Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2009

ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ Η ΕΛΙΑ



.
η Ελια
.
το φως εσωτερικο
πληρες
στις διακλαδωσεις
.
ετσι εξηγειται το ελλειμα
του ηλιου αυτην την εποχη

Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2009

VOICE POEMS [ Selections from ''Voice Poems'']1,2,3,4,5 ]


from ''Voice Poems''
.
1
.
how to translate a color about human exploitation
...argument comes from logic -proofing
these questions are not reals [ones],
look at,this time a bird is approaching the
language
deal with no-ideologies,Look at,Now is emerging
a dolphin...sometimes the violin is divided in
six rombus- the same an word is asking about
itself, in mirror
are Platon and Aristotles Greek Philosophers\
in sea fields the sun is broken in moments
all trees are a perception,the same chairs and
tables
that will occur / there are many different sorts of
knowledge
.
Look at,Now ,the street is not leading in an absolute,
...................................................not in Products
Look at,nothing can be known without human
beings,nothing
.
Look at,now,a bird is flying into blue colors
.
2
.
and grapes of commercials relations are show-
windows for un-personal models....see at that
.
........don't respont this answer ,it is a fake
thing......open the volume of colours and write
a light- wave in oak's picture.......and now it is
time to swim into waters like a swan
with white flights circling the human affairs
.
about this no-truth
a false machination
a proposition
like a serie of myths
.
3
.
I am a man from blue gardens.... a full moon is
rising from yellow -green hill.....a hand
writes circles...an apple is no-sphere, an open
window is not a picture-like landscape
give a truth like a theorem....like a fish,like a
person in capitalistic working
like a child out home ...don't block yours words
into ανοησιες ..............................let's start
numbering [...minus one,zero,plus one,...] and
find in the end of proccessing-work yours
political rights.....and the metaphysical ideas
[about me you ours] don't follow fake
situations...στην
ακρη της θαλασσας το φως εριχνε τα ψαρια
στα διχτυα του then Ullysses neared και μιλησε
στους ανιδεους ψαραδες [everything is you]και
μαθε πως η θαλασσα ειναι οι γαλαζιοι κηποι
.
4
.
a tree of thoughts is your senses....a screen
full same persons
without an word about the silence /
.
straight lines of the labyrinth
.
what version are you
.
want to create........it seems to be
clear water....a look to transform...it is not
obvious what motivates routine ...a politic
needs to fit
a visible real thing
.
a machine reflects machine
size of the art is size of man
to test if one equals zero
.
this action is praxis ...equivalent of some
..............................................techniques
.
and construct a corresponding society/ where
the truth is real
.......................function ''person
..........................................................to
...........................................person''
.
there are sequences converging nowhere/
then/
we are discussion's persons
.
5
.
a bird into words flights....and the moon is
climbing on the motor / of the kid/in blue
shirts....the sea is a minimalist icon from a fish/
language is rhetoric
.
about many logos....among answers...is fake
.....to transform an ideologie
.....into massive uncorrect proofs
near the nothing is everything
.........a language is a house of ideas
for men....and for various systems towards you
against....learn and speak outward ...
..................noone voice off
............................................nowhere silence
..............................................nobody noone.
.
........look into yours words
........near the syllabes
........there is..........searching......find a
person whithout falsh responses
............between actions
.........................................into truth
blue color ....says
.......................................Dykeosyni
.......................................[Δικαιοσυνη]
.

ΜΕΤΑ-ΘΕΣΕΙΣ


ΜΕΤΑ-ΘΕΣΕΙΣ
.
α'
.
εσπειραν το.................... επλυνε τα ρουχα ,πολυ
σιταρι,αργο-................... καιρο δεν ειχε βρεξει
τερα θεριστη-
κε η ψυχη
τους.Εκεινα
τα βιωσε με
σα στη χαρα
........................μην-
.....................ος Απρι-
.................λιου εικοστης
..............Τριτης του Αγιου
.................Γεωργιου του
...................Μυροβλη-
........................του
..........................................ελαμνε στον αερα
..........................................η αγριοπεριστερα
..........................................εδωρισε την ασπρα-
..........................................δα της αφιλοκερδα
..........................................στα συννεφα,αποβρα-
..........................................δυς τη στοχευσε ο
..........................................κυνηγος καταστηθα
.
την απαλοτητα στα χρωματα
την αγγιξαμε σημερα στα δεντρα
.
β'
.
ο.................. ευτυχισμενα τα πλασματα,που
του.............. οραματισθηκαν στη ριζα της
τω............... τριανταφυλλιας,αθωα πλασματα
τον............. συρθηκαν στην εσχατη καταισχυ-
ω................ νη και στη πληρη εξαθλιωση
.
...................μη-
................λα του
...........πευκου , στο
.......πευκοδασος ο ανε-
...........μος εγδερνε
.............τη διαφα-
................νεια
.
ευτυχισμενη η στιγμη της συγ- ................ η
κομιδης στα δεντρα ,που αυτος............... της
ευλογησε, επονειδιστη η στιγμη,............. τη
που αποκαλυψε πως την προδω- .............την
σε εκει στα μεσα της ηλικιας της............. ω
.
γ'
.
...........................πλη-
.....................θος οι σαυ-
..................ρες του αγρου,
............ενσωματωμενες μεσα
............στη χασκουσα σπηλια
.................του στοματος
....................της , αγα-
.........................θη
.
α'..................................................... I
β'..................................................... II
γ ......................................................III
δ'......................................................IV
ε.......................................................V
.
εντρομο το βλεμ- ....... με βαρια τη καρδια επε-
μα αποσυρθηκε,.........στρεψε , ολη τη μερα
η βαρκα σκαμπανε- .. εσκιζε ξυλα .το βραδυ
βαζε στα θολα νε- .....στη φωτια εψησε καστα-
ρα ,στο βυθος φυκια..να , ο υπνος τον αλαφρωσε
.
δ'
.
πε-....................βλε-......................μι
-ρι-.............. πει μια βαρ-..............-σχο
-τυ-..........κα, και παραπερα.............ε-
-λι-........τα στοιβαγμενα σπιτια.........νος
-γμε-....στις πλαγιες, σαν αποξη-.......ρο-
-νη-.........ραμενα χταποδια..............δι-
στο...............και αχιβα-..................ου
........................δες
.
....ψηλα διασπαρτα τετραγωνα συν-
....νεφα,επειτα καθετες ευθειες γραμ-
....μες στα σχηματα των σπιτιων, οι
....σκιες στο σκληρο φως του μεσημε-
....ριου κοντραριζαν τις παραλληλες
.
.........συσταδες των δεντρων
.........στο μεσο της μερας ανα-
.........ληφτηκε μ'ολες του τις
.........πληγες ο ηλιος.Αγιος
.........Σεβαστιανος στις αγιογρα-
.........φιες ,που χειροποιησε
.
ε'
.
.........Τα αντικειμενα δια-
.........φοροποιουνται στις
.........αντιληψεις,που κατα-
.........σκευαζουμε για τον
.........κοσμο , τοτε εκανε τα
.........πρωτα πειραματα του
.
θο..... -ρυβωδικη και ανατρεπτικη, α-........-πο
την..... αφανεια ξεθαψε τα ορατα ποι-...... -η-
-μα-..-τα,που δημιουργει το φως στα.........-μαρ-
-μα-..ρα,οι επιλογες του επιθυμουσαν... .....να
εκ-... φρασουν την αληθεια,ειδικα στη τεχ-.-νη
.
...........................πε-
.......................ριτεχνο
...........στερεωμα αστερισμων,
......στον πινακα του Μεντελεγιεφ
........χρυσαφι, η σφαιρα της ρο=
............γας στο γινωμενο στα-
.....................φυλι ροζα-
...........................κι
.
στ'
.
ο λυκος περιεφερε φορτωμενος τη πει-
να του και τα σκυλια τα αλυχτισματα
.
.......................στα νερα αιωρηθηκε
.......................η περκα, εστρεψε
.......................αναποδα, κι οταν εγλυ-
.......................κανε ο καιρος απο-
.......................θεσε τα αυγα της μα-
.......................κρυα απο τις μονιες
......................των οστρακοδερμων
.
περπατησα στο χαραγμα της αυγης ,
αρπαχτηκα στο κροκαδι της κι αναπτερωσα
.
......................τα μεσανυχτα ανοι-
......................χτηκε ο ουρανος, ξε-
......................φυγε η σκεψη μου στα
......................εσχατα,οταν εντελει
......................επεστρεψε δεν ηταν
......................λουσμενη στην αληθεια
.
....................................α-
.................................κριτα
.........................περιεργαστηκε
.......................το υφος του, αση-
.....................μαντο και μονοτονο,
......................γρηγορα καταντη-
............................σε κοινοτυ-
..................................πο
.
ζ'
.
..........................................η
........................................ανα-
...................................σα του διε-
.............................γραψε τη πορεια
.......................ως το ρετσινι του πευκου
........................επειτα σαν μελισσα στη
...........................κερυθρα αποτυπω-
..................................σε το ταξι-
.......................................δι τη-
..........................................ς
.
η νοσταλγια ,που συνοδευει τα
παραμυθια στα λαι'κα εικονογραφημενα
.
τα γλυπτικα απομειναρια των ........[λεια]
κυκνων ελαμπρυναν τα πεταγμα-...ρ[ω]
τα του δισκου στον δισκοβο-...........[ι]
λο ,αντρα με σθεναρο στερνο........ δ.
κι αγαπημενο της γυναικας του.......βει
.
........... η τοπιογραφια φημιστη-
............κε για το κλασσικο της
............καλλος/ο ανθρωπος δεν
............ειναι[μονο] μια ολιστικη
............μηχανη. τονιζει με τη
............ζωη του τη ζεστασια των
............αλογων και τη ζωη τους
.
η'
.
............................απο
.......................το βορινο
................παραθυρο διεφυγε
...........το γκριζο,εσταξε η μερα
...........το μελι της στα κυδωνια
................παραξενο οραμα
.....................το βουητο
...........................της
.
στα εικονισματα των αγιων φεγγανε τ'αν-
αμενα κερια απο τους εσπερινους και τα ορ-
.
θρινα ,στις κογχες οι εκπεσοντες αγγελοι
στο πυρ το εξωτερον, εβουληθηκαν την δεη-

ση και πληρης φθογ-......κος εκφωνηθηκε μ'ο-
γων ανυψωθηκε η φω- ..λη τη λαμπροτητα,ε-
νη τους παλευκη απα-....σχιστηκαν τα νερα κι
στραπτουσα στους τρο-..αναβλυσε μυρο,που πε-
πους του δευτερου του....ριχυθηκε στους αγρους
πλαγιου κι ο πανηγυρι-...και στον αερα τριγυρω
.
θ'
.
το................διαμορφωσε τους καρπους
χρω-............στα ελιοφυτα,τα θαυ-
μα...............μασια ειδωλια,που λα-
στον............τρευανε οι γυναικες τις
αργι-...........ημερες της γονιμοτητας,το
λο...............πιθαρι,που πιναμε νερο
.
.........................οι.....................ε-
..................ανθρωποι.................χουν
..............και τα ζωα πλη-.............απο-
........θυνθηκαν αφου αποχω-........κω-
.....ρησαν οι παγοι,στη πραγμα-.....δι-
.....τικοτητα σ'αυτες τις πετρες.......κο-
..........δεν εχουν χαθει εκει-........ποι-
.............να τα σημαδια,...............η-
...............τα γραμμα-..................θει
......................τα
.
Εκεινος ο ανθρωπος απομακρυνθηκε,ριζωσε
αναμεσα στις πετρες,που γλυφει η θαλασσα
στις ακρες της,μαζευε στις διδαχες του τους
γλαρους και τα πετροψαρα,τις νυχτες λαμπυ-
ριζανε περα ως περα τ'ανθη του γυαλου
.
ι'
.
η ωραιοτητα του φθινοπωρου τον καθηλωσε,
ενα δεντρο αντανακλα τη γυμνωμενη διαφανεια
.
............................του
............................νε-
............................ρου
............................στους
............................κυ-
............................κλους
............................του
............................κορ-
............................μου
............................του
.
.............................οι
.......................μυρωδιες
.................ξεβραζαν στη παλ-
................λοιρια τα χταποδια,
............τα ξυλα απο τα ναυαγια
.................καρφωνονταν στο
.........................σωμα
..........................του
.
τα σκυλια ξεφω-.........''Θα βρω καποια μερα
λιασαν δεκατεσσε-......την ηρεμια και την
ρα πουλια,πρωτο........απαραιτητη αυτοσυγκεν-
αναμεσα τους ξεχω-....τρωση για να αναπαρτα-
ρισε το αηδονι.............στησω την εικονα''
.
ια'
.
...........................πετα-
........................ξε το βε-
.................λος εναντια στον
..............οριζοντα,το γαλαζιο
........επλημμυρισε τα υπαρχοντα,
.........το επομενο στοχευσε τον η-
................λιο,δεν αστοχησε
..................και το φως τον
........................τυφλω-
...........................σε
.
Συχνα δεν αντι-...........η χορευτρια στο
λαμβανομαστε τη........μπαλκονι με τα κι-
λαβρα,που ανασαι-.....τρινα καγγελα ανθο-
νει η ψυχη μας ,...........βολησε στο περιβο-
μητε τις πλανες μας.....λι τα δεντρα,επειτα
....................................αποσυρθηκε στο
.
.......δω-................................κλει-
.......μα-................................σε
.......τι-.................................τα
.......ο...................................παν-
.......της................................τζου-
.......και................................ρια
.......ε-..................................της
.
ιβ'
.
αφησε το μυαλο του ελευθερο,απεταξε τη στα-
ση της κουκλας,στα πρασινα φυλλωματα εμαθη-
τευσε τα γραμματα,η φαντασια του οραματισθη-
κε τα κοχυλια στο φως της σεληνης,οι ανθρωποι
κατωκησαν αναμεσα τους και γαλουχηθηκαν στην
ιδεα της ομορφιας,στα αρχαια προτυπα των προγονων
.
καταφερα τη διαθλα-.........................στην
ση του αγριολουλου-..........................α-
δου στη δομη του...............................σχο-
μεταλλου,αφουγκρα-..........................λι -
στηκα την ηχω των............................ α
λεξεων στις αυθορμη-.........................μου
τες χειρονομιες τους...........................με
.
τα μαθηματικα παροτρυνθηκα απο την επιθυμια μου
για το ακαθοριστο η' το ακανονιστο της αληθειας
.
...............................με
...........................το βιολι
....................του αρμονισε τα
............πολυαριθμα πραγματα του
...........κοσμου,το αινιγμα της περδι-
.............κας,στο ασπρογαλαζο αφε-
.................θηκε παιγνιο της μοι-
.......................ρας του,καλα-
............................ρμενο-
...............................ς

Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2009

ΔΡΑΓΑΜΕΣΤΟ [ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ] ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ ΠΟΛΛΛΠΛΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ












































































ΔΡΑΓΑΜΕΣΤΟ [ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ] ΜΙΑ ΑΠΟΨΗ
ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
.
Μικρα αποσπασματα Ανθρωπων ,Τοπων και Καιρων
.
- απο τη μερια του πατερα μου η μανα του ηταν απο
το Δραγαμεστο ,Βασιλικη Γεραφεντη.
-απο τη μερια της μανας μου η μανα της ηταν απο
το Δραγαμεστο ,Πανωρια Λιαλιου
-[ο πατερας μου [ Νικος Κουβελης του Χριστοδουλου
απο τη Μαχαιρα Ακαρνανιας ] πηγαινε μικρο παιδι
στο Δραγαμεστο τα καλοκαιρια [ξεκαλοκαιριαζε ]για
για το υγιεινο κλιμα ,που ειχε, καθονταν στο σπιτι της
μανας του ,των Γεραφεντεων ]
-[ο παππους μου απο τη μανα μου [Κωνσταντινος
Κοκκαλης απο τη Παπαδατου Ξηρομερου ] ξεχειμα-
διαζε με τα προβατα του στη περιοχη του Δραγαμε-
στου αρχες του 1920.
.Ηταν τοτε ανυπαντρος , ειδε μια ομορφη κοπελλα
ρουσα να δουλευει στα χωραφια, τη ζηλεψε,και πηγε
και την ζητησε ,του την δωσαν , την Πανωρια ,τη
μανα της μανας μου ]
-[η δε μανα μου [Μαρια Κουβελη του Νικολαου ]
την ειχαν απο πολυ μικρη στο Δραγαμεστο οι
θειαδες της οι αδερφες της μανας της, και η
βαβω και τη μεγαλωσαν .
Η μανα της η Πανωρια δεν μπορουσε, βοηθεια δεν
ειχε ,δουλευε στα χωραφια εξω,απανωτες γκαστριες
και γεννες ,δεν εμενε εκεινα τα χρονια καιρος για το
μεγαλωμα και την φροντιδα των παιδιων.
Ετσι οταν μετα απο 2-3 χρονια πηγε ο πατερας της
με τη μανα της να την παρουν ,οπως εν τω μεταξυ
ειχε μεγαλωσει και δεν την γνωριζαν , οταν εφτασαν
στο σπιτι ειδαν καποια παιδια να παιζουν στην αυλη,
για να την ξεχωρισουν απ'τ'αλλα παιδια φωναξαν:
''Μαρια , ε Μαρια '' αυτη σηκωσετο κεφαλι της
κι ετσι καταλαβαν το παιδι τους ποιο ηταν]
.
-αναφερω τα προσωπα :Κωνσταντης και Ασημω
Λιαλιου , τα παιδια τους: Πανωρια ,Τασουλα,Σοφια,
Αλεξανδρα , Ανθουλα , Ηλιας ,Τασος,Βασιλης,
Θανασης.
.
-θα αναφερω κι αυτους: Μητσος Νταλες [Ρηγαλος ],
αντρας της Αλεξανδρας Λιαλιου του Κωνσταντη.
Φανιας Γεραφεντης[Μυτιλινης],αδερφος της
Βασιλικης Γεραφεντη.
Σπυρος Λιαλιος ,πρωτος ξαδερφος της Πανωριας
Λιαλιου του Κωνσταντη.
Θοδωρα[Λολα] Λιαλιου,γυναικα του Βασιλη Λιαλιου
του Κωνσταντη
...
-[ το Δραγαμεστο το εχω καταγραψει ολο πετρα
τη πετρα ,διαφορες χρονιες , διαφορες εποχες ,
διαφορες ωρες,σε διαφορες καιρικες συνθηκες,
σε βιντεο και φωτογραφιες ]
-[απο αυτο το υλικο εχουν προκυψει πολλα
Ντοκυμαντερ για το Δραγαμεστο ]
-[ ο λογος γι'αυτη την εργασια ηταν να προλαβω
να το καταγραψω οπως εφτασε σε μας ,πριν
επελθει στο μελλον το ισοπεδωτικο λιφτινγκ
της αναπλασης του χωρου ]
-[αν συμβει αυτο τοτε θα υπαρχει στα βιντεα , οπως
το εζησαν και το αφησαν εκεινοι οι ανθρωποι ]
.
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
.