα γυαλια
του.Τιποτα δεν ξεστομισθηκε εκεινη τη
νυχτα ερμηνευσιμο.στα αορατα της ελιας
κυκλοφορει το ιερο του βιου τους.Αυτη η
θαλασσα ειναι κατα πως γουσταρεις να
ξεφυλλισεις το κομιξ.Στο μερος που λιθο-
βολησαν τη ψυχη ξεθαφτηκαν στα μελλον-
τα των αιωνων πανεμορφα ειδωλια γονιμο-
τητας.Γι'αυτο μην αποστρεφεις,με κινδυνο
να θεωρηθεις δειλος,το προσωπο σου απο
τα εκλυτα οραματα του ωραιου.στην ωρα
σου θα ανταμοιφθεις εν μεσω των εκλεκτων.
Στις αναμνησεις του συγκαταλεγεται η
σφαιρικη μπαλα του μπιλιαρδου καθως
γεωμετρει την πορεια της στον λαβυρινθο
της νομοτελειας.
.
Ενα πουλι πεταξε τα πικραμυγδαλα στα
ποδια του,τ'ανθισμενα κλαδια τ'αφησανε
στους καναπεδες.Εκεινη τη νυχτα της γιορτης
η φωνη του τραγουδισε τα μαγκικα.Μεσα στην
αυλη ριχνανε το νερο με το λαστιχο πανω
στα κορμια το ουρανιο τοξο.Τα κιτρινα λου-
λουδια μαζευονταν δωρα στα χερια.Ανοιξαν
οι φωλιες των περιστεριων στο στηθος κοκ-
κινες παπαρουνες.Κοντα στην ακτη που κο-
λυμπησαν παρεδωσαν τα βοτσαλα τα σχη-
ματα τους στη φαντασια του δικαιου.Τα ματια,
εργαλεια των παντων:σπαρμενα στη δικη τους
θαλασσα ψαρια αεικινητα.Ζωγραφιζε την
αναπαυμενη στο κρεβατι κιθαρα,παιζοντας
τις χορδες μελωποιουσε.Φευγοντας τα συννε-
φα ρηγματωσαν με τις σκιες τους βαθεια την
επιφανεια των ορατων.Εκλεισε την ακοη του
στη σιωπη.Με τι ποσοτητες ασχημιας θα σε
περιμενουν τα χρονια;Εσενα,που οπως βλεπω
σου περισσευει η ομορφια.Ο ναυαγος ,αντρει-
ωμενο σωμα και τιμια ψυχη,προσορμοστηκε
σ'απανεμο φυσικο λιμανι,απο εκει ανεβαινανε
οι ελιες στο γαλαζιο.Δυναμωσε την ψυχη του
στη θεα της ηρεμιας,για πρωτη φορα περπα-
τησε το μονοπατι στο τοπιο.Ολη τη μερα πλημ-
μυριζε στα νερα του ηλιου και τη νυχτα επλεε
στο λαδι της σεληνης.Τους ειδε ωραιοι οπως
επρεπε να φευγουν μεσα στη βροχη.
.
Στην εικονα η λεμονια ειχε λεμονια και τα
σταφυλια γλυκαιναν το στομα.Αδυνατο να
μην θυμηθεις τα ονειρα στις σκαλες.Με τι
χανεται το τελευταιο βλεμμα στον φραχτη;
Κοιμαται η χελωνα ωσπου να ξυπνησει
αναστημενη.Γλυστραει το κορμι βασανι-
σμενο στη χωρα των ονειρων.Ποιες απ'τις
ευτυχισμενες στιγμες κρεμαστηκαν στα
δεντρα αποφασιστηκε απο τους αλλους.
Παλι τα ιδια χαμογελα στη χλοη βοσκαει
η μερα.Τα χρωματα παιζουν στα χερια τα
μαλλια,με ασβεστη βαφτηκε το στηθος,η
καρυδια ελουσε το κορμι.Στα μπαλκονια αν-
θησαν τα φωνηεντα, το α, το ε, το ι, το η,
το υ, το ο και το ωμεγα.Κανεις δεν αντιλη-
φτηκε τη γυναικα πλαι στον λαγο,τα ζεστα
μεσημερια τα σπιτια κλειδωναν τον υπνο
τους,αργοτερα τ'απογευματα τα κυματα σα-
ρωναν τους βηματισμους των διποδων οντων.
Οι καρεκλες στις παραλιες αδειαζουν συνε-
χως τους ανθρωπους,οπως στα ρολογια α-
δειαζει ο χρονος την ανυπαρξια του.Τα λιγο-
στα παραδοξα δεν ειπωθηκαν ως τωρα,ποιος
αντρειωτερος να τολμησει πεταγμα με τα
φτερα της πεταλουδας και ποιος αποκοτος
ν'απλωσει την παλαμη εκουσια στα καρφια;
Τα δεκα πεντε εκατοστα θαλασσας ,που τους
χωριζουν ειναι πανω στον χαρτη.Ποια σωματα
αφησαμε πισω μας ,και ποιοι τα νοσταλγουν;
Κοιμηθηκες κουρασμενος πανω στα χαλικια,
ας ηταν να ξυπνησεις πανω στα χαλικια παλι.
Μ'αυξοντες αριθμους παρατηρησε τα δαχτυλα
των ποδιων να επιμηκυνονται στη λαγνεια
επ'απειρον
.
.

Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2010

4 PORTRAITS [ 4 ΠΟΡΤΡΕΤΑ ] Paintings

η Ε.
η Α.
η Κ.

η Ρ.







.
.

TRAVELLING IN EINSTEIN'S GRAVITY FIELDS [ ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΒΑΡΥΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΤΟΥ ΑΙΝΣΤΑΙΝ ] [ Paintings]










.
.

ΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ

.
.
I
Πηραν τη βαρκα και πηγαν στο απεναντι νησι
μαζι με τεσσερις αλλους,δυο αντρες και δυο γυ-
ναικες.Περιπλανηθηκαν στο νησι.Τα σπιτια
ερειπωμενα ,σαν βασανισμενα κορμια ανθρω-
πων.Αναζητησαν τις κραυγες τους,τους πλη-
γιασμενους ανθρωπους,ταπεινομενες και κα-
ταφρονεμενες ψυχες.Η ανοιξη με τα λουλου-
δια της ειχε κυριεψει το νησι.Ειδανε δυο πα
παρουνες ,το αιμα τους η' ισως την ψυχη τους.
''Να μην ζωγραφιστει τιποτα.Να μην ζωγρα-
φιστει τιποτα''επανελαβε.''Η απανθρωπια
δεν εχει εικονα''.Πηρανε τη βαρκα για την
επιστροφη,μαζυ και οι αλλοι,δυο αντρες και
δυο γυναικες.Γυρισε με βαρια τη ψυχη κι
ειδε στο βαθος το νησι να κουβαλα τις ψυχες
τους ,βαρκα,στον ποταμο Αχεροντα.
.
[απο την επισκεψη στο νησι Σπιναλογγα,
νησι λεπρων ] Μαιος 1997,Κρητη
.
ΙΙ
Τεταρτη βραδυ 10:15 στο πανω δωματιο.
Στο τραπεζακι διπλα το τηλεφωνο.Μεταφραζει
απο τα ''Σημειοματαρια'' του Λεοναρντο
Ντα Βιντσι:''Απο τη ζωγραφικη,που υπηρετει
το ματι[την ευγενικοτερη αισθηση]προερχεται
η αρμονια των αναλογιων:ακριβως καθως πολ-
λες διαφορετικες φωνες ενωμενες μαζι και
τραγουδωντας ταυτοχρονα παραγουν μια αρμο-
νικη αναλογια,που δινει τετοια ικανοποιηση
στην αισθηση της ακοης,που οι ακροατες πα-
ραμενουν γοητευμενοι...''
''Ετσι κανει ο δικος μας Μποτιτσελι,που ειπε
οτι τετοιες σπουδες ειναι ματαιες:αφου μ'ενα
απλο πεταγμα ενος σφουγγαριου διαποτι-
σμενου με διαφορα χρωματα σ'ενα τοιχο ενας
λεκες σχηματιζεται μεσα απο τον οποιο ενα
ομορφο τοπιο μπορει να ξεχωρισει''.Θελει να
ζωγραφισει μια σειρα εργα εφαρμοζοντας
τη Θεωρια του Ντα Βιντσι για την Ζωγραφικη.
Μακρυα ακουγοντουσαν γαυγισματα σκυλων.
Μεταφραζει απο τον Βιτγκεσταιν:''στη φιλο-
σοφια ειναι παντοτε καλυτερα να θετεις μια
ερωτηση αντι μια απαντηση σε μια ερωτηση'',
''μια αποδειξη ειναι ενα οργανο-λεω''ενα
οργανο γλωσσας'';''.Απο μια προταση σε αλλη
προταση περναει ο χρονος.Η ωρα πηγε 11.
Ξυλο στη θαλασσα του κοσμου η προταση
του Βιτγκεσταιν.Εξω ,μεσα στη νυχτα,συμ-
φωνουν οι γρυλλοι.
.
[απο το μακρυνο 1997,Μαιος]
.
ΙΙΙ
''Να βλεπεις δεν ειναι το ιδιο με το να αναπαρι-
στας''εγραψε.''Να βρισκεις τις εικονες σου στα
χρωματα και οχι στην οραση''συνεχισε να γρα-
φει''να ζωγραφισω εναν πινακα τετοιο:''φαν-
ταζομαι το κοκκινο'' ''.
Σημειωσε ... ,επειτα συμπληρωσε: ...=5.Με τον
νου σχεδιασε μια βαρκα ,στην κοιλια της εναν
αχινο και τον ουρανο πανω σαν ενα τεραστιο
κιτρινο λουλουδι
.
ΙV
Ειχε γεννηθει στη πολη,τη φυση δεν την γνω-
ριζε.Τα Σαββατοκυριακα οι αλλοι εφευγαν για
την εξοχη.Γυριζαν την Κυριακη αργα το βραδυ.
Δεν τους ρωτουσε ποτε για την φυση.Αυτο συ-
νεβαινε σχεδον στη μιση του ζωη,μια μερα ευ-
χηθηκε να μην ξαναγυρισουν.Και δεν ξαναγυ-
ρισαν.Τα σπιτια ερειπωσαν,ουτε στιγμη δεν
σκεφτηκε να τους επαναφερει,τωρα δεν κιν-
δυνευε απο τη φυση.Οταν πια γερασε και
τα ματια του θαμπωσαν βγηκε στην εξοχη
κι εμεινε για παντα εκει.Τοτε οι αλλοι επε-
στρεψαν στη πολη.
.
V
Επρεπε να καταστρωσει ενα τελειο σχεδιο
για την ολοσχερη εξοντωση του.Μετα απο
ενα μηνα σχεδιασμων ηταν ετοιμος να το
εκτελεσει.Ολα εγιναν καθως τα'χε προσχε-
διασει.Οταν βρηκε στο σχεδιο του ενα τρωτο
σημειο , αρχισε να φοβαται στην αρχη,
υστερα του εγινε εμμονη ιδεα,πως θ'απο-
καλυφθει.Οι αλλοι ομως ειχαν τυφλωθει
απο την ,φαινομενικη, ακριβεια και τελει-
οτητα του σχεδιου,που δεν καταλαβαν το
παραμικρο.Αποφασισε να τα αποκαλυψει
ολα.Το εκανε,γελασαν μαζι του,κανεις δεν
τον πιστευε,πως ολα αυτα τα σχεδιασε ,να
τους εντυπωσιασει με τη δυναμη του ορθο-
λογισμου του.Περασαν πολλα χρονια για να
καταλαβει πως μ'αυτη τους τη σταση τον ει-
χαν στην κυριολεξια τιμωρησει:να μην μπο-
ρει να αποδειξει την ενοχη του.Φυλακισμενος
στην Αθωοτητα .Ετσι κι αλλιως αυτο ειχε επι-
διωξει απο την αρχη.
.
Vi
Μετα απο καποια ηλικια ειχε διαμορφωσει τη ζωη του
ετσι οπου κυριως τον απασχολουσε να ρωταει παρα
να απανταει.Αυτο στην αρχη τον εφερε μπροστα σε
ανυπερβλητες δυσκολιες,ομως με τον καιρο και με
πολυ σκληρη εργασια τα καταφερε καπως.Τον ενδιε-
εφερε να μην φαινεται αυτο,οι ερωτησεις να ειναι .
ανεπαισθητες.Επειδη δεν συνεβηκε καμια σημαντι-
κη αλλαγη στη ζωη του,περασε απο τις πλαδαρες κι
εκτετεμενες ερωτησεις σε περισσοτερο γενικες και
συντομες.Γρηγορα καταλαβε πως ολοι οι ανθρωποι
δεν ειναι καταλληλοι για ερωτησεις[η' για ορισμενου
ειδους ερωτησεις ]ετσι περιοριστικε μεχρι να κατα-
ληξει στα παιδια.Το προβλημα ηταν πως κι αυτα
ρωτουν.Οταν ρωτουσε π.χ '' τι ειναι χρωμα;''
επαιρνε την απαντηση-ερωτηση: '' τι εννοεις
με το ειναι;''.Σκεφτηκε οτι οι απαντησεις ειναι
αποσιωπημενες ερωτησεις,αρκει μια αλλαγη
στον τροπο της εκφρασης,απο καταφαση σε ερωτηση
Ξαναγυρισε απο εκει που ειχε αρχισει,ενιωσε μια
ανακουφιση που ξεμπερδεψε μια και καλη απο τις
απαντησεις.

VII
Ατενιζε τη δυση του ηλιου,τα χρωματα στα συννε-
φα κοκκινα.Γυρισε σπιτι.Ανοιξε το ραδιοφωνο.Ε-
τοιμασε κι εστρωσε για φαγητο.Κανενας δεν γνω-
ριζε για τη ζωη του κι ουτε κανενας μπορουσε να
μαθει.Οταν σηκωθηκε το πρωι ο ηλιος ειχε ανεβει
ψηλα στον οριζοντα.Τον επισκεφθηκε.Τον γνωρι-
σε αμεσως,δεν χρειαστηκε να του θυμησει τιποτα,
τα παραδεχτηκε ολα,του ειπε πως ηταν πολυ ε-
ξυπνο απο μερους του να εξαφανισθει τοσα χρο-
νια.Το μονο που του ζητησε ηταν να ζωγραφισει
μια κοκκινη κατακοκκινη δυση,το υποσχεθηκε.
Οταν αφηνε το σπιτι ο δρομος ηταν ερημικος,
περπατησε ως την προκυμαια,μπηκε σ'ενα μπαρ,
ηπιε ενα ποτο,σε καποιον που τον ρωτησε:''που
σε ξερω εσενα;''απαντησε:''θα μοιαζω με καποιον
γνωστο σου''.ηπιε αλλο ενα ποτο μονορουφι και
βγηκε εξω στην υγρασια και στην ομιχλη
.
VIII
Οση ωρα παρεδιδε πανω στη Φιλοσοφια του Αρι-
στοτελη και ειδικα στην ''Ποιητικη '' του,σ'ενα
ασφυχτικα γεματο αμφιθεατρο,αναποφευκτα
τον διαπερνουσαν διαφορες σκεψεις:
''Εσυ θελεις να πεις οτι καθε νεα αποδειξη αλ-
λαζει την αντιληψη της αποδειξης κατα καποιο
τροπο''
''Η αντιρρηση οτι''το ορισμενο δεν μπορει να
πιασει[αρπαξει] το αοριστο''ειναι πραγματικα
εναντια στην ιδεα της ψυχολογικης πραξης
του να καταλαβεις''
'' ''Καταλαβαινω'' ειναι μια ασαφης εννοια''
''Αυτη η προταση λεει οτι αυτος ο αριθμος δεν
μπορει να προκυψει απο αυτους τους αριθμους
μ'αυτο τον τροπο''
''Ο Godel λεει οτι ενας πρεπει να εμπιστευεται
μια αποδειξη οταν θελει να την πρακτικοποιηση''
Οι φοιτητες σηκωθηκαν απο τα εδρανα να
αναχωρησουν οταν τελειωσε την παραδοση για
τον Αριστοτελη.Μονο ενας φοιτητης που καθον-
ταν στη μεση σχεδον του αμφιθεατρου παρε-
μεινε στη θεση του.Τον ρωτησε:''Δεν θα φυγετε;''
,''Θελω να συνεχισετε'',''Μα τελειωσα'',''Οχι,μα
γι'αυτα που λεγατε για τον Godel και τα μαθη-
ματικα'',''Που ξερετε εσεις τι ελεγα;'',''Λεγατε:
'' ''Καταλαβαινω'' ειναι μια ασαφης εννοια'' ''.
Μαζεψε τα χαρτια του ,τα ταχτοποιησε στη
τσαντα του και βγηκε με γρηγορα βηματα απο
την αιθουσα
.
IX
''Η ομορφια εχει τα ορια της'' σταματησε να
γραφει,τα αυτοκινητα περνουσαν στο δρομο,
η πολη ειναι μακρυα.Αυτη την ωρα το φως
ειναι γλυκο,ενα συννεφο κατα τον βορια σαν
αιωρουμενο ορος.Ολη η φυση ξυπνα μεσα
στο ονειρο.Το νερο αναπηδαει στη φουγκα
του ανεμου.Παει καιρος που περασε το ελα-
φι,η πατημασια του απολιθωμενη.Το κυμα
ξεβραζει τα κοχυλια στην αμμουδια,περιτεχνα
σχηματα διπλα σε κοκκαλα ψαριων,η βαρκα
παρατημενη και τα σανιδια σαπιζουν.Εκει
πηγε να βρει αραγμα,ξαπλωσε στα χαλικια,
σταυρωσε τα χερια οπως οι αγαθοι ανθρω-
ποι,και περιμενε τα μυρμηγκια να τον απο-
σαρκωσουν,ενω τις νυχτες με γεματο φεγγα-
ρι το κυμα στην κορυφη του κουβαλαει το
ασημι του στην ακτη.Συνεχισε να γραφει:
''Η διηγηση δεν εχει τα ορια μου ''
.
X
Καθησε να διηγηθει στο παιδι ενα παραμυθι.
Αρχισε καπως τυχαια:''Μια φορα μια πεταλου-
δα πεταξε προς την αυγη.Αυτη της πηρε τα
χρωματα.Τοτε λυπηθηκε τοσο πολυ που ζητη-
σε τη βοηθεια της χελωνας,εφτιαξε απ'το κα-
βουκι της ενα αργαλειο κι εβαλε την αραχνη
να της υφανει τα πιο ομορφα φτερα.Αφου τα
φορεσε χαρουμενη και ξετρελαμενη ετρεξε
να συναντησει τον ηλιο που εκεινη την ωρα
εδυε.Κι η δυση της πηρε τα χρωματα.Τωρα
ομως δεν λυπηθηκε,στον αργαλειο της χελω-
νας εφτιαχνε τα πιο ομορφα φορεματα κι
τα μοιραζε σ'ανατολη και δυση απλοχερα''.
Οταν τελειωσε το παιδι τον κοιταξε και
του ειπε:''Αυτο δεν ειναι παραμυθι,αυτο
ειναι η αληθεια''.
.

Πηγε στο μερος,που του ειπανε,κοντα στη
θαλασσα.Εβγαλε τα ρουχα του.τα διπλωσε
προσεκτικα και μπηκε στο νερο.Κολυμπησε
στην αρχη παραλληλα κατα μηκος της ακτης.
Επειτα ξεμακρυνε.Το τοπιο ηταν λιτο.Πανω
υψωνονταν το γρανιτενιο βουνο,στ'αριστερα
μονο ενα πευκο.Βραχια διασπαρτα παντου.
Ο ηλιος ηταν στο ζενιθ.Κολυμπησε για αρκετη
ωρα.Περασε πανω απο μια φυκαδα,κι εφτασε
στο μερος της αμμουδαριας,πατησε στην αμμο
που βουλιαζε ελαφρα,επαιξε για λιγο με τα
παιχνιδια της διαθλασης.Βγηκε απ'τη θαλασσα
και ξαπλωσε στον ηλιο που εκαιγε.Φαινεται
θ'αποκοιμηθηκε ωρα πολυ γιατι δεν κατα-
λαβε ποτε ηρθαν.Εκεινη ηταν μια γυναικα
γυρω στα τριαντα κι ο αντρας ειχε την ιδια
περιπου ηλικια .Σηκωθηκε,τους πλησιασε.
Συστηθηκαν.Τα ονοματα τους δεν του ελε-
γαν τιποτα.Ο αντρας πεταξε δυο τρια βο-
τσαλα στο νερο ,κι εφυγε.Η γυναικα ηταν
αδυνατη,τα μαλλια της βαμενα,στον καρπο
του αριστερου της χεριου φορουσε χρυση
αλυσιδα.Εβγαλε απ'την τσαντα της ενα
γυναικειο περιοδικο και το ξεφυλλιζε.Ειπε,
σαν ν'απευθυνονταν στον εαυτο της:''Κα-
νει ζεστη''κι εβγαλε τη μπλουζα της.Σηκω-
θηκε κι ανασηκωνοντας τη φουστα της
ως τα γονατα περπατησε στο νερο παραλ-
λα κατα μηκος της ακτης ,οπως χτυπουσε
το κυμα.Περασε αρκετη ωρα,επειτα καθισε
διπλα του.Αυτος ανασηκωθηκε,τον τυφλωνε
ο ηλιος.Μεσα στο εκτυφλωτικο φως ειδε
το προσωπο της και την ακουσε να του
λεει:''Τωρα,ειμαι ετοιμη''
.
XII
12.00.01.Κατασκευασα την οσφρηση στο
λουλουδι
12.οο.02.Κατασκευασα τα ματι στο φως
.
12,01.00.μ 'ολη την ελευθεριοτητα
.
12.ο2.02.για να φτασει σ'αυτο το σημειο
.
12.ο2.05.Η κουραση,που αισθανονταν να
μην εχει κοιμηθει την προηγουμενη μερα
12.02.15.Αυτος ο ηχος του εφερε στο μυαλο
τα κυματα
12.02.32.Πηρε μια καρεκλα και καθησε
πλαι μου
12.03.27.Το διπλανο σπιτι ειχε κηπο με δια-
φορα δεντρα:μηλιες,ροδιες,αμυγδαλιες
12.03.28.Αυτη η διηγηση εχει τελειωσει
.
XIII
Ηταν νεα και δεν ξεπερνουσε τα εικοσι χρο-
νια.Πολυ γρηγορα εκανε δυο παιδια.Ο συ-
ζυγος ελειπε συχνα σε ταξιδια,αυτη τον πε-
ριμενε υπομονετικα,σπανια εβγαινε εξω.
Τωρα εδω και δυο χρονια δεν εχει μηνυμα
του.τα παιδια τον περιμενουν.Καποτε γυρι-
σε,δεν ειπε τιποτα,μονο τον φιλησε,του
ζεστανε νερο να πλυθει και του στρωσε να
κοιμηθει σε καθαρα σεντονια.Την αλλη
μερα οταν ξυπνησε,οσο κι αν την αναζητησε
δεν την βρηκε .Ουτε και τα παιδια.Ετσι τη
μερα ,που ξαναφυγε δεν υπηρχε να τον
αποχαιρετησει
.
XIV
''ο γλαρος κυνηγηθηκε αγρια απ'το ψαρι,
κατεφυγε λαχανιασμενος στη στερια,στα-
θηκε να ξεκουραστει σ'ενα δεντρο ,εκεινη
την ωρα ανετειλε ο ηλιος και τυφλωθηκε.
Μετα απο μεγαλη περιπλανηση κουρνιασε
σ'ενα καταρτι καραβιου χωρις να το γνωριζει.
Ενιωθε τοση ερημια ,που το νερο της θαλασ-
σας αποσυρθηκε και παρουσιαστηκε μια
απεραντη ερημος.Μετα απο πολλες μερες
και νυχτες που ξημερωθηκε και νυχτωθηκε
,αποκαμωμενος ξαποστασε στα κλαδια μιας
φοινικιας,κι αρχισε να ξαναβλεπει οταν το
παιδι τελειωσε το παραμυθι του''
.
XV
Στον υπογειο σταθμο του Μετρο ορμησε το
πληθος να καταλαβει τον κενο χωρο του
βαγονιου.Αυτος στριμωχτηκε ,για λιγο την
εχασε απ'τη θεα.Με κοπο μπορουσε να δει.
Αυτη η κατασταση συνεχιστηκε τρεις στα-
σεις ακομη.Τωρα ηταν πιο ελευθερα,ομως
οσο κι αν την αναζητησε με το βλεμμα του,
δεν την βρηκε.Πηγε και καθησε σε μια αδει-
ανη θεση.Οι διπλανοι του,ενα ηλικιωμενο
ζευγαρι,κατεβηκαν στον επομενο σταθμο.
Το τρενο ειχε ηδη φτασει στα προαστεια,
εδω υπηρχε πρασινο και μονοκατοικιες.
Αφηρημενος οπως ηταν απ'τις σκεψεις
του ,γυρω απο την κοινωνιολογια του
τοπιου,δεν προσεξε αμεσως την κυρια που
καθισε διπλα του.Το αρωμα της οπως και
η ανασα της ηταν βαρια,κατι ψιθυρισε,
στα χερια σε καθε δαχτυλο φορουσε δια-
φορα δαχτυλιδια,ανοιξε τη τσαντα της κι
εβγαλε ενα σημειωματαριο,σημειωσε κατι,
το μουτζουρωσε,ξαναγραψε κατι,το εσκισε.
Το τρενο σταματησε,ξαφνικα η γυναικα
πεταχτηκε και κατεβηκε απ'το τρενο.Αυτος
δεν μπορεσε ν'αντιδρασει,οι πορτες εκλεισαν
και το τρενο ξεκινησε.Ηταν σιγουρος,αυτη
ηταν, την ειχε αναγνωρισει η' ,καλυτερα, την
ειχε ξαναθυμηθει
.
XVI
Ζουσε μακρυα απο συγγενεις και δυσκολα
εκανε γνωριμιες.Ισως αυτο να το ειχε επι-
λεξει.Το φαγητο του ηταν παντα απλο και
λιτο.Επαιζε χαρτια.Στα χαρτια ζουσε μια
εγκεφαλικη και ταυτοχρονα μια σωματικη
περιπετεια.Ασκουσε ολες τις ικανοτητες του,
αντιπαθουσε τους μετριους και ηλιθιους παιχ-
τες.Τον γοητευε τρομερα η πιθανοτητα να
χασει η' να κερδισει.Αν και τα χρηματα δεν
τον ενδιεφεραν ,ζουσε απο τα χαρτια.Αλλαζε
συνεχως πολη και στην ιδια πολη συχνα
συνοικια.Γυρνουσε σπιτι κατα το ξημερωμα,
,εκανε ενα κρυο ντους,επινε ενα ποτηρι γαλα
και ξυπνουσε παντα αργα.Εβγαινε εξω στη
πολη και προτιμουσε να περπαταει στο
δρομο με τις λευκες ,εκεινη την ωρα ειχε
πολλα παιδια και τα χαζευε να παιζουν.Οταν
επεφτε το σκοταδι συνηθως δειπνουσε σ'ενα
ακριβο εστιατοριο.Αφηνε φιλοδωρημα στο
γκαρσονι κι εφευγε.Εκεινη τη βραδια δεν
πηγε στη χαρτοπαιχτικη λεσχη,εβγαλε ει-
σητηριο σ'ενα κεντρικο σινεμα και κατεβηκε
στην υπογεια αιθουσα προβολης,στα σκοτεινα
βρηκε μια κενη θεση και καθισε.Το εργο
ειχε ηδη αρχισει:ενα μεσο αμερικανικο πλα-
νο εδειχνε εναν ανθρωπο να παιζει χαρτια.
Στην εξελιξη της ταινιας εμαθε πως δεν
ειχε συγγενεις,ουτε εκανε γνωριμιες,συνε-
χως ταξιδευε και πως συχαινονταν τους
ηληθιους παιχτες.Σε καποιο σημειο της χα-
μογελασε βλεποντας ενα παιδι να ψαχνει
να βρει τη μπαλα που κυλησε και χαθηκε
πισω απ'τους θαμνους σ'εναν δρομο με λευ-
κες.Παρακατω σ'ενα εστιατοριο παραγγειλε
ακριβο κρασι,ειχε αρχισει να γραφει μια
μελετη με θεμα:''Θεωρια των Παιγνιων
και Φαντασιακη Σωματικοτητα'',τα πρωι-
να στο σπιτι εκανε παντα κρυο ντους κι
επινε ενα ποτηρι ζεστο γαλα
.
XVII
''Ειμαι μονη,η ωρα ειναι 5 και 10 [το απογευ-
μα ...[ Ομως ] παρακολουθω τ'αυτο[κινη]τ[α].
Αυτ[α] με πα[ρα]κο[λουθ]ουν; Παντως δεν ε-
χει σημασια.Σκυβω,οταν σκ[υβω] σκοτεινιαζει
γυρω [μο]υ σαν καπ[ο]ιος [να] μπαινει μπρο-
στα μου [ ].Πινακες [ ] εχουμε τα ματι[α ] μας
και συντροφια.Κοντευω να [δω] ονει[ρα]
[τω]ρα.Π.χ οτι βρισκομα[ι] στο κρεβατι κλει-
νω τα μ[ατια] μ[ου] και ολες οι πορτες κλει-
νουν.Τοποθετω το βαρυ κεφαλι στο μαξιλαρι,
ενω τα ποδια μου κανενα κρεβατι δεν τα
βαζει.Θελω [εσενα ].[ ]ομως πες [μου].
Τα ρουχα εξω της [ Στελλας ] απλωμενα τα
παιρνει ο αερας.[ ] .Αραγε τι να κανει;[ ].
[ ] . Ενα γλυκο γεια .[ ] Μπορω να ζωγρα-
φισω με τη σκεψη.Μπορω [να] κανω ονειρ[α]
[ ].Αυτο στ'αφιερωνω.[ ].''
.
[απο το Ημερολογιο της Κ. Ιανουαριος 1998,
Κρητη ]
.
ΧIIX
Εζησε τοσα χρονια απλα και ηρεμα,τις αγριες
και κρυες μερες του χειμωνα και τις ζεστες
και δροσερες νυχτες του καλοκαιριου.Ποτε
δεν θελησε ν'απομακρυνθει απ'τον τοπο του,
εβλεπε τα δεντρα ν'ανθιζουν και να καρπιζουν,
τα ζωα να γεννοβολουν .Ουτε καν ονειρευον-
ταν ,ισως επειδη η ζωη του ηταν ενα ονειρο.
Τον τελευταιο καιρο, οταν ειχε φεγγαρι
εβγαινε και περπατουσε σε μονοπατια
μ'ελιες στο πλαι ,μεσα στο σεληνοφωτο, κι
οταν ροδιζε η ωρα επερνε το δρομο της
επιστροφης.Το ειχε παρατηρησει πως μονο
τοτε εβλεπε ενα ονειρο,το ιδιο,ομως
καθε' φορα με παραλλαγες:Οδηγουσε
σε μια λεωφορο μιας μεγαλης πολης,βια-
ζονταν , καποιον πηγαινε να συναντησει,
αλλοτε τον συναντουσε κι αλλοτε σαν να
περιμενε αυτος να τον συναντησουν
.
ΧIX
Εκεινη τη μερα κατεβηκε στη θαλασσα,ελυ-
σε τη βαρκα,πηδησε μεσα της και κωπηλα-
τοντας απομακρυνθηκε απ'την ακτη.Στο
δρομο συναντησε τις αλλες βαρκες,ανταλ-
λαξαν χαιρετισμους.Οταν τους εχασε εψαξε
να βρει λιμανι.Στη παραλια ειχε υπολειματα
απο αστεριες κι αχινους.Εμεινε τη νυχτα εκει.
Η θαλασσα ξαφνικα τρικυμισε κι επεφτε με
μανια στα βραχια.Τα τεραστια κυματα θα
τον κομματιαζαν κι αυτον αν δεν ειχε τη
δυναμη να ξεφυγει και να κρυφτει στο δασος.
Εκει περιφερονταν σαν αγριο θεριο.Οταν
καποτε τελειωσε το δασος κι αρχισε η ερημος
δεν λιγοψυχισε κι ας ζεστενονταν κι ας διψουσε
πολυ.Σ'εκεινο το μερος ουτε ανετειλε ουτε
εδυε ο ηλιος,στεκονταν ακινητος ψηλα στο
ιδιο σημειο.Οταν περασε την ατελειωτη
σειρα απο αμμολοφους ολα αρχισαν ν'αλ-
λαζουν μπροστα στα ματια του:ασταματητες
βροχες κι ο ισχυρος ανεμος ξεριζωνε τα
παντα.Ο τοπος γυρω του πλημμυρισε ,και
θα πνιγονταν αν δεν προλαβαινε ν'αρπαχ-
τει απο εναν τεραστιο κορμο δεντρου που
επεπλεε στα τρικυμισμενα νερα.Μονο
στις αστραπες σχιζονταν το σκοταδι και
ξεχωριζε γυρω του.Δεινοπαθησε τοσο πο-
λυ που η ψυχη του στο τελος δειλιασε και
θα'βρησκε κακο τελος αν ολ'αυτα δεν
τελειωναν ξαφνικα.Απο εκεινη τη μερα
που ξημερωσε ορκιστηκε να μην ξανα-
κατεβει αλλη φορα στη θαλασσα.
.
.

Τρίτη, 16 Φεβρουαρίου 2010

ΔΙΩΝ ΤΟΥ ΚΛΕΙΤΙΑ ΤΥΡΑΝΝΟΣ ΕΝ ΕΤΕΙ 218--2Ι0 π.Χ [ Κατα τον Τροπον του Κ.Π.Καβαφη ]

Κ.Π.Καβαφης

Τυραννος Ελληνιστικης Εποχης
.
.
Διων του Κλειτια Τυραννος Εν ετει 218 - 210 π.Χ
[Κατα τον Τροπον του Κ.Π.Καβαφη ]
.
Εκεινος ο Διων του Κλειτια,ενας αχρειος,
μας ξεγελασε,ανεβηκε τα αξιωματα,
μαζεψε κολακες,ιδιοτελεις ανθρωπους και
τωρα κυβερνα [τροπος του λεγειν] τη Πολη
οχτω συναπτα ετη.Και τους μαζευει στη Συγκλητο
βγαζει κουφιους λογους,τους γελειοποιει,
κι αυτοι χειροκροτουν τον τυραννο,
συμφωνουν μαζι του [ ας τους κοτουσε να μην
συμφωνισουν].Και τι να κανει το ποπολο,
τι ξερει απο δημοκρατιες και τετοια,να φαει
να μεθυσει το νοιαζει,κι επειτα ας
τα βγαλουν περα αυτοι που'χουν συμφεροντα.
Ομως τον Διωνα τον οργιζει,πολυ τον πειραζει
που ενας Γραφιας,ενας τιποτενιος δηλαδη,
ο Δημητριος,τολμα να μην τον αναφερει
πουθενα στην Ιστορια που γραφει,[σιγα
τον Θουκυδιδη,και την Ιστορια, αλλα ,να,
δεν παυει να'ναι τελοσπαντων καποια
Ιστορια,και να λειπει] αυτος ο γελειωδεστατος
δεν λεει τιποτα γι'Αυτον,ενα Κενο στην Ιστορια.
Α, θα τον κανονισει[κι αν δεν καταλαβαινει
απο απειλες ,δωροδοκιες] θα τον ξεκανει,λιαν
συντομως μαλιστα.Τοσους εχει να το κανουν,
μετα χαρας μαλιστα,ενα νευμα του,μια
ανεπαισθητη κινηση ,και τελειωσε ο Δημητριος
ο Ιστορικος με την Ιστορια του .[ Και το'χει
βεβαιο πως αφου θα γραψουν για τη δολοφονια
του,ειναι φυσει αδυνατον να μην γραψουν
και για τον φονια του],Ετσι σχεδιαζε ο Τυραννος
να τον γραψει η Ιστορια,τι Τυραννος τι Φονιας.
Ομως αλλα του εμελλαν οι Θεοι,καπου κρυφα
στα περιχωρα ,ετοιμαζουν την εξοντωση του,
ο Αρμοδιος και ο Αριστογειτων[τα ψευδωνυμα
των συνομωτων ]
Η ειρωνεια της Ιστοριας ειναι πως ο Δημητριος
για να τιμησει τους Τυραννοκτονους αναγκαστηκε
να γραψει στην Ιστορια του πως τους απαλλαξαν
''απο τον επαισχυντον Τυραννον Διωνα του Κλειτια''
.
.

LIKE A MESSAGE

.
.
LIKE A MESSAGE
.
Ανοιγοκλεινοντας τη Μερα Σαν Ακορντεον
Βραδυασε
.
Προσθεσε τα Γεγονοτα
κι Αφαιρεσε απο το Αθροισμα, την Ιστορια,
τον Εαυτο σου
Τοτε το Υπολοιπο
Δεν Εχει Ενδιαφερον
.
Κρατησε τη Προεκταση των Δαχτυλων
Κρατησε τη Προεκταση των Λογων
Κρατησε τη Προεκταση του Βλεμματος
Να βγεις απ'τον Λαβυρινθο
.
Δεν Με Πειραζει που οι Ανθρωποι Χανονται.
Μ'Ενοχλει που τα Βατραχια Κρωαζουν
στους Βαλτους Αγνοωντας την Υπαρξη Τους
.
Ανοιξε το Παραθυρο Μπηκαν
Πουλια στο Δωματιο κι Εφαγαν Κομματια Του
Επειτα Πεταξαν
Σηκωσε το Κεφαλι ,Να Τα Δεις.
.
Χτυπησε το Τηλεφωνο.Ελειπε.
Γυριζοντας Σπιτι Βρηκε την Τριανταφυλλια
Ανθισμενη.
.
Ποσα Ασημαντα Πραγματα
Αφηνει Πισω Του Ενας Ανθρωπος
Για να Γεμισεις Τις Τσεπες Σου
Με Ονειρα
.

Φανταστικα Τοπια , Φουτουριστικη Πολη , Φανταστικες Εικονες [Απο τη σειρα ''Εικονες της Ου-Τοπιας'' ]

Τοπιο με τον Αριστοτελη
Η Καθοδος των Belarus Tractors

Αναγεννησιακο Τοπιο [1]

Αναγεννησιακο Τοπιο [2]

Φουτουριστικο Τοπιο [ με Ουρανοξυστη]
Φοτουριστικο Κτιριο

Φανταστικο Τοπιο





pastorale με αλογο

Φανταστικο Τοπιο

Μεγαλιθικη Βαρκα

Μεγαλιθικο Μνημειο

Απο τη Φουτουριστικη Πολη [ Ουρανοξυστες ]1,2,3,4,5,6,7,8
2

3

4

5

6

7

8

Τοπιο με τον Αριστοτελη [ 2 ]
.
.

ΡΑΨΩΔΙΑ [ α' μερος ]

.
.
ΡΑΨΩΔΙΑ
.
.
[σελ1]
.
για οσα μπορουν να συμβουν στους
ανθρωπους............................στη
.
παραλια λειτουργουσε σαν τον αστε-
ρια
.
[σελ2]
.
μεγαλα ορθογωνια κομματια σκαλας
στους πισω κηπους με τις συκιες και
τη ροδια ,στο κεντρο η στερνα
με το βροχινο νερο
.
[σελ3]
.
....................................θαυμασαμε τα
...........σχεδια του με την ομοιοτητα του
ανθρωπινου προσωπου.........υπαρχουν
.
..........ολοκληρες περιοχες στα χρωματα
.
[σελ4]
.
αναπαραστουσε το βιολι στη φωνη
του..............προσπαθω να πω κατι
σαν αυτο..................Αυτη τη νυχτα η
σεληνη σταθηκε πανω απο τα
κυπαρισσια
.
[σελ5]
.
1
....επιλεκτικα διαλεγω τα ανταγωνιστικα
συστηματα του ερωδιου,με εικονες συλλαμβανω
τη προνομιουχα μορφη της αμυγδαλιας
....με μια ιδιαιτερη τεχνικη η ιδεα
....αρχιτεκτονει την εικονα,συμμετρια
....στην εμπειρια και στην ολοτητα
Als already explained.........η εργασια ντυνεται
συχνα τη μορφη της κριτικης
.
An inherent limitation............. να καταργηθει
η ιδεα οτι καθε εποχη εχει μονο ενα στυλ
.
...................η αδειανη καρεκλα σημειωνει την
..................παρουσια η' την απουσια
.
a difference exists
.
............τα δεντρα καλυπτουν τη γη..... τα συν-
............νεφα απομακρυσμενα............. απο τη γη
.
Un de nous ferait mieux d'y aller
.
Ο ισκιος τους κατω απο τα δεντρα ηταν πρασινος
.
το δεξιο μπρατσο επιμηνυνθηκε ν'αρπαξει τον η-
λιο
.
...........................................La nuit ensuit est
...........................................longue
.
[σελ 6]
.
2
τα κυβιστικα σχηματα με τα κεφαλια
..............................................η εντονα φω-
τισμενη θαλασσα
..................................ο πομπωδης τυπος στ'α-
στερα.....στο τελος με εντονο και παχυ πε-
..............ριγραμμα ελυσε τα μαλλια της
.
αυτα τα ειδα απο πισω.....ηταν τοσο εμ-
...........................φανης η απουσια....σαν
αναγεννησιακα γλυπτα αποκαλυφθηκαν οι
ανθρωποι
.
απερριψε τον ρομαντισμο για χαριν της ανθρωπο-
λογικης αποψης
claire comme le jour..............τα ζωα εκεινα
.....................αποφασιστηκε να θυσιαστουν
.....................συνεφαγε με του τρωγλο-
.....................δυτες................. ειρωνευ-
τηκε τη μεγεθυνση στους καθρεφτες.........a
cote de cette metaphore de l'infini
μια πρασινη σαυρα πλησιασε το γαλαζιο
στο παραθυροτα.....................τα γερανια τα
ποτισε αποβραδυς..............η ανατομια του χεριου
...........................ως τον ωμο στη λιθογραφια δια-
βαζεται σαν σπανιο αποσπασμα απο συναξαρι
.
[σελ7]
.
3
...The functioning structure of a recreation
...το γλυπτο της λουομενης σε-
...ληνης,το ξυπνημα της αυγης
...στο ποταμι,δοξαζω..................οτι ενωνει
...τα πραγματα ειναι η μεταφυσικη
............με ελικοειδη κινηση αποκαλυφθηκαν
............τα μηνυματα................ το μοτιβο του
............χρυσοψαρου.................με αληθινη ιε-
......ραρχια εξελιχθηκαν οι με-
......ρες της αλκυονας.....ο λογος για κεινον τον
συλλογισμο δεν ηταν το οριστικο συμπερασμα
His explanation of the reason........... περα ανοι-
γεται ο ουρανος........με υπερβολη στα χρωματα
................................βιωνουμε τη φαντασια
για μας το κοκκινο...... το κιτρινο... ...το γαλαζιο
πως.......... να ξαναβρεθει η δικιας μας ερωτηση
οι μοναδες του Leibniz..... τα ατομα του Λουκρη-
τιου ..........................τι ειναι ενα ολικο συστημα
ολα τα νερα ρεουν.................La temps est venu
Un mattino............ με τα ιδια του χερια κολλησε
τα φτερα στους ωμους πηδηξε στον αερα κι ελευ-
θερωθηκε.... μοναχα ο ανεμος τον ακολουθουσε
......................................................συσσωμος
.
[σελ 8]
.
4
....στα ιχνη που εχουν αφησει τα πουλια στην
.αμμο............. μια θαλασσα ετσι μπορει να ερμη-
.......................νευτει............ ανεφωνησα τα εξο-
.......................χα λυρικα της χλοης της πετρας
.......................και των αλλων συναφων
..ειναι η ψυχη που μι-
..λαει για το οραμα......... αν και καπως αοριστα
.......................................ρωτησε για την αρμονια
.
οι προσπαθειες να μετρησουμε το μηκος της
περιφερειας του κυκλου οδηγησαν στην ανα-
καλυψη του υπερβατικου αριθμου π
.
Μια ορισμενη σειρα συλλογισμων παραγει ενα
αντικειμενο
it only exists as idealisation
ανεκραξα..Χαιρε ασρειρευτη πηγη των αρωματων
.
.................στο ακρο μιας απειρης σειρας βρισκεται
.................το απειρο
.
................Χαιρε ασπρη νυφη του γυαλου
.......εκεινη η Πολη χαθηκε,οι ανθρωποι απωλεσθη-
......καν στη θεση τους επλεξαν τα ανθη περιβολια
......και πολλα κρινα
............σιδερα βελη σκουριασαν στο κορμι
...............................με δαντελενια ψευδη μας
...............................απατουν τα λογια των αχρειων
.
[ σελ 9 ]
.
5
Εκεινος... βλεπει,καταλαβαινει,ακουει...αλογα και
..................................βοδια κατασπαραχτηκαν
.................................απο λιονταρια..... θαυμα-
.................................οτος ηρωας λιγοφθογγος
.................................αλλους πηρε δουλους κι
.................................αλλους ελευθερωσε
.
...In dieselben Flusse..............καθαραοτατο νερο
...την ανοιξη εκδηλωσε αμεσως τις φιλοδοξιες του
.
...οργανωσε πανηγυρικη εισοδο
..................................Ελληνες απελευθερωτες.
...διασκορπισμενοι στα γυρω ελη
...εγκαταλελειμενοι απολησμονησαν
...τα ονοματα τους και την παληα
...αιγλη.................μετα απο πεντε ημερων πορεια
............................οδηγησε το αλογο στο λιβαδι
.
...σ'ενα τοπιο με καμπυλα περιγραμματα
...αναζηταει τη καταγωγη του το πρασινο
.
...δεν ηταν εξαιρετικα δυσπιστος
...δεχτηκε το επιβλητικο εργο
.
...μ'ολο το σεβασμο εμοιαζε
...να απορριπτει τα σχεδια τους
.
...χωρις κανονες ομορφιας πορευτηκε στη χαρα
.
[σελ 10]
.
6
.....μια εικανα που περικλειει την εμπει-
.....ρια.............. στα φυσικα και στα
.........................πνευματικα παθη
...........ηρθαν να δωσουν αναλογη σημασια στη
...........μυθολογια
.........Υπηρχαν βεβαια και
.........οι διηγησεις των ταξιδιω-
.........των .........η εννοια της δικαιοσυνης θα
.........................κατεληγε ξεπερασμενη... .σε
.........................μια περιπτωση μο-
.....νο πλησιασε τα ιδεογραμματα του προσωπου
Αυτο,που βλεπουμε σημερα δεν ειναι μια συν-
ολικη εικονα
.
σαν χειροτεχνης........... ουτε εδωσε την εντυπω-
ση πως απογυμνωθηκε απο την αισθητικη
το κεφαλι μοιαζει να προερχε-
ται απο γλυπτο............................ ισως να ειναι
.
μηλα,η καρεκλα με τα διακοσμητικα
σχηματα ............με τροπο παραπονεθηκε για την
..........................ατελεια
σαν ενα ψαραδικο λιμανι ηρεμησε τα καραβια
.
ειδε να ποζαρουν κοντρα στο φως............ ομαδες
φτερωτων ταυρων
.

ΡΑΨΩΔΙΑ [β' μερος ]

.
.
[σελ 11]
.
7
.....Take a wider look round
.....Αληθεια,ο ηχος τρεχει στ'αυτια .........Δεiξε
...............μου τα συκα να γαλακτιζουν
..........................................Προσθεσε τριγωνο
πρασινο κι ορθογωνιο κοκκινο στα ονειρα των
αριθμων
......απο που προερχονται τα απαλα
......λογια της μερας ...........μεσα στη συγχυ-
...........................ση της σκληροτητας...and
......................so we can see....... ..and so on
......καποια μερα θα υψωθει το
......τοπιο με κυπαρισσια,τις
......τριανταδυο μηλιες,και τα
......πουλια που φωλιαζουν στα
......πευκα,μαζι τους θα ταξιδε-
......ψουν τα συννεφα με ουριο ανεμο
......πληθος τα βλεμματα θα ανα-
......ληφθουν στα θαυματα
..............................μπορουν δυο ανθρωποι
να ανταλλαξουν λογια
............................. οταν θα υπακουσουν τ'
..............................αγρια θερια στις κατευθυν-
..............................σεις των νερων............. τι
.
..............................προξενει την ιδεα της
..............................λεξης:ταξη
.
............................''This way''
.
[ σελ 12 ]
.
8
....τα στοιχεια της πετρας συνορευαν με τις
....επιφανειες των δεντρων... μια ενσωματωση
.............................................του ρυθμου
......................................αδιορατη
με περιοδικες εναλλαγες χαραξε
στο προσωπο την ομορφια
.
μια ψυχολογικη και ηθικη ενθαρρυνση να
επαληθευσει και να επιβεβαιωσει η' και
να διορθωσει
.
....στις κρυπτες των μοναστηριων ιστορησε
....τις μεγαλες αφηγησεις στα μωσαικα,ασκη-
....σε σημαντικη επιδραση στη συλληψη των
....μορφων..................... οταν η απολυτη κυ-
...........ριαρχια κατερρευσε παραχωρησε
..........τη θεση της στη φιλοσοφια......... ετσι
....με απλους επαγωγικους κανονες πετυχαι-
....νουμε μια τεραστια ποικιλια στοιχειωδων
....μορφων
....στη μεση των αντανακλασεων
....κιτρινη,κοκκινη και γαλαζια
.
like children in a picture
.
....τα υφαντα με τα ψαρια και τη θαλασσα
.
[σελ 13 ]
.
9
...η θαλασσα μεταφερει τη παλυρρια
...επαναλαμβανει τις σειρες των ψα-
...ριων,τις ωρες που ο ηλιος αποθετει τα
...χρωματιστα βιτρω.................. στον α-
.....................................ερα και το νερο ...Χαιρε
.....................................Παγγαλη των Ολων
.
...The movement was like a danse
.
................Με λογικη διεκπεραιωσε τις πρα-
................ξεις του,στη γλωσσα του τα πραγματα
................αντιστοιχουσαν,το πρωτο και το τελευ-
................ταιο των πραγματων,αγγιξε τα
................ζωα και γευτηκε το μελι στη γλωσ-
................σα,το ματι μεσα στη γεωγραφια
................των βραχων,του λαζουρι-
................τη το πετρωμα σφηνωμενο στη
................ραχοκοκκαλια των ορεων,στα
................φωτα οι αετοι,ο ανθρωπος ει-
................ναι με δυο ποδια.........................il y a
d'autres....αν δεν υπηρχε η Θεωρια του Πλατωνα
............... θα μιλουσε κανενας για τον Αριστοτελη;
comme theorie causale
.
[ σελ 14]
.
10
....υπαρχει ενα μεγαλο κοπαδι αλογα που
....εχει γεννηθει στον καμπο............ ηρθαν
...ψαραδες για τα νερα................ νυχτερινα
βαδιζε το φεγγαρι στα νερα...... ο ανθρω-
........................πος επανελαβε το τραγου-
........................δι,πως εμαθε να υπαρχει;
........................στελνανε για τα βιολια να
........................πανηγυρισουν.... με χαμογε-
.............λα ραντιστηκε το ξημερωμα... τα
.............ματια βαθεια στη μερα...........e la vita
.
....θεραπευμενος απο τις πληγες επεστρεψε στην
αιωνιοτητα,με λαδι ετρωγε το ψωμι του,σκουπιζε
τα χειλια καθε που μιλουσε , καθαριζε τα ψαρια
απο τα εντοσθια,εστρωσε τα κοκκαλα του λιπασμα
στα μελλοντα
.
..........................................................Ηταν φο-
ρες που συνδιαζε τις αφηγησεις κι αλλες φορες τον
τον αποροφουσε η αντανακλαση.... τα νερα στα
......................................φυλλα... το φως στα
......................................νερα .....στα νερα η πηγη
.
............Ελπιζω να γεννηθει η σεμνοτητα,οχι η
............σεμνοτητα στη γυναικα,αλλα η αλλη σεμνο-
............τητα
.
[σελ 15 ]
.
...Μαρτυρω τη γεωγραφικη εξαπλωση της μεντας
...αλλοτε ειρηνικα κι αλλοτε βιαια........ ψαλλω,θε-
τω σε παλμικη κινηση τη χορδη του οργανου....ελ-
ληνογλωσσα φυλλα διατυπωσαν ποικιλες θεωριες
...αντιληψη περι του ωραιου που χανεται στο παρελθον
...οι μετακινησεις πληθυσμων θ'ακολουθησουν και
...τους επομενους αιωνες
.......................σωθηκε συτος μονος με τη γυναι-
.......................κα του απο τον κατακλυσμο... σε
ρυθμο εννιασημο πηρε τα ποδια
του.......κατοικησαν σε τοιχογρα-
............φιες με καραβια στα λιμα-
............νια,τις αγκυρες βυθισμε-
............νες στα κοραλλια,τα δελ-
............φινια ιστορημενα στα κο-
............σμηματα,σμηνη εντομων
............αναμεσα στα ανθη,ταξι-
............δεψαν να παιξουν τη ζω-
...........η τους σε ξενους τοπους

.....................................Quanti anni sono passati
στο ιδιο τριπτυχο τα σωματα εικονι-
ζονται λιποσαρκα.........
........................μεγαλα τα βλεμ-
...............................ματα στο αορατο...τη
.......................περιουσια του ηλιου ......τα
...............................κρινα στεριωσαν τα
.......................συννεφα στο λευκο........be
..............................sides their visual work
.
..............για τη προσμειξη του κρασιου με το νερο
............ χρησιμοποιουσαν ειδικα δοχεια
.
..............στις πυξιδες φυλαγαν τα κοσμηματα οι γυ-
ναικες και στα φιαλιδια τα αρωματουχα ελαια
.
[ σελ 16 ]
.
12
...........................................με πλαγια οψη του
..................................σωματος απεικονιστηκε η
μορφη
........οι ρυθμοι ακολουθουσαν τον αν-
...................................................δρα και τη γυ-
.........................................................ναικα
.
.....καθως γινονται διακοσμητικα στοιχεια με
.....ενθετες πλινθους................... υποστηριξε
πως ηταν δυνατο να δωθει μια
μεταφυσικη σημασια
..............................κινηση εμπνευσμενη απο
..............................το οστρακο του ναυτιλου στα
..............................λογια του............. επι αι-
..............................ωνες αιχμαλωτιζει την τε-
..............................λεια μορφη της βαρκας
.
περιοδικη διαταραξη της ομι-
χλης στη χλοη...με
..................αρδευσεις τα ευφορα εδαφη
..................εφερναν εκατοπλασιους καρπους,στα
..................λατομεια μαρμαρου λαξευτηκαν τα
................. χερια του
..........με τετραγωνα επιτεθηκε στο τοπιο,ο
..........χωρος δεν επετρεπε ογκωδεις κατασκευες
..........la verite dynamique du systeme
σε πολλους ανθρωπους δεν αξιζει ο ατιμωτικος θα-
νατος ....ατιμοι πηραν αποφασεις που δεν συμφω-
νουσαν με τον νομο ...........................η φημη ακο-
λουθαει τον ανθρωπο για τις πραξεις του........ με-
.
τα τις βροχες φυτρωσαν στο φως τα πρωτα γιουλια
.
[σελ 17 ]
.
..............................αποφασισα να βλεπω
πραγματα σαν αυτο.................... το γαλα-
.
ζοπρασινο.... το σμαραγδενιο.... το ροδινο
.
[ σελ 18 ]
.
στο πιανο συνοδευσε τους χορους
των κυκνων ......................και τα
.
λογια του σαν πουλια τα
εφερνε ο ανεμος
.
[ σελ 19 ]
.
μ'ανοιγμενα τα φτερα ο
αετος σαν αγγελος ισορροπουσε
στα πρασινα τετραγωνα τον ισκιο του
.
στα νερα συρθηκε η πεστροφα με ευκολια
.
[ σελ 20 ]
.
αιωρηθηκαν οι βαρκες στον αερα
μεσουρανις πλεανε τα δελφινια
οι μηλιες κοκκινισανε τα μερη της
δυσης ........τα λογια της αληθειας
.
εχουν πολλους δρομους.
.
.

Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2010

Αποκριατικη Μασκα σε Πετρα [ Carnaval Masque on Stone ]

.
Σε μια πετρα απομονωθηκε αυτη η Αποκριατικη
Μασκα
.
.

ΑΣΤΑΚΟΣ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑ [ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΕΝΟΣ ΤΟΠΟΥ ]ASTAKOS ACARNANIA : ΤΗΕ ΠΟΡΤΡΑΙΤ [ α' ]


Αστακος και Βελουτσα [ απο τα ανατολικα ]
παρα θιν αλος , κορμοι


Νεοκλασσικο κτιριο [ στη πλατεια ]

Το παλιο νεοκλασσικο hotel ΑΚΤΗ




η βρυση στο λιμανι


το σπιτι αυτο δεν υπαρχει πια [διπλα απο την Αγροτικη Τραπεζα ]

στη συνοικια Αη Αντρεας

μετα το Χοβολιο προς τον Αη Γιωργη

η Βελουτσα ,και τα βραχια στη περιοχη του Αρχαιου
Αστακου [Καστρα ]









πετρα [στο λιμανι ] απ'την οποια απομονωθηκε
η αποκριατικη μασκα

αρχαικη κεφαλη [ σε πετρα ,στο λιμανι ]

στον Αη Γιωργη

το τελος της βαρκας στο λιμανακι [ στο Χοβολιο]

το τελος της βαρκας [στο λιμανακι στο Εσχατολαγκαδο ]

Σκηνες στο λιμανι


γρι-γρι





ψαρια:σκορπιοι,παλαμιδες,μπακαλιαρια,σαλπα,σαργοι

κοκκαλια,κεφαλοι,λουτσοι,σκορπιοι

σκορπιοι

γαυροι
.
.